Hoe mijn nieuwe jurk te redden!!

04-05-2007 20:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik zag net tot mijn grote afschuw dat mijn nieuwe jurk vlekken heeft opgelopen. Het lijkt wel of het bankje waar ik op heb gezeten heeft afgegeven. (nee hij was niet net geverfd). De jurk zelf is wit met bruine cirkels en van viscose.



Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken??

Alvast bedankt!!



X
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Ossengalzeep!! Alles, echt alles, gaat ermee uit. Ouderwets middeltje, niet duur, bij drogist te koop.

Hoe??  Zeep en vlek bevochtigen met water, zeep over vlek wrijven, laten opschuimen met oude tandenborstel (of ander borsteltje), 15 min. laten inwerken en uitspoelen of -wassen. Omdat het zeep is, bleekt het niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hola Very Cherry!



Bedankt voor je snelle reactie! Klinkt hoopvol!

Enig idee wat Ossegal zeep in het Spaans is?? Ik woon in Spanje op het moment namelijk..

Heb de jurk wel 1 keer aangehad..;(  (wel de hele dag mee rondgesjouwd in Sevilla maar dan nog)



XX
Alle reacties Link kopieren
OsseNgalzeep dus.. :)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in Spanje van die ronde stukken zeep/zeeppoeder, daar krijg je heeeeel veel vlekken mee uit. Verkopen ze in alle suppermarkten, spaanse winkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
En dan heb je ook nog van die spaanse borstels van plastic, alleen niet te hard scrobben dan krijg je gaten ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kom 29 mei naar Mallorca, neem ik wel wat voor je mee haha.

Eh... ossegalzeep...mmmm. .. jabon de bilis de torrrrrrrrrro?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Ossengalzeep!! Alles, echt alles, gaat ermee uit. Ouderwets middeltje, niet duur, bij drogist te koop.

Hoe??  Zeep en vlek bevochtigen met water, zeep over vlek wrijven, laten opschuimen met oude tandenborstel (of ander borsteltje), 15 min. laten inwerken en uitspoelen of -wassen. Omdat het zeep is, bleekt het niet.
Ossengalzeep bleekt ook. En niet zo'n beetje ook.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Hehehehe



Helaas woon ik in Malaga Cherry!! (nou ja zo helaas is het niet).



Ben overigens wel te lezen in Mallroca. De krant waar ik stage loop is heeft een Mallorca editie (weet niet of ik de naam mag noemen maar het is een engelstalige GRATIS krant genaamd Euro Weekly News).



Ik ga morgen eens kijken in de Mercadona naar die zeep Winx. Weet je misschien zo de naam?



Hasta Luego!



XX
Alle reacties Link kopieren
Nee weet niet de naam, maar zijn dikke ronde wit/blauwe tabletten.
Alle reacties Link kopieren
Met die beschrijving moet ik toch een eind komen!



Muchas gracias Winx!



XX
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij bleekt ie niet hoor. Ik koop gewoon kwaliteitskleding  die is in de regel nogal kleurvast. Dat bleken wat jij bedoelt, betekent de kleur die eruit geweekt wordt, da's echt wat anders dan bleken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef:
04-05-2007 20:49
quote:Ossengalzeep bleekt ook. En niet zo'n beetje ook.
klopt. hele stof van spijkerbroek dun en wit geworden.
Ik was zowel met biotex als met ossengalzeep aan de gang gegaan maar volgens mij komt dit toch echt door de ossengalzeep.
Alle reacties Link kopieren
celticmyst schreef:
21-10-2017 21:33
klopt. hele stof van spijkerbroek dun en wit geworden.
Ik was zowel met biotex als met ossengalzeep aan de gang gegaan maar volgens mij komt dit toch echt door de ossengalzeep.
Wauw. Een topic van 10 jaar oud uppen om dit te melden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven