Het Centrale Cadeau en Feesten Tip Topic

26-01-2005 16:07 746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoek je iets leuk voor je moeder, collega of geliefde? Weet je niet wat je zult geven op een bruiloft? Vraag het hier!!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet iets voor de baby geven als je naar de bruiloft gaat. Daarvoor geven ze feest.



Ik denk niet dat je diep in de buidel hoeft te tasten om iets leuks te geven. Dat zal ze heus wel begrijpen. Misschien kan je iets creatiefs en persoonlijks maken van foto's of herinneringen van toen jullie vroeger samen klein waren ofzo. Met een verwijzing dat ze nu toch echt een serieuze vrouw wordt met huisje boompje beestje. Hoeft echt geen heel boekwerk te worden. Gewoon een a4-tje met zorg samenstellen is al mooi genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@sunshine. Ik zag zojuist je topic. In Leeuwarden heb je ook country city.... hier kun je bijvoorbeeld gaan bowlen. Of de kartbaan in Berlicum is wel leuk... (die in Leeuwarden is echt bagger). Je kunt naar ezelstad in Lauwersmeer... in het lauwersmeerpaviljoen kun je overigens ook heeeeerlijk eten....
Alle reacties Link kopieren
Het wordt een schoonmaak pakket voor de auto.



Met wat kaarten en een stratenboek. en verder heeft hij nog wat andere dingen gezegd
Alle reacties Link kopieren
Misschien een goede tip:

Bij de Wereldwinkel verkopen ze handgemaakte houtgesneden beelden.

Ze zijn er in allerlei maten en prijzen. Zo heb ik een vriendin van mij een beeld gegeven van een man en een vrouw die in elkaar verstrengeld zaten en ze vond het echt prachtig en persoonlijk. Mijn zus en zwager die hun eerste kindje kregen heb ik een beeld gegeven van man/vrouw/kind in een cirkel. Waren ze ook heel blij mee. Meestal krijg je toch iets voor het kindje of praktische zaken.

Zo'n beeld is nou net dat symbolische wat bij een bruiloft/geboorte hoort vind ik!
Alle reacties Link kopieren
O! En je steunt er ook nog een goed doel bij natuurlijk! :)
Alle reacties Link kopieren


Misschien een goede tip:

Bij de Wereldwinkel verkopen ze handgemaakte houtgesneden beelden.

Ze zijn er in allerlei maten en prijzen. Zo heb ik een vriendin van mij die ging trouwen een beeld gegeven van een man en een vrouw die in elkaar verstrengeld zaten en ze vond het echt prachtig en persoonlijk. Mijn zus en zwager die hun eerste kindje kregen heb ik een beeld gegeven van man/vrouw/kind in een cirkel. Waren ze ook heel blij mee. Meestal krijg je toch iets voor het kindje of praktische zaken.

Zo'n beeld is nou net dat symbolische wat bij een bruiloft/geboorte hoort vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag een communie van een meisje, wat geef je dan? Ik ben zelf helemaal niet gelovig en heb geen idee wat normaal is bij dit soort dingen. Iemand suggesties voor ca. 10 euro?
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er al uit! Het gaat 'Het grote boek van Madelief' worden, van Guus Kuijer. Vond ik vroeger zelf ook super en is vanaf 8 jaar. Opgelost!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag een communie van een meisje, wat geef je dan? Ik ben zelf helemaal niet gelovig en heb geen idee wat normaal is bij dit soort dingen. Iemand suggesties voor ca. 10 euro?
Deze vraag wilde ik net dus ook gaan stellen! Communie-kadootje voor een meisje van 8, rond de 10 euri. Wat geef je een kind dat alles al heeft? 

Mijn favo kadootje is een boek, maar ze houdt niet van lezen. En iets in de comunie-sfeer hoeft voor mij niet.  
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag wilde ik net dus ook gaan stellen! Communie-kadootje voor een meisje van 8, rond de 10 euri. Wat geef je een kind dat alles al heeft? 

Mijn favo kadootje is een boek, maar ze houdt niet van lezen. En iets in de comunie-sfeer hoeft voor mij niet.  




Een zilveren ringetje met een hartje waar ze haar voorletter in kan laten graveren, is het geworden. Hopelijk heeft ze dat nog niet, en is ze er blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Echt een leuk toppic vind ik dit. Ik vind het altijd leuk om weer iets orgineels te bedenken (bijna een sport). Hier een lijstje van dingen die ik onlangs heb gegeven:



Vriendje:

- een kleine fotocollage van mijn vriend en ik toen we 6 maanden samen waren + een golfclinic bij de efteling (was heel erg leuk en een aanbieding dus goedkoop)

- theater kaartjes



(Speciale) geboorte

- een glazen olifant met inscriptie (naam+geb. datum) voor mijn eerste nichtje

- luiertaart met kleine cadeautjes (nagelschaartje, pantoffeltjes, tegoedbon, drinkflesjes, etc. geen kleertjes en knuffeltjes (krijgen ze al zoveel) bovendien liep ik stage bij een babyproducten fabrikant dus ben gewoon het magazijn ingegaan)

- kraammand voor de ouders (kaars, veel lucifer, sigaar, bodylotion, douchgel, tegoedbon voor een dag oppassen, tijdschrift, stripboek, spaarpot etc.)



Trouwerij

- een fotoalbum met alle gemaakte foto's op het vrijgezellenfeestje (op de trouwerij van een vriendin). Heb het gegeven in de vorm van een tegoedbon, want de foto's waren iets later klaar en had er wat tijd voor nodig



Verjaardagscadeautjes

- High tea

- receptkaartje (zelf gemaakt) met daarbij de ingredienten. Kun je zelf zo duur maken als je wilt

- cocktail receptkaartje (leuk foto'tje erbij) + drank

- Chocoladefondue pakket

- ook ander thema pakketen



Nieuwe woning

- boekje om recepten in te schrijven



Vriendin naar het buitenland

- boekje met daarin allemaal handige tips (klein woordenboekje, lang zal ze leven in de taal van het buitenland, tips voor veilig reizen, reisadviezen, bezoektips, blanco pagina's voor eigen toevoegingen, belangrijke tel. nr./ gegevens) Is erg leuk om te maken en erg persoonlijk.

- blanco boekje als dagboek

- cd met Nederlandse nr.'s (ga je erg waarderen wanneer je lang geen nederlands heb gehoord)

- adresboekje voor nieuwe contacten



Overige cadeautjes

- een fries pakket met alles over friesland (friese snoepjes, friese cd (simmer 2000), cd-rom cursus fries, friese pen etc.)

- een cadeau abonnement

- digitaal fotolijstje (leuk voor iemand die veel foto's maakt)



Ik hoop dat mensen hier iets mee kunnen. Succes in ieder geval. Ik ga nu weer iets bedenken voor de verjaardag van mijn zusje (20 jaar) en mijn vriend (32) en zijn broer (34) krijg het nog druk
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik gisteren zelf wat ideeen heb gepost, wil ik jullie nu toch om wat hulp vragen. Mijn moeder wordt over een tijdje 50. Nu willen mijn zusje en ik haar een heel leuk speciaal feest geven. Zij houdt heel erg van zulke speciale gelegenheden. Nu ben ik benieuwd wat we kunnen doen. Ze heeft zelf al geregeld dat het in een partycentrum wordt gevierd met een live band. Ze viert het ook samen met haar jubileum in het onderwijs (25 jaar).



Wij willen haar in ieder geval een cadeautje geven waarbij iedereen iets naar ons toe kan sturen, maar wat? Heeft iemand een leuk idee?



En wat zijn nog meer dingen die op zo'n feest terug kunnen komen? Zij is de oudste van haar zussen en mijn tantes. Dus wij hebben nog niet erder een Sarah verjaardag meegemaakt. Wie kan ons wat ideeen geven???
Alle reacties Link kopieren


Dag dames,



Ik hoop dat julle me kunnen helpen.

Mijn nicht van 27 is gaan samenwonen, blijkt onverwacht zwanger, gaat nu ook nog even snel trouwen op 7 7 07. Dus een bruiloft.

MAAR

1 Ze woont in Duitsland (is wel te rijden)

2 spreek haar niet zo vaak

3 is net verhuisd dus heeft alles al (neem ik aan)

4 Ik hou helemaal niet van verplichtingen, maar vind dat ik niet weg kan blijven

5 Ik heb eigenlijk er helemaal geen geld voor over, maar gaat me toch geld kosten, heb geen auto dus moet huren of meerijden maar ook benzine betalen. Maar ik ben student, spaar zelf hard met een doel

6 heb nooit een bruiloft meegemaakt.



WAT geef ik haar? ik wil eigenlijk niet meer dan 20e uitgeven, maar ook niet met iets overduidelijks cheaps aan komen zetten.

Kan ik iets voor de baby geven? Nee he?



Tips please!




ik zou een flesje bruidstranen (likeur ) meenemen, om het een beetje hollands te houden.

Maar misschien drinkt de bruid niet wegens de zwangerschap, dan een fles kandeel voor de kraamtijd , ook acoholhoudend, misschien niet overal makkelijk te krijgen maar is wel te doen.

of een leuk schaaltje/doosje met bruidssuikers, geen idee of ze dat induitsland kennen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
@ Tica; Dat receptenkaartje met ingredienten: leuk idee!



- Voor je moeder: wij hebben een soort sketch voor onze ouders gemaakt toen ze indertijd 25 jaar samen waren. Dat wil zeggen, dat een normale dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds besproken werd. Natuurlijk met alle eigenaardigheden en een beetje belachelijk gemaakt. Het is erg goed ontvangen en origineler dan een ABC (De A is van Appels, die lust je zo graag, de B is van...). Misschien is het ook wat voor haar?

- Verder als je van gasten een A4-tje wilt ontvangen voor een boekwerk: laat ze A4tje maken met recept erop of een collage, verhaaltje, anecdote, foto met iets wat zij typisch voor jouw moeder vinden. Ik verwacht dat veel gasten op de dag zelf nog met het A4tje komen, dus zorg dat die ook nog in het boekwerk toegevoegd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft hetzelfde probleem, hoe vind je iets voor een man...?

Vrouwen zijn best wel makkelijk, als je een beetje je best hebt gedaan is het al gauw een leuk cadeau.



Op www.bestthings.nl hebben ze een hele verzameling mannen-cadeau's, hoewel er voor de vrouw ook genoeg te vinden is :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo misschien leuke tips van jullie?

Mijn vriend gaat in Juli naar Afghanistan en blijft daar 5 maanden en dan is het natuurlijk leuk om iets SUPER orgineels mee te geven EN te sturen.

Natuurlijk heb ik zelf ook wel ideetjes want tenslotte ken ik hem het beste.

Maar hoop dat jullie ook nog ideetjes hebben, want het kunnen er niet genoeg zijn:-)
Alle reacties Link kopieren
- Een scheurkalender met elke dag bijvoorbeeld een kleine anecdote, een mopje, een puzzeltje, een lief woordje, een fotootje, een plaatje van iets wat hem herinnert aan jou/ Nederland/ zijn vrienden, een overzicht van hoe lang hij nog weg is. Je kunt eventueel ook nog zijn familie/ vrienden vragen een paar bladzijden te vullen of een scheurkalender per week.

- een tijdschriftenpakket voor de ontspanning

- een fotoinsteekmapje met leuke foto's van jullie. Je kunt eventueel ook vragen of vrienden of familie een kaartje voor hem maken met een lieve boodschap en die erin steken.

- Een vriendenboekje laten invullen (ja van de lagere school, maar is wel leuk!) en makkelijk voor vrienden. Die hoeven alleen de vragen te beantwoorden.

- Een pakketje Hollandse producten: stroopwafels, drop, kaas, pindakaas, klompjes

- Een kussensloop bedrukken met een leuke foto van jou zodat jullie toch nog "samen zijn elke nacht".
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken is het weer vaderdag.....Wat moet ik nu weer verzinnen??? denken jullie met me mee? Ik heb van hem voor moederdag 3 bonnen gekregen waar ik er 1 uit mocht kiezen. Uiteindelijk heb ik voor de Pandora armband met 6 bedels gekozen. Ik vond het heel orgineel van hem om me te laten kiezen uit 3 dingen en wil voor hem iets vergelijkbaars doen. Helpen jullie mee met het bedenken van ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Volgende week heb ik een soort van "klein afscheidsfeestje" waarbij iedereen iets voor iedereen meeneemt. Gewoon een aardigheidje.

Nu zat ik te denken aan die chinese gelukskoekjes met een persoonlijke tekst erin, maar... ik heb geen oven. Kan wel dit weekend even naar mijn moeder, maar dat is zo'n heen en weer gereis en ik weet ook niet of de koekjes na het bakken nog 5 dagen goed blijven.

Hebben jullie misschien een ander idee? Iets orgineels wat ik evt. zelf kan maken?



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren


Hallo allemaal,



Volgende week heb ik een soort van "klein afscheidsfeestje" waarbij iedereen iets voor iedereen meeneemt. Gewoon een aardigheidje.

Nu zat ik te denken aan die chinese gelukskoekjes met een persoonlijke tekst erin, maar... ik heb geen oven. Kan wel dit weekend even naar mijn moeder, maar dat is zo'n heen en weer gereis en ik weet ook niet of de koekjes na het bakken nog 5 dagen goed blijven.

Hebben jullie misschien een ander idee? Iets orgineels wat ik evt. zelf kan maken?



Alvast bedankt voor het meedenken!





om in dezelfde sfeer te blijven, zakjemet gelukspoppetje, of steentje kun je ook n briefje bij stoppen. of n boedhhaatje

wereldwinkel of new age winkel zoeken dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,



Volgende maand geven mijn broer en schoonzus een feestje in een cafe omdat ze 12,5 jaar getrouwd zijn.



Wat is normaal om bij zoiets te geven?



En geld vind ik nooit zo leuk(ze kunnen zich goed redden), iemand ideeen kwa kadootje?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en een goede vriend van hem hebben vanmorgen in de stromende regen een nieuw bankstel bij mij naar 3 hoog gesleept en het oude naar beneden en naar het vuilnis gebracht. wie weet een klein origineel kado om ze te bedanken voor de moeite in dit hondeweer?
Alle reacties Link kopieren
Een regenpak of paraplu??



Zonder gein, flesjes bier doen het altijd goed toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat flesjes bier het ook wel goed doen! Of nodig ze uit voor een BBQ. Kunnen ze vast ook wel waarderen en is vast heel gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen... Ik ben op zoek naar een leuk cadeautje voor mijn afstudeerbegeleidster. Ze heeft zich altijd erg ingezet dus wil haar daar voor bedanken. Ze heeft het enorm druk, omdat ze hiernaast ook nog een fulltime baan heeft en dus 10 'afstudeerders'. Dus ik zat zelf te denken aan een relax cadeautje. Maar dan iets originelers dan de standaard badolie.... Wie heeft een leuk idee? Bedankt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven