Het nieuwe forum: wat vinden we er van?

29-10-2014 12:57 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi! Het is nog wel superlangzaam, maar dat zal hopelijk te maken hebben met opstarten? Een beetje een dieselforumpje?

Fijn dat er een actieve topics overzicht terug is. Ook fijn dat je op de voorpagina kan zien wie als laatste in een topic gereageerd heeft! Ook het ontwerp vind ik mooi; wit, rustig, clean, volwassen. Geen roze Ik zie wel blokjes met zigzaglijntjes waar je niet al te lang naar moet kijken maar goed.



Wat vinden jullie?
Zeg maar Spijker.
Ik ga de mijn avatar verhuren als advertentieruimte. Iemand hier interesse?
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel wit. Sommige elementen (buttons, headers, sommige teksten) zijn veel te groot. Ik word ook een dagje ouder en heb een leesbril nodig maar dit is echt overdreven.



Ook veel te veel witruimte tussen de reacties. Doe die avatars een slag kleiner en er kunnen veel meer reacties op 1 pagina.



Verder wel heel erg zwart wit. Beetje te clean.



Vind het ook niet prettig dat de breedte geen maximum heeft. Het schaalt volledig uit en als je een grote monitor hebt moet je dus je browser window een stuk smaller zetten om leesbare regels te hebben.



En op Chrome Windows 8 crasht de site nog vaker dan de oude site.
Niet met mijn Windows Phone



Edit: oh, prut met peren, kan nog niet wennen aan de verplaatsing van de quoteknop
Alle reacties Link kopieren
Oh en waarom zo ontzettend veel witruimte tussen de 'paragraphs' (<p>)?

Ah, even in code gekeken: er worden 2 <br> neergezet. Dat hoeft er maar 1 te zijn!!!



Beetje minder regelhoogte zou ook prettig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Test
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Qua functionaliteit:



-Je ziet het onderscheid niet tussen openingspost en de rest van de reacties: alles heeft dezelfde zwart-wit kaders..

-je kan nog steeds bij een langer lopend topic van bijv 100 pagina's naar pagina 50 zonder 25x op "volgende" te moeten drukken (bladeren per 2 hooguit)

-ik hoef niet te weten of 20 uur of 1 minuut geleden is gereageerd, doe mij maar gewoon een tijdstip, zoals voorheen (dit afgekeken van Fb oid? Ook daar vind ik het niet handig)

-toegevoegde lay-outmogelijkheden (centreren, tabellen enz) overbodig

-waarom zijn die mogelijkheden trouwens eronder geplaatst, er vlak boven was overzichtelijker dat het bij je post hoorde, zo ook de functies "citeren" , staffen.. Enige onderscheid tussen de post van een ander en die van mij is dunne lijn of dikkere



Verbeterd: terug naar boven-knop.

Nog niet geprobeerd: of de zoekfunctie nu werkt (bijv oude topics zoeken op een (paar) kernwoord(en)



Lay-out:

-kinderachtige symbolen voor de pijlers

-onoverzichtelijker startpagina

-killer, enige kleur op pagina's zijn de avatars, die ik trouwens zo groot er niet mooier op geworden vind

-die komma's op zijn kop

-reclames heb ik uit staan en zie ik gelukkig niet



En ik kom vast nog wel op meer dingen nu het eenmaal weer werkt, eea zal wel wennen, maar ik vind vernieuwing niet per se verbetering inhouden, zeker niet voor onderdelen die prima werkten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Een dag geen forum en nog steeds ruk. Smileys werken nog steeds niet. Onderaan nog steeds geen bladzijdenummering. Wat een amateurisme.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een verschrikking en die reclame tussendoor al helemaal.

Normaal gesproken zat ik alleen maar op de mobiele app...
.
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje: ik mis de dropdown waarmee je snel van een pijler naar een andere kon komen. Nu moet ik terug naar het hoofdscherm en dan weer klikken.
Hmm, dacht dat er al aanpassingen gedaan waren nadat het forum er weer lang heeft uitgelegen. Maar niet dus. Erg jammer. Hoop dat er wel iets gedaan wordt met reacties, want er is veel ontevredenheid.

Ik vind het erg vervelend dat je maar weinig reacties kan lezen, maar 2-3 op een pagina. En ik kan nog steeds niet quoten. Oh ja, en tabtabenter vond ik erg handig, nu moet ik eerst naar beneden scrollen voordat ik op 'plaats je reactie' kan klikken. En hij is retetraag, het forum
Alle reacties Link kopieren
En dankzij het nieuwe forum nu eindelijk een Adblock geinstalleerd. Lijkt me ook leuk voor jullie adverteerders: het forum is volgepompt met reclame maar vrijwel niemand ziet het omdat je wel een Adblocker moet installeren om nog enigszins fatsoenlijk te kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreselijk.

Het forum is veel te wijd opgezet wat heel irritant leest op mijn grote scherm.

Het is daarnaast totaal niet overzichtelijk op de voorpagina.

Daarnaast scroll je je de tering door deze opzet.

De reclames tussendoor zijn echt te debiel voor woorden, wie heeft dit bedacht?



Nee, ik denk dat ik maar stop met het vivaforum want dit is niet prettig lezen en reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niks, echt niks
quote:korenwolf schreef op 30 oktober 2014 @ 17:06:

Ik ga de mijn avatar verhuren als advertentieruimte. Iemand hier interesse?Misschien dat een competente webdesigner interesse heeft ? Hint hint...
Alle reacties Link kopieren
Ook handig als er een "terug naar beneden"-knop komt. Je gaat immers veel vaker naar de laatste reactie toe als andersom, naar boven, bij bekende topics tenminste..



Daarnaast vond ik het handiger als ik reageer op een bericht (niet het laatste bijv maar een paar daarboven) dat je meerdere reacties kon zien toen dat kleinere kader er nog was (en de reacties minder ruimte innamen op 1 pagina). Nu zie je alleen hooguit de laatste reactie vlak voor jou boven je, als je zelf aan het schrijven bent.. Meer scrollen dus..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Nou tot nu toe kut met peren, gewoon zoals ik had kunnen weten natuurlijk *rolt met ogen smiley*....
Ik scroll me helemaal de tyfus
En nog steeds staat er in KOEIENLETTERS VIVA en dat is niet handig als stoere man in een kantoortuin...
Alle reacties Link kopieren
Na 1 dag steeds allerlei foutmeldingen bij het openen op de viva app, net maar even uitgezocht wat aan er aan de hand is. Bedankt voor de aankondiging.. (?)



Ik heb altijd alles mobiel gedaan en daarom behoorlijk fan van de app geweest. Dit is dus toch wel een flinke tegenvaller. Goed dat jullie gelijk uitleggen hoe je er een app van kan maken, maar ik heb het idee dat dit zoveel meer internet gaat kosten! Elk topic moet worden geladen in een nieuw venster..... En als het venster geladen is moet je eerst helemaal naar boven scrollen om het begin te kunnen lezen. Een ander nadeel is dat je niet meer kan bladeren door een topic heen. Ik heb in ieder geval alleen de knop volgende kunnen vinden. Dat van de kleur.. Tsja, een hele lichte tint van iets was beter geweest. Wat ik dan wel weer begrijp is de advertenties.. Ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen..
Test...
Ik kan niet alle berichten lezen omdat ik niet kan terugbladeren naar vorige pagina.
Als ik iemand quote lukt het me niet om er nog tekst bij te zetten? Hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook Iebs. Hij laadt niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Quoten ook weer stuk geloof ik?



Maar goed, eens met de zeikerds.

Vraag me af, is er een testpanel van forummers geweest? Ik zie maar weinig positieve reacties onder de forummers.
Echt balen zo, wat onoverzichtelijk, het mooie compacte forum waar je veel, op de eerste pagina, kon zien is helemaal weg. Ik vind het niets zo. Waarom iets veranderen als het goed en overzichtelijk was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven