Ik ben de regen nu al zat!

10-09-2013 18:16 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier al de hele middag en ik ben het zo zat

Duurt het echt nog 9 maanden voordat de zomer weer komt.



Heelllpppp





*zo, heb ik ook een keer heeeeellllllppppp gezegd*
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn dat het niet meer zo warm is. Was het spuugzat dat bij ieder beetje inspanning het zweet van mijn gezicht gutste.

Kan me nu weer met genoegen in mijn dekbedje rollen.

Die regen deert me niet zo. Daar zijn paraplus en regenkleding voor uitgevonden.

De kachel aan? Nog lang niet. Vind het nog knap warm in huis. Als ik een kastdeur opendoe komt daar nog warme lucht uit.

Gisteren al andijviestamppot gegeten.

Laat die herfst en winter maar komen! Alleen de kerst, die sla ik het liefst over. De familieverplichtingen staan me tegen. We zien elkaar toch wel, want we hebben tig verjaardagen in december.
Alle reacties Link kopieren
net terug uit zonnig portugal

wat een heeeeeeeerlijk weertje hier
Alle reacties Link kopieren
quote:Aminah schreef op 11 september 2013 @ 07:15:

Ik snap nu wel hoe het komt dat er zoveel overgewicht is.

Nederland gaat massaal aan de pepernoten als het een beetje rotweer is

Aangezien het meestal een beetje rotweer is in Nederland..................!



Wat een onzin, we hebben een droge zomer gehad, een prima voorjaar en nu regent het even een paar dagen.

Het is hier trouwens nu lekker zonnig.

Ik vind alle seizoenen wel wat hebben, maar de herst is wel mijn favoriet denk ik ( alhoewel ik ook van de winter houd, kerst en sneeuw enzo ), alles is zo mooi buiten, mooie blaadjes die rood zijn, lekker guur weer.

Lekker harde wind ( ik hou van wind! ) en regen op de ramen ( dat doet me altijd denken aan vakanties van vroeger, echt gezellig ).

Lekker in de avond na het eten een wandeling maken door mijn buurt in de regen als er niemand op straat is, met de wind door mijn haren.

Ja ik hou van de herfst.

En na die lange zomer vind ik dit een zeurtopic.
Het zonnetje schijnt hier heerlijk en het is heel licht in huis. Word daar toch wel erg blij van na die grijze toestand van gister.
quote:Cateautje schreef op 11 september 2013 @ 09:33:

Het zonnetje schijnt hier heerlijk en het is heel licht in huis. Word daar toch wel erg blij van na die grijze toestand van gister.Tja, hier ook, maar de ramen! Zit moed te verzamelen voor spons en zeem, en morgen misschien weer regen......
Nou grijs is het hier wel :(

Maar ik ga zo aan de boterham met aardbeien! Ik blijf nog even zomerstemming aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Lange zomer? De winter heeft zeker tot juni geduurd. En daarna hebben we af en toe een mooie dag of week gehad. Daar ben ik heel dankbaar voor, want ik ben een zomermens, maar we hebben écht geen lange zomer gehad
I am surrounded by morons
Volgens mij hebben we best een aardige zomer gehad dit jaar, alleen hebben we het voorjaar overgeslagen omdat het inderdaad t/m mei heel koud bleef.

Waardoor voor mijn gevoel niet zo'n heel lange zomer. Maar al met al best heel vaak warm/droog weer.

De afgelopen jaren is het heel vaak mooi weer geweest in september en ik vind het best jammer dat we dat dit jaar niet hebben blijkbaar.

Ik leef heel graag buiten en dat is nu een beetje nat..

Morgen schijnt wel een mooie dag te worden!
Alle reacties Link kopieren
Twis, vind ik ook. Heb ook t idee dat de winters steeds langer duren en de zomers korter.



Sandt, het weer is een goed excuus om de ramen niet te zemen.
Cum non tum age
quote:sandt schreef op 11 september 2013 @ 09:36:

[...]





Tja, hier ook, maar de ramen! Zit moed te verzamelen voor spons en zeem, en morgen misschien weer regen......Tja, aan de ene kant kan je er dan toch weer even van genieten, aan de andere kant is het om moedeloos van te worden om je noeste arbeid te zien verregenen. Wat wel fijn is is dat er niet zoveel zand in de regen zit, want het water komt uit het westen en niet vanuit de Sahara, dus je kan het risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 11 september 2013 @ 09:40:

Lange zomer? De winter heeft zeker tot juni geduurd. En daarna hebben we af en toe een mooie dag of week gehad. Daar ben ik heel dankbaar voor, want ik ben een zomermens, maar we hebben écht geen lange zomer gehad



Vanaf 1 juli werd het pas mooi weer



Nu schijnt de zon



En (zure) mensen, neem dit topic met een korreltje zout alsjeblieft
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds zonnig hoor, en gisteren tussen de buien door ook. Rond het weekend nog een graad of 21 voorspeld, en in huis is het zelfs na heel lang luchten nog 23 graden. (Mag van mij dus allemaal nog flink wat zakken )

Voorlopig nog lang geen jas aan, en al helemaal geen verwarming (of laarzen aan, sjaal om, enz.)



Ik ben dus vooral blij dat de temperaturen in ieder geval weer wat normáler zijn geworden na al die ellende. Maar ik wacht nog met smart op de echte herfst en vooral winter Nog even geduld!



Voor alle mensen die hier nu al tegenop zien: !

Dan is het inderdaad vooral goed om even lekker ongenuanceerd te klagen op het 'rotweer' !!
quote:Tja, aan de ene kant kan je er dan toch weer even van genieten, aan de andere kant is het om moedeloos van te worden om je noeste arbeid te zien verregenen. Wat wel fijn is is dat er niet zoveel zand in de regen zit, want het water komt uit het westen en niet vanuit de Sahara, dus je kan het risico nemen.Zo voor is het klaar, even alleen de ruiten, niet het vele houtwerk. Als ik dan binnen zit, kan ik naar buiten kijken en denken dat alles schoon is. Nu even lunchen en dan achter nog even, zelfde manier!
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 08:40:

[Quote: Ik snap nu wel hoe het komt dat er zoveel overgewicht is.

Nederland gaat massaal aan de pepernoten als het een beetje rotweer is

Aangezien het meestal een beetje rotweer is in Nederland..................!]



Ik vind alle seizoenen wel wat hebben, maar de herst is wel mijn favoriet denk ik ( alhoewel ik ook van de winter houd, kerst en sneeuw enzo ), alles is zo mooi buiten, mooie blaadjes die rood zijn, lekker guur weer.

Lekker harde wind ( ik hou van wind! ) en regen op de ramen ( dat doet me altijd denken aan vakanties van vroeger, echt gezellig ).

Lekker in de avond na het eten een wandeling maken door mijn buurt in de regen als er niemand op straat is, met de wind door mijn haren.

Ja ik hou van de herfst.

En na die lange zomer vind ik dit een zeurtopic.



Eens met Roque!

Elk seizoen heeft zijn charme.

Alsof hele bakken met kruidnoten/stampotten/wildschotels erdoor heen gejaagd wordt.

Mensen die zich niet kunnen beheersen (met mate eten), die moeten maar es naar een psycholoog icm diëtiste.



Laat de DECEMBER FEESTMAAND maar komen.

Films, lekkers
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Juist als de zon schijnt lijken mijn ramen vies. (correctie: ze lijken niet alleen vies, ze zijn het ook). Alleen al daarom ben ik blij dat het slecht weer is, dan hoef ik ze niet te zemen, want dat heeft toch geen zin.

Ik heb geen hekel aan huishouden, maar ik HAAT ramen zemen. Mag ik daar wel lekker even over zeuren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 11 september 2013 @ 14:08:

[...]





Eens met Roque!

Elk seizoen heeft zijn charme.

Alsof hele bakken met kruidnoten/stampotten/wildschotels erdoor heen gejaagd wordt.

Mensen die zich niet kunnen beheersen (met mate eten), die moeten maar es naar een psycholoog icm diëtiste.



Laat de DECEMBER FEESTMAAND maar komen.

Films, lekkers



Inderdaad, een speculaasje of een handje kruidnoten moet toch kunnen.

's Zomers wordt er net zo goed gesnoept. De magnums waren in mijn supermarkt standaard uitverkocht.

Of eten jullie alleen maar kale sla in de zomer?
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987, 6 uur geleden



En na die lange zomer vind ik dit een zeurtopic. Welke lange zomer? Was dat in Nederland? Dit jaar?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu lekker met mijn blote benen en een kop koffie in de zon zitten. Heerlijk!
Ik blijf lekker binnen, net als wanneer de zon hard schijnt, want dan is het me al snel te heet.

Heerlijk, die regen op de daklichten van de serre.

Ik eet er een grapefruit bij. Niet iedereen zit nu al aan de kruidnoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 september 2013 @ 15:11:

[...]





Welke lange zomer? Was dat in Nederland? Dit jaar?



Ja het begon met prachtig weer in April al, daarna idd weer wat kouder.

Toen was het vanaf half juni tot vorige week prachtig warm weer.

Amper regen gehad.



Dus ik vind het een lange zomer ja.

Natuurlijk heeft NL altijd een langere periode dat het koeler is, daarom woon ik hier ook zo graag.

Elk seizoen vind ik leuk op de zomer na, niet dat ik het niet leuk vind hoor om 2x per dag te moeten douchen omdat ik zoveel zweet, en niet te kunnen functioneren op mijn werk omdat het er 40 graden is. Er is trouwens geen land ter wereld te vinden dat zoveel mekkert over het weer als de mensen hier in Nl doen.

Word daar wel eens moe van.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van bijna 3 vraagt al de hele dag om warme chocomelk. Zo maar even maken..



Huis in herfstsfeer maken is een erg goed idee! Eerst maar ff puinruimen en traktatie maken. En de dozen met herfstspullen meenemen van het werk, 90% daarvan is van mij en morgen is mijn laatste werkdag. En volgende week misschien ff naar de xenos en de intratuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 september 2013 @ 14:33:

[...]





Inderdaad, een speculaasje of een handje kruidnoten moet toch kunnen.

's Zomers wordt er net zo goed gesnoept. De magnums waren in mijn supermarkt standaard uitverkocht.

Of eten jullie alleen maar kale sla in de zomer?



Ja, die ijsjes.



Hetzelfde geldt voor een herfstdepressie / winterdepressie.

Tegenwoordig is het mogelijk (therapie) om in behandeling te gaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 15:25:

[...]





Ja het begon met prachtig weer in April al, daarna idd weer wat kouder.

Toen was het vanaf half juni tot vorige week prachtig warm weer.

Amper regen gehad.



Dus ik vind het een lange zomer ja.

Natuurlijk heeft NL altijd een langere periode dat het koeler is, daarom woon ik hier ook zo graag.

Elk seizoen vind ik leuk op de zomer na, niet dat ik het niet leuk vind hoor om 2x per dag te moeten douchen omdat ik zoveel zweet, en niet te kunnen functioneren op mijn werk omdat het er 40 graden is. Er is trouwens geen land ter wereld te vinden dat zoveel mekkert over het weer als de mensen hier in Nl doen.

Word daar wel eens moe van.



Hoe kom je daar nou bij



De start van de zomer was helemaal niet warm. Juni had een gemiddelde temperatuur van 15,3 °C tegen 15,6 °C normaal. Daarmee was juni tevens de zesde maand op rij met een gemiddelde temperatuur lager dan het langjarig gemiddelde en dat was sinds 1985 niet meer gebeurd.



We hebben 2 maanden zomer gehad!



En omdat er veel mensen zeiden dat ze lekker pepernoten gingen eten maakte ik de opmerking over overgewicht.

Tsjonge, misschien wat meer in de zon zitten dan neem je alles niet zo letterlijk en word je wat vrolijker*



*grapje, je gaat alles niet letterlijk nemen als je niet in de zon zit
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 15:25:

[...]





Ja het begon met prachtig weer in April al, daarna idd weer wat kouder.

Toen was het vanaf half juni tot vorige week prachtig warm weer.

Amper regen gehad.



Dus ik vind het een lange zomer ja.

Natuurlijk heeft NL altijd een langere periode dat het koeler is, daarom woon ik hier ook zo graag.

Elk seizoen vind ik leuk op de zomer na, niet dat ik het niet leuk vind hoor om 2x per dag te moeten douchen omdat ik zoveel zweet, en niet te kunnen functioneren op mijn werk omdat het er 40 graden is. Er is trouwens geen land ter wereld te vinden dat zoveel mekkert over het weer als de mensen hier in Nl doen.



Prachtig weer in april? Één week. We hadden toen net een boomhut gemaakt voor Mason en hij heeft er in het voorjaar één week in kunnen spelen. Kind heeft toen weer weken binnen moeten spelen en de muren kwamen op hem en de huisdieren af. Ze hebben elkaar nog net niet afgemaakt. Voor echt buitenspelen was het te koud en te nat voor zo'n kleintje alleen.



Pas in de bouwvak werd het weer echt goed en hebben we een week of drie ons kunnen vermaken aan de waterkant. Ons zwembad was te koud dit jaar om te zwemmen, behalve op de belachelijk hete dagen was 18 graden wel lekker verkoelend. De peulen en de bonen waren laat dit jaar en de opbrengst dus vrij laag, de aardbeien is niet veel geweest en de rest rot nu waarschijnlijk gewoon weg. Misschien dat als je meer met de seizoenen moet leven, dat je het wel had gemerkt dat het dit jaar niks is geweest met die zomer en al helemaal geen lange zomer. Regen hebben we inderdaad weinig gehad, maar droogte ook niet, de temperatuur was veel te laag voor een goeie zomer. En dat is het laatste wat ik er over te zeggen heb. In mijn optiek was de zomer gewoon alles behalve lang.



Je hebt waarschijnlijk maar een week of drie, hooguit vier misschien twee keer per dag moeten douchen en wat minder gefunctioneert op het werk met 40 graden, wie mekkert er nou?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:VROUW ACTUEEL wo 11 sep 2013, 16:06:

Tien tips om je voor te bereiden op de herfst

AMSTERDAM -

De dagen worden korter, de bomen kleuren langzaam oranje en de temperatuur zakt. Er is geen ontkomen meer aan, de herfst is in aantocht. Geen nood. VROUW geeft je tien handige tips zodat goed voorbereid de herfst in gaat.



1. Herfstbloemen

De zomer ebt langzaam weg en de blaadjes dwarrelen van de bomen. Maar dat wil niet zeggen dat je tuin er verlept en somber uit moet zien. Ook in de herfst vind je in het tuincentrum pareltjes voor in jouw tuin. Herfstplantjes met dieprode, oranje en gele tinten toveren jouw tuin in een vingerknip om in een klein herfstparadijs, zodat je ook dan nog van je tuin kunt genieten! Een aantal herfstbloemen op een rij:

Chrysanten

Hortensia

Phlox

Scabiosa

Nerine



2. Herfsttenue

Je wilt natuurlijk niet als een verzopen kat aankomen op je eerste date, vergadering of lunch. Helaas valt niet altijd te voorspellen wanneer het met bakken uit de hemel komt. Wees daarom goed voorbereid en schaf een herfsttenue aan. Anno 2013 zijn de regenpakken namelijk alles behalve saai. Je hebt ze in alle soorten en maten. En zeg nou zelf, wanneer krijg je anders de kans om met die überhippe, kleurrijke regenlaarzen door de plassen te stampen?

---

Komt het inderdaad met bakken uit de hemel gezet? Maak er dan het beste van met deze tips voor een regenachtige middag!

---

3. Waterproef make-up

Als er iets is wat niet mag ontbreken in de herfst, dan is het waterproefmake-up. Want je wilt natuurlijk niet als een doorweekte panda voor de dag komen. Ben je nog niet in het bezit van waterpoef make-up? Dan is dit het ideale moment om jouw make-up collectie aan te vullen.



4. Zonsondergang

Hoe dichterbij de herfst komt, hoe eerder de zon verdwijnt achter de horizon. Grijp daarom je kans. Trek een warme trui aan en geniet nog een keer van de zomerse zonsondergang.

---

Zelf die warme trui breien doe je met de tips om de pagina Zelfmaakmode

---

5. Donkere dagen

De gordijnen dicht, kaarsjes aan en met een dekentje op de bank, het klinkt heel romantisch. Toch kampen veel mensen met depressieve gevoelens tijdens donkere dagen. Zorg daarom voor voldoende licht in huis. Schaf eventueel wat extra lampen aan, vervang kapotte lampjes door nieuwe en maak je huis gezellig met geurende kaarsjes en andere herfstaccessoires.



6. Weerstand

Verkoudheid en herfst kun je bijna in een adem noemen. Als iedereen om je heen loopt te niezen en te snotteren, kun je de klok erop gelijk zetten dat ook jij binnenkort met een zakdoek loopt te zwieren. Toch kun je dit voorkomen door een goede weerstand op te bouwen:

Kleed je warm aan

Beweeg veel

Eet extra groente en fruit

Schaf een potje vitaminepillen aan ter aanvulling op je dagelijkse voeding



7. Nieuwe look

Een nieuw seizoen betekent een nieuwe collectie. De hoogste tijd dus om het herfstseizoen in te luiden met een nieuwe garderobe. Breng na je winkelsessie direct even een bezoekje aan de kapper en laat je een herfstige coupe aanmeten. Hijs je in je nieuwe outfit, kleur je gezicht met herfstige kleuren en voila, laat de herfst maar beginnen!



8. Series

Aan de zwoele zomeravonden op het terras komt helaas een einde, maar met een wollen deken en een kop warme chocolademelk op de bank is toch ook niet verkeerd? Schaf, ter voorbereiding op deze regenachtige avonden, alvast de nieuwe dvd-box van je favoriete serie aan of nog leuker: begin aan een nieuwe serie. Wedden dat deze avondjes bijna net zo gezellig zijn als die op het terras?



9. Uitjes

In de zomermaanden puilt je agenda uit van de uitjes. Een dagje bakken in Scheveningen, borrelen op het terras en op vakantie naar die zonovergoten bestemming. Maar waarom zou je in de herfst binnen gaan zitten kniezen? Ook in de herfst zijn er genoeg leuke uitjes te bedenken. Wat dacht je van een stevige boswandeling door de bladeren, een dagje ontspannen in een warme sauna of herfststukjes maken met je kinderen? Plan een aantal leuke activiteiten zodat je ook in de herfst een leuk vooruitzicht hebt.



10. Vier de herfst

De herfst staat met haar regenbuien, gure wind en donkere dagen waarschijnlijk niet bovenaan het lijstje van favoriete seizoenen. Maar of je het nou wilt of niet, de herfst komt eraan. Dus verzet je er niet tegen, maar maak er een feestje van en vier de herfst. Bak samen met je kids een appeltaart, huur een film, steek de kachel aan en kruip gezellig met z’n allen op de bank.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven