Gruwelijk irritante uitspraken

28-10-2012 13:35 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).



Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen



Ik trap alvast af:



Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah



Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.

Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.



En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ha, zo zag ik laatst iemand op fb die zei: mijn mannetje is jarig! Dus iedereen: gefeliciteerd met je man! Bedoelde ze haar zoon. Tja..
Me mannetje.... en dat is dan de echtgenoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isasue schreef op 28 oktober 2012 @ 13:37:

Ha, zo zag ik laatst iemand op fb die zei: mijn mannetje is jarig! Dus iedereen: gefeliciteerd met je man! Bedoelde ze haar zoon. Tja..



Ow, dat zou ik juist opvatten als haar zoon. Ik ben juist allergisch voor mensen die hun man 'mannetje' noemen. Nog erger: Me mannetje.



Irritante uitspraak: 'Geniet ervan' als je 41 weken zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
'Gezellie'
kindjes... in plaats van kinderen, dochters of zonen..
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 28 oktober 2012 @ 13:37:

Me mannetje.... en dat is dan de echtgenoot.Ach.. Zo eensgezind vandaag..
quote:Twilight123 schreef op 28 oktober 2012 @ 13:39:

[...]





Ach.. Zo eensgezind vandaag.. High five!
Alle reacties Link kopieren
Dinnetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Isasue schreef op 28 oktober 2012 @ 13:37:

Ha, zo zag ik laatst iemand op fb die zei: mijn mannetje is jarig! Dus iedereen: gefeliciteerd met je man! Bedoelde ze haar zoon. Tja..Ik zag er net 1 op Fb: Mijn mannetje vandaag 40 geworden!! Maar dat ging dus wel echt over haar man. Als het om een kind gaat, kan ik het iets beter hebben, maar nog steeds slecht.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens! In mijn hoofd zijn 'mama' en 'papa' aanspreekvormen en bén je een 'vader' of 'moeder'. Gruwelijk irritant als mensen zichzelf een papa of mama noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 28 oktober 2012 @ 13:40:

[...]





High five!
Alle reacties Link kopieren
"Gewoon, omdat het kan"
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Het woordje "kapot" gebruiken in zinnen als "dat was kapot lekker" of iets dergelijks. Was je bord dan stuk of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er nog één! Ken iemand die fan is van het woord 'iets'. Dus als zij een persoon omschrijft gaat dat als volgt: je weet wel, die vrouw met iets lang haar, iets donkerbruin, een bril op, had iets een zwart kort jasje aan etc. VOlgens mij heeft ze zelfs wel eens gezegd dat iemand 'iets een bril op had'
Ik spreek toch geen Chinees?!
Uit twente: ik ben kapot...
Alle reacties Link kopieren
@ bellatrix-nogwat



Oeps, die gebruik ik ook graag, vind het een leuk zinnetje!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 28 oktober 2012 @ 13:43:

Uit twente: ik ben kapot...ALs in: ik kan niet meer/ ik ben doodmoe? Dat gebruik ik ook hoor!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Op de een of andere manier kan ik het nooit zo hebben als mensen zeggen/schrijven/typen : Hey tut of nog erger hey tuttie!
Alle reacties Link kopieren
Alle uitspraken van mijn schoonmoeder.



Afgelopen weekend had ze weer zo'n pareltje: 'Twimini krijgt wel hele bolle wangen! Ze gaat steeds meer op jou lijken.'
Alle reacties Link kopieren
"En toen", "en dan", etc. Zonder dat daar een zin of verhaal aan vooraf gaat.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen kids noemen vind ik echt vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Als je diep in de shit zit : het komt wel goed , of het komt alles goed !!! Vreselijk cynisch komt het uit de mond van sommige bah bah
Alle reacties Link kopieren
Collegaatje, vrouwtje... Alle onterecht gebruikte verkleinwoorden: snijd het tomaatje, leg het op je boterhammetje... bjuk.
Alle reacties Link kopieren
CM89, die is ook wel erg ja. net als 'hey chick/chica/meisje/skattie'



Meis of mup kan ik dan wel weer hebben:)
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven