Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!



In Denemarken dit keer.

Gezellig.



Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo











Kleurplaatjes en woordzoekers? http://www.griddlers.net/nl_NL/home

Ken je het vivaforum al? Echt iets voor jou vertelde iemand mij een keer

Mij aan een watervrouwproofplant helpen?



Leuke Sjoerdplaatjes zoeken?

quote:-Kittens- schreef op 25 februari 2017 @ 15:45:

[...]



Leuk! De kat die we nu nog hebben is heel lief, maar niet bijster intelligent.Ja, was super komisch. Had je niks, deed 'ie ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Onze ene kat gaat netjes zitten als ze eten krijgt (maar smokkelt soms door net niet helemaal te gaan zitten en haar billen net niet de vloer te laten raken. Dan heeft ze een rebelse bui ). De ander gaat keurig op zijn achterpoten staan als ie eten krijgt.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
quote:takkentrol schreef op 25 februari 2017 @ 15:51:

Onze ene kat gaat netjes zitten als ze eten krijgt (maar smokkelt soms door net niet helemaal te gaan zitten en haar billen net niet de vloer te laten raken. Dan heeft ze een rebelse bui ). De ander gaat keurig op zijn achterpoten staan als ie eten krijgt.Dat doen de meeste katten als je het eten maar hoog genoeg houdt
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 25 februari 2017 @ 15:45:

[...]



Leuk! De kat die we nu nog hebben is heel lief, maar niet bijster intelligent. Hoezo is kat niet bijster intelligent.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 25 februari 2017 @ 15:53:

[...]



Hoezo is kat niet bijster intelligent.

Tja, ze snapt veel dingen niet die veel andere katten wel snappen. Een deur openen met je pootje bijvoorbeeld. Open duwen kan ze wel, maar naar zich toe trekken niet.

Ze heeft ook nooit in de gaten gehad dat onze hond gewoon lief was voor katten (ander kat vond onze hond niet leuk, gewoon omdat hij (de kat) er eerst was, maar was er niet bang van. Die liep ook niet om de hond heen, maar er onder door als da de kortste weg was).

Ach, soms hoeft ze alleen maar op een bepaalde manier te kijken en dan weet je al dat ze wat quotiëntpuntjes mist.
Alle reacties Link kopieren
Kat zag poes, poes doet echt niks...kat janken, gillen en plast op de vloer.

Ik wou toen ook janken en gillen.

Wat een stank! Ok, dweilen, dweilen en dweilen maar het stink echt nog steeds.

Op dat moment kwam de AH bezorger. Ik schaaaaaaamde me doooooood.



Uiteindelijk stank weggekregen na 10x dweilen en met gloor. Pffff.



Feliway is nu in de stekker dus hopelijk is kat niet meer zo een schijterd.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 25 februari 2017 @ 16:19:

Kat zag poes, poes doet echt niks...kat janken, gillen en plast op de vloer.

Ik wou toen ook janken en gillen.

Wat een stank! Ok, dweilen, dweilen en dweilen maar het stink echt nog steeds.

Op dat moment kwam de AH bezorger. Ik schaaaaaaamde me doooooood.



Uiteindelijk stank weggekregen na 10x dweilen en met gloor. Pffff.



Feliway is nu in de stekker dus hopelijk is kat niet meer zo een schijterd.Niet leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 25 februari 2017 @ 16:06:

[...]



Tja, ze snapt veel dingen niet die veel andere katten wel snappen. Een deur openen met je pootje bijvoorbeeld. Open duwen kan ze wel, maar naar zich toe trekken niet.

Ze heeft ook nooit in de gaten gehad dat onze hond gewoon lief was voor katten (ander kat vond onze hond niet leuk, gewoon omdat hij (de kat) er eerst was, maar was er niet bang van. Die liep ook niet om de hond heen, maar er onder door als da de kortste weg was).

Ach, soms hoeft ze alleen maar op een bepaalde manier te kijken en dan weet je al dat ze wat quotiëntpuntjes mist. huisdieren zijn zo leuk
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wat is het saai op het forum zeg. Zou bijna een fittie gaan maken, zomaar om niets.

Maar ik hou me in en blijf braaf.



Bij sommige topics heb ik het nare gevoel dat ik een taalcursus moet volgen, alleen om de jonge generatie te kunnen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja saai he vandaag!



Maar dat gevoel over taal heb ik ook hoor Ren, en ik ben nog min 30
Gelukkig, dan is het misschien meer een cultuurdingetje. En dan bedoel ik niet antillianen/marrokanen/chinesen/hongaren/laplanders, maar jeugdsubculturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 11:01:

[...]



Het is te zeggen.... Het ging altijd heel leuk maar sinds hij weduwenaar geworden is is het bij tijden vreselijk. Negatief, hysterisch, paniekerig.... Dus neem ik consequent de leiding zodat hij geen ruimte voor dit gedrag krijgt.



Ja, jouw zorgen daarom herinner ik me nog. Fijn dat je nu een manier hebt gevonden om er mee om te gaan.



Schoonmoeder is weer weg. Het was okay. Maar wat zou het fijn zijn als het gewoon ongefwongen gezellig zou zijn. "En wat doe je daar zelf dan voor?" zou ik dan in een topic over rampschoonmoeders roepen. Antwoord: aanbieden dat ze kan blijven eten, mee nemen voor een drankje aan zee. Veel. Maar een praatje maken gaat moeizaam.
IMHO
Dat is jammer, Grimble. Band met mijn schoonmoeder is wisselend.
Hoe komt dat GG? Mogen jullie elkaar niet, of hebben jullie gewoonweg niets om over te praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 25 februari 2017 @ 17:16:

Wat is het saai op het forum zeg. Zou bijna een fittie gaan maken, zomaar om niets.

Maar ik hou me in en blijf braaf.



Bij sommige topics heb ik het nare gevoel dat ik een taalcursus moet volgen, alleen om de jonge generatie te kunnen volgen. Dat heb ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb gezwemd met tante Blond en als ik groot ben gaan we trouwen". Het zoontje van vriendin gaat nog heel veel hartjes breken, zo'n lief, mooi en te schattig mannetje is het!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 25 februari 2017 @ 18:01:

[...]





Dat heb ik ook.Ik ook. En ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik hier niet opgegroeid ben. Maar het is dus gewoon een straatcultuur dingetje.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 25 februari 2017 @ 17:41:

Hoe komt dat GG? Mogen jullie elkaar niet, of hebben jullie gewoonweg niets om over te praten?



Beide. Er is veel gebeurd en het zijn gewoon niet zulke prettige mensen. Heel erg op zichzelf gericht, lichtelijk racistisch, erg fanatiek in vage spirituele zweverij waar ik niets mee heb. Vriendin heeft ook heel weinig steun aan ze in moeilijke tijden.



Dus ja, ik mag ze niet en we hebben ook geen gemeenschappelijke interesses. Ze zijn wel heel leuk met mijn dochtertje (hoewel ze soms hun grenzen niet kennen - schoonmoeder die vandaag maar bleef zeuren over dat dochtertje gaatjes in haar oren moest, wat wij niet willen, en probeerde dochtertje daarin mee te krijgen terwijl wij zeiden: gebeurt niet), dus ik wil wel graag dat het contact zo soepel mogelijk verloopt. Ik ga tijdens bezoek dus vooral voor koffie en thee zorgen en koken enzo.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 25 februari 2017 @ 18:34:

[...]





Beide. Er is veel gebeurd en het zijn gewoon niet zulke prettige mensen. Heel erg op zichzelf gericht, lichtelijk racistisch, erg fanatiek in vage spirituele zweverij waar ik niets mee heb. Vriendin heeft ook heel weinig steun aan ze in moeilijke tijden.



Dus ja, ik mag ze niet en we hebben ook geen gemeenschappelijke interesses. Ze zijn wel heel leuk met mijn dochtertje (hoewel ze soms hun grenzen niet kennen - schoonmoeder die vandaag maar bleef zeuren over dat dochtertje gaatjes in haar oren moest, wat wij niet willen, en probeerde dochtertje daarin mee te krijgen terwijl wij zeiden: gebeurt niet), dus ik wil wel graag dat het contact zo soepel mogelijk verloopt. Ik ga tijdens bezoek dus vooral voor koffie en thee zorgen en koken enzo.Heel verstandig. In menig schoonmoedertopic zouden ze nog veel van je kunnen leren .
Dat klinkt inderdaad niet erg leuk GG.

De spirituele kant zal nog wel wat mankementen hebben denk ik zo, als ze zo op zichzelf gericht en racistisch zijn.

Goed dat je toch enigszins een modus hebt gevonden om ermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 25 februari 2017 @ 18:38:

[...]





Heel verstandig. In menig schoonmoedertopic zouden ze nog veel van je kunnen leren .







Als ik me slecht voel ga ik altijd in zo'n topic meelezen en denken: zolang ik me niet druk kan maken om de dingen waar TO zich druk om maakt, mag ik nog best tevreden zijn met mezelf.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 25 februari 2017 @ 18:57:

[...]









Als ik me slecht voel ga ik altijd in zo'n topic meelezen en denken: zolang ik me niet druk kan maken om de dingen waar TO zich druk om maakt, mag ik nog best tevreden zijn met mezelf.



Ik snap die topics meestal niet. Die mensen staan zo'n beetje anders in het leven dan zo'n TO, nou nou poe poe. Kun je twee dingen doen: blijven zeiken of er gewoon van maken wat ervan te maken valt. Toch?



Moest je mijn schoonouders hebben, daar hoef je geeneens een topic over te openen
Alle reacties Link kopieren
Oh, GG, voordat jij de gaatjesopdringpraatjes toevoegde wilde ik je nog aanraden om je schoonouders regelmatig met kind op stap te sturen. Want dan heb je gelijk iets om over te praten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gg, niet leuk.

Ik heb ook wat rare schoonouders. Het gekke is dat sinds ik niks meer zeg maar gewoon 'doe', dus iov dingen ter sprake te brengen gewoon weggaan, ze heel goed te pruimen zijn.

Ik doe mijn best niet meer en dat vinden ze prettiger blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven