Hondje erbij?!

09-05-2007 17:36 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
*************************
kiddootje wijzigde dit bericht op 14-06-2017 12:22
Reden: Opgelost
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een fokker bellen over meer info? Succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Quote van Kiddootje:

Ik heb een heel lief reutje van 7 jaar en wil er graag een Cavaliertje bij(of misschien een boomer..)

Ik reageer even alleen voor de Cavalier.

Wat kan ik het beste nemen?Een teefje of reutje bij mijn andere hondje?

dat hangt af van het karakter van je huidge  hond. Als hij dominant is moet je net het geluk hebben dat je een pup uitkiest die meegaande is. (Heb je voldoende kennis van zaken daarvoor? kan je karakters goed inschatten? )Dat zou een teefje kunnen zijn, maar zeker als je haar laat castereren (ja ook teefjes worden gecastreerd en niet gesterilliseerd) verandert het  karakter. Dat zou kunnen leiden tot problemen in de toekomst. Heeft je hondje een zacht karakter en je zet er een dominantere hond bij kan het zijn dat je oudste hondje zich ongelukkig gaat voelen.((hij verliest zijn plaats in de rangorde) Meestal wordt voor het tegengestelde geslacht gekozen, maar dat hoeft bij lange na niet altijd de goede keus te zijn.

En moet ik een Cavaliertje nu echt bij een fokker halen? JA!

Want dat vind ik toch wel erg duur en stamboom hoef ik echt niet.

Als je van een betrouwbare fokker koopt weet je in elk geval dat je hond zo gezond mogelijk is. Je betaalt niet alleen voor die stamboom maar ook voor allerlei onderzoeken waar fokkers (verplicht) aan deel nemen. Een hartflimpje bijv. voor de moederhond kost rond de 150-180  euri. En dat is nog maar het begin! Een fokker die dat niet doet, daar kun je al gelijk je vraagtekens bij zetten. Fokkers van een rasvereniging behoren de gezondheidpapieren van beide ouders te kunnen overleggen.Dat kost allemaal geld.

Waar kan ik het beste een leuk hondje weg halen?Zie boven

 En nee,een asielhondje kan helaas niet,want ik heb dus ook al andere diertjes en kinderen,dus begin ik liever aan een pup.In een asiel zitten volop lieve honden die echt wel bij andere dieren kunnen. Dan moet je misschien wat langer wachten of wat andere asiels bekijken. Misschien kan je jezelf op een wachtlijst laten plaatsen. Ik weet dat er asiels zijn die zo'n service kennen. Ook kan je bij de rasvereniging informeren voor herplaatsers.Als je al zoveel anderen dieren hebt,plus een druk gezin  vraag ik me af of het wel verstandig is om er nog een hond bij te nemen. Denk ook aan oa. hondenbelasting.plus alle medische kosten. het is niet alleen de dagelijkse brok die verdubbelt.Heb je ook voldoende tijd voor de hond om hem zindelijk te maken, ermee te spelen? Zijn je kinderen oud genoeg om te beseffen dat een pup geen speelgoed is maar een levend wezen? Wie gaat ermee op puppycursus? die is er niet alleen om de pup wat te leren  maar ook om jou te leren hoe jij met jouw hond om moet gaan. Elke hond heeft een andere 'gebruiksaanwijzing'.

En hebben Cavaliertjes echt vaak last van het hartje? JA! en niet alleen van het hart. ook oogproblemen ,syringomeylia, en  patella luxatie. Op dit moment loopt er bij de Cavalier vereniging een onderzoek naar een fokprogramma om al dit soort kwalijke dingen in de toekomst uit te bannen. bezoek hun homepage eens.

O,ik weet het niet meer!!

Tja...als ik dit zo lees zou ik je willen aanraden om eerst eens heel goed te informeren bij een rasvereniging. Bedenk wel...als je toch besluit om voor een stamboomloze hond te gaan, het kan prima uitpakken maar....als je bij fokkers koopt die zich niet aan de eisen van de rasvereniging (hoeven te) houden, bewerkstellig je wel dat zij geld verdienen aan jouw misère als de hond bol staat van de ziekten. Zo houdt je malafide fokkers in stand. Ik heb niet echt de indruk dat  je jezelf goed in de materie verdiept hebt, het lijkt me meer een spontane 'ik wil er nog een bij ' reactie. Op zich prima, maar bedenk dat Cavaliers nu eenmaal heel erg behept zijn met rasgebonden ziekten. En die kun je echt alleen zoveel mogelijk  vermijden als je bij een fokker koopt die recente gezondheidsverklaringen kan overleggen,ook al  kost een pup dan 900 euri.

Veel vragen,ik hoop op veel reacties over zowel de Cavaliertjes als Boomertjes!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb me er zeker wel in verdiept en rondgebeld en gemailt,maar er zijn zulke tegenstrijdige berichten over de Cavalier en hun kwaaltjes.

Ik ben hiet al zeker 2 jaar mee bezig,dus een bevlieging,nee.

Er zullen ongetwijfeld wel meer verenigingen zijn waar ik heen kan bellen,maar ik wil ook graag persoonlijke meningen.

Ik ken ook mensen die een Cavaliertje bij een erkende fokker hebben gehaald,maar na 7 jaar bleek het beestje alsnog problemen met het hart te hebben,wat toen niet opgemerkt is.Een fokker zegt ook niet alles.Er zijn genoeg verenigingen waar fokkers zich aan kunnen sluiten,maar dat zegt niets.Ik lees ook vaak dat Cavaliertjes pas na een aantal jaren ziek worden,terwijl de fokker goed bekend staat.En niet alleen Cavaliertjes.



Ik heb genoeg tijd en geld voor mijn beestjes.

Ieder zijn hobby,toch?

Ik werk 2 ochtendjes in de week en weekends een ochtend en dat geld gaat allemaal in een potje voor de beestjes.

Daarbij zijn ze verzekerd.Wij zijn een dierengezin,mijn kinderen helpen,terwijl dat niet hoeft,mee.



Of mijn reutje dominant is,weet ik niet,niet erg in ieder geval dan.

Op straat vind ie elke hond leuk,behalve grote honden.Ook reutjes zijn geen enkel probleem voor hem.Als er hondjes hier in huis komen,vind ie dat prima.1 kat daar had ie "vroeger "wat moeite mee omdat ie bij mij op schoot wou,en hondje ook.Maar hij kiest dan altijd eieren voor zijn geld en gaat er dan gezellig bij liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven