Kerstkaarten ontvangen vandaag?

16-12-2014 15:30 67 berichten
Goedemiddag!



Ik behoor tot 'de generatie' die nog met plezier een kerstkaart maakt en verstuurt en uiteraard ook graag ontvangt.

Afgelopen weekend hebben we dus onze kaarten geschreven en gepost. Deze zijn dus gisteravond uit de brievenbus gehaald en zou je verwachten vandaag bezorgd. Want zo gaat dat toch, bij PostNL.



Nou ga ik er van uit, dat ik niet enige Nederlander ben die dit het afgelopen weekend gedaan heeft.

Dus, ik verheugde me op de post van vandaag. Vast een paar kerstkaarten.



En wat denk je, niet één!



Wel twee tijdschriften en de folders van Blokker en Gamma, maar géén kerstkaart.

Die zullen dan morgen wel komen.

Ze zullen het wel druk gehad hebben, bij de PostNL. Waarmee dan?



Ik begrijp best dat er véél ergere dingen zijn op de wereld om je druk over te maken, maar ik verlies toch onderhand alle vertrouwen in PostNL.



Ik vraag me dus af, hebben jullie ook afgelopen weekend kaarten verstuurd en er vandaag géén ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 16 december 2014 @ 16:21:

[...]





Toen mijn vader op donderdagmorgen overleed hebben we inderdaad die avond een kaart naar onszelf gestuurd ter controle. De uitvaart was op maandag, als de kaart niet in het weekend bezorgd was, waren we gaan bellen of mailen naar de genodigden.Tja dat zou nou echt niet in mij opkomen om daar aan te denken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 16 december 2014 @ 16:17:

[...]





Alsof je je daar mee bezig houdt als je in de rouw bent: een kaart naar jezelf sturen om de post te controleren. Zielig hoor.

Er was eens een rouwkaart die in de verkeerde bak was terecht gekomen, die heeft mijn leidinggevende toen persoonlijk met de auto naar de andere stad gebracht en bezorgd.

Dus ja als ex postbezorger en sorteerder kan ik wel zeggen dat er echt wel hard hun best gedaan wordt bij PostNL.

En waar die mensen druk mee zijn? Loop eens een dagje mee in december zou ik zeggen.



En iemand die zich zo aanstelt om niet gekregen kerstkaarten die zou ik niet eens een sturen. Omdat jij ze al dit weekend stuurt hoeft nog niet iedereen dat te doen he. Alsof PostNL schuld heeft dat jou vrienden je niks sturen, zo leest je OP. Beetje vreemd vind je ook niet?



Oh, ik had wel een kaartje :DDat staat gewoon op de checklist, bovenop de speciale rouwkaartenenvelop die je van de uitvaartmensen krijgt, dus ja, daar denk je aan als je rouwpost verstuurt. Dat is niet zielig hoor, maar gewoon een van de dingen die je regelt als je tussen het overlijden en begrafenis inzit en als je de checklist afvinkt dan schrijf je ook een kaartje naar jezelf dus. De begrafenisondernemer noemt het ook nog expliciet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 16 december 2014 @ 16:24:

[...]





Tja dat zou nou echt niet in mij opkomen om daar aan te denken.Daarom is het zo fijn dat je een gesprek hebt met de begrafenisondernemer en een speciale checklist krijgt om te controleren of je alles wel geregeld hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag dus wel een kaartje gekregen, geen kerstkaartje helaas maar een deelnemingkaartje. Geen idee wanneer die is verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 16 december 2014 @ 16:05:

Nee, ik heb er geen aan mezelf gestuurd.

Maar ik weet wel dat het verstandig is om een rouwkaart ook aan jezelf te adresseren, om te kunnen zien of die inderdaad snel bezorg wordt...



En ik schrijf toch dat er ergere dingen op de wereld zijn!



Dank voor de reakties van de twee postbezorgers!

En ik wéét dat kerstpost geen voorrang krijgt....



Als je ervoor zorgt dat rouwkaarten daadwerkelijk als rouwpost worden verzonden, dan worden die wel degelijk snel bezorgd.

Zelfs als er iets niet klopt (zoals een postcode), dan gaan ze er bij de post achteraan om toch te zorgen dat de mensen er weet van krijgen.

(wij kregen een keer telefoon van postnl met de gegevens van de kaart, en de kaart kwam de dag erna).



Waardoor worden geschreven enveloppen vaak te laat bezorgd, omdat de personen die ze versturen er zelf voor zorgen dat ze niet goed aankomen.

Verkeerde postcodes, verkeerde huisnummers enz.

Ergernis nummer 1 bij mij: mevrouw, deze kerstkaart is na de kerst bezorgd.

Het spijt me mevrouw, deze kaart heeft een verkeerde postcode en dan wordt het allemaal wat moeilijker om op tijd te bezorgen.





En ik heb er nog geen verstuurd en er nog geen gekregen.
quote:MadameQetesh schreef op 16 december 2014 @ 16:24:

[...]

Tja dat zou nou echt niet in mij opkomen om daar aan te denken.Gelukkig staat dat op alle checklists en herinnert de begrafenisondernemer je daar ook nog aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 16 december 2014 @ 16:29:

[...]





Gelukkig staat dat op alle checklists en herinnert de begrafenisondernemer je daar ook nog aan.Ah op die manier. Ja wel handig dan zo'n checklist. Ik vond het al gek dat mensen aan dit soort dingen dachten uit zichzelf.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:swimkim schreef op 16 december 2014 @ 16:29:

[...]





Als je ervoor zorgt dat rouwkaarten daadwerkelijk als rouwpost worden verzonden, dan worden die wel degelijk snel bezorgd.

Zelfs als er iets niet klopt (zoals een postcode), dan gaan ze er bij de post achteraan om toch te zorgen dat de mensen er weet van krijgen.

(wij kregen een keer telefoon van postnl met de gegevens van de kaart, en de kaart kwam de dag erna).



Waardoor worden geschreven enveloppen vaak te laat bezorgd, omdat de personen die ze versturen er zelf voor zorgen dat ze niet goed aankomen.

Verkeerde postcodes, verkeerde huisnummers enz.

Ergernis nummer 1 bij mij: mevrouw, deze kerstkaart is na de kerst bezorgd.

Het spijt me mevrouw, deze kaart heeft een verkeerde postcode en dan wordt het allemaal wat moeilijker om op tijd te bezorgen.





En ik heb er nog geen verstuurd en er nog geen gekregen.



Of gewoon geen huisnummer.

Aaarrgh mocht je als postbezorger gaan raden waar Pietje en Marie wonen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat de rouwkaarten betreft : het is mij overkomen dat de rouwkaarten van mijn vader niet aankwamen...

Zodra we dat in de gaten hadden heeft de begrafenisondernemer ze opnieuw gedrukt, persoonlijk bezorgd in de woonplaats en de overige geadresseerden gebeld.



De originele kaarten kwamen één week later aan; de hele map met kaarten was ergens onder gevallen bij PostNL.

Later heb ik wel excuses van PostNL ontvangen, maar destijds was het wel een hele toestand.



Gelukkig hadden we een goede begrafenisondernemer.



Sorry voor deze offtopic op mijn eigen topic.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 december 2014 @ 16:18:

Kerstkaarten is toch vooral iets van de oudere generatie?



Dan een vraag aan de jongere generatie. Vinden jullie het dan niet leuk om kerstkaarten te krijgen?



Heb zelf de kerstkaarten zondag op de brievenbus gedaan.

Ik stuur alleen naar familie, vrienden en kennissen die ik regelmatig zie. Mensen die ik amper zie (waar ik dus ook niet zoveel mee heb) stuur ik niet.

Ik heb aan één vel kerstzegels genoeg.

Bij de oudere buren doe ik ook altijd een kaart in de brievenbus. Kleine moeite en groot plezier, denk ik dan maar.



Ik maak zelf fotokerstkaarten en koop een aantal kant en klare.

In de meeste zet ik een persoonlijke tekst.



Heb er zelf inmiddels 2 gekregen.
Hier versturen we al jaren zelf handgeschreven kaarten. Is wel werk, toch leuk om te doen. Em net zo leuk om van anderen ook een kaartje te mogen ontvangen. Ze hangen hier elk jaar in de kamer naar de keuken toe. Vorig jaar hadden we zo'n 65 kaarten ontvangen.

Tegenwoordig doen inderdaad veel jongeren het niet meer. Jammer, krijg je een e-card in de mail-box. Als je dat al krijgt. Geef mij maar een echte kerstkaart waar mensen de tijd voor hebben genomen om iets persoonlijks aan je te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik verstuur ze wel en krijg ze ook.

Maar ik vind het gewoon jammer dat ik steeds minder terug krijg. Dus ja dan stuur ik ook steeds minder. Het versturen wordt ook steeds duurder.



Zo kwam ik er vorig jaar achter dat mijn tante, die ik elk jaar een kaart stuurde maar niks van kreeg, wel elk jaar mijn ouders een kaart stuurt.

Nou dan krijg wat. Die stuur ik dus niks meer. ( ze heeft mijn adres, komt hier ook wel eens langs).

Ik stuur ze alleen nog naar mensen van wie ik ze ook krijg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Goede bezorging van je kerstpost? Het begint bij jezelf!



Tips van een postbezorger



Soms lijkt de decembermaand wel eens puzzelmaand voor postbezorgers. Hierbij een aantal tips om ervoor te zorgen dat jouw post (tijdig) arriveert!



● Ieniemienie kerskaartjes zijn geen goed idee als je zeker er van wil zijn dat je kaarten aankomen. (Deze kunnen blijven hangen in de sorteermachines.)

Echt verschrikkelijk, waaien makkelijk weg, vallen er tussenuit, blijven makkelijk in niet dichtgeplakte enveloppen hangen.



● Het adres van de geadresseerde schrijven in zilveren letters is sierlijk maar vaak onleesbaar voor de bezorger!

Zeker op witte enveloppen, geldt ook voor een donkere pen op donkere enveloppen.



● Je adressenlijst heeft onderhoud nodig. Soms zijn je vrienden verhuisd.

Let hier vooral bij ouderen op die naar een verzorgingstehuis zijn verhuisd. Heb zelf veel kaarten te bezorgen voor mensen die al maanden geleden zijn gestorven.



● Zet op de achterkant je eigen naam en adres

Achternaam, huisnummer, postcode.



● Met alleen 'opa' of 'oma' op de envelop kunnen wij de kaart niet bezorgen

we gaan echt niet overal aanbellen of zij die opa en oma zijn.



● Doe 3D-kaarten binnenstebuiten in een envelop. (Anders scheurt de envelop in de sorteermachine.)

En dan krijgen de postbezorgers de schuld.



● Vermeld altijd de correcte postcode

Even goed opletten wat je opschrijft, en probeer het zo duidelijk mogelijk te doen.



● Plak de envelop dicht

Lege enveloppen zijn niet leuk om te bezorgen, en de bezorgers krijgen de klachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 16 december 2014 @ 16:36:

Hier versturen we al jaren zelf handgeschreven kaarten. Is wel werk, toch leuk om te doen. Em net zo leuk om van anderen ook een kaartje te mogen ontvangen. Ze hangen hier elk jaar in de kamer naar de keuken toe. Vorig jaar hadden we zo'n 65 kaarten ontvangen.

Tegenwoordig doen inderdaad veel jongeren het niet meer. Jammer, krijg je een e-card in de mail-box. Als je dat al krijgt. Geef mij maar een echte kerstkaart waar mensen de tijd voor hebben genomen om iets persoonlijks aan je te schrijven.Een e-card vind ik erg onpersoonlijk, stuur dan gewoon niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 16 december 2014 @ 16:34:

[...]





Dan een vraag aan de jongere generatie. Vinden jullie het dan niet leuk om kerstkaarten te krijgen?



Heb zelf de kerstkaarten zondag op de brievenbus gedaan.

Ik stuur alleen naar familie, vrienden en kennissen die ik regelmatig zie. Mensen die ik amper zie (waar ik dus ook niet zoveel mee heb) stuur ik niet.

Ik heb aan één vel kerstzegels genoeg.

Bij de oudere buren doe ik ook altijd een kaart in de brievenbus. Kleine moeite en groot plezier, denk ik dan maar.



Ik maak zelf fotokerstkaarten en koop een aantal kant en klare.

In de meeste zet ik een persoonlijke tekst.



Heb er zelf inmiddels 2 gekregen.Mij zegt het niet zoveel. Sta ook altijd te dubben waar ik ze op moet hangen, heb er eigenlijk geen ruimte voor. Ik spreek de meeste mensen wel weer op andere manier. Ik stuur nog wel kaarten naar mensen waarvan ik weet dat ze het heel erg op prijs stellen, maar die zijn allemaal 50/60+.
quote:Raldy schreef op 16 december 2014 @ 16:44:

[...]





Een e-card vind ik erg onpersoonlijk, stuur dan gewoon niets.Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kerstkaarten onzin. Geldverspilling en slecht voor de bossen. Stel dat je 5 euro aan kerstkaarten kwijt bent en 5 euro aan postzegels (ik noem maar wat),. dan zou ik dat geld liever overmaken naar een goed doel zoals zielige hondjes in Roemenië.



Eenieder wet wel dat ik ze het hele jaar door het beste wens. Raar dat dat met kerst ineens zwart op wit gezet moet worden. Ik verstuur geen kerstkaarten en tot nog toe 1 ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik behoor volgens mij nog niet tot de oudere generatie ;) ()23 jaar) maar vind t gewoon leuk even laten weten waarom die persoon belangrijk is enzo. Tuurlijk kan ook op andere momenten maar ik hou wel van het kerstgevoel ;)



ik stuur trouwens t hele jaar door kaartjes voor van alles, misschien scheelt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 16 december 2014 @ 16:34:

[...]





Dan een vraag aan de jongere generatie. Vinden jullie het dan niet leuk om kerstkaarten te krijgen?



Heb zelf de kerstkaarten zondag op de brievenbus gedaan.

Ik stuur alleen naar familie, vrienden en kennissen die ik regelmatig zie. Mensen die ik amper zie (waar ik dus ook niet zoveel mee heb) stuur ik niet.

Ik heb aan één vel kerstzegels genoeg.

Bij de oudere buren doe ik ook altijd een kaart in de brievenbus. Kleine moeite en groot plezier, denk ik dan maar.



Ik maak zelf fotokerstkaarten en koop een aantal kant en klare.

In de meeste zet ik een persoonlijke tekst.



Heb er zelf inmiddels 2 gekregen.





33 jaar, dus ik beschouw mezelf gewoon nog als jongere generatie



Nee, kerstkaarten vind ik gewoon niet leuk. Zeker niet bij verplichte nummertjes.

Ik wens je sowieso alle goeds, niet alleen met kerst.

Tel daarbij op dat het versturen zeker niet gratis is en er een hoop papier in de weg staat.



Van mij hoeft het echt niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Gewone kaartjes stuur ik regelmatig, dat vind ik dan wel weer erg leuk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 december 2014 @ 16:46:

[...]



Mij zegt het niet zoveel. Sta ook altijd te dubben waar ik ze op moet hangen, heb er eigenlijk geen ruimte voor. Ik spreek de meeste mensen wel weer op andere manier. Ik stuur nog wel kaarten naar mensen waarvan ik weet dat ze het heel erg op prijs stellen, maar die zijn allemaal 50/60+.

Ook in de groep "bejaarden" zit variatie. Ik ben behoorlijk 50+ (eigenlijk meer 60-, zeg maar) en ik heb ook niks met kerstkaarten. Mijn ouders gaan echter stuiteren als ze niks krijgen, dus stuur ik ze braaf een kaartje en pik ik gelijk wat zakenrelaties mee.



En ach, als ik dan bezig ben met schrijven, dan denk ik altijd: met tape afgeplakte ruiten half volgespoten met kunstsneeuw, dàt is pas erg .
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 16 december 2014 @ 17:00:

[...].



En ach, als ik dan bezig ben met schrijven, dan denk ik altijd: met tape afgeplakte ruiten half volgespoten met kunstsneeuw, dàt is pas erg .Achgos, mijn familie doet dat altijd en dan zijn ze zo trots. Ik vind dat dan wel weer lief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 16 december 2014 @ 17:00:

[...]

En ach, als ik dan bezig ben met schrijven, dan denk ik altijd: met tape afgeplakte ruiten half volgespoten met kunstsneeuw, dàt is pas erg .





Mijn schoonouders doen ook niet aan kerstkaarten hoor.
quote:Madelynn schreef op 16 december 2014 @ 17:04:

[...]





Achgos, mijn familie doet dat altijd en dan zijn ze zo trots. Ik vind dat dan wel weer lief.Dat is ook heel lief, die opmerking sloeg meer op mijn eigen huis. En op een huis dat ik een paar jaar geleden zag: hypermodern, poepstrak, en dan één zo'n raam op een bovenverdieping. Wonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als dit toch hetgeen is waar je je zorgen om moet maken ben je eigenlijk een ontzettend gezegend mens TO. Alsjeblieft zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven