Kat poept voor de kattenbak

26-10-2016 00:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje, zo'n 4 maanden, poept mijn kat wel eens naast de kattenbak. Hij doet dit denk ik zo'n 3 keer per maand. Hij heeft ook 1 keer geplast op mijn bed, dekbed en matras, het matras kon ik weggooien. Dit was denk ik uit angst/spanning omdat hij net bij de dierenarts vandaan kwam. Vanavond heeft hij op mijn dekbed gepoept, hij had last van diarree.. Heel vervelend voor mijn kat (en ook voor mij.). Ik leeg elke dag de bak (klontervormend grit) en zorg ervoor dat het schoon is. Eens 2 weken leeg ik de bak helemaal zodat ik hem goed schoon kan maken. Het kattengrit is met geur, misschien is dat het.

Ik ben van plan om morgen de dierenarts te bellen en advies te vragen hierover, want er moet iets zijn waardoor het komt.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Is eens in de 2 weken niet erg weinig? Dat grit raakt uiteindelijk ook verzadigd en blijft nat.

Ik maak onze kattenbak eens in de 4 dagen schoon. Schep ook elke dag poep eruit. Hier ook speciaal grit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 26 oktober 2016 @ 00:46:

Is eens in de 2 weken niet erg weinig? Dat grit raakt uiteindelijk ook verzadigd en blijft nat.Nee want het klontert met dit kattengrit en de rest blijft schoon. Zodra het nat wordt gaat het klonteren, zodat het andere grit droog blijft
Alle reacties Link kopieren
@Maccaron misschien idd meer gaan doen.
Veel katten plassen en poepen liever niet op dezelfde bak.

Mijn dierenarts heeft als maatstaf voor het aantal kattenbakken dat je eigenlijk zou moeten hebben:

het aantal katten dat je hebt + 1.



Ik weet natuurlijk niet of er bij jouw kat een andere oorzaak is voor het feit dat hij soms voor de bak poept, maar een extra bak erbij is wellicht het proberen waard.

En de boel echt goed schoon houden inderdaad. Je kattenbak met chloor poetsen wil ook nog weleens helpen, doe dat minstens 1 keer per week. Katten zijn hele schone dieren en eens in de 2 weken is daarom eigenlijk te weinig.
Die van mij vindt het heerlijk als de bak weer schoon is (kokend heet water met allesreiniger ) zodra ze de korrels in de bak hoort gaan,komt ze aanrennen om een potje te gaan graven. Nog niet eens om haar behoefte te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat poept naast de bak als er ook maar 1 plasje in ligt.

Vroeger, toen ze nog een binnenkat was, had ze daarom ook 2 kattenbakken.

Tegenwoordig gaat ze er voor naar buiten, ze heeft nog steeds een bak staan, maar ze gebruikt hem nooit.

Die van mij heeft ook 2 keer op mijn bed geplast. Uit pure nijd. Omdat ze tijdelijk niet naar buiten mocht.

Stress van de DA? Zou kunnen hoor, maar onderschat niet hoe boos ze kunnen zijn.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Probeer eens een goedkoper niet klontvormend grit en verschoon de bak om de dag helemaal. Ik had hetzelfde probleem met 1 van mijn katten.



Als het dan nog niet goed gaat zou ik even overleggen met de dierenarts en een medische oorzaak uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ander soort kattegrind en bak zeker vaker verschonen.

Een kattebak hoeft niet te stinken om voor een kat toch vies te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja ervaring mee gehad. Wil je niet ongerust maken maar ik stelde de dierenarts steeds uit omdat het sporadisch was, ze al oud is, ik opeens meer van huis was etc ik dacht dat gebeurt wel eens. Bleek het dus wel een medische oorzaak te hebben. 2 zelfs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven