Kleine alledaagse geluksmomentjes

06-10-2015 00:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,



Ik vroeg mij af: Wat zijn jullie alledaagse geluksmomentjes? Van die kleine dingen waar je eigenlijk niet bij stil staat maar waar je onbewust een YES gevoel van krijgt?



Ik zal een paar van mijn geluksmomentjes delen:



- Te laat op het station arriveren en erachter komen dat je trein 5 minuten vertraging heeft.



- Als de lift gelijk open gaat.



- Een tientje terug vinden in een jas of broek.



- Gaan slapen in een fris opgemaakt bed.



Soms sta je bij deze dingen niet eens stil maar het is goed om ook de kleine dingen te waarderen!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar kom ik weer. Ik kan echt een geluksmoment hebben met mijn katten. Een verliefde blik naar mij. Een liefkozende lik van `ik vind je lief`. Of wat ze bij elkaar doen en ook dagelijks bij mij, `neuzen`.

En elke nacht tegen mij aankruipen of nog liever op mij liggen (laatste vind ik iets minder maar duw ze niet van mij af, ondanks dat 2 katten; dus 12 kilo niet heel prettig ligt)



Als ik naar ze kijk beginnen ze al te knorren en als ik dan lief zeg hoe lief ze zijn dan gaan ze op hun rug liggen met de pootjes omhoog en dan moet je ze kroelen op die zachte buikjes. Nou dat is echt een ultiem geluksmoment
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Da's nou één van de weinige voordelen van het hebben van kinderen, als het een beetje meezit zorgen die voor een hoop van die momentjes per dag. En als het niet meezit is het moment dat je de zorg even kan overdragen aan de vader een heel fijn moment. Dus ook als het effe niet leuk is, zorgen ze voor geluksmomentjes



Verder:



-Thuiskomen in een schoon huis omdat man zomaar vrij heeft genomen en de hele dag heeft gesloofd

-Een bestelling die wordt afgeleverd

-Een vergadering/overleg/klus die wordt afgezegd

-Het moment dat je voor het eerst het voorjaar ruikt in de buitenlucht

-Een gezellig praatje met een vreemde
Met een kopje thee op de bank in een net schoongemaakt huis.



Precies genoeg overstaptijd hebben (niet hoeven haasten, maar ook niet hoeven wachten).



Je banksaldo dat mee blijkt te vallen.



Wakker worden naast de kat die zich helemaal tegen me aan genesteld heeft.
- dat ik inmiddels een mooie verzameling verschillende theesmaken heb zodat ik er altijd wel 1 heb waar ik zin in heb



- er zijn hier in de buurt hertjes en als we zin hebben in een avondwandeling gaan we die kant op, heerlijk rustgevend



- dat ik goed contact heb met diverse familieleden waar onder mijn zussen. We zijn er voor elkaar in dik en dun en heb het getroffen met zulke superzussen



Zijn er vast nog wel meer te bedenken maar ik laat het hier even bij.
- Puber die zomaar zegt dat ik toch wel lief ben (schijnbaar ben ik soms ook een sadist die graag pubers pest).

- De naam Viola Holt tegenkomen op het vivaforum, de goede herinneringen brengen me direct in een melige bui.

- Dat ik toch nog M&M's had.
- Na een lange dag douchen met een nieuwe en lekker ruikende doucheschuim en daarna op de iPad mijn favoriete televisieprogramma's kijken in bed.



- Fris gedoucht in een schoon bed.



- Een kop thee 's ochtends vroeg of na het eten.



- Verse jus.



- De zon.
Oooo...... Een nieuw (en goed) boek. Bij voorkeur ook in dat schone bed na het douchen
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Mijne vandaag: ontbijt vinden wanneer je dacht dat alles op was. De betere versie is uiteraard een pak koek vinden, maar was vandaag erg blij met de twee laatste boterhammen



En: lekker zittende sokken aantrekken en dat je voeten dan precies de juiste temperatuur hebben. Héérlijk!
Ik werk op de waddenzee en zie ondertussen al 5 jaar lang elke dag zeehondjes op een zandplaat lekker liggen uitbuiken. Het blijft voor mij bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
- Na een lange wandeling met een dekentje op de bank;

- Het eerste ijsje van het jaar (één bolletje chocola met slagroom);

- naast je geliefde in slaap vallen;

- Het einde van een vervelende vergadering als je weet dat je weer voor een paar weken van het gezeur afbent.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Spontaan, op een vrije dag, uit lunchen gaan.

Een armband terugvinden, waarvan ik dacht, die ben ik echt kwijt.

Een bejaard echtpaar liefdevol, hand in hand zien lopen.

Wasgoed, wat buiten gedroogd heeft.
ow ik bedenk er nog 1. dat ik van mijn vriend mijn ijskoude handen op mocht warmen op zijn buik!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik had net namelijk zo'n geluksmomentje ;



Kom net uit mijn late dienst en vanochtend het bed gewassen. Terwijl ik een warme douche nam heeft vriend het bed verschoond en het winter gedeelte er weer op gedaan! Terwijl ik aan het douchen was keek ik er naar uit om in bed te stappen en even op t forum te gluren. Heeeerlijk, lig nu tot aan m'n neus verstopt onder de schoongewassen lakens
Alle reacties Link kopieren
Een leuk en positief topic vinden op het forum om 2 uur 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
-Dat ik dit jaar toch op vakantie kan gaan. -Relaxen en hangen voor de buis met een kop thee. -Mensen waarmee je altijd kunt lachen (je moet toch lol hebben in je leven, anders is alles zo saai) . -Slapen in een schoon bed die lekker ligt -Nieuwe mensen ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
thuiskomen en je pijnlijke schoenen kunnen uitschoppen.thuiskomen en eindelijk kunnen plassen. als je blaas op knappen staat en je eindelijk de boel kunt laten lopen, voelt soms beter dan een orgasme.op de weegschaal gaan staan en lichter zijn dan je denkt.als je menstruatie net over is en je weer een hele maand vooruitkunt.als je op vrijdagmiddag je werk verlaat en je nog het hele weekend voor je hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:SherlotteHolmes schreef op 06 oktober 2015 @ 00:41:

Ik werk op de waddenzee en zie ondertussen al 5 jaar lang elke dag zeehondjes op een zandplaat lekker liggen uitbuiken. Het blijft voor mij bijzonder.Oh wat lijkt mij dat leuk zeg. Zag van de week een foto van een forumster die er ook eentje zag in het water, wat een lieve koppies hebben ze toch. Helaas heb ik ze hier in NL nog niet in het wild gezien. Er schijnt er eentje te zijn bij mijn huis een tijdje geleden, woon aan het water maar ik heb hem jammer genoeg niet kunnen spotten, nu is die denk weer weg hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat heerlijk herkenbaar!



Een regenboog zien.

Een mooie zon ondergang zien.

Een dag lekker gewerkt hebben.

Een schoon huis.

De eerste keer de houtkachel aan in de herfst.

Een gemeend compliment krijgen.

Een nacht doorslapen!



En nog zoveel meer....
Alle reacties Link kopieren
* Mijn zoontje van 2 weken oud, en dan eigenlijk alles wat hij doet dus ook het huilen en de vieze luier, maakt mij zo gelukkig



* Vroeg wakker worden en je beseffen dat je nog kan blijven liggen.
Gisteren stond ik op de trein te wachten. De zon kwam op en er vloog een meeuw voorbij. De zon raakte net de onderkant van zijn vleugels en toen leek het net alsof die meeuw lichtjes aan zijn vleugels had.



Heel vroeg wakker worden, even moeten nadenken welke dag het is en me dan realiseren dat ik vrij ben.



De stad uit, wandelen op het platteland en met elke stap die ik zet wordt de herrie minder, tot het heerlijk stil is en ik alleen nog vogels hoor.



Een fris opgemaakt bed, vooral in de zomer als ik 's ochtends het beddengoed heb gewassen en 's avonds mijn bed weer opmaak nadat het beddengoed buiten heeft gehangen.
Te vroeg wakker worden. Het regent. En ik hoef er nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind.



Dat ik nu voorlopig niet hoef te werken, en dus thuis ben bij mijn zoontje, en dan bij goed weer de was lekker buiten op het dakterras kan ophangen. Dit kon nooit als ik de hele dag van huis was (althans die gok durfde ik niet te nemen )



Mijn konijntjes in de tuin loslaten en zien hoe ze sprongetjes maken en als een gek door de ren heen racen



Een lief appje krijgen van vriend.



160 rijden op de snelweg, heerlijk.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
* oh ja, harde regen terwijl je onder warme dekens in bed ligt.

* Mijn eerste kopje koffie en ontbijtje

* S'avonds tv kijken met mijn man en overal een mening over hebben met zn tweeen

* kroelen met mijn 3 jarige zoontje en kusjes krijgen en dat hij dan zegt, ''jij bent mijn beste vriend mama''

* Dat ik eindelijk het eerste trimester van mijn zwangerschap door ben!

* De zondag, enige vrije dag met zn drietjes.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je iemand iets probeert te vertellen wat je hebt meegemaakt wat grappig is, en je al bij voorbaat weer zo hard moet lachen dat je je verhaal bijna niet verteld krijgt.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven