Hoe vier jij je verjaardag?

10-02-2014 10:26 73 berichten
Door een ander topic over kinderen op verjaardagen ben ik wel benieuwd hoe mensen hun verjaardag vieren?



Ik vind er zelf niets aan, in mijn familie is iedereen vlak na elkaar jarig, en zit je een paar weken achter elkaar in hetzelfde kringetje, dezelfde hapjes te eten, taart weg te werken, dezelfde gesprekken te voeren en dan mag je weer naar huis. Dit gecombineerd met een horde losgeslagen kinderen (behalve die van mij natuurlijk, die zijn opgevoed )



Vrienden en kennissen nodig ik zelf niet eens uit, echt gezellig wordt het toch niet. :')

Eigenlijk diepe treurnis, want het zou een feestje moeten zijn.



Ook ben ik opgehouden met het 4x ontvangen van visite, door veel onregelmatige werkzaamheden prikte ik een datum en dan kreeg ik van 4 kanten 'dan kan in niet' en kwamen ze ervoor of erna, en dan was ik dus elke keer weer druk met zorgen voor eten en drinken, taart en heen en weer rennen.



Zelf spreek je geen hond, want je draaft op en neer naar de keuken voor drinken. En standaard eerst 2x koffie/thee, gebakje en daarna een bonbon, dan een drankje, chips, kaas, worst, wraps, eitje, nootjes en toastjes, en dat allemaal in de standaard verjaardagskring..... In mijn omgeving ken ik eigenlijk niet anders dan dit.



Hoe doen jullie dat? Wat kan ik anders doen? Wat serveren jullie, hoe voorkom je 'de kring'?



En wat zijn ergernissen op verjaardagen van anderen? Bij mij staat een slecht bakkend familielid op 1. Die elk jaar weer (5x! Bij alle gezinsleden!) haar afschuwelijke baksels presenteert als ware ze Rudolph van Veen himself. En dan mag je dat onder haar toeziend oog wegwerken, en zo oprecht mogelijk liegen dat het goed gelukt is



Dus, de verjaardag, hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Thordis schreef op 10 februari 2014 @ 10:26:

Door een ander topic over kinderen op verjaardagen ben ik wel benieuwd hoe mensen hun verjaardag vieren?



En wat zijn ergernissen op verjaardagen van anderen? Bij mij staat een slecht bakkend familielid op 1. Die elk jaar weer (5x! Bij alle gezinsleden!) haar afschuwelijke baksels presenteert als ware ze Rudolph van Veen himself. En dan mag je dat onder haar toeziend oog wegwerken, en zo oprecht mogelijk liegen dat het goed gelukt is



Dus, de verjaardag, hoe doen jullie dat?







Zo'n droge fondant-taart?
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het niet (meer). Ik neem standaard mijn vriend, ouders en broer en zijn gezin mee uiteten en that's it. Dat zijn de mensen die ik graag om me heen heb, de rest mag het heen en weer krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een weekend weg met mijn gezin te boeken, zonder anderen dus. Lekker rustig
Ja, dat kan ook nog



Maar ik vind feestjes wel leuk. En ik vraag me af of ik nou in zo'n truttige omgeving zit dat het altijd zo gaat, of dat dat in veel gevallen zo is.



Bij een ander deel van de familie is er wel iets meer sjeu, daar zijn mensen nog wel in beweging te krijgen en als je een paar statafels neerzet en een paar kratten bier en een vuurkorf neerzet en zorgt voor voldoende gehaktballen heb je een prima feestje.



Dat wil ik ook! Maar dat lukt niet
Ik heb ook de schurft aan verjaardagen, ik vier om de 5 jaar mijn verjaardag met een feestje voor iedereen. Als ik dus niet 30/35/40 wordt dan vier ik het alleen met mijn gezin en ouders, gezellig een bakkie koffie met taart en dan 's avonds halen we chinees/patat zijn de kinderen ook blij.
Alle reacties Link kopieren
Niet! Alleen met mijn gezin. Heerlijk rustig.

Maar goed, woon dan ook niet meer in NL.

In Nl werd ik altijd behoorlijk zenuwachtig voor mijn verjaardag, wie komen er allemaal, wat moet ik maken. En daarnaast heb ik een vreselijk saaie schoonfamilie die alleen maar zit en kijkt, kan geen kletspraatje vanaf. Brrr, ben blij dat ik van dat feestjesgedoe af ben!
quote:clemance schreef op 10 februari 2014 @ 10:29:

[...]









Zo'n droge fondant-taart?

Was het maar waar. In het beste geval krijg je een mierzoete en kartonnen prinsessen of piratentaart uit een pakje van de appie. Niet te eten als het góed is klaargemaakt, maar als iemand dan ook nog bij elk zelf toe te voegen ingrediënt op zoek gaat naar het goedkoopste alternatief dan is het een kwelling.....



En laatst had ze een taart die er werkelijk prachtig uit zag, alleen was er in plaats van boter margarine gebruikt, ipv roomkaas een zuivelspread, in plaats van chocola volgens mij koetjesrepen, ipv suiker iets anders, en het resultaat was een kei en keiharde taart die een bijzondere combinatie van te vochtig (smeltend en nat glazuur met teveel water ipv wat erin hoorde) en veel te droog was



En dan zit ze naast je,(want ze vindt dat bakken onze gezamenlijke hobby is ), te kijken hoe je het opeet en uit te leggen hoe ze hem gebakken heeft en te vragen of ik het ook zo lekker vind, want zelf vindt ze hem héérlijk....



De beste bedoelingen hoor, en ze is een schat, maar die taarten......
Met de vrienden vieren we geen verjaardagen meer, maar gaan we eens in de zoveel tijd wat leuks doen met elkaar, uit eten of bowlen of een bbq. Heerlijk! Geen cadeautjes meer (oftewel geen geld of bonnen rondschuiven omdat niemand iets weet te vragen), geen kringetje, geen 30 man tegelijk omdat je geen zin hebt in apart vieren voor vrienden en familie. Alleen nog familie over de vloer dus. En ik vind het altijd erg jammer dat ik niet in de zomer jarig ben. Laatste keer heb ik het dus niet gevierd, ik ga nu gewoon de familie in de zomer voor een bbq uitnodigen.
Oh gatver, ik kreeg pas ergens een stuk taart waarna ik spontaan pijn kreeg in al mijn vullingen zo zoet was die !

Ik bak ook graag, alleen bij verjaardagen schotel ik mijn visite gebak van de banketbakker voor
Alle reacties Link kopieren
Ik vier ook mijn verjaardag niet. En ik ga zelf ook bijna nooit naar verjaardagen.. Als ik jarig ben ga ik wat leuks doen, uit eten, lunchen ofzo met mijn gezin of een keer lunchen met vriendinnen...
It's 5 o'clock somewhere
Whahaha, nee toch zeker! Aiaiai wat een kwelling, zo'n taart!
quote:Thordis schreef op 10 februari 2014 @ 10:37:

[...]



Was het maar waar. In het beste geval krijg je een mierzoete en kartonnen prinsessen of piratentaart uit een pakje van de appie. Niet te eten als het góed is klaargemaakt, maar als iemand dan ook nog bij elk zelf toe te voegen ingrediënt op zoek gaat naar het goedkoopste alternatief dan is het een kwelling.....



En laatst had ze een taart die er werkelijk prachtig uit zag, alleen was er in plaats van boter margarine gebruikt, ipv roomkaas een zuivelspread, in plaats van chocola volgens mij koetjesrepen, ipv suiker iets anders, en het resultaat was een kei en keiharde taart die een bijzondere combinatie van te vochtig (smeltend en nat glazuur met teveel water ipv wat erin hoorde) en veel te droog was



En dan zit ze naast je,(want ze vindt dat bakken onze gezamenlijke hobby is ), te kijken hoe je het opeet en uit te leggen hoe ze hem gebakken heeft en te vragen of ik het ook zo lekker vind, want zelf vindt ze hem héérlijk....



De beste bedoelingen hoor, en ze is een schat, maar die taarten......







Ik vind het hilarisch om te lezen, maar een dikke (en een paar Rennies) voor jou. Het klinkt afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders en schoonfamilie komen langs.



Ik maak of haal taart.

Verder maak ik wat kleine dingen wat we eigenlijk standaard eten met visite.

Gevuld bladerdeeg, aardappelsalade, kisir, dat soort dingen.

En chips, nootjes, voor later.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het graag met familie en vrienden.

Ik bak graag maar met een verjaardag haal ik taart bij de bakker/multi vlaai enz..



Niet alleen ik loop rond om iedereen te voorzien van drinken maar ook vrienden duiken vaak de koelkast in en zorgen meteen dat iedereen voorzien is.

Ik heb vaak wel tijd om met iedereen gezellig te kleppen.



Qua hapjes zet ik gewoon nootjes en chips op tafel, niet te moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier verjaardagen niet meer in een kringetje met taart, bonbons e.d. De laatste paar jaar heb ik een borrel gedaan. Pas de uitnodiging daar ook echt op aan. Borrel vanaf 16.00 indien 's middags of vanaf 21.00 's avonds. Dan ook geen gebak en koffierondje meer..Schuif de eettafel aan de kant en maak daar een buffet van, eerste drankje schenk ik en daarna zelfbediening, Dan gaan mensen vanzelf lopen en blijven ze staan om te kletsen met elkaar. Verder ook de salontafel opzij zodat er niets staat om omheen te zitten
quote:clemance schreef op 10 februari 2014 @ 10:45:

[...]









Ik vind het hilarisch om te lezen, maar een dikke (en een paar Rennies) voor jou. Het klinkt afschuwelijk.

het is wel grappig, want ze is er zelf heel trots op dat ze de taart zo goedkoop mogelijk heeft gebakken, want ze vindt het dan maar onzin dat er allemaal van die dure dingen in moeten dat dat een reden heeft is nog niet helemaal doorgedrongen, maar ach, ik worstel me er wel doorheen.



Mijn oma kan het op haar verjaardag nooit laten om te melden (bij bijna elke hap ) dat het echt hele dure taart is, want hij komt van de bakker... dus dan beaam ik altijd maar dat dat inderdaad hele dure taart is, maar dat hij dan ook uitzonderlijk lekker is. Maar je zou je bijna schuldig voelen door het op te eten
Het liefst de avond voordat ik jarig ben met vriend uit eten, op mijn verjaardag bij mijn familie eten en thats it.
Alle reacties Link kopieren
feestjes met zelfde generatie en zonder hele jonge kinderen, dat zijn hier de leuke feestjes. Sinds wij kinderen hebben vind ik de verjaardagen niet meer leuk, om een of andere reden was dat de omslag (niet alleen onze kinderen hoor, veel van mijn vrienden kregen tegelijk kinderen). Dus de feestjes verplaatsten van de zaterdagavond naar de zondagmiddag, kindjes mee, opa&oma kwamen erbij, en bam: daar zit je kringetje! Koffie, taartje, gesprekken over baby's. Ik mis wijn, nootje en urenlang doorbomen met je vrienden over ándere dingen dan kinderen! Maar zelfs als ik probeer zo'n zelfde feestje te geven lukt het niet: de helft kan niet want geen oppas (wat ik begrijp, ik heb vaak hetzelfde probleem), de andere helft gaat vroeg naar huis voor de oppas, niemand trekt écht lang door omdat iedereen gebroken nachten heeft (inc ikzelf), en opa en oma willen ook komen (en hoe lief die ook zijn, die schenken niet zelf een wijntje in om vervolgens met een van mijn vrienden te gaan kletsen, die moet je steeds opnieuw koffie geven en entertainen).

Dus ik wacht gewoon tot de kinderen ouder zijn denk ik
Lieveling, dat zou ik ook wel een leuk idee vinden. Maar aangezien iedereen in mijn familie en omgeving kleine kinderen heeft gaat dat er als volgt uitzien:



'Jongens, ik vier mijn verjaardag zaterdag vanaf 17.00 met een borrel, gezellig, komen jullie?'

'Oh sorry, nee, dan moeten we oppas regelen want Pietje moet om 18.30 naar bed, dus wij komen dan zondag wel even langs' en dat dan keer het aantal aanwezige stellen, op de opa's en oma's na.



Zo zou ik het het liefst doen, buffetje, drankjes, eventueel buiten want in de zomer en geen kringetjes met taart en gillende peuters.
Hihi, hier een indische schoonfamilie dus bij iedere verjaardag een rijsttafel. En er is een familielid die gelukkig heerlijke taarten bakt.



Ergernis nr. 1 iis/zijn onopgevoede neefjes die alle kinderen in hun brutale gedrag meenemen. Gelukkig is die van mij daar nog te klein voor.



Aangezien mijn indische kookkunsten zich nog maar beperken tot een (wel erg lekkere) soto, halen wij mooi en rijsttafel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het apart voor familie en vrienden.



Ik ben single dus heb gelukkig alleen mijn eigen familie. Mijn broers hebben jonge kinderen, dus doe ik het de laatste jaren om 11.00 uur met gebak en daarna een lunch en dan gaan ze weer want de kinderen moeten middagslaapjes.



Dat wordt automatisch een kringvisite waar de peuters door heen rennen en mijn oudste neefje zit aan de eettafel te kleuren. Ik serveer 1 soort taart (gekocht of zelfgebakken) en bij de lunch voorgesmeerde broodjes en miniquiches die gewoon makkelijk met de hand te eten zijn. Geen soep want dat eindigt tegen de muur met die kleintjes.



Eigenlijk ben ik wel een beetje een slechte tante, want ik heb geen speelgoed in huis (nemen ze zelf mee) en mijn nieuwe huis is absoluut niet kids-proof ingericht dus de ouders waken idd de hele tijd of de boel niet ontploft.



Het is een beetje een tuttige kringverjaardag met een boel drukte door de kids maar omdat het allemaal mijn eigen familie is, vind ik het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik regel meestal een bbq dmv wat zelfgemaakte salades/vis/vlees en stokbrood en kleine hapjes haal ik bij de traiteur. Genoeg wijn en bier, en het allerbelangrijkste; geen kinderen (nu is dit vrij gemakkelijk aangz ik 24 ben en mn broers/zus ook in de 20 en alle familie dus ook 16+ is). Fantastische verjaardag altijd ;).
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Gewoon een gezellige borrel ZONDER k*tkinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven