Ik ben saai: ik hou niet van uitgaan

07-01-2017 22:19 134 berichten
Ik ga oprecht graag vroeg naar bed en heb een hekel aan (lange) avonden, wakker blijven voor oud en nieuw, sporten in het donker of feestjes van vrienden in de avond.



Na 8 uur gaat mijn lichtje uit, om 9 uur draal ik nog wat, rond 10 uur lig ik meestal in bed.



En 's morgens vroeg ben ik heel op tijd weer wakker en heb ik een lekker lange dag met daglicht voor de boeg.



Ik ben een dagmens. Niet perse een ochtendmens maar op mijn best tussen de middag zeg maar



Vroeger was ik al zo dat ik soms vóór ging slapen of 'ziek' was voor we de stad in gingen. Want hoezo ga je pas om middernacht überhaupt weg?

En dan pas 's morgens totaal verrot je bed in rollen en vervolgens een week moeten bijkomen.

Ik kan níet uitslapen. Nooit.

Ik was ook geen puber die tot 2 uur in haar nest lag te meuren.

En hoewel ik heus wel uit ging of naar house feestjes (zat best wel in de house en festival scène opzich) begreep ik als ik heel eerlijk was nooit echt de lol: het kost je geld, en je verstaat elkaar niet eens door die herrie dus een goed gesprek zit er ook al niet in.



Wie is er hier ook geen uitgaander of ziet tegen feestjes op?

Wie ligt er ook vroeg op bed en voelt zich af en toe een watje?

Ik mis nml best wel wat en als ik de foto's van vriendinnen bekijk op feestjes voel ik altijd wel een steek.

Maar ik het lukt me niet, ik zie er altijd zo tegenop dat ik er dagenlang naar van kan zijn.

Ik vind dat zo stom van mezelf. (Ik drink mijn wijntjes ook oprecht het liefste overdag :-) )

Ik heb het wel geaccepteerd, zeker nu ik ouder ben, maar ken eigenlijk niemand die net zo is als ik.



(En ja ik lig momenteel idd in bed )
Alle reacties Link kopieren
Veroordeel jezelf niet zo

Ieder z'n ding
Alle reacties Link kopieren
Wat boeit jou het...
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een avond mens om 18:00-19:00 ben ik op mijn best haha , ik hou van uitslapen , liefst tot 12uur

Ga om 1-2 uur snachts slapen , uitgaan doe ik al vanaf mijn 16e niet meer ben nu 29 , nooit ook echt leuk gevonden , ben een echte huismus , en vul liever zelf mijn tijd in , of dat nou op de bank is achter de naaimachine met de radio aan , even sporten of met de dieren bezig zijn , daar kan ik al van genieten ,de drukte van de mensen vind ik niets ,
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Check! Ik vind het hele uitgaan ook niet zoveel. Ik ga dan liever lekker ergens eten of iets leuks doen overdag met mijn vrienden.



Mijn schoonzus noemde mij laatst "oma" omdat ik niet tot de vroege uurtjes in de kroeg wou rondhangen. Ik moest ook maar iets meer alcohol drinken, anders was ik niet gezellig. Mwoh, ik vind 2 biertjes/wijntjes wel prima op een avond, heb niet behoefte aan meer drinken.



Overigens liggen zowel vriend als ik er altijd op tijd in. Onze wekkers gaan helaas elke werkdag vroeg (rond 4.30u). Dus mijn biologische klok gaat in het weekend ook af. Of ik nu om 22u of om 2u naar bed ga. Hooguit slaap ik tot 7u..



Dus ja. Ik herken het wel maar ik voel mij geen watje of iets omdat ik niet bij elk feestje aanwezig ben.
bats!
Alle reacties Link kopieren
Dat niet willen uitgaan herken ik zeker! Dansen in zo'n club met alleen herrie muziek en vage jongens die erachter gaan staan schuren, niet mijn ding!! Heb liever een meidenavond met een leuke film en wijntje op de bank tijdens mijn middelbare school ging ik dus of met tegenzin mee, of ik riep last minute dat ik ziek was, ergens moest oppassen of iets anders had. Nu heb ik een andere vriendengroep en die hebben allemaal niet de interesse om een club in te gaan, maar doen ook liever ergens rustig een drankje of gewoon bij iemand thuis. Dus hoef ik niet telkens af te haken of te doen alsof ik het leuk vind.

Maar ben niet zozeer vroeg op bed, kan dan makkelijk tot 1 uur 's nachts gezellig kletsen met vriendinnen, mits ik de volgende dag niet naar m'n werk moet.
Nou, gelukkig heb je wel een heel enerverend leven hè. Maakt dat toch nog weer iets goed.
Alle reacties Link kopieren
"En ja ik lig momenteel idd in bed X-D"



oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik studeer momenteel, dus daar is uitgaan altijd heel belangrijk. Ik hou er echter helemaal niet van. Blijf liever thuis een beetje aanrommelen. Enige wat wel eens laat wordt is als ik bij vrienden blijf eten of als ik naar het theater ga. Verder best saai, maar ach het maakt mij niet uit hoor. Het is mijn leven uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van uitgaan en ik ben niet saai.



Een etentje met vriendinnen en daarna nog een drankje doen (en rond een uur of 10 naar huis) vind ik veel leuker en gezelliger dan echt uitgaan. Als (een gedeelte van) de groep daarna nog naar de stad wil om uit te gaan, ga ik niet mee. Je vraag over het tegen feestjes op zien herken ik ook wel... heel vaak heb ik er niet zo'n zin in om weer de deur uit te gaan als ik een etentje of feestje heb, maar als ik er eenmaal ben vind ik het wel erg gezellig. Ik vind het ook heerlijk om vroeg (rond half 10) naar bed te gaan of om aan het begin van de avond lekker te douchen of in bad te gaan en dan lekker een film of serie te kijken. Dit doe ik dan ook regelmatig. Ik probeer hierin een balans te vinden: ondanks dat ik me soms even een soort van over een drempel heen moet zetten om ergens naartoe te gaan, doe ik dit wel regelmatig. Ik zeg feestjes/verjaardagen/etentjes bijna nooit af en zorg ervoor dat ik dus regelmatig iets in de planning heb. En ja... soms zijn er wel eens van die weken dat ik weinig in de planning heb staan en dan voel ik me enerzijds best saai maar aan de andere kant geniet ik daar dan dus ook wel weer van. Doe waar je je goed bij voelt en probeer een balans te zoeken tussen tijd voor jezelf en tijd die je met anderen doorbrengt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook helemaal niets met uitgaan. Ik beleef weinig plezier aan het geheel. Heb het wel een aantal keer gedaan maar het interesseert me niet zo. Veelal is het inderdaad laat, een boel herrie en geschreeuw, chaotisch mensenmassa's en dat eeuwige gezuip. Het zal vast ook anders kunnen maar ik ben afgehaakt.



Vindt het leuk dat anderen er wel plezier aan kunnen beleven en voel dan ook geen negatieve gevoelens als ik leuke feest foto's zie. Blij dat zij er wel plezier aan beleven.





Ik ben ook een echte huismus en dat omarm ik!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger veel gefeest, daardoor nu rustiger en kan ik lekker thuisblijven. Maar als ik dat helemaal niet had gehad had ik toch heel wat gemist.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ondanks dat ik juist wel een avondmens ben.

Ik ben student en dan begrijpen leeftijdsgenoten het meestal niet helaas.

Alle activiteiten met hun lijken altijd alleen te draaien om drank en dan uiteindelijk weer om het stappen.

Ik zou zelf liever naar de bios gaan of uit eten of naar een evenement wat ik echt interessant vind ipv naar een overvolle kroeg of club met slechte muziek en opdringerige mannen.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik in een soort tussenfase zitten tussen de jonge stappers die elke week uitgaan en mijn iets oudere vriendinnen met kinderen die bijna nergens meer naar toe willen.

Gelukkig heb ik wel een paar nieuwe mensen leren kennen die er hetzelfde over denken als ik.

Je bent dus echt niet de enige, maar het blijft toch jammer dat mensen je gelijk als saai bestempelen omdat je één interesse niet met hen deelt.
quote:Sweety2015 schreef op 07 januari 2017 @ 22:26:

Wat boeit jou het...als al je vrienden in de kroeg zitten is dat best lastig. je wilt als jongere toch ook een sociaal leven?
Hier ook!!

Ik hou gewoon niet (meer) van uitgaan...

Langer dan tot 23 uur opblijven? Mij doe je er geen plezier mee.

Avondjes uit hoeft van mij sowieso niet echt.

Lekker thuis ben ik het liefst..

Ik word er ook weleens onzeker van hoor als ik bijvoorbeeld op Facebook al die feestbeesten zie langs komen.

Dan ga je twijfelen of je ook niet een zoiets ''hoort'' te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger werd ik heel onrustig als ik zaterdag thuiszat en iedereen in de kroeg. Maar dat heb ik nu niet meer. Was laatst weer eens stappen en vond er echt geen reet aan.
Alle reacties Link kopieren
HALELUJA! Zo herkenbaar! Mijn vriend is echt het tegenovergestelde van mij, die gaat het liefst van donderdag tm zondag op stap terwijl ik het heerlijk vind om s avonds lekker op de bank te liggen met een filmpje. Een ochtendmens ben ik ook niet, iedereen die bij me in de buurt komt terwijl ik net mn ogen open heb moet echt zn mond het eerste halfuur dichthouden. Lang openblijven kan ik wel makkelijk maar ik heb gewoon echt nooit zin om weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet. Niet hoe oud. Jullie zijn?

Als je heel jong bent, mis je ms idd wel iets
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet dat ik voor moet slapen of elke avond stipt 21u in bed lig.

Uitgaan was eigenlijk alleen leuk op ongeplande avonden. Als je een drankje zou gaan drinken en dan met sluit echt de tent uitgeveegd moet worden. Niet voor elke week.



Ik vind het wel lekker om vroeg in bed te gaan liggen lezen of netflixen...



Wel dat ik saai ben. Ik hou van lezen, haken, legpuzzels leggen, knutselen en netflixen. Allemaal saai
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je die dingen. Moeten bestempelen als saai?

Je mag toch zelf weten wat je leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Dan is volgens mij. Het hele. Forum saai
34
Gelukig ben ik nu oud genoeg dat ik niet meer hoef





Ik had er altijd een bloed hekel aan. En idd altijd smoesjes. Want het is not-done om het zo vreselijk te vinden....
Ik houd ook niet echt van uitgaan, zeker niet laat. Ik zit daar al jaren niet meer mee, maar toen ik zo tussen de 14 en 18 was heb ik mij zo vaak raar gevoeld. Bij de meeste van de klasgenoten stond uitgaan ook echt voor "disco uitgaan" en ik kwam uit een redelijk eenvoudig dorp, met niet ál te veel mogelijkheden en ik had al helemaal niet de ballen om helemaal alleen te ontdekken wat er nog meer was dan alleen tienerdiscotheken. Na mijn 18e en in studententijd ontdekte ik dat ik kroegjes en terrasjes leuk vond, gewoon gezellig wat praten ook, maar niet om te lopen nachtbraken. Voor een keertje wel leuk hoor maar negen van de tien keer zat ik in dus bus van 0:55 naar huis en dat geldt geloof ik nou niet bepaald als "het laat maken".



Nu ik in de kleine kinderen zit en in een dorp zonder uitgaansmogelijkheden woon, zit ik geregeld tegelijk met de kinderen in de pyjama zelfs. Theetje, dekentje, iPad of boek. Zelden gaat het licht na 23:30 uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven