Knuffelen via je Vivaforumprofiel

13-04-2007 17:53 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers,



Kom naar de Vivapijlert en lees daar het topic van de Vivamod: "brain mee, forumprofiel" en geef je mening daar ajb!



:?



Ik doe even deze oproep omdat maar zo weinig forummers op de Vivapijlert komen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Nee. Wat is taggen?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn echt helemaal de doelgroep!



Vernieuwing hoeft echt niet altijd slecht te zijn. Vernieuwing is ook wel eens leuk. Je kan nieuwe dingen uitproberen, je persoonlijkheid een beetje uitdragen in je avatar en profiel enzo.



Alleen please... Geen motto's onder elk bericht. *Braak!*
Ik vind het een mooie poging dat je zulke elliptische zinnen maakt, maar ik snap er geen hout van.
Ring: ook hier 26! (DE viva-doelgroep, toch? ;))
Ik ook 26.:D
Alle reacties Link kopieren
quote: Vivamod reageerde Het wordt (zover ik nu weet) ook niet het systeem van FOK nee, en FOK heeft een hoop dingen die wij niet willen hebben (bewegende avatars, signature, etc).



Maar het wordt wel heel anders dan dat het nu is. En wat mij betreft beter.



Weten jullie wat taggen is?



Het bijhouden van bepaalde topics? (zou handig zijn!!!!)



En ik begrijp dat we ook niet van die rare onderschriften en bewegende avatars hoeven te verwachten?  (als je dat er nou even bij had geschreven op de viva-pijler:D)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren


quote: mamzelle reageerde



Maak me blij en zeg dat de layout van de schermen ongeveer blijft zoals het nu i



Ben je d'r nog Sanne?





Lay out zijn we nog niet mee bezig, maar we krijgen 'gewoon' een witte achtergrond en zwarte (of donkergrijze) letters. Of bedoel je iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Generatiekloof heeft er denk ik niets mee te maken. Als je kijkt naar de negatieve reacties die er al maanden waren over irritante reclames aan de zijkant.



Yasmijn zei het ook al, het forumt lekkerder zonder irritante bellen, toeters, vrouwen over je scherm. Hier zijn de kleuren rustig, ruimte tussen de topics titels enz.



Ik moet wel zeggen dat ik de reclames op mijn pc weet uit te schakelen.



Maar bijv. bij Margriet, je zit tegen een bloemetjes behang te kijken die door je hele beeld gaat. Als je er lang naar kijkt gaat alles dansen. En zo zijn er daar nog heeeeeeel veel meer nare dingen die je hier niet hebt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Kan Maaike Hartjes niet wat doen voor de lay-out van het nieuwe forum? Ik vind haar tekeningetjes echt geweldig!
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het een mooie poging dat je zulke elliptische zinnen maakt, maar ik snap er geen hout van. 



Wie, ik?
Nee, Shining. :)
Ook prima korenwolf.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook zo snel hier met reacties!
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik niets gehad!



Ik ben al 32 en val dus buiten de doelgroep ;(



Ga ik toch maar over op de Margriet of Libelle ;)
Frankly my dear, I don"t give a damn


Kan Maaike Hartjes niet wat doen voor de lay-out van het nieuwe forum? Ik vind haar tekeningetjes echt geweldig!



Doe me een lol. Een stukadoor is geen loodgieter en een striptekenaar is geen web-ontwerper.
Alle reacties Link kopieren




quote: mamzelle reageerde





quote: mamzelle reageerde



Maak me blij en zeg dat de layout van de schermen ongeveer blijft zoals het nu i

Ben je d'r nog Sanne?



Lay out zijn we nog niet mee bezig, maar we krijgen 'gewoon' een witte achtergrond en zwarte (of donkergrijze) letters. Of bedoel je iets anders?

Da's al rustig genoeg naar mijn smaak maar wat ik bedoel is dat nu de tekst op een half computerscherm breed staat, of nog minder dan dat zelfs, en bij de meeste fora staat de tekst over de hele breedte van het scherm. Voor mij een regelrechte ramp.... krijg er echt koppijn van.
Alle reacties Link kopieren


Daarom heb ik niets gehad!



Ik ben al 32 en val dus buiten de doelgroep ;(



Ga ik toch maar over op de Margriet of Libelle ;)






:DPak je mooie foto in en ren naar de Flair!





Sanne: wat is nou taggen?
Dat zeg ik....
Ik vind dit eigenlijk wel een superoverzichtelijk forum.

Alleen dat quoten is niet overzichtelijk, de rest wel.
Alle reacties Link kopieren






quote: Ring1981 reageerde



Kan Maaike Hartjes niet wat doen voor de lay-out van het nieuwe forum? Ik vind haar tekeningetjes echt geweldig!





Doe me een lol. Een stukadoor is geen loodgieter en een striptekenaar is geen web-ontwerper.





Verkeerd geformuleerd. Ik bedoel meer smilies van haar hand, om in je bericht te gaan gebruiken enzo. Geen heel ontwerp! Ik weet het verschil tussen een webdesigner en een striptekenaar.
Alle reacties Link kopieren


Nee. Wat is taggen?







Taggen is internettaal voor 'labelen'. Het betekent dat je een item (foto, artikel, filmpje) een 'trefwoord' meegeeft (bijvoorbeeld 'Wonen').



Op basis van die trefwoorden kun je items categoriseren, selecteren en (op) zoeken.



Kijk maar eens op de fotosite Flickr: http://flickr.com/photos/tags/



Dit systeem zullen we straks ook hier gaan gebruiken om discussies in te rubriceren.
Alle reacties Link kopieren
Het bijhouden van bepaalde topics? (zou handig zijn!!!!)  Nee, dat is geen taggen, maar dat komt er wel.



En ik begrijp dat we ook niet van die rare onderschriften en bewegende avatars hoeven te verwachten?  (als je dat er nou even bij had geschreven op de viva-pijler:D) Klopt.
Alle reacties Link kopieren




quote: shining reageerde



Nee. Wat is taggen?

Taggen is internettaal voor 'labelen'. Het betekent dat je een item (foto, artikel, filmpje) een 'trefwoord' meegeeft (bijvoorbeeld 'Wonen').



Op basis van die trefwoorden kun je items categoriseren, selecteren en (op) zoeken.



Kijk maar eens op de fotosite Flickr: http://flickr.com/photos/tags/



Dit systeem zullen we straks ook hier gaan gebruiken om discussies in te rubriceren.





hmm, weet niet zeker of ik het snap? Dan zou een TO dus zelf kunnen kiezen welke trefwoorden van toepassing zijn op de discussie?



(Willekeurige discussie op de relatiepijler: *vreemdgaan* *naief* *ex* *wraak* *hoe krijg ik hem terug?*...zoiets?)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Da's al rustig genoeg naar mijn smaak maar wat ik bedoel is dat nu de tekst op een half computerscherm breed staat, of nog minder dan dat zelfs, en bij de meeste fora staat de tekst over de hele breedte van het scherm. Voor mij een regelrechte ramp.... krijg er echt koppijn van.  





Zoals ik al zei, we zijn nu nog niet bezig met het echte lay-outen, maar tot nu toe lijkt het er op dat de breedte van de discussies straks niet veel gaat verschillen met de huidige breedte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'taggen' nu nog een beetje onoverzichtelijk (op mijn weblog gebruik ik het ook nog niet). Ik zou in de praktijk moeten zien of het werkt.
Kun je dan door middel van een tag ook linken naar persoonlijke foto's of naar een andere site? Ofzoiets?
Alle reacties Link kopieren
En blijven de pijlers (wellicht met andere namen/inhoud) wel gewoon bestaan of worden het heel veel losse rubrieken of zo?
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven