Het Centrale Cadeau en Feesten Tip Topic

26-01-2005 16:07 746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoek je iets leuk voor je moeder, collega of geliefde? Weet je niet wat je zult geven op een bruiloft? Vraag het hier!!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Zwarte klapper:

iets waar ze met zijn tweeen wat aan hebben en waar ze echt tijd voor elkaar hebben en van jou aanbod dat je op hun eventuele kids past (als die oppas nodig hebben):

- bon voor restaurant (is wel redelijk afgezaagd.....)

- bon voor beautysalon/ sauna

- bon voor hotelovernachting

- bon van tuincentrum of buitenkachel/ grote bloempotten/ tuinset/ tuinbeeld

- kunstwerk

- iets uit de seksshop om het ook na 12,5 jaar nog spannend te houden (moeten ze daar wel het type voor zijn natuurlijk).





Dit zijn wel pver het algemeen prijzige ideetjes en het gaat toch om het idee. Misschien kun je samen een cadeau geven met andere gasten. Dan kun je vaak toch wat groters geven ipv van die kleine cadeautjes die allemaal net niks zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankcadeautje (moet je wel een beetje haar smaak weten.... :-/ ):

- Gejat van hier het forum (vond het een superidee!): receptkaartje (zelfgemaakt) met een mand met alle ingredienten. Zodat ze nog genoeg puf en energie heeft om andere afstudeerders net zo goed te helpen als jou!

- Zomeravondpakket, mand met spullen voor relaxed avondje;  wijntje, lekkere hapjes, buitenkaars of fakkels, leuk tijdschrift of boekje, cdtje met relaxte muziek.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook nog een idee voro je begeleider: Ik had met mijn begeleider een soort 'ritueel' om één keer in de paar weken even samen te brainstormen met veel koffie voor een whiteboard. Als afscheidskadootje heb ik haar dus ook een koffiepakket gegeven met alles om een heerlijke karamelkoffie te maken (klein flesje likeur, goede gemalen koffie, karamel'saus', kandijsuiker, slagroom, chocolaatjes en een mooie mok). Zij vond het iig heel leuk!



Als je begeleider bijv. meer van de thee is, kun je bij koffie- en theespeciaalzaken ook hele leuke theekadootjes laten samenstellen.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken heb ik een bruiloft van een goede vriendin van mij en de cadeau optie is een envelop met inhoud.. ten eerste : hoeveel ga ik geven ( ben maar alleen, wel een goede baan ) en ten tweede : hoe kan ik het persoonlijk maken?? Komend weekend is het vrijgezellefeestje..
Alle reacties Link kopieren
@ Kitty elastic; het ligt eraan of je de hele dag gaat. Ik krijg vast mensen over me heen, maar zo'n envelopje is wel een soort van entreegeld. Dus als ik de hele dag wordt uitgenodigd geef ik meer. Ik zou denk ik 40- 50 euro voor de hele dag doen en 20-30 euro voor alleen de avond. Eventueel kan je het ook nog aan andere genodigden vragen op het vrijgezellenfeestje. Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren


Over 2 weken heb ik een bruiloft van een goede vriendin van mij en de cadeau optie is een envelop met inhoud..



Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ergens in het topic gelezen over een ervaring kado geven. Dit lijkt mij erg leuk om mijn vriend voor zijn verjaardag te geven, maar welke ervaring dan en wat is nou echt super om met z'n 2-en te doen. Ik heb o.a. zitten denken aan paragliden ofzo, maar dat duurt uiteindelijk maar 5 a 15 minuten. Is dat niet een beetje een kort cadeautje? Hij houdt van actieve dingen, bungjeejumpen, alle achtbanen etc. Misschien weet iemand van jullie een leuke activiteit om te doen met hem.



Dank jullie wel voor jullie ideeen.



Ps: Ik ga ook een mon chou taart voor hem maken, want dat is iets wat hij al graag wil dat ik eens voor hem ga maken:D
Alle reacties Link kopieren




quote: kitty elastic reageerde



Over 2 weken heb ik een bruiloft van een goede vriendin van mij en de cadeau optie is een envelop met inhoud..



Deze is briljant!! die kaart ga ik echt zoeken en aan haar geven...:D
Alle reacties Link kopieren


Ik heb hier ergens in het topic gelezen over een ervaring kado geven. Dit lijkt mij erg leuk om mijn vriend voor zijn verjaardag te geven, maar welke ervaring dan en wat is nou echt super om met z'n 2-en te doen. Ik heb o.a. zitten denken aan paragliden ofzo, maar dat duurt uiteindelijk maar 5 a 15 minuten. Is dat niet een beetje een kort cadeautje? Hij houdt van actieve dingen, bungjeejumpen, alle achtbanen etc. Misschien weet iemand van jullie een leuke activiteit om te doen met hem.



Dank jullie wel voor jullie ideeen.



Ps: Ik ga ook een mon chou taart voor hem maken, want dat is iets wat hij al graag wil dat ik eens voor hem ga maken:D





sky-diven in Roosendaal

maar die dingen die maar een paar minuten duren gaan meestal wel een tijd instructies vooral dus je bent er toch wel een paar uur zoet mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tica,



Misschien is blokarten wel een leuk idee (ga ik ook met mijn vriend doen). Het kan op verschillende plekken in NL, er gaat wel wat instructie aan vooraf, maar het grootste deel van de tijd scheur je gewoon lekker over het strand. Je kunt kiezen voor een sessie van 1 of meer uur, afhankelijk van wat je zelf wilt. En daarbij is het niet zo duur als paragliden, dus kun je er misschien makkelijker een leuk dagje van maken, waarbij je ook het eten ed voor je rekening neemt. HEt enige waar je wel afhankelijk van bent, is van de wind, maar goed, in NL heb je daar meestal geen problemen mee hahaha.



Veel plezier!

Nvegh
Alle reacties Link kopieren
@nlies en Nvegh:  Bedankt voor jullie reacties. Ik heb naar beide gekeken. Maar dat van nlies was mij nog iets te duur (ben nog een arme student). Nvegh, blokarten had ik ondertussen ook gevonden en net voor ik je reactie las geboekt. Het lijkt me ook erg leuk en hoop dat we er een hele leuke dag van kunnen maken.

Ik hoop dat jij en je vriend een erg leuke dag zullen hebben als jullie het gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik heb sinds anderhalve maand een relatie met een leuke jongen. Het gaat erg goed. We bouwen het rustig op, zien elkaar zo'n 2 à 3 keer per week.

Het probleem: hij is volgende week al jarig. Wat moet ik hem geven? Mijn budget is niet bijzonder groot (student) en voor een weekendje weg of zo vind ik het allemaal nog wat te pril.

Zelf kom ik niet verder dan een lekker geurtje, maar dat is misschien weer wat afgezaagd...



Heeft iemand nog een origineel idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem kaartjes ergens voor geven waar jullie samen naar toe kunnen gaan, cabaret, film, concert (hoeft niet in de Arena natuurlijk!). Of een set mooie boxershorts, een tandenborstel of zijn favoriete douchecreme die hij bij jou kan laten liggen zodat hij het niet telkens mee hoeft te nemen (als jullie daar het type voor zijn en hij niet gillend  wegrent). Massageolie doet het ook altijd wel goed! Bedenk eens wat hij nou echt mist in zijn huis? Misschien koken jullie wel eens samen en heb je bij hem al drie keer gevraagd waar de knoflookpers is. Of heeft hij zijn vakantie al geboekt? Dan misschien een leesboek dat jij te gek vond en hij nog niet gelezen heeft.



Het gaat er gewoon om dat je erover nagedacht hebt! Mijn vriend heeft toendertijd zelf twee taarten voor mij gebakken. Thuis al mooi versierd met slagroom en zoete troepjes. Daarna een uur in de trein en toen hij bij mij aankwam, zag het er natuurlijk niet meer uit! Ze waren ook nog niet eens lekker! Desondanks is het nog steeds het allergaafste cadeau dat hij me ooit gegeven heeft, omdat hij er zo goed over nagedacht had en er zoveel moeite voor gedaan had!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Volgende week vrijdag trouwt een neefje van mijn vriend en wij zijn uitgenodigd voor het feest. Nu vinden wij het niet leuk om geld of kadobonnen te geven dus nu zijn we op zoek naar een origineel kado. Één probleem, we zien hun bijna nooit en weten dus ook helemaal niet waar hun interesses enzo liggen...



Zelf had ik eerst een idee om een verwenpakket van bijvoorbeeld rituals te geven of een pakket met allemaal verse koffie enzo. Maar weet helemaal niet of ze dat kunnen gebruiken en of ze daar wel van houden...



Heeft er iemand een orgineel idee? Het budget is rond de € 50.



Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Klein zonnetje, ik heb hier ooit is een heel leuk idee vandaan gehaald.Een witbrood bakken met daar muntgeld in mee gebakken.Dan hebben ze wat extra's voor de wittebroodsweken!ik heb hem in oktober bij mijn neef gebruikt en maandag ook weer bij een vriendin. Dan hebben ze wat leuks te doen na de bruiloft (het is echt een hels karwei om alle muntjes eruit te halen) en kunnen ze er zelf iets leuk van kopen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee, Bar!



Als ik jou was, zou ik inderdaad gaan voor geld, maar dan wel op een leuke manier verpakt. Als je ze echt niet kent, is het erg moeilijk om een cadeau te verzinnen dat zeker in goede aarde valt (al gaat het natuurlijk om het gebaar). Stel dat je inderdaad zoiets als koffie of verzorgingsspul geeft, maar ze drinken alleen bier en gebruiken Neutral ivm allergie, dan hebben zij niks aan je cadeau en is je moeite (en geld) voor niets geweest.

Als je dit topic doorloopt, vind je genoeg leuke ideeën om op een originele manier geld te verpakken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
In augustus trouwt een goede vriend van mijn vriend. Helaas kan ik daar niet bij zijn. Toch wil ik het bruidspaar iets leuks geven (toesturen dan).

Heeft iemand enig idee wat leuk is om te laten bezorgen?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren


Klein zonnetje, ik heb hier ooit is een heel leuk idee vandaan gehaald.

Een witbrood bakken met daar muntgeld in mee gebakken.

Dan hebben ze wat extra's voor de wittebroodsweken!



ik heb hem in oktober bij mijn neef gebruikt en maandag ook weer bij een vriendin. Dan hebben ze wat leuks te doen na de bruiloft (het is echt een hels karwei om alle muntjes eruit te halen) en kunnen ze er zelf iets leuk van kopen!
Dat was mijn idee :P
Alle reacties Link kopieren


In augustus trouwt een goede vriend van mijn vriend. Helaas kan ik daar niet bij zijn. Toch wil ik het bruidspaar iets leuks geven (toesturen dan).

Heeft iemand enig idee wat leuk is om te laten bezorgen?
Een champagne ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Zwarteklapper, ik wist dat ik het hier vandaan had, maar niet meer van wie!In ieder geval nog bedankt!!!Hebben jullie trouwens een idee wat ik aan een (buur) jongetje moet geven die 10 word? We wonen er net en zijn gevraagd zaterdag een borrel te komen halen omdat dat knulletje jarig is.Maar ik weet totaal niet wat ik moet geven. Wil ook niet heel erg veel geld eraan uitgeven. (tussen de 10 en 15 euro vind ik wel genoeg eigenlijk)
Alle reacties Link kopieren


Zwarteklapper, ik wist dat ik het hier vandaan had, maar niet meer van wie!

In ieder geval nog bedankt!!!



Hebben jullie trouwens een idee wat ik aan een (buur) jongetje moet geven die 10 word? We wonen er net en zijn gevraagd zaterdag een borrel te komen halen omdat dat knulletje jarig is.

Maar ik weet totaal niet wat ik moet geven. Wil ook niet heel erg veel geld eraan uitgeven. (tussen de 10 en 15 euro vind ik wel genoeg eigenlijk)
Een leesboek van Harrypotter of boeken van van Loon,zoals de griezelbus ofzo.

Kinderen hebben tegenwoordig zoveel, dat het zo moeilijk is, voorals als je ze niet zo goed kent om iets te kopen.

10 euro voor een kind vind ik ook genoeg hoor!



Nog iets anders wat ook leuk is, een snorkelset of zo'n bodyboard voor op de zee. (Omdat het ook een zomerkindje is.)
Alle reacties Link kopieren


Zwarteklapper, ik wist dat ik het hier vandaan had, maar niet meer van wie!

In ieder geval nog bedankt!!!



Hebben jullie trouwens een idee wat ik aan een (buur) jongetje moet geven die 10 word? We wonen er net en zijn gevraagd zaterdag een borrel te komen halen omdat dat knulletje jarig is.

Maar ik weet totaal niet wat ik moet geven. Wil ook niet heel erg veel geld eraan uitgeven. (tussen de 10 en 15 euro vind ik wel genoeg eigenlijk)






een pen voor het nieuwe schooljaar, als hij een beetje algemene naam heeft zijn die er ook met voornaam erop, bij de bruna enzo. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn om "het" cadeau te geven.

of een leuke mok gevuld met snoep of potloden

Die buren durven je geen 2de keer te rvagen als je al gelijk met dure cadeaus aan komt zetten ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
We hebben gewoon even aan zijn moeder gevraagd wat hij wilde hebben. Was niet zo moeilijk, hij wilde geld hebben voor een computer spelletje!
Alle reacties Link kopieren
Slim om aan de moeder te vragen.

Maar geld zou ik dus echt niet geven aan een 10 jarige.

Wat is het met die kids??? Waar is de tijd gebleven dat kadootjes uitpakken gewoon leuk is ipv alleen maar geld te vragen voor een spelcomp etc.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik had ook zoiets. Maar aan de andere kant, ik geef dan liever geld dan dat ik iets geef wat hij in een hoek mikt en niet meer naar om kijkt.Dus ik was nu voor 5 euro klaar. Mijn vriend wilde 10 euro geven, maar dag vond ik echt te gek. Dat is bijna 22 gulden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven