In welk tijdperk had je willen leven?

28-06-2016 16:36 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms het gevoel geboren te zijn in een verkeerd tijdperk. In de 90's was ik nog een kind maar had het graag als volwassene meegemaakt. Hebben jullie ook een tijdperk die jullie graag hadden meegemaakt en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik had graag de seventies als twintiger meegemaakt.



Flowerpower.
De jaren 80. Ik was toen nog een kleine meid maar al gek op de muziek en sfeer. Had het graag als puber willen meemaken ;)
Alle reacties Link kopieren
Jaren 50!! Niks geen zorgen over opleiding, studieschuld, carrière...
Pivot! PIVOT!!!
De tijd van borduren en boekjes lezen als jonkvrouwe
Ik droomde altijd van de jaren 60, als ik mijn oma's verhalen hoorde van toen zij een twintiger was vond ik dat wel wat. Maar nu heb ik dat eigenlijk niet meer, in de jaren 60 had ik hoogstwaarschijnlijk kinderloos gebleven dus ben nu heeeel dankbaar voor deze tijd.
ik zou de 80's graag als tiener meegemaakt hebben ben van eind jaren 80 dus vooral opgegroeid in de jaren 90.



verder zou ik graag de roaring twenties & dertig ook willen meemaken, vind de kledingstijl van toen echt leuk, toen zag iedereen er nog Glamorous en chic uiten 1900 ook vanwege de kledingstijl.
Alle reacties Link kopieren
1700
very metal
Seventies, beetje de hele dag in je nakie de liefde bedrijven en high worden.



Of de 80's vanwege de geweldige looks en muziek!
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel over tien jaar geboren willen worden. Ben zo benieuwd hoe m.n. de technische ontwikkelingen zich verder versnellen, en vind het jammer dat ik daarvan niet veel meer mee zal maken (nee ik ben niet van plan om er tussenuit te knijpen maar ik ga naar de 50 dus realistisch gezien heb ik nog "maar" een jaar of dertig)
Ik hoef niet per se in een ander tijdperk te leven zogezegd.



Ik zou wel graag willen tijdreizen! Soms fantaseer ik er wel eens over, zoals afgelopen week bijvoorbeeld, hoe het leven zou zijn in de 17e eeuw in Groot Britannie of Frankrijk. En dan wel graag als dochter van een graaf of Hertog.



Hoe zou het zijn om in die tijd te leven? Zou ik gelukkig zijn? Gezond zijn?

Maar dan denk ik aan alle luizen, vlooien, ziektes en mensen die relatief jong overlijden. En dan ben ik toch wel blij dat ik in deze huidige tijd leef.



Maar om even een paar weken sfeer te proeven.. Lijkt me geweldig!



En andersom zou ik ook heel benieuwd zijn naar hoe iemand uit 1600-1700 het huidige leven zou vinden. Totale fantasiewereld van me dit, maar ik vind het echt intrigerend om over na te denken
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21_1 schreef op 28 juni 2016 @ 16:57:

Ik hoef niet per se in een ander tijdperk te leven zogezegd.



Ik zou wel graag willen tijdreizen! Soms fantaseer ik er wel eens over, zoals afgelopen week bijvoorbeeld, hoe het leven zou zijn in de 17e eeuw in Groot Britannie of Frankrijk. En dan wel graag als dochter van een graaf of Hertog.



Hoe zou het zijn om in die tijd te leven? Zou ik gelukkig zijn? Gezond zijn?

Maar dan denk ik aan alle luizen, vlooien, ziektes en mensen die relatief jong overlijden. En dan ben ik toch wel blij dat ik in deze huidige tijd leef.



Maar om even een paar weken sfeer te proeven.. Lijkt me geweldig!



En andersom zou ik ook heel benieuwd zijn naar hoe iemand uit 1600-1700 het huidige leven zou vinden. Totale fantasiewereld van me dit, maar ik vind het echt intrigerend om over na te denken Eens.
Elk tijdperk had wel zo z'n charme gehad denk ik. Ben best wel blij dat ik nu leef.



Maar als ik een ander tijdperk móést kiezen dan denk ik dat ik de toekomst zou kiezen want ik stel me voor dat we straks onszelf naar werk teleporteren en van die minivliegmobieltjes hebben en allemaal coole glijbaanachtige constructies waarmee allerlei voorzieningen worden geregeld enzo, zonder dat we de aarde hoeven te belasten met uitlaatgassen enzo. Een soort heel groot natuurvriendelijk pretpark



In het verleden zou ik niet willen leven want dan moet ik een beetje de huis- of jonkvrouw uithangen. No thank you!! Ik ben gesteld op mijn gelijke rechten aan de man.



Maar als ik een andere wereld mocht kiezen nam ik er een met magie erin, sowieso! Tovenarij enzo. Lekker toverdrankjes leren brouwen bij een gemene professor Sneep



Maar ik ben eigenlijk gewoon nog een elfjarig kind dat al bijna 16 jaar op haar Zweinsteinbrief wacht
De jaren zestig van de flower power had ik graag meegemaakt.

En ook begin van vorige eeuw had ik best een kijkje willen nemen.



Wel vind ik het interessant dat ik het ontstaan van computers heb meegemaakt, en hoe het nu is.

En ik vind het een voordeel dat ik nog weet hoe het zonder computers is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou zó graag eens in mijn stad willen rondlopen in 1700/1600/1500/1400/1300/1200. zo interessant.

maar ik denk niet dat het er in zit.
very metal
quote:Chantilly21_1 schreef op 28 juni 2016 @ 16:57:

Ik hoef niet per se in een ander tijdperk te leven zogezegd.



Ik zou wel graag willen tijdreizen! Soms fantaseer ik er wel eens over, zoals afgelopen week bijvoorbeeld, hoe het leven zou zijn in de 17e eeuw in Groot Britannie of Frankrijk. En dan wel graag als dochter van een graaf of Hertog.



Hoe zou het zijn om in die tijd te leven? Zou ik gelukkig zijn? Gezond zijn?

Maar dan denk ik aan alle luizen, vlooien, ziektes en mensen die relatief jong overlijden. En dan ben ik toch wel blij dat ik in deze huidige tijd leef.



Maar om even een paar weken sfeer te proeven.. Lijkt me geweldig!



En andersom zou ik ook heel benieuwd zijn naar hoe iemand uit 1600-1700 het huidige leven zou vinden. Totale fantasiewereld van me dit, maar ik vind het echt intrigerend om over na te denken



Ha wat grappig dit heb ik ook! Ik stel me ook hele suffe dingen voor zoals: hoe zou ik zo'n toilet vinden uit de 17de eeuw, zou dat me niet boeien? En op welke leeftijd zou ik zijn getrouwd? Lagen de bedden toen eigenlijk lekker? En wat had ik gedaan 's avonds, zou ik kunnen lezen?



En als ik denk aan iemand uit het verleden die hier zou komen dan denk ik: wat zou hij doen als hij een vliegtuig of een auto zou zien? Of een film? Zou zo iemand ooit kunnen wennen aan de metro nemen of met een pinpas betalen of stromend water of een stofzuiger?



wat je je zoal af kunt vragen
Alle reacties Link kopieren
of nederland in de oertijd.
very metal
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 28 juni 2016 @ 17:04:

De jaren zestig van de flower power had ik graag meegemaakt.

En ook begin van vorige eeuw had ik best een kijkje willen nemen.



Wel vind ik het interessant dat ik het ontstaan van computers heb meegemaakt, en hoe het nu is.

En ik vind het een voordeel dat ik nog weet hoe het zonder computers is.



Grappig, ik precies hetzelfde! Volgens mij was ik een fantastische hippie geweest



Las hier ook een paar keer de jaren 80. Ik ben zelf uot 71 dus was tiener in de jaren 80. En ja, ik vond dat ook een enige tijd om tiener te zijn, vond en vind de muziek geweldig maar ben wel blij dat de opgetiste kuif geen mode meer is. Mèèèn wat moest daar een lak in
Sommige mensen worden zeikend verwekt
quote:lux. schreef op 28 juni 2016 @ 17:05:

[...]





Ha wat grappig dit heb ik ook! Ik stel me ook hele suffe dingen voor zoals: hoe zou ik zo'n toilet vinden uit de 17de eeuw, zou dat me niet boeien? En op welke leeftijd zou ik zijn getrouwd? Lagen de bedden toen eigenlijk lekker? En wat had ik gedaan 's avonds, zou ik kunnen lezen?



En als ik denk aan iemand uit het verleden die hier zou komen dan denk ik: wat zou hij doen als hij een vliegtuig of een auto zou zien? Of een film? Zou zo iemand ooit kunnen wennen aan de metro nemen of met een pinpas betalen of stromend water of een stofzuiger?



wat je je zoal af kunt vragenDit, haha!! Dit vraag ik me ook regelmatig af. Gewoon een beetje fantaseren of dagdromen. Wat zou t gaaf zijn als je echt voor even naar een jaartal naar keuze kon gaan!
Alle reacties Link kopieren
Heb altijd al een keer de bibliotheek van alexandrie willen bezoeken. Moet ik echt een tijdmachine voor hebben.



De pruikentijd heeft me altijd aangetrokken alleen is timetravel niet echt interressant voor donkere mensen. Voor de 60's is er weinig aan voor ons denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een moord doen voor de 50's, 60's en 70's. De 80's laat ik met liefde aan me voorbijgaan, haha. Die kleding, die muziek, die mensen... Jaaa!



Ach, heb er inmiddels wel vrede mee dat ik nu leef. Heeft ook weer z'n voordelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 28 juni 2016 @ 17:02:

Elk tijdperk had wel zo z'n charme gehad denk ik. Ben best wel blij dat ik nu leef.



Maar als ik een ander tijdperk móést kiezen dan denk ik dat ik de toekomst zou kiezen want ik stel me voor dat we straks onszelf naar werk teleporteren en van die minivliegmobieltjes hebben en allemaal coole glijbaanachtige constructies waarmee allerlei voorzieningen worden geregeld enzo, zonder dat we de aarde hoeven te belasten met uitlaatgassen enzo. Een soort heel groot natuurvriendelijk pretpark



In het verleden zou ik niet willen leven want dan moet ik een beetje de huis- of jonkvrouw uithangen. No thank you!! Ik ben gesteld op mijn gelijke rechten aan de man.



Maar als ik een andere wereld mocht kiezen nam ik er een met magie erin, sowieso! Tovenarij enzo. Lekker toverdrankjes leren brouwen bij een gemene professor Sneep



Maar ik ben eigenlijk gewoon nog een elfjarig kind dat al bijna 16 jaar op haar Zweinsteinbrief wacht Dat dachten ze 30/35 jaar geleden ook over de jaren '00
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel 7 jaar eerder geboren willen zijn. Dan gingen we met 57 met pre-pensioen ipv met 67.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 28 juni 2016 @ 17:16:

Heb altijd al een keer de bibliotheek van alexandrie willen bezoeken. Moet ik echt een tijdmachine voor hebben.



De pruikentijd heeft me altijd aangetrokken alleen is timetravel niet echt interressant voor donkere mensen. Voor de 60's is er weinig aan voor ons denk ik.Als ik eerlijk ben zou ik eigenlijk wel benieuwd zijn hoe het in Afrika (niet Egypte) was héél héél vroeger. Zelfde voor Zuid-Amerika. Dus zegmaar echt in het jaar 450 voor Christus Hoor je zo weinig over, in geschiedenisboeken lijkt het alsof die continenten pas bestaan als de Europeanen het ontdekken, maar er zit nog zooo veel geschiedenis voor!
Gewoon nu. En misschien net iets eerder, langere tijd zonder mobieltjes en internet. Klinkt stom misschien maar ik mis die 'zelfstandigheid' wel van zelf er op uit en zelf je weg vinden, naar de bieb voor info..



Eerder niet, ik heb geen zin in toestanden waar je als vrouw niks waard bent. Bovendien moet het echt zo hebben gestonken vroeger naar open riool en andere ranzigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven