Klacht over sierbestrating (waaltjes "aurora")

13-05-2007 23:17 5 berichten
Weet iemand waar je terecht kunt met klachten over sierbestrating ?



Wij hebben nu voor de tweede keer een partij Waaltjes "Aurora" geleverd gekregen, de eerste partij was om te huilen, zo lelijk (zwarte aanslag, vies uiterlijk) de tweede partij is niet veel beter. We hebben nu bijna een pallet verwerkt, en zijn er absoluut niet tevreden over.



Klacht wordt morgen opnieuw ingediend bij de "verkoper" (officieel sierbestratingsbedrijf) en waarschijnlijk ook bij de "fabrikant".



Weet iemand of er nog een onafhankelijk instituut over deze klachten gaat ? We zijn wel lid van de Vereniging Eigen Huis, maar dit heeft meer met consumentenkoop te maken dan met ons huis, voor ons gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je inderdaad bij de leverancier moet zijn, dus in eerste instantie bij het bestratingsbedrijf. En die zou dan weer de fabrikant kunnen/moeten aanspreken. Kijk eens op de site van Kassa, daar worden dit soort zaken (over producten die niet voldoen) vaker besproken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad bij de verkoper zijn. Kijk eventueel op consuwijzer.nl als je inspiratie nodig hebt voor een brief.

Ik vond via google: www.obn.nl als branchevereniging voor bestratingsbedrijven.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie de steentjes wel al in de tuin liggen?
Ja, we hebben een deel "verwerkt", omdat er geen andere manier is om een kuub stenen te beoordelen. Als je ze los op een hoop gooit raken ze beschadigd.

Gelukkig kennen we de weg in het Burgerlijk Wetboek aardig goed, maar vinden we boek 7 leuker om toe te passen dan Boek 6. ;)

Helaas moesten we eerst via Boek 6, maar wij beginnen altijd met Boek 7, dan jaag je bedrijven in één keer flink de schrik aan.



Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van mensen die ook problemen hebben gehad met geleverde sierbestrating, en wat uiteindelijk als oplossing / afhandeling is gekomen, bijvoorbeeld terug nemen van een deel van de partij, ofzo.



Simpelweg de rekening naar beneden bijstellen vinden we geen elegante oplossing, omdat je dan nog jarenlang ergernis hebt van lelijke stenen. Dat is uiteindelijk veel duurder dan honderd euro "korting". Vandaar dat ik dit topic heb geopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven