Log nu in om te reageren
  1. Ik lees dat een Husky moeilijk te trainen is anders kon je nog denken aan jachttraining. Heeft de GT het daar wel eens over gehad?

Wees jezelf er zijn al genoeg anderen
  2. quote:
    viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 18:42:
    Ik had een buur met een super mooie husky die aangaf dat haar hond niet te vertrouwen was met (mijn) katten. Jouw katten zijn trouwens niet verbolgen. Ze zijn gestrest en bang.
    Erg naar voor ze.

3. Ze gedraagt zich alsof ze de baas in huis is. Ze wil de katten onderwerpen. Ik zie hier geen echte agressie in, als ze dat wel had, had je dit probleem al veel eerder gehad. Husky's die niet met katten samen kunnen, bijten ze dood, zonder pardon.

Ik denk dat ze veel te weinig uitgelaten wordt. Kan dat kloppen? Husky's hebben teveel energie over als ze een paar kleine rondjes per dag mogen wandelen. Je moet dan denken aan 2-3 uur per dag. Als je dat doet, zal ze veel minder energie over hebben om de katten op te jagen.

En streng zijn. De katten zijn een no-go, totdat ze het leert. Je kunt een commando aanleren, bv 'terug' als ze de katten wil benaderen. Eigenlijk moet je nu al reageren als ze naar de katten kijkt. Met een 'nee'.

Als ze als pup met de katten samen kon, kan ze dat nu ook. Punt. Het is alleen een kwestie van energie aftappen en flink op de strepen staan een tijdlang, en iedereen in het gezin moet daaraan meedoen. Ik zou een ruimte voor de katten maken met een kattenluik in de deur waar de hond niet mag komen.

Ze denkt nu dus dat zij de baas is over de katten, jij moet haar leren dat jij de baas bent over de katten. Dus laat ook zien dat je de katten ook wegstuurt, als ze haar uitdagen door haar aan te gaan zitten staren. Daar zijn katten goed in, staren, en dat triggert een hond enorm. Dus corrigeer ook je katten. Dan ziet je hond, ooookee, het baasje regelt dat wel.

Succes, ik hoop dat je haar kunt houden, ze lijkt me geen moordmonster zoals husky's absoluut kunnen zijn, dat 'nippen' is imo dominant gedrag maar geen agressie of jachtgedrag. Dan had ze ze namelijk allang allemaal vermoord.

Flowers make me happy
  4. quote:
    Sparkles1983 schreef op 20 april 2017 @ 18:18:
    Jammer dat mensen gelijk moeten gooien met de termen als dom. Geloof mij wij hebben ons ingelezen en laten adviseren. En er zijn ook voldoende voorbeelden die aantonen dat het wel goed gaat. Hebben wij dan net die domme pech dat onze hond wel erg dat jachtinstinct heeft ? Waarschijnlijk. Maar ik heb mijn vraag hier gesteld om advies te krijgen en niet om uitgescholden te worden voor dom, want dat ben ik bepaald niet. Zoals appletree al aangeeft gaat het bij haar ook prima. Dat had bij ons ook kunnen gaan. En zoals aangegeven hebben we ons ook al professioneel laten begeleiden.
    Wat betreft onze keuze voor een Husky is dat je oa een labrador voor een step zet oa. wij zijn erg ondernemend met onze dame. Daarnaast hebben hussen ook een geweldig levendig karakter. En je verwacht van een fokker die al jaren een goede stamboom neerzet dat je een gedegen advies krijgt.
    Voor alle mensen die een serieuze reactie gaven dank.

Ik ben er niet bij geweest natuurlijk, maar een huskey en een kat samen houden is van af dag 1 consequent zijn. Ze moeten elkaar niet zien als prooi, ook aan een prooi kunnen ze als pup onderdanig zijn maar als ze groter en sterker worden gaat dat voorbij. Hier is het overduidelijk 1 roedel, ze drinken uit de zelfde bak, slapen samen en al.dat soort dingen. Ik heb het vermoede dat het daar is mis gegaan bij jou, het is geen roedel maar altijd jager en prooi alleen was de jager nog te klein voor de prooi.
    Als dat eenmaal niet goed zit krijg je het er met geen mogelijkheid meer uit, dat is ook de rede dat je er alleen een kan nemen als pup als je er katten bij wil houden (of een herplaatser met de kan met wie die is opgegroeid). Het is heel jammer maar ik raad je echt aan te kiezen tussen de hond of de katten en voor de ander zo snel mogelijk een ander huis te zoeken.
  5. Flowers and roses, dank je wel voor je input. Dit geeft me hoop .

What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
  6. quote:
    gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 18:05:
    Ik vind de fokker toch ook echt wel nalatig in deze geweest met zijn advies.

Zeker weten... TO had zich natuurlijk beter moeten inlezen, maar uiteindelijke fout ligt absoluut bij fokker. Die had nooit een hond moeten meegeven. Kan me voorstellen dat TO het advies van de fokker als professionele ervaring heeft opgevat en dat boven internet informatie stelt.
    TO, schakel een ervaren en professionele gedragstherapeut in. Laat die bij jullie thuiskomen en meekijken. Van belang is nu heel streng afleren de katten te benaderen en niet de katten en hond alleen laten als je er niet bent of gaat douchen of wat dan ook. Dan hond bijv in de bench. Castratie zal niet helpen.
    Wie weet kun je nog iets redden, maar anders herplaatsen.
    Wat verdrietig voor iedereen :flower:
    elisabethrose wijzigde dit bericht op 20-04-2017 19:16 met 16%
  7. quote:
    Flowers-and-roses schreef op 20 april 2017 @ 19:02:
    Ze gedraagt zich alsof ze de baas in huis is. Ze wil de katten onderwerpen. Ik zie hier geen echte agressie in, als ze dat wel had, had je dit probleem al veel eerder gehad. Husky's die niet met katten samen kunnen, bijten ze dood, zonder pardon.

Ik denk dat ze veel te weinig uitgelaten wordt. Kan dat kloppen? Husky's hebben teveel energie over als ze een paar kleine rondjes per dag mogen wandelen. Je moet dan denken aan 2-3 uur per dag. Als je dat doet, zal ze veel minder energie over hebben om de katten op te jagen.

En streng zijn. De katten zijn een no-go, totdat ze het leert. Je kunt een commando aanleren, bv 'terug' als ze de katten wil benaderen. Eigenlijk moet je nu al reageren als ze naar de katten kijkt. Met een 'nee'.

Als ze als pup met de katten samen kon, kan ze dat nu ook. Punt. Het is alleen een kwestie van energie aftappen en flink op de strepen staan een tijdlang, en iedereen in het gezin moet daaraan meedoen. Ik zou een ruimte voor de katten maken met een kattenluik in de deur waar de hond niet mag komen.

Ze denkt nu dus dat zij de baas is over de katten, jij moet haar leren dat jij de baas bent over de katten. Dus laat ook zien dat je de katten ook wegstuurt, als ze haar uitdagen door haar aan te gaan zitten staren. Daar zijn katten goed in, staren, en dat triggert een hond enorm. Dus corrigeer ook je katten. Dan ziet je hond, ooookee, het baasje regelt dat wel.

Succes, ik hoop dat je haar kunt houden, ze lijkt me geen moordmonster zoals husky's absoluut kunnen zijn, dat 'nippen' is imo dominant gedrag maar geen agressie of jachtgedrag. Dan had ze ze namelijk allang allemaal vermoord.

Onzin katten corrigeren, die moeten gewoon hun leven kunnen leven. Dat kunnen ze nu niet. Dat is geen leven.
    Mijn hond is nu een jaar maar die mag helemaal niks richting de katten. Zij zijn geen speelmateriaal en al helemaal geen prooi. Ze mag dat niet om ongelukken te voorkomen en de katten staan hier op hoog niveau. Dat ze dat maar goed weet.

8. Van deze heldere koffie krijg je geen aanslag op je tanden

Zonder koffie zijn sommige dagen wel erg lang. Maar daarnaast zorgt ons bakkie wel voor aanslag en een gelige kleur op je tanden. Daar hebben twee Slowaakse broers iets op gevonden.

Lees verder

9. quote:
    miekemv schreef op 20 april 2017 @ 19:25:
    [...]

Onzin katten corrigeren, die moeten gewoon hun leven kunnen leven. Dat kunnen ze nu niet. Dat is geen leven.
    Mijn hond is nu een jaar maar die mag helemaal niks richting de katten. Zij zijn geen speelmateriaal en al helemaal geen prooi. Ze mag dat niet om ongelukken te voorkomen en de katten staan hier op hoog niveau. Dat ze dat maar goed weet.

Eens.

Heel schattig zo'n pup die naar kat aan het blaffen/uitdagen is, maar het mag niet.
  10. We hebben het ook niet toegelaten en nooit beschouwd als schattig.
    Ik heb in ieder geval nu een paar tips gekregen waar ik mee aan de slag kan, en mijn dank hiervoor.
    Wat mij betreft kunnen we de discussie sluiten.

What doesn't kill you will make you grow stronger . Or last a bit longer... like the greatest wall in China , or that rabbit with a drum
  11. Hond niet meer binnen laten en gewoon buiten in een kennel houden.
  12. quote:
    Lucky_Birdie schreef op 20 april 2017 @ 20:00:
    Hond niet meer binnen laten en gewoon buiten in een kennel houden.
    Dat is zielig.

Roosjes zijn rood, viooltjes zijn blauw en de lucht is grauw.
  13. quote:

Als je een naakthond hebt misschien. Mijn herder ligt het liefst buiten. Als je een plek hebt waar de hond droog / warm kan liggen zie ik echt niet wat het probleem is. Alsof husky's uit een warm land komen O.o

En uiteraard staat niet meer binnen laten niet gelijk aan geen aandacht meer geven.
  14. TO veel sterkte en succes bij je overwegingen. Het zal niet gemakkelijk zijn.

15. Deel even een tip die ik net van een online gedragstherapeute heb gekregen. Wellicht hebben andere mensen er eens iets aan als ze internet afstruinen op zoek naar hulp en dit topic tegenkomen.

Ga met twee personen in de kamer met hond en kat ( in ons geval de kat die het minste op de hond reageert )
    De 1 neemt kattensnoepjes in de hand en de ander hondensnoepjes. Start met de kat lekkers geven. Geef de hond een commando wat aangeeft dat ze niet naar de kat mag ( Dit is voor de 1 blijf en voor de ander wat anders, kies een commando die jouw hond al kent) Wanneer de hond netjes op afstand blijft beloon je haar of hem. Zo leert de hond dat hij de kat niks mag doen en de kat leert de hond te associƫren met iets prettigs. Dit doe je dagelijks. Bij meerdere katten zoals bij ons gaan we het na 1 kat uitbouwen naar 2 katten en zo verder.

Daarnaast de tips zoals gegeven door oa flowers en roses, zou dit een combi zijn die nog wat kan betekenen voor ons.

16. Is de hond gevoelig voor beloningen?

17. De katten zijn kleiner en minder sterk dus natuurlijk moet de hond ze met rust laten. Maar honden en andere dieren zien staren als uitdagen. Ook al is het geen echt negatief gedrag, ik zou de katten leren dat ze de hond niet aan mogen staren. Dat kan. Katten mogen ook niet op het aanrecht ed, dan zet je ze op de grond. Dat bedoel ik. Je haalt ze dan even weg zodat ze stoppen met staren.

Katten zijn niet dom hoor, die weten wel dat ze de baas mogen spelen over de hond door ze aan te staren. De enige baas, hoor jij te zijn. Zo van, ik regel dat wel, als de hond dat gaat snappen, zal het gedrag afnemen. Achter elkaar aan rennen, is verboden, punt. Maakt niet uit wie er begint. Hier werkt het iig, ook een husky teef hier en vier katten.

Af en toe probeert ze ze te domineren maar net als bij jullie, echt kwaad zit er niet in. 'Terug' is hier het commando, soms moet ik het herhalen maar nooit gewonden hoor. Ook geen gestreste katten.

Flowers make me happy
  18. Nou succes, ik hoop echt dat het jullie gaat lukken. Durf je nog een update te geven in de toekomst? :flag:
  19. Katten staren oa om gevaar in te kunnen schatten.
    Katten gaan vooral niet op het aanrecht als je op die plek niet de bakjes gaat vullen. Nee de kat is niet dom maar de communicatie is zo wezenlijk anders dan bij honden dat er pijlsnel misverstanden zullen ontstaan. Bovendien weet de kat dat hij als prooi kan dienen.

20. Nooit problemen gehad tussen onze poedel en onze katten en onze konijnen.

Wel gedaan: duidelijke regels maken en consequent zorgen dat alle dieren zich daar aan houden (ook de katten)

Niet gedaan: een hond beoordelen naar het ras (die van ons was gewoon een mengelmoesje uit het asiel). Ik vind het alltijd zo absurd dat mensen doen alsof alle honden van een bepaald ras klonen van elkaar zijn met *exact* dezelfde gevoelens, zo denk je toch ook niet over mensenrassen.
    (ik zou trouwens uberhaupt nooit een rashond willen hebben, vanwege alle inteelt)
  21. quote:
    miekemv schreef op 20 april 2017 @ 22:06:
    Katten staren oa om gevaar in te kunnen schatten.
    Katten gaan vooral niet op het aanrecht als je op die plek niet de bakjes gaat vullen. Nee de kat is niet dom maar de communicatie is zo wezenlijk anders dan bij honden dat er pijlsnel misverstanden zullen ontstaan. Bovendien weet de kat dat hij als prooi kan dienen.

Nou nee hoor, als het hier tegen etenstijd is, gaan ze mij ook aanstaren met z'n allen. X-D Een hond die nooit geleerd heeft dat een kat als prooi kan dienen, zal de kat nooit als prooi gaan zien. Dat denken mensen van sommige soorten honden, beetje onzin. Husky's zijn gewoon honden en als ze van pup af aan hebben geleerd dat de katten onderdeel zijn van het gezin, zullen ze ze nooit vermoorden.

Je hebt absoluut honden die niet met katten samen kunnen maar die kunnen dat al niet van pup af aan. Ik heb een pup gekend die met 10 weken al apart moest worden gehouden van katten omdat die ze gewoon vermoordde, of iig probeerde. Dat zit in een hond, of niet. En bij deze maak ik me daar absoluut geen zorgen over.

De katten moeten wel een beetje assertief zijn maar dat zijn katten meestal wel. Maar katten moeten ook gewoon gehoorzamen aan wat ik wil, anders wordt het een zooitje. Ik respecteer ieder dier maar er zijn grenzen aan wat ze mogen doen hier. Mensen zeggen vaker dat katten niet op te voeden zijn, jawel hoor. Ik leer een kat altijd twee dingen, naar zijn naam te luisteren en 'nee'. 'Ja' leren is niet nodig he.

En van het begin af aan, herinner ik ze regelmatig aan de betekenis van beide woorden. Is ook handig, mochten ze een keer weglopen, dan luisteren ze tenminste naar hun naam als ze geroepen worden.

Flowers make me happy
  22. Succes to, hopelijk werkt het!
    Nu ben ik wel nog nieuwsgierig: waarom een husky? Het zijn prachtige beesten, waarom had je die gekozen? :-]
  23. Succes to, hopelijk werkt het!
    Nu ben ik wel nog nieuwsgierig: waarom een husky? Het zijn prachtige beesten, waarom had je die gekozen? :-]
    (Gewoon interesse, dat vraag ik altijd aan nieuwe hondeneigenaren)
  24. MarieAristocat., het is lastig uit te leggen denk , je valt voor een bepaald ras dat is ook een stukje gevoel. Voor ons een perfecte mix tussen een sportieve hond en een gezinshond die voor de kids enorm lief is.

25. Omdat een husky een geweldige hond is met een heel leuk karakter. Het is een ras waar je echt verliefd op wordt. Super lief, slim, lekker eigenwijs en ontzettend veel energie. Het zijn de leukste honden die er zijn :heart:

Ik zei ook altijd 'ik wil geen hond, ik wil een husky'. Het is wel een ras waar je vol voor moet gaan, maar dan zijn het de liefste maatjes die je je kan voorstellen.
    my-little-appletree wijzigde dit bericht op 21-04-2017 09:21 met 29%
  26. Appeltree, je bent beter met woorden als ik :-) , goed omschreven!