Gezondheid alle pijlers

Ingescheurde enkelbanden, hoe lang duurt dit gedoe ??

16-05-2024 12:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal ,

Bijna 3 weken geleden een flinke smak gemaakt en daarbij dus mijn enkelband op 2 plekken ingescheurd .
Foto’s laten maken, geen breuk gelukkig maar na echo onderzoek dus wel enkelband letsel .
Eerste week moest ik enkel hoog houden , evt koelen en met krukken lopen .
2e week in huis wat gaan lopen zonder krukken maar man man het schiet niet op .
Heb nog steeds een fors dikke enkel rondom en de blauwe plekken vervagen nu wat .
Het blijft toch echt wel pijnlijk, lopen gaat erg moeizaam , traplopen is helemaal een kunst.

Het bonst en steekt alsof er een mes ingestoken wordt .
Zelfs in rust is de zeurende pijn aanwezig .
Heb fysio en die heeft tape geplakt , heb oefeningen en moet rustig afwikkelen met lopen .
Ze geeft aan dat het tijd nodig heeft uiteraard en belasten op geleide van de pijn .
Ben zelf niet de meest geduldige persoon en ook mijn werk (zorg ) zet er inmiddels druk achter .
Ik moet morgen weer beginnen met een rit van 3 diensten maar ik vraag me serieus af hoe dat zal moeten …

Wie heeft er ervaring mee ?
Iedereen is anders natuurlijk maar ik ken niemand in mijn omgeving die dit gehad heeft .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er wel eens weken mee op de bank gezeten ( was tijdens een grote vakantie). Langzamerhand kon ik wel steeds meer, ik droeg overigens een enkelband.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
ik denk niet, dat jij alweer kunt werken, ik zou me ziek melden en met arbo-arts bespreken hoe nu verder
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij moet morgen weer 3 diensten op je voeten terwijl je enkels nog helemaal dik, blauw, bonzend en stekend zijn?

Jij wil graag zonder enkels verder door het leven ofzo?

Wat jij moet is zorgen voor en luisteren naar je lichaam!

Gauw afzeggen je werk. Dit kan natuurlijk nog helemaal niet!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou morgen niet gaan werken in deze toestand. Dat er personeelstekort is, is niet jouw probleem. Zorg dat je je rust pakt zodat alles goed kan genezen anders duurt het alleen maar nog langer. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof dat je minimaal rekening moet houden met 6 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De enige die hier iets moet (nl normaal doen) is jouw werkgever, en wel heel snel ook. Jij kunt helemaal nog niet werken morgen dus zeg dat eerst maar eens heel gauw af. Zijn ze nou helemaal betoeterd??
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan jij op dit moment wel veilig autorijden? In geval van nood snel op de rem trappen?

Onverantwoord als je werkgever je weer te snel aan het werk laat gaan. Dit leidt alleen tot opnieuw en langer uitval. In slechtste geval zelfs tot operatief ingrijpen.
Helaas voor jou en je werkgever: het kost tijd voor dit geheeld is.
Jouw herstel en gezondheid moeten op 1 staan bij je werkgever, maar helemaal bij jezelf!

Beterschap!
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit gehad en echt weken mee zoet geweest. Ik meen 6-8 weken. Maar er zat ook een kleine breuk bij. Als je voet nog steeds dik is, niet werken, hoogleggen en rust nemen. Die werkgever van jou is een grapjas
Alle reacties Link kopieren Quote
Google vertelt mij dat herstel 6 tot 8 weken kan duren. En houd er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk problemen krijgt bij je verzekering mocht je betrokken raken bij een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geprobeerd auto te rijden , het is mijn linkervoet , het gaat daar houdt het wel mee op .
Koppeling in is natuurlijk niet fijn .

Ik weet dat ik aan mezelf moet denken en dat is ook vaak het grootste probleem in de zorg , aan een ander denken en je collega’s ipv jezelf .
Ik hoop wat ondersteunende taken te kunnen doen want de afdeling rond lopen gaat het gewoon niet worden .
Ik wil het een poging wagen om ook mijn goede wil te tonen maar lukt het niet dan ga ik naar huis .
Gewoon zo rot ook nu met Pinksteren voor de deur ..
Heb de arbo ook maar even gemaild met verzoek tot afspraak om toch even te bespreken wat ze handig vinden aangezien dit compleet buiten de arbo omgaat nu .

Je leest op internet wel 6 weken herstel maar had gehoopt dat dat wellicht compleet herstel was en dat je dan nu al normaal gezien toch wel meer had gekund .

Mischien verwacht ik ook wel te snel teveel
Vanmiddag de fysio ook maar even vragen wat haar advies hierin is .

Bedankt voor de reacties !
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou toch op met je goede wil te tonen.
Echt.
Stop met jezelf op de laatste plek te zetten!

Je toont je goede wil door beter te willen worden. Want jij hebt maar 1 lichaam en daar moet je nog tot op hoge leeftijd mee door.

Je komt niet op je werk morgen, niet met Pinkster en ook niet de komende 3 weken.

Met je 'koppeling indrukken doet zeer' en dan diensten willen gaan draaien ... Echt, pas op jezelf.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
16-05-2024 13:27
Ik heb geprobeerd auto te rijden , het is mijn linkervoet , het gaat daar houdt het wel mee op .
Koppeling in is natuurlijk niet fijn .

Ik weet dat ik aan mezelf moet denken en dat is ook vaak het grootste probleem in de zorg , aan een ander denken en je collega’s ipv jezelf .
Ik hoop wat ondersteunende taken te kunnen doen want de afdeling rond lopen gaat het gewoon niet worden .
Ik wil het een poging wagen om ook mijn goede wil te tonen maar lukt het niet dan ga ik naar huis .
Gewoon zo rot ook nu met Pinksteren voor de deur ..
Heb de arbo ook maar even gemaild met verzoek tot afspraak om toch even te bespreken wat ze handig vinden aangezien dit compleet buiten de arbo omgaat nu .

Je leest op internet wel 6 weken herstel maar had gehoopt dat dat wellicht compleet herstel was en dat je dan nu al normaal gezien toch wel meer had gekund .

Mischien verwacht ik ook wel te snel teveel
Vanmiddag de fysio ook maar even vragen wat haar advies hierin is .

Bedankt voor de reacties !
En zo houd je in stand dat de werkgever het gewoon altijd blijft proberen.

Ik ben om compleet andere redenen al vanaf half februari arbeidsongeschikt en ik ervaar echt 0 druk van mijn manager en ook de bedrijfsarts is meedenkend en riep me een halt toe toen ik opperde dat ik wellicht wel kon starten met thuiswerken. En ja... dat deed ik ook omdat ik te snel te veel wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
16-05-2024 13:27
Ik heb geprobeerd auto te rijden , het is mijn linkervoet , het gaat daar houdt het wel mee op .
Koppeling in is natuurlijk niet fijn .

Ik weet dat ik aan mezelf moet denken en dat is ook vaak het grootste probleem in de zorg , aan een ander denken en je collega’s ipv jezelf .
Ik hoop wat ondersteunende taken te kunnen doen want de afdeling rond lopen gaat het gewoon niet worden .
Ik wil het een poging wagen om ook mijn goede wil te tonen maar lukt het niet dan ga ik naar huis .
Gewoon zo rot ook nu met Pinksteren voor de deur ..
Heb de arbo ook maar even gemaild met verzoek tot afspraak om toch even te bespreken wat ze handig vinden aangezien dit compleet buiten de arbo omgaat nu .

Je leest op internet wel 6 weken herstel maar had gehoopt dat dat wellicht compleet herstel was en dat je dan nu al normaal gezien toch wel meer had gekund .

Mischien verwacht ik ook wel te snel teveel
Vanmiddag de fysio ook maar even vragen wat haar advies hierin is .

Bedankt voor de reacties !
niet doen!
gewoon, niet doen!

ziek melden en arboarts!
Alle reacties Link kopieren Quote
Meid, als jij morgen in coma belandt gaat je werk prima door zonder jou. Hou toch op. Jij bent niet verantwoordelijk, dat is je leidinggevende en de directie.

Jij bent echt totaal niet in staat om te werken, dus thuisblijven en ziek melden. Luister naar je fysio. Zolang het pijn doet en blauw is, moet je enkel gewoon rust hebben en omhoog. Met af en toe wat voorzichtige stapjes in huis.

Misschien even een realiteitscheck; als jij op een kapotte enkel gaat werken duurt het alleen maar langer en kan je ook langdurige schade krijgen. En dat is helemaal niet goed mbt een werkend leven. Dus wees verstandig en hou gewoon rekening met 6 weken uit de running.

En onthou ook: je kan pas goed voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt.
niet gaan autorijden hoor.
Verder kun je dus geen lopend werk doen. Dus tenzij je zittend/administratief werk kunt doen, kun je dus niet werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt een zakelijke overeenkomst met je werkgever. Jouw gezondheid is belangrijker dan je werkgever, collega’s, klanten. Nu gaan werken is onverstandig en ook nog gevaarlijk. Het moet goed herstellen voor je weer gaat werken. Shit happens, probleem van je baas zou ik zeggen.

Leuk dat je in de zorg werkt, maar je moet nu voor jezelf zorgen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog wel een paar weken en dat is als voorspoedig gaat. En als ze willen dat je snel komt werken, dan moeten ze vervoer aanbieden en zittend werk geven en zelfs dat kan soms te veel zijn als je te snel gaat.

Maar overal heenkarren en mensen gaan verzorgen morgen? Nee gek. Dan maakt het alleen maar slechter en duurt uiteindelijk langer. Of verpest je je enkel voor altijd.

Hoe ga je dan je werk doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede wil tonen is leuk maar als je ze een vinger geeft nemen ze je hele hand en je gaat uiteindelijk helemaal niet eerder naar huis als het niet gaat.

Ik snap het wel hoor, ik heb soms ook een te groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben soms te loyaal aan mijn werkgever. Maar het kwam nooit van twee kanten. Kortom denk aan jezelf, je zult niet de eerste zijn die door bikkelt en uiteindelijk de rest van zijn/haar leven met klachten blijft zitten omdat men niet naar het eigen lichaam luisterde.

Je collega's snappen ook wel dat je nu echt niet kan komen. En inderdaad als iedereen het maar blijft proberen terwijl het niet gaat blijft de werkgever er mee weg komen en het gewoon proberen. En dan is degene die wel de ballen heeft en hoe dan ook thuis blijft de boeman waar straks over geroddeld kan gaan worden. Heel stom. Kom voor jezelf op zodat het voor je collega's straks ook makkelijker wordt en zo doorbreken jullie de cirkel en moet je werkgever het structurele probleem wel echt op gaan lossen.
graze wijzigde dit bericht op 16-05-2024 15:04
28.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend! Bij mij duurde het 3 weken voor ik weer kon autorijden. Let er ook op dat je (soms) niet verzekerd bent als je met een brace rijdt (dit zei mijn arts)! Hangt denk ik ook af van je verzekering.

Verder kon ik na 7/8 weken pas weer voorzichtig beginnen met sporten. Vond dat heel moeilijk om zo lang te wachten.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Net toch maar even met mijn werk gebeld .
Aangegeven dat ik zittend werk wil proberen maar geen zorgtaken of lopende activiteiten .
Dat als ik teveel last krijg ik wel naar huis ga Vervelend genoeg wel na een aardige discussie zeker nadat ik aangaf de arbo ingeschakeld te hebben voor advies .

Ik wil hier geen blijvende klachten aan overhouden en hoe erg ik het ook vindt naar mijn collega’s, op deze manier hebben ze ook niet veel aan me en die verwachting is er wel als je “gewoon” op de afdeling staat .
En wat hier eerder al genoemd werd , eerder naar huis doe je gewoon niet snel als je daarvoor je collega’s met nog meer patiënten op moet zadelen .

Mijn man wil morgen thuiswerken zodat hij me kan brengen en halen.
Supervervelend dit , hoop dat het vlot heelt.
Ben het bankhangen ook wel zat inmiddels .
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom ben je zo ongeduldig? Ben je ook zo naar je patienten? Zou je tegen hen ook zeggen "ga maar weer wat doen met die blauwe enkel van je"?
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
16-05-2024 15:46
Net toch maar even met mijn werk gebeld .
Aangegeven dat ik zittend werk wil proberen maar geen zorgtaken of lopende activiteiten .
Dat als ik teveel last krijg ik wel naar huis ga Vervelend genoeg wel na een aardige discussie zeker nadat ik aangaf de arbo ingeschakeld te hebben voor advies .

Ik wil hier geen blijvende klachten aan overhouden en hoe erg ik het ook vindt naar mijn collega’s, op deze manier hebben ze ook niet veel aan me en die verwachting is er wel als je “gewoon” op de afdeling staat .
En wat hier eerder al genoemd werd , eerder naar huis doe je gewoon niet snel als je daarvoor je collega’s met nog meer patiënten op moet zadelen .

Mijn man wil morgen thuiswerken zodat hij me kan brengen en halen.
Supervervelend dit , hoop dat het vlot heelt.
Ben het bankhangen ook wel zat inmiddels .
Dit is wel een heel erg rode vlag hoor, dat ze de arbo arts zelf nog niet ingeschakeld hebben....
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
16-05-2024 16:08
Waarom ben je zo ongeduldig? Ben je ook zo naar je patienten? Zou je tegen hen ook zeggen "ga maar weer wat doen met die blauwe enkel van je"?

Nou dat. Sorrie TO, maar ik word altijd best geirriteerd door iemand die duidelijk iets mankeert en voor zichzelf zou moeten zorgen, en dat gewoon niet doet. Omdat werk, andere mensen, belangrijker zijn. Realiseer je alsjeblieft dat als je een zwaar ongeluk krijgt en in het ziekenhuis belandt je ook niet kunt werken en moeten ze het ook zonder jou oplossen. Als het dan kan, kan het nu ook.
Nu forceren betekent straks nog veel langer herstel of je doet jezelf onherstelbare schade kado. Je hebt maar 1 linkerenkel he?
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
16-05-2024 15:46
Net toch maar even met mijn werk gebeld .
Aangegeven dat ik zittend werk wil proberen maar geen zorgtaken of lopende activiteiten .
Dat als ik teveel last krijg ik wel naar huis ga Vervelend genoeg wel na een aardige discussie zeker nadat ik aangaf de arbo ingeschakeld te hebben voor advies .

Ik wil hier geen blijvende klachten aan overhouden en hoe erg ik het ook vindt naar mijn collega’s, op deze manier hebben ze ook niet veel aan me en die verwachting is er wel als je “gewoon” op de afdeling staat .
En wat hier eerder al genoemd werd , eerder naar huis doe je gewoon niet snel als je daarvoor je collega’s met nog meer patiënten op moet zadelen .

Mijn man wil morgen thuiswerken zodat hij me kan brengen en halen.
Supervervelend dit , hoop dat het vlot heelt.
Ben het bankhangen ook wel zat inmiddels .
Er was dus geen oog voor jou.
Ik zou echt niet gaan morgen. Dat krediet hebben ze niet.

Ik werkte ooit op kantoor waar iemand zijn enkel had gebroken. Hij kwam altijd op de fiets. Daar werd een taxi geregeld om hem te halen en brengen. Vanuit werkgever.

Jij hoort ook bijgestaan te worden. Niet tegen gewerkt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
16-05-2024 15:46
Net toch maar even met mijn werk gebeld .
Aangegeven dat ik zittend werk wil proberen maar geen zorgtaken of lopende activiteiten .
Dat als ik teveel last krijg ik wel naar huis ga Vervelend genoeg wel na een aardige discussie zeker nadat ik aangaf de arbo ingeschakeld te hebben voor advies .

Ik wil hier geen blijvende klachten aan overhouden en hoe erg ik het ook vindt naar mijn collega’s, op deze manier hebben ze ook niet veel aan me en die verwachting is er wel als je “gewoon” op de afdeling staat .
En wat hier eerder al genoemd werd , eerder naar huis doe je gewoon niet snel als je daarvoor je collega’s met nog meer patiënten op moet zadelen .

Mijn man wil morgen thuiswerken zodat hij me kan brengen en halen.
Supervervelend dit , hoop dat het vlot heelt.
Ben het bankhangen ook wel zat inmiddels .
Lieve Miep,

Is er meegedacht met een aangepaste werkplek? Is er een krukje waar je je voet op kunt leggen? 8 uur met je voet naar beneden gaat hel zijn.

Wees nou niet eigenwijs en meld je ziek. En nu via de bedrijfsarts het verdere contact. Ben je bang voor ontslag?
We’re all mad here

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven