Hoe vind ik een onderhuurder?

29-09-2016 23:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dagen geleden gepost of ik mijn huurhuis in Amsterdam zou aanhouden -of niet- terwijl ik voor 7 weken naar het buitenland ga. Ik kom vervolgens twee weken terug om daarna weer minimaal 5 weken te vertrekken.



Sommige mensen adviseerde om het onder te verhuren. Ik vroeg me af hoe je aan een onderhuurder komt? Zouden jullie dat gewoon aan al je vrienden vragen (je weet natuurlijk nooit of iemand het toevallig goed kan gebruiken)? Of misschien gewoon op je werk eens navragen? Airbnb vertrouw ik namelijk niet zo... geen duidelijke reden, vooral omdat ik het niet ken.
Via Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel al of onderverhuur is toegestaan in jouw geval? In ieder geval succes gewenst!
Facebook idd, wel uitkijken dat je fatsoenlijke mensen krijgt. Dus bv via kennissen.
Of via het Vivaforum? Ik ken wel iemand... Die vetrouw ik ook mijn huis toe als ik op vakantie ga.
Alle reacties Link kopieren
Pas op..schijnt dat huurders eruit krijgen nog niet mee valt.

Heb ik bij buurvrouw en vriendin gezien.
Alle reacties Link kopieren
Huisbewaring regelen in samenspraak met je verhuurder. Ga niet zelf een houtje touwtje contract maken voor een onderhuurder. En doe het niet zonder toestemming, want als ze erachter komen ben je je woning kwijt.



Kandidaten vind je het beste via via. Vraag op FB of iemand van je vrienden iemand kent, vraagt het bij familie.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
En ga je voor die periode dan je persoonlijke spullen opslaan, of laat he dat staan?

Hoe tref je je spullen aan als je weer terug komt?

Hoe doe je het als je die 2 weken thuis bent, slaap je dan op je eigen bank?



Ik zou het nooit aan wildvreemden verhuren, maar alleen aan vrienden, familie of daar goede vrienden/familie van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Serieus je twijfelde of je je huur op zou zeggen omdat je 7 weken en twee weken later nog 5 weken weggaat? Ga je nou een half jaar of langer foetsie snap ik het nog wel. Ik zou helemaal geen onderhuurder nemen. Ik heb van dichtbij gezien hoe snel een huis achteruit kan gaan ook als het een kennis betreft. Gewoon je huur door betalen en aan je moeder oid vragen om af en toe even te gaan buurten. Niet zomaar gaan prutsen met mensen in je huis, zeker niet voor zon korte periode.
Ik zou beginnen in mijn vriendenkring en op mijn werk.
quote:Antroposoofje schreef op 30 september 2016 @ 07:12:

Serieus je twijfelde of je je huur op zou zeggen omdat je 7 weken en twee weken later nog 5 weken weggaat? Ga je nou een half jaar of langer foetsie snap ik het nog wel. Ik zou helemaal geen onderhuurder nemen. Ik heb van dichtbij gezien hoe snel een huis achteruit kan gaan ook als het een kennis betreft. Gewoon je huur door betalen en aan je moeder oid vragen om af en toe even te gaan buurten. Niet zomaar gaan prutsen met mensen in je huis, zeker niet voor zon korte periode.Weet je wel hoe hoog de huur is? Ik vind het nogal een fors bedrag.
Alleen verhuren aan goede vrienden/kennissen/familie of andere mensen waarvan je meent ze volledig te kunnen vertrouwen.

Als je huis als mag onderverhuren, heb je vrijwel geen rechten. Ken mensen die daardoor flink in de problemen zijn gekomen. Hadden hun jaren '20 woning gemeubileerd onderverhuurd. Kwamen terug; originele houten vloer was gesloopt en vervangen door foeilelijk tapijt; brandgaten in de bank; eettafel was verpatst, muren beschadigd e.d. En ook bij hen was het heel moeilijk de onderhuurders eruit te krijgen, ondanks onderhuurcontract. Kosten van herstellen huis hebben ze ook zelf kunnen betalen. Dus wees gewaarschuwd!
Wat een negatieve ervaringen allemaal. Ik heb ook ooit m'n huis onderverhuurd via via. Alles stond er nog hoor. Had alleen m'n administratie enzo bij m'n ouders ondergebracht.
Alle reacties Link kopieren
"Airbnb vertrouw ik namelijk niet zo... geen duidelijke reden, vooral omdat ik het niet ken."



Je zou je eens kunnen inlezen in Airbnb om het te leren kennen? Genoeg informatie online te vinden. Het lijkt mij namelijk de makkelijkste oplossing (als in: het snelste geregeld - tenminste als je in een grote stad woont waar veel vraag is - , een goede prijs ervoor kunnen krijgen - waardoor je misschien niet alleen uit de kosten bent maar ook met wat extra zakgeld op reis gaat - en met de verhuurdersgarantie en evt. een eigen verzekering ernaast ben je goed gedekt tegen de risico's).
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 september 2016 @ 08:14:

Wat een negatieve ervaringen allemaal. Ik heb ook ooit m'n huis onderverhuurd via via. Alles stond er nog hoor. Had alleen m'n administratie enzo bij m'n ouders ondergebracht.waarom had je de administratie bij je ouders ondergebracht?
Omdat die privé is? Je mag in m'n huis, maar je hoeft m'n salaris en gezondheidskwaaltjes niet te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven