Het grote complimenten dagboek!

07-09-2007 12:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak vergeten mensen heel snel de complimenten die ze krijgen, of ze horen ze uberhaupt niet. Ik heb ooit de opdracht gekregen een complimenten dagboek bij te houden met minimaal 3 complimenten per dag. Toen ging ik er ineens op letten en: echt waar je krijgt ze!

Schrijf ze hier op, ik zal beginnen! :smile:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stond ik stil voor een stoplicht en er stopt een busje naast me met 2 bouwvakkers van rond de 60. Ik had mijn raam open, zij ook. De man leunt uit zijn raam en zegt tegen me: "Je ziet er goed uit meid!" Ik zeg: "Nou bedankt". Hij tegen zijn collega: "Ja toch Fred? Kijk eens! Ziet er goed uit toch?" En Fred was het er helemaal mee eens. Met een grote glimlach ben ik naar huis gereden! X-D

Das leuk toch, zo'n compliment uit het niets!
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat stink jij uit je bek zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij vallen die "sex/uiterlijk" getinte opmerkingen van die oudere bouwvakkers helemaal niet in de catagorie complimenten. Meer een belediging dat zo'n kerel zich aan jou loopt op te geilen. Ik zou er zeker niet vrolijk van worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Nou nee hoor, hij zegt gewoon wat ie denkt vond ik meer. Het kwam helemaal niet geil of smerig over. Ik voelde het als een compliment. Bij jou kan dat anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cherise1981 schreef op 07 september 2007 @ 13:05:

Nou nee hoor, hij zegt gewoon wat ie denkt vond ik meer. Het kwam helemaal niet geil of smerig over. Ik voelde het als een compliment. Bij jou kan dat anders zijn.
Ik ontloop het netjes. Je ziet van een afstand al als ze zoiets willen zeggen dus of niet kijken of raampje dicht en je hebt nergens last van. Makkelijk opgelost. Voor mij zou het gewoon geen compliment zijn. Zo onzeker ben ik ook weer niet dat ik mij goed voel als een kerel van 60 zegt dat ik er lekker uit zie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik schaam me altijd kapot als van die vieze smerige bouwvakkers je gaan vertellen dat je er wel lekker uitziet.

Is voor mij ook niet bepaald een compliment.
Alle reacties Link kopieren
"Mensch bloem, als jij de afdeling binnen schrijdt met je vrolijke hoofd, wordt het meteen een stuk lichter/stralender in de ruimte"

tja daar groeit een bloem alleen maar meer van, van zo een schitterende compliment : ))



De complimenten over uiterlijk vind ik niet zo boeiend, wel degene die gaan over dat ik de ruimte waar ik werk zo gezellig en leuk maak...Mijn ruimte is dan ook vrij druk bezocht door collegas die het leuk vinden om even een praatje te komen maken, andere collegas ontmoeten en voor je het weet is het zo druk dat ik ze weg moet sturen, omdat ik anders niet aan mijn werk toekom.

Nee, dit is niet een dagelijks ritueel hoor, dan zou het geen compliment zijn, maar routine.

Gelukkig heb ik ook wel eens saaie dagen...waar ik dan even tot bezinning kan komen.
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
Mijn "compliment" van vandaag valt waarschijnlijk niet onder de noemer compliment maar deed mij wel glimlachen. Ik zit achter mijn pc. Naast mij heb ik een dik en zacht hoofdkussen liggen. Mijn kitten keek van lings naar rechts, kussen, vrouwtje, kussen of vrouwtje. En sprong met een mega sprong op mij, ik kon hem net opvangen met mijn arm, en hij ging als een baby liggen in mijn armen en heel hard knorren. Dat gaf mij even een geluksmoment.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
IK vraag mij toch af, over die bouwvakkers: wat nou als er een knappe jonge vent naast je stopt en je een compliment geeft over je uiterlijk, wel leuk?



Ik werk toevallig met het type 'bouwvakker' en die zijn toevallig wél heel complimenteus naar vrouwen toe. Niet smerig, geil of wat dan ook, gewoon "wat zie je er leuk/goed uit vandaag" en dat vat ik dan ook zéker op als een compliment!



Enneh, die knappe jonge vent, in mijn stad waarschijnlijk een student, zal het veel sneller 'geil' bedoelen |-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tis een indirektcomplimentje maar daarom niet minder leuk om te horen.



"Mam?!, wat heb je mooie sokken aan!"



En zonet in de supermarkt................Een mevrouw vroeg me waarom ik koopzegels kocht. Ik zei dat ik dat deed om alvast voor de vakantie volgend jaar een leuk extra zakcentje te hebben.

Daar had ze zelf nog niet bij stil gestaan. En ze bedankte me dan ook vriendelijk voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Ja Dreamer, het beste zou zijn als je geen complimenten over je uiterlijk nodig hebt van bouwvakkers, of een toevallige niet-bouwvakker. Van je partner zou ik het wel een compliment vinden. Bij de rest is het gewoon geiligheid/gegeil. Of je het nou wel of niet wilt zien, dat is gewoon een feit.



Een compliment over je kunnen, slimheid, bijdrage, advies, tips, enzovoort zou voor mij van veel meer waarde zijn. Dan heb ik het idee dat ik misschien iemand tot dienst heb kunnen zijn. Daar voel ik mij dan weer wel goed over.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
'Ik vind je wel lief hoor, maar...'
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 07 september 2007 @ 13:41:

Mijn "compliment" van vandaag valt waarschijnlijk niet onder de noemer compliment maar deed mij wel glimlachen. Ik zit achter mijn pc. Naast mij heb ik een dik en zacht hoofdkussen liggen. Mijn kitten keek van lings naar rechts, kussen, vrouwtje, kussen of vrouwtje. En sprong met een mega sprong op mij, ik kon hem net opvangen met mijn arm, en hij ging als een baby liggen in mijn armen en heel hard knorren. Dat gaf mij even een geluksmoment.
aaaaaaaaahhhhhh lief
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf vanmorgen een compliment gegeven ; meid, wat zit je haar leuk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend had ik een afspraak en ik kom helemaal leuk aangekleed en opgetut de trap af. Had me mooi opgemaakt en mooie smokey eyes gemaakt. Zegt mijn bijna 5-jarige zoon tegen me: "Waarom heeft jij chocoladepasta op je ogen, mama?".



Jullie begrijpen, een LEUK complimentje kan ik hard gebruiken. Vanochtend noemde een drop-dead-gorgeous twintiger op mijn werk me "schattig". Nou zijn er veel woorden op mij van toepassing, maar schattig hoort daar niet bij...



Zodra ik een LEUK compliment heb ontvangen, zal ik het hier direct melden.
.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 07 september 2007 @ 13:13:

[...]





Ik ontloop het netjes. Je ziet van een afstand al als ze zoiets willen zeggen dus of niet kijken of raampje dicht en je hebt nergens last van. Makkelijk opgelost. Voor mij zou het gewoon geen compliment zijn. Zo onzeker ben ik ook weer niet dat ik mij goed voel als een kerel van 60 zegt dat ik er lekker uit zie.
Nou hij zei dat ik er goed uit zag, niet lekker of geil of wat dan ook. Ook ik heb dit zeker niet nodig omdat ik onzeker ben. Maar goed, je bent er blijkbaar nogal fel in. Geeft niet. Iedereen zit gelukkig anders in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet erg om complimentjes van bouwvakkers te krijgen.



En waarom zijn bouwvakkers 'vies en smerig'?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Bouwvakkers, ik vind ze schattig, de complimenten vind ik echt gemeend en volgens mij bedoelen zij dat niet geil...meer een spontaan uiting regelrecht uit het hart.Gewoon simpel, zoiets als hart op de tong...helemaal niets mis mee.

Gewoon incasseren, glimlachen en doorlopen/rijden, dat is de ongeschreven code hierin, doen zij ook.

Trouwens mijn complimenten aan topicopenster, wat een leuke onderwerp! : ))
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
ik heb vannacht de hele nacht gewerkt, heb een langdurige bevalling begeleid van iemand die alleen maar angstig uit haar ogen keek. ik leek haar niet te kunnen bereiken met vragen.

maar toen het kind was geboren zei ze "wat fijn dat je zo rustig bleef, en me bleef aanmoedigen, daardoor geloofde ik wel dat ik het kon"

dat is nog eens een compliment waar je overdag lekker op slaapt, vannacht weer aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend keek me gister heel verliefd aan en zei hoe verliefd ie op me is. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een compliment gekregen over de manier hoe ik een interview heb afgenomen. En daar was ik heel erg trots op, want het was mijn eerste interview en het ging over een vakgebied waar ik vrijwel niets van afweet. Dus ik was heel erg bang om nogal blond over te komen. Kreeg ik van de geïnterviewde te horen dat het vlot liep en ik spontaan en geïnteresseerd overkwam en me goed staande hield.



Glim glim glim, it really made my day... Vooral omdat ik zo ontzettend nerveus en onzeker was.



O ja, en m'n broer zei laatst dat hij in mijn artikelen duidelijk de manier van schrijven van ons vader terugzag, daar moest ik ook wel even van slikken... Was helemaal ontroerd... (Ons vader leeft al een aantal jaar niet meer)
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 09-09-2007 14:07
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vertelde mij eergisteren dat hij als hij uit de nachtdienst komt weleens naar mij gaat zitten kijken hoe ik eruit zie als ik lig te slapen omdat ik er dan zo lief en vredig uitzie.



Hij vertelde ook dat hij me er steeds aantrekkelijker uit vond gaan zien, en zei dat hij me opeens zo mooi vond toen ik zo uit de douche kwam.



Daarnaast vertelde hij dat hij vond dat ik de laatste tijd wat minder rommelig/chaotisch overkam en dat vond ik nog het mooiste compliment aangezien ik hier al heel lang heel hard aan werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi compliment elodita!



Vwb de bouwvakkers, die complimenten vat ik over het algemeen ook niet verkeerd op, snap niet zo dat daar meteen geiligheid bij bedacht wordt. Het zal ongetwijfeld soms zo zijn, nah, wat dan nog. Ik begin me wel een beetje zorgen te maken als bouwvakkers NIETS tegen me zeggen.... ;-)



Kreeg vandaag een complimentje van vriendin, dat ik er chique/sportief uitzag. Altijd leuk natuurlijk! Thanks :smile:



Verder zegt D-man regelmatig tegen mij dat ik hem zo blij maak. Ook altijd goed natuurlijk :heart:
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet opeens aan iets grappigs denken mbt bouwvakkers. Ik zat met mijn moeder in de auto, mijn moeder is best wel een kakmadam moet je weten. Ik zag een stel bouwvakkers zich uit de naad werken en toen wees ik ze aan en toen zei ik:"Kijk mam, dát zijn nou échte mannen, zo eentje wil ik ook." M'n moeder keek me vol afschuw aan en begreep niet waar ik het over had.



Nu, jaren later heb ik mijn arbeider gevonden, en hij moest ontzettend lachen toen ik hem dit vertelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven