kado bruiloft

16-04-2013 17:46 42 berichten
wegens pers. info tekst verwijderd
Alle reacties Link kopieren
Waarom schaam je je voor die 15 euro? Is toch prima? Wij gaan naar een bruiloft van een nichtje, zij krijgen 20 of 25. En hebben een modaal inkomen. Dus voor iemand in jouw situatie is dat toch prima? Het gaat om het gebaar, dat vind ik echt! En als hij daar een probleem mee heeft is ie stom.
Alle reacties Link kopieren
1. Zij mogen zelf bepalen wie daggast, avondgast of slechts receptie gast zijn.



2. Je geeft wat je kan en wilt. Als je een cadeau wil geven wat niet op de ijst staat is dat ook goed, de lijst is bedoeld om geen dubbele dingen te krijgen. Een envelop met geld is prima! En 15 euro is meer dan zat! Toen ik trouwde was ik reuze blij met het tientje wat ik kreeg van een nichtje die ondanks haar situatie toch was gekomen en zelfs een envelop meenam. Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Vragen om iPads en meubels is belachelijk en 15 euro geven is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen 'grappige woondecoratie'-ding kopen. Want wat jij grappig vindt, vindt iemand anders misschien spuuglelijk.

Ik zou een envelop doen met het door jou te missen bedrag. Het is niet anders. Gaat je vriend ook mee, en zit hij ook krap? ('we zitten krap en ik loop bij de voedselbank'). Anders zou hij ook nog iets bij kunnen dragen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Die 15 euro in een envelop lijkt mij prima. Niet te moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
15 euro is prima toch???
Alle reacties Link kopieren
Niet moeilijk over doen en 15 euro geven. Is er trouwens niemand uit jouw stad/dorp die ook die kant op gaat zodat je mee kan rijden? Scheelt je weer in de reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
Overdenkingen:Je kunt ook niet gaanMisschien vragen ze je niet als daggast, zodat je niet verplicht voelt duur kado te kopen
Alle reacties Link kopieren
15 euro is echt prima.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
15 euro is prima. Je hoeft nooit meer te geven dan je kan missen. Kan je de reiskosten nog drukken door te carpoolen of met een NS-actietreinkaart te reizen? Of met iemand met een 40%-kortingskaart mee te reizen? Ik kan me voorstellen dat alle beetjes helpen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?
Een paar jaar geleden deed mijn dochter de communie. Dat heeft te maken met ons geloof, ik zal er niet te zeer over uitweiden, maar er hoort een flink feest bij.



Afijn. De meesten geven een kaartje met geld erin. En dat varieerde van 5 tot 50 euro. Hoewel de uitschieters me wel zijn bijgebleven (directe familie geeft meer, denk dan in de richting van 100-150) heb ik verder echt niemand aangekeken op wat meer of minder. Zou ook wat fraais worden.



Wat veel mensen wel deden was geld + een kleinigheidje. Maar dan meer omdat een communiekantje 8-9 jaar is. Dus 15 euro is echt wel goed hoor. Kunnen ze zelf sparen voor een bankstel. Ik denk ook eigenlijk dat ze dat plaatje erbij hebben gedaan zodat mensen weten waar ze het geld aan willen besteden.
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?



Als ik mijn eigen drankje wil betalen kan ik net zo goed ergens lekker gaan uiteten, met drankje erbij, en de mensen die ik zelf meevraag.



Het geld dat je aan een bruidspaar geeft is niet bedoeld om je eigen kosten te dekken. Als ze dat lukt is dat leuk meegenomen, maar echt geen verplichting.



En 15 euro is wel degelijk veel geld als je maar 40 euro per week hebt om van te leven.
@lilalinda

Als er een minimum kado verwacht wordt, dat is het netter om alleen mensen uit te nodigen die ruim genoeg in de slappe was zitten (en het er op de uitnodiging ook bij te vermelden).



Als je mensen uitnodigt met een minimum inkomen, dan zul je je verwachtingen daarop aan moet passen. Wat voor de ene persoon "heel weinig" is, is voor een ander een enorm bedrag. Als je dat niet snapt, dan ben je geen zeikerd maar in mijn ogen wel wat wereldvreemd.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedrag lijkt me, zeker in jouw situatie, prima! Anders verpak je het creatief, bijv spaarpot vol losgeld, losse euros op een zelfgemaakt schilderijtje, op een fotocollage van de huwelijksreislocatie, of in een bos zelf geknutselde bloemen. Dan lijkt het best wat en ik zou als ontvanger die extra moeite zeker waarderen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?3 euro? Waarom is dat relevant?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Happy_ever_after schreef op 16 april 2013 @ 18:45:

Dat bedrag lijkt me, zeker in jouw situatie, prima! Anders verpak je het creatief, bijv spaarpot vol losgeld, losse euros op een zelfgemaakt schilderijtje, op een fotocollage van de huwelijksreislocatie, of in een bos zelf geknutselde bloemen. Dan lijkt het best wat en ik zou als ontvanger die extra moeite zeker waarderen. Succes!Dit vind ik een mooi idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 16 april 2013 @ 18:44:

@lilalinda

Als er een minimum kado verwacht wordt, dat is het netter om alleen mensen uit te nodigen die ruim genoeg in de slappe was zitten (en het er op de uitnodiging ook bij te vermelden).



Als je mensen uitnodigt met een minimum inkomen, dan zul je je verwachtingen daarop aan moet passen. Wat voor de ene persoon "heel weinig" is, is voor een ander een enorm bedrag. Als je dat niet snapt, dan ben je geen zeikerd maar in mijn ogen wel wat wereldvreemd.Ook toen ik studeerde, legde ik voor dit soort zaken (ja ik had trouwende studiegenoten) geld opzij. En toen kwam ik rond van 30 gulden in de week
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?



wat?



wat maakt het nou uit wat 1 drankje kost in de horeca...



Bruidspaar gééft toch een feest.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:36:

Oke, ik zal wel zeikerd zijn, maar ik vind 15 euro (zelfs 15 euro pp) weinig.

Weet je wat 1 drankje kost in de horeca?Als ze het geld van de gasten nodig hebben om hun bruiloft te bekostigen, moeten ze niet gaan trouwen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou 5 drankjes en dan weer naar huis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Even doordenkend:

Als iemand geen geld heeft voor een feest. Zou ik een persoonlijk kado van 5 euro mooier vinden dan een enveloppe met 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 16 april 2013 @ 18:49:

[...]



Ook toen ik studeerde, legde ik voor dit soort zaken (ja ik had trouwende studiegenoten) geld opzij. En toen kwam ik rond van 30 gulden in de weekEn je ging naar de voedselbank?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Bedrag is echt prima! Op mijn bruiloft waren ook mensen in jouw financiële situatie en daar kregen we een plant van. Helemaal leuk, ik vond het allang leuk dat ze er waren!

Als de vriend in kwestie dat niet snapt, moet je de vriendschap gaan heroverwegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven