Hangerige hond

23-07-2007 15:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Een vraagje voor de hondenkenners. Ik heb een nog al stoere reu, net drie weken terug geholpen, maar altijd errug aanwezig, vrolijk, en absoluut geen schoothondje. Hooguit een minuutje, maar dat was dan ook weer genoeg.



Nu waren we gister ergens op bezoek, en hij bleef maar op schoot zitten. Echt hangen. Hij was ook errug rustig. Vandaag weer. Ik werk momenteel thuis, en normaal gesproken ligt ie dan ergens in de buurt, maar nu moest en zou hij op schoot, hoofd op bureau en bij mij zitten dus.



Nu ging ik hem net uitlaten, en hij bleef maar gras eten. Hij heeft twee keer gekotst. Daarna nog een kilo gras gegeten, maar nu niet meer gekotst. Heb nog heel lang gelopen met hem in de hoop dat ie het buiten zou neerleggen, maar helaas, hij bleef alleen maar meer gras eten.



Hij is zaterdag ook naar de trimster geweest, en sindsdien stinkt ie echt naar dierenarts. Alsof ie net geopereerd is ofzo. Hij laat ook ineens voortdurend erg stinkende scheten, en zijn poep is niet dun, maar ook zeker niet dik.



Wat moet ik hiermee. Dierenarts bellen? Of ben ik dan te overbezorgd??
'direct naar de dierenarts. dat ie zoveel gras eet betekent dat ie duidelijk iets kwijt wil. mss zit er een haarbal vast in zijn darmen of heeft ie blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Als je je zorgen maakt en hij is echt anders dan anders, zou ik zeker de dierenarts bellen. Wel vervelend dat dat altijd zo prijzig is, maar ja.



Is ie nog jong?



(Ik vraag dat omdat mijn pup destijds ook hangerig en sloom was, ook dunne poep had, niet wilde eten... wat bleek, er moest een herhalingswormenkuurtje doorheen, zo simpel).
Alle reacties Link kopieren
hij wordt donderdag 1



ik ga meteen even bellen
Alle reacties Link kopieren
Hij moet aan de kip met macaroni en bouillon...



als ie morgen nog zo is moet ik langs komen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, zou t maar doen, als ie pas een jaar is is het echt niet normaal dat ie zo hangerig is. ik had trouwens t grasverhaal over t hoofd gezien, maar het lijkt inderdaad of hem wat dwarszit.



Wat een zorg he zo'n pup..

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
yep, tis net een klein kind af en toe :)



ik zat me later te bedenken dat ie al eens eerder ziek is geweest. toen heerste het ook, want alle honden in de buurt zijn toen volgens mij wel ziek geweest. en toen was ie ook de eerste paar dagen echt heel hangerig...



en ik maar denken dat ie zo rustig geworden was met dank aan het verwijderen van zijn mannelijkheid... :$
Alle reacties Link kopieren
Buikgriepje misschien?

Even zakelijk; ik zou zowiezo een hondenziektekostenverzekering nemen hoor, juist omdat ie nu nog zo jong is hoeft het niet veel te kosten. Zo'n verzekering is qua kosten nl afhankelijk van de leeftijd van de hond.



Wij zijn ooit s nachts bij de dierenarts beland met een hond die waarschijnlijk geopereerd moest worden, de volgende dag bleek dat gelukkig toch niet nodig maar we hebben wel meteen een verzekering afgesloten....je wil niet dat je een behandeling niet kan laten uitvoeren omdat je het geld er niet voor hebt. We waren nu al bijna 200 euro kwijt voor consult, prik, röntgenfoto's en pillen. Zo'n operatie gaat in de papieren lopen.

In dit geval had ie iets van straat gegeten wat zijn darmkanaal afsloot en waarschijnlijk door de pijnstiller die hij s nachts had gekregen is het door ontspanning van zijn lichaam toch losgelaten ofzo.

Gras eten doen ze idd als ze misselijk zijn en willen overgeven om t kwijt te raken.



succes met je hond.
Alle reacties Link kopieren
Dat rustiger worden na castratie duurt wel een paar maanden. Onze hond is er wel superlief door geworden na langere tijd, hoeft niet meer zo nodig het 'haantje' te spelen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog alle theedoeken, sokken, zakdoeken ed.? Zijn de hondespeeltjes nog heel, missen er geen stukken van zijn kauwdingen?

Klinkt namelijk alsof hem iets ontzettend dwarszit. Eet hij trouwens nog wel?
Alle reacties Link kopieren
hondenspeeltjes die kapot kunnen krijgt hij niet meer. hij heeft eigenlijk alleen nog maar trektouwtjes, juist omdat ie alles sloopt. Ik heb rondgekeken in huis (onder de bank gezocht enzo) maar eigenlijk niets gevonden wat ie gesloopt kan hebben. Juist omdat we weten dat ie dat graag doen is alles eigenlijk al weg...



Hij heeft vanavond macaroni met kip gegeten, maar binnen een uur kwam alles er weer uit. Heb hem net kippenbouillon gegeven, dat was zo op, en een beschuitje...



Hij eet dus wel goed, en hij kon het ook niet laten om te bedelen toen ik mijn avondeten aan het opeten was.



Hij is wel nog steeds helemaal hangerig. En normaal gesproken bij het uitlaten, loopt hij steeds te trekken. Nu sjokt hij achter me aan, en moet ik echt op hem wachten. Normaal als ie op schoot wil springt ie op schoot. Nu redt ie dat niet...

En hij is dus nog steeds hangerig. Hij wil maar op schoot liggen...



We wachten de nacht even af, is hij morgen nog zo, wordt het toch een ritje dierenarts... 





We hebben trouwens heel bewust de verzekering niet afgesloten. We hebben een aparte rekening geopend voor de huisdieren, en daar storten zowel trucker als ik iedere maand geld op. Dit is niet voor het voer, maar alleen voor dierenarts kosten. Mocht een operatie toch duurder zijn dan het bedrag dat erop staat, verdienen we samen genoeg om het alsnog bij te leggen. Hebben we pech, moeten we inderdaad bijleggen. Hebben we mazzel, hebben we over een jaar of 15 alvast een leuke aanbetaling, mochten we een nieuwe hond willen...
Alle reacties Link kopieren
schrijf je probleem anders ook even op het hondenforum

is een heel actief forum met veel actieve baasjes en fokkers of anderzijdsliefhebbers!!

www.hondenforum.nl
Alle reacties Link kopieren
wat voor ras is het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Welsh terrier



(en zoooow lief)



wat me trouwens op viel.. hij ruikt ook anders. Hij is zaterdag naar de trimster geweest, en sindsdien ruikt ie naar dierenarts.. er hangt daar meestal een bepaalde lucht, en zo ruikt hij ook. niet naar hond, of natte hond, maar echt naar dierenarts :?



Nou, ik ga nog even bij hem kijken, en dan zelf ook maar naar bed..
Alle reacties Link kopieren
Dat rustiger worden na castratie duurt wel een paar maanden. Onze hond is er wel superlief door geworden na langere tijd, hoeft niet meer zo nodig het 'haantje' te spelen. ;)
weet ik... maar hij was ineens zo rustig. wist niet waar het anders door kon komen. en je merkt (buiten dat ie nu ziek is om) wel al duidelijk verschil... hij duikt niet meer op iedere hond nu.. hij kan nu gezellig met honden spelen ipv meteen er boven op te gaan om te laten zien hoe dominant hij is. en hij duikt niet meer boven op bezoek om te laten zien hoe dominant hij is..
Alle reacties Link kopieren
succes met je puppekind.

welterusten voor straks, laat je morgen nog even weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het gras eten van honden: er zijn honden die gewoon graag gras eten, zonder dat het hoeft te betekenen dat ze ziek zijn en/of zonder dat ze er van gaan spugen.



Jouw hond klinkt wel een beetje ziekjes. Kan hij geen last hebben van de narcose die hij heeft gekregen? (Omdat je aangeeft dat hij naar dierenarts/medicijnen ruikt.) Of gaan honden voor een castratie niet onder narcose? (Geen idee eigenlijk, mijn reuen zijn niet gecastreerd.)



Ik zou, net als jij, vermoedelijk ook gewoon de dierenarts even geraadpleegd hebben. Dat scheelt op zijn minst wat zorgen en hoofdbrekens.



Jij sterkte gewenst. En je hond beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Truckerbabe hoe is het met hem?
Alle reacties Link kopieren
ja, het lijkt wel iets beter te gaan...



vanochtend bij het uitlaten heeft ie nauwelijks gras gegeten (alleen aan het einde probeerde hij het even) en hij huppelde ook af en toe weer vrolijk voor me uit. daarintegen liet hij wel nog steeds al zijn plas in een keer lopen. wat ook niet echt normaal is (maar wat misschien wel weer te maken heeft dan met het feit dat ie 3 weken terug geholpen is)



maar ik had vanochtend een afspraak, en heb hem toen in de bench gedaan. normaal gesproken wordt ie dan gek als ik terug kom. nu tilde hij alleen zijn koppie op...



en toen haald eik hem uit zijn bench. ging ik hem aaien.. en ineens lag ie op zijn rug.. doet ie ook nooit.. is tie veel te dominant voor, en nu mocht ik zijn buik aaien. dus hij is zeker niet de oude. want na even intensief aaien was ie moe, en ging ie meteen weer liggen...



maar hij heeft wel zijn eten van vanochtend binnen gehouden (in tegenstelling tot gisteravond) dus dat moet wel een goed teken zijn. wacht het denk ik maar even af, en ga anders vanavond naar de dierenarts (dinsdagavond is er spreekuur)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ie wel weer kan eten is inderdaad een beter teken (en dat ie ineens plast kan wel te maken hebben met dat hij zich niet helemaal top voelt).



Misschien toch naar laten kijken, ik ga liever een keer voor niks naar de direnarts dan een keer te weinig (dat heeft me ook al best wat geld gekost).

Sterkte met hem.
Alle reacties Link kopieren
we gaan vanmiddag om 16.00 toch maar naar de dierenarts.

heb hem net weer uitgelaten, en hij viel bijna om toen ie zijn poot op moest tillen om te plassen...



en hij laat nu ook in huis zijn plas lopen...



wordt hier heel zenuwachtig van...
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij gewoon nog last van de narcose? Drie dagen geleden geholpen toch? Die voelt zich gewoon hartstikke beroerd denk ik.



Trouwens, wij geven altijd RIJST met kip, geen pasta.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
klinkt niet zo best babe!
Alle reacties Link kopieren
O sorry, drie weken terug. Nee dan lijkt het me geen last van de narcose meer.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Succes met je doggie TB! Laat ons even weten hoe het is gegaan bij de dierenarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven