Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens afwachten of ie echt wel komt die golf. Ze beloven vaak veel en dan wordt het met moeite 1 dag warm.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hittegolf? Het wordt toch gewoon lekker zomers weer voor een paar daagjes? Ik doe er dan ook niets bijzonders aan, behalve lekker zomers kleden, veel buiten, kinderen met water kliederen en genieten!
En een siësta? M'n baas ziet me al aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Alles ietsje rustiger aan doen, veel water drinken, luchtige kleren aan en verder doe ik net als normaal. Ik ga dus ook gewoon hardlopen etc. Eventueel een keertje extra douchen, voetjes in een bak met koud water of een ijsje. En verder lekker genieten
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar afwachten hoor!



Hoe dan ook, droog weer is prima om onze vouwwagen in te pakken. De vooruitzichten zijn prima.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Nou, nou, zo'n hittegolf duurt in Nederland meestal een paar daagjes, daarna regent het en dan is het voorbij. Gewoon lekker koel kleden, goed drinken, hardlopen vroeg in de ochtend, lekker ijsjes eten enz. Zo dramatisch vind ik het niet, het is hier geen India of Pakistan.
Alle reacties Link kopieren
Hittegolf? Gewoon goed zalig zomerweer voor een paar dagen is een hittegolf en dan vraag je hoe je dat moet overleven?



Wauw!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Haha hittegolf....., we wonen in Nederland hè. Hittegolf voor 1 dag, daar moeten we ons echt op voorbereiden!
Een hittegolf? Je overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Op 't werk zit ik in de airco, dus geen last van. Thuis hou ik m'n gordijnen gesloten en omdat ik in 't bos woon, blijft het vrij lang behaaglijk en hoef ik m'n portable lawaaierige airco niet aan te zetten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
waarom niet hardlopen?

Flesje water mee, tempo beetje aanpassen, desnoods in de bossen, en lekker gaan.
Wat een verschrikkelijk vooruitzicht he! Net man gemeld dat ik niet ga koken met dit weer. Op kantoor heb ik gelukkig airco, dus die zal overuren draaien. In mijn auto gelukkig ook airco. Slecht slapen hoort sowieso bij de zomer: het blijft lang licht en het is ook heel vroeg weer licht. Mensen zitten buiten, kinderen krijsen, gillen en met name janken......pfffffffff



Was het maar weer winter!
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 juni 2015 @ 09:17:

Haha hittegolf....., we wonen in Nederland hè. Hittegolf voor 1 dag, daar moeten we ons echt op voorbereiden!



Nou!

Is het niet vreselijk als je in de zomer maar een paar dagen goed weer hebt.

Hoe moeten we daar toch mee omgaan.



Zullen we de mensen in India maar eens bellen hoe zij dat doen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Hittegolf?? Gewoon zomers weer. Wat een aanstellerij. Ik dacht dat je een week naar Saudi Arabie ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 27 juni 2015 @ 09:20:

Wat een verschrikkelijk vooruitzicht he! Net man gemeld dat ik niet ga koken met dit weer. Op kantoor heb ik gelukkig airco, dus die zal overuren draaien. In mijn auto gelukkig ook airco. Slecht slapen hoort sowieso bij de zomer: het blijft lang licht en het is ook heel vroeg weer licht. Mensen zitten buiten, kinderen krijsen, gillen en met name janken......pfffffffff



Was het maar weer winter!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Eerst dat gezeur overal dat de zomer maar niet wil komen en dat het zo kou-houd is, nu een dramatitel 'hoe overleef ik een hittegolf'.. Hou toch op met gehuil.



Als het warm is trek je luchtige kleding aan, doe je minder inspannende dingen, gooi je het raam pas 's avonds open, eet je een ijsje méér en drink je meer. En als het koeler wordt trek je wat warmers aan.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jankerds zijn het.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig airco op de bovenverdieping maar anders een fan op de slaapkamer zetten, evt een ietwat vochtige handdoek op je matras leggen. Deed mijn tante in Australië, daar hebben ze pas hittegolven.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kunnen de mensen weer zeuren dat het te warm is, ipv zeuren over te koud, te nat etc.
quote:himalaya schreef op 27 juni 2015 @ 09:21:

Eerst dat gezeur overal dat de zomer maar niet wil komen en dat het zo kou-houd is, nu een dramatitel 'hoe overleef ik een hittegolf'.. Hou toch op met gehuil.



Als het warm is trek je luchtige kleding aan, doe je minder inspannende dingen, gooi je het raam pas 's avonds open, eet je een ijsje méér en drink je meer. En als het koeler wordt trek je wat warmers aan.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn.Loop eens een dagje mee met mensen die moeten werken waarbij ze zwaar lichamelijk werk moeten verrichten zonder airco!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf gewoon door ademen. Ik heb in Spanje een paar weken geleden 43 graden overleefd in een stad (zonder zwembad).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:yasmijn schreef op 27 juni 2015 @ 09:23:

Jankerds zijn het.Zoals jullie janken als het ook maar een beetje onder de 25 graden komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 27 juni 2015 @ 09:19:

waarom niet hardlopen?

Flesje water mee, tempo beetje aanpassen, desnoods in de bossen, en lekker gaan.Juist goed. Lekker zweten, ben je meteen je warmte kwijt en heb je het de rest van de dag lekker frisjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 27 juni 2015 @ 09:23:

[...]



Loop eens een dagje mee met mensen die moeten werken waarbij ze zwaar lichamelijk werk moeten verrichten zonder airco!Loop eens een dagje mee met een stenensjouwer in Pakistan!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven