Kerstkaarten ontvangen vandaag?

16-12-2014 15:30 67 berichten
Goedemiddag!



Ik behoor tot 'de generatie' die nog met plezier een kerstkaart maakt en verstuurt en uiteraard ook graag ontvangt.

Afgelopen weekend hebben we dus onze kaarten geschreven en gepost. Deze zijn dus gisteravond uit de brievenbus gehaald en zou je verwachten vandaag bezorgd. Want zo gaat dat toch, bij PostNL.



Nou ga ik er van uit, dat ik niet enige Nederlander ben die dit het afgelopen weekend gedaan heeft.

Dus, ik verheugde me op de post van vandaag. Vast een paar kerstkaarten.



En wat denk je, niet één!



Wel twee tijdschriften en de folders van Blokker en Gamma, maar géén kerstkaart.

Die zullen dan morgen wel komen.

Ze zullen het wel druk gehad hebben, bij de PostNL. Waarmee dan?



Ik begrijp best dat er véél ergere dingen zijn op de wereld om je druk over te maken, maar ik verlies toch onderhand alle vertrouwen in PostNL.



Ik vraag me dus af, hebben jullie ook afgelopen weekend kaarten verstuurd en er vandaag géén ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Huh..?als jij kaartenverstuurd wil dat toch niet zeggen dat een ander dat ook doet? Vreemde redenatie....
Alle reacties Link kopieren
Had je ze allemaal aan jezelf geadresseerd dan?
Beter laat dan nooit toch?



Ik stuur geen kerstkaarten.
Kerstkaarten?



Kost te veel tijd, energie en geld.

Wij doen er niet meer aan en onze omgeving ook niet.



Papierverbruik om niks, want na kerst verdwijnt alles in het oud papier en die standaard teksten ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Onderhand alle vertrouwen verliezen in PostNL omdat je vandaag geen kerstkaart hebt ontvangen?



Misschien heeft niemand naar jou een kerstkaart gestuurd dit weekend, maar doen ze dat later. Daar al aan gedacht?
Ik heb ze dit weekend ook allemaal geschreven en verstuurd. Had vorige week al 1 kaartje binnen. Maar ik verwacht niet dat de rest net zo onwijs vroeg is als ik. Ik verwacht de eersten op zijn vroegst vanaf donderdag zo ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
... Lol, einde vd wereld hoor
work hard, play hardER
"Ze zullen het wel druk gehad hebben, bij de PostNL. Waarmee dan?"



Met het verwerken van al die kaarten die jij verstuurd hebt??



Dat jij ze weekend gepost hebt wil natuurlijk niet zeggen dat heel Nederland dat tegelijk met jou doet...
Alle reacties Link kopieren
Huh? Maar jij hebt toch afgelopen weekend kerstkaarten verstuurd, wie zegt dat andere mensen dat ook naar jou hebben gedaan?





Ennuh... Post NL heeft het best druk hoor rond de december maand.
.
Ik dacht juist vandaag dat ik ze deze week moet gaan versturen. Met een beetje geluk heb ik ze dan net voor kerst werkelijk in de bus gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dan 'scoor' ik beter: dit weekend nog helemaal niks verstuurd en vandaag 3 kaarten ontvangen!
Hier iemand die bij de post werkt! Ik kan je vertellen dat je absoluut niet de enige bent die een kaartje stuurt. Er gaan er deze dagen zeer vele doorheen, alleen heeft de kerstpost geen voorrang op de gewone en zakenpost. Hiervoor is de intentie om het binnen 24 uur te bezorgen, en de kerstpost binnen 72 uur. Nog even geduld dus.
Wat denk je van alle pakketpost die voor kerst verstuurd wordt?



En jij maar denken dat alleen jij zaken doet met TNT!



Wat een stomme opmerking trouwens in je OP. Je vraag wat ze zoal doen. Wat denk jij? Uit hun neus eten????
quote:groenebroek schreef op 16 december 2014 @ 15:33:

Had je ze allemaal aan jezelf geadresseerd dan?Hahaha, nou precies.
Alle reacties Link kopieren
Hier de postbezorger

Heb er honderden bezorgd vandaag, maar lang niet op elk adres. Sommige adressen hele stapels, andere adressen helemaal niet. Vielen op, dat ik vooral veel kaarten had, in de 50+ flats! denk dat kaarten versturen dus meer iets is voor de ouderegeneratie.
Ik afgelopen weekend nog een beetje vroeg om ze al te versturen. Komend weekend is nog vroeg genoeg, al ben ik dan niet in Nederland, dus ik denk dat het as vrijdag wordt.
Nee, ik heb er geen aan mezelf gestuurd.

Maar ik weet wel dat het verstandig is om een rouwkaart ook aan jezelf te adresseren, om te kunnen zien of die inderdaad snel bezorg wordt...



En ik schrijf toch dat er ergere dingen op de wereld zijn!



Dank voor de reakties van de twee postbezorgers!

En ik wéét dat kerstpost geen voorrang krijgt....
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend de eerste stapel op de post gedaan. Had te weinig kaarten gekocht, dus waarschijnlijk komend weekend de rest kopen, schrijven en versturen.

Heb zelf vorige week drie kerstkaarten gehad; hartstikke leuk! Maar inderdaad veel mensen doen er niet meer aan.



Ik vind het trouwens hartstikke leuk om te versturen! Ik schrijf er altijd een persoonlijk verhaaltje (beknopt) op , of een lueke herinnering van het afgelopen jaar, of wat ik diegene het komende jaar toewens, als iemand bvb gaat afstuderen , verhuizen, ik noem maar wat. De kaarten van mensen die dit ook doen vind ik het leukst! Ik vind het jammer als mensen alleen hun naam erop zetten. DAn ben ik er ook blij mee hoor; leuk dat ze aan me denken! MAar juist het persoonlijke vind ik zo leuk.
Vorige week maandag de kaarten op de post gedaan en vorige week donderdag hadden de eersten de kaarten. Ik heb zelf al 4 ontvangen
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 16 december 2014 @ 16:05:

Nee, ik heb er geen aan mezelf gestuurd.

Maar ik weet wel dat het verstandig is om een rouwkaart ook aan jezelf te adresseren, om te kunnen zien of die inderdaad snel bezorg wordt...



En ik schrijf toch dat er ergere dingen op de wereld zijn!



Dank voor de reakties van de twee postbezorgers!

En ik wéét dat kerstpost geen voorrang krijgt....



Alsof je je daar mee bezig houdt als je in de rouw bent: een kaart naar jezelf sturen om de post te controleren. Zielig hoor.

Er was eens een rouwkaart die in de verkeerde bak was terecht gekomen, die heeft mijn leidinggevende toen persoonlijk met de auto naar de andere stad gebracht en bezorgd.

Dus ja als ex postbezorger en sorteerder kan ik wel zeggen dat er echt wel hard hun best gedaan wordt bij PostNL.

En waar die mensen druk mee zijn? Loop eens een dagje mee in december zou ik zeggen.



En iemand die zich zo aanstelt om niet gekregen kerstkaarten die zou ik niet eens een sturen. Omdat jij ze al dit weekend stuurt hoeft nog niet iedereen dat te doen he. Alsof PostNL schuld heeft dat jou vrienden je niks sturen, zo leest je OP. Beetje vreemd vind je ook niet?



Oh, ik had wel een kaartje :D
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Kerstkaarten is toch vooral iets van de oudere generatie?
Misschien kun je je wel aanbieden als extra hulp bij de post?
quote:MadameQetesh schreef op 16 december 2014 @ 16:17:

[...]



Alsof je je daar mee bezig houdt als je in de rouw bent: een kaart naar jezelf sturen om de post te controleren. Zielig hoor.

Toen mijn vader op donderdagmorgen overleed hebben we inderdaad die avond een kaart naar onszelf gestuurd ter controle. De uitvaart was op maandag, als de kaart niet in het weekend bezorgd was, waren we gaan bellen of mailen naar de genodigden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg er vandaag 1 uit de UK. Hopelijk blijft het daarbij. Ik zit echt niet te wachten op zo veel oud papier.



Moge duidelijk zijn dat ik ook geen kaartjes meer verstuur
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven