Komende week vrij met de kids....regen! Wat te doen ?

13-07-2012 09:54 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
HELP ! Het houdt maar niet op met het regenachtige weer !



Volgende week ben ik vrij en ga ik met de kinderen (meisjes van 5 en 7) leuke dingen doen. In Nederland, ben nog niet zo lang geleden gescheiden en heb daardoor een beperkt budget, anders waren we zeker gevlucht naar het warme buitenland.



Wat zijn nou leuke dingen om volgende week te doen tijdens deze weersomstandigheden ? We wonen in de randstad, maar afstand is niet zo een probleem, heb een lease auto.



Alle suggesties zijn van harte welkom !



Groeten,

B
anoniem_149980 wijzigde dit bericht op 13-07-2012 09:58
Reden: afstanden geen probleem
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn ze?
Ga in therapie!
Wat is de leeftijd van je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Meisjes van 5 en 7
Regio? Of maakt dat je niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Tent maken in de woonkamer en daar picknicken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Indoor speeltuin?

Zwemmen

Bioscoop

Filmpje thuis kijken en koekjes bakken
Deze week viel het best nog wel mee en mijn meiden hebben dus tussen de buien door nog aardig wat buitengespeeld. Verder hebben ze heel veel geknutseld, spelletjes gedaan en zijn we naar Ballorig geweest. Ze hebben zich nog geen moment verveeld. En als ik op weeronline kijk dan is het maandag, dinsdag, woensdag en donderdag droog en donderdag ongeveer 23 graden. Lijkt mij geen slechte voorspelling, nu maar hopen dat het klopt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 13 juli 2012 @ 09:57:

Regio? Of maakt dat je niet uit?Geen probleem, heb een lease auto
Ik ben al een week aan het dralen met 4-jarige. Gelukkig nog Nemo, film en logeerpartij bij Opa en Oma op het programma.



Maar we hebben gekleid, samen schoongemaakt, gekleurd, geschilderd, filmpjes gekeken, de honden geborsteld, op zolder schatgegraven, gepuzzeld, met het Playmobilkasteel gespeeld (er is een Prinsesje geboren en de boel is verbouwd met mopderne meubels, het kasteel is aangevallen door een Gigantische Nijntje en de Prins heeft een auto gekregen), de konijnenhokken uitgeschept, met laarzen in de plassen gestampt en regendruppels geteld.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week schijnt het beter weer te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 09:59:

Deze week viel het best nog wel mee en mijn meiden hebben dus tussen de buien door nog aardig wat buitengespeeld. Verder hebben ze heel veel geknutseld, spelletjes gedaan en zijn we naar Ballorig geweest. Ze hebben zich nog geen moment verveeld. En als ik op weeronline kijk dan is het maandag, dinsdag, woensdag en donderdag droog en donderdag ongeveer 23 graden. Lijkt mij geen slechte voorspelling, nu maar hopen dat het klopt!Op NU.nl zie ik alleen maar regen iconen tm woensdag...
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnetjes uitnodigen, evt. een slaapfeestje voor de oudste. Film kijken en zelf popcorn maken. Een vakantieplanner knutselen met ideeën, plaatjes en tekeningen voor aan de muur. Vingerverven. Bezoekje aan de dierenwinkel of kinderboerderij (als het niet regent). In de regen: kaplaarzen en regenbroek aan en keihard door de plassen stampen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de Action een heeeeel groot doek gekocht.

75cm bij 115cm voor 5,99 euro.

Wat verf en kwasten en afwassponsjes en kliederen maar.

Samen een groot schilderij maken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter op weeronline.nl kijken die zijn betrouwbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik mijn dochter van 5,5 echt blij maken met het zwembad, een beauty dag (cremetjes, haren, make-up ect.), knutselen (vorig jaar eerst het een en ander over vormen uitgelegd en vervolgens haar dit laten oefenen. Opeens kon ze dingen tekenen die eerst nog te moeilijk waren), een bioscoopje thuis, picknicken; kan ook prima binnen, spelletjes.



Wat ook leuk is: de ontdekhoek!
Alle reacties Link kopieren
Op weeronline zijn geen regendruppels ingevuld, wel is de regenkans maandag bijvoorbeeld 60%. Maar het veranderd momenteel elke dag.



Wat leuk is met kleine kinder is Speelpark Oudvalkeveen in Naarden. Dit is zowel buietn als overdekt. Ideaal dus voor de omstandigheden. Er is ook een strandje bij.
Alle reacties Link kopieren
Thuis cakejes bakken en versieren.



Zit je jongste nog op zwemles? Dan kan je misschien een middagje vrij zwemmen. Voor de jongste hoef je dan niet te betalen.



Tip: neem een museum jaarkaart. Even een investering maar je hebt er een jaar plezier van. Spoorwegmuseum, Nemo, Tropenmuseum, muiderslot of openluchtmuseum zijn o.a. Erg leuk voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ouderwets spelletjes doen binnen. Monopoly, pesten enz.. Gezellig met een warme kop chocolademelk en een muziekje erbij
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 13 juli 2012 @ 09:59:

Ik ben al een week aan het dralen met 4-jarige. Gelukkig nog Nemo, film en logeerpartij bij Opa en Oma op het programma.



Maar we hebben gekleid, samen schoongemaakt, gekleurd, geschilderd, filmpjes gekeken, de honden geborsteld, op zolder schatgegraven, gepuzzeld, met het Playmobilkasteel gespeeld (er is een Prinsesje geboren en de boel is verbouwd met mopderne meubels, het kasteel is aangevallen door een Gigantische Nijntje en de Prins heeft een auto gekregen), de konijnenhokken uitgeschept, met laarzen in de plassen gestampt en regendruppels geteld.



Dat klinkt heel leuk, maar dat is eigenlijk wat ik altijd al met ze doe als ze in het weekend bij me zijn (behalve die aanval van Giga Nijntje en zo dan hahaha). Ik denk eigenlijk meer aan iets leuks buitenshuis.



(wat een onzin over die weitas haha)
Alle reacties Link kopieren
quote:missfebruari schreef op 13 juli 2012 @ 10:07:

Thuis cakejes bakken en versieren.



Zit je jongste nog op zwemles? Dan kan je misschien een middagje vrij zwemmen. Voor de jongste hoef je dan niet te betalen.



Tip: neem een museum jaarkaart. Even een investering maar je hebt er een jaar plezier van. Spoorwegmuseum, Nemo, Tropenmuseum, muiderslot of openluchtmuseum zijn o.a. Erg leuk voor kinderen.Dat is een goed idee. Het mag trouwens best wat geld kosten, ik bedoelde dat ik niet elke dag naar dure bestemmingen zoals de Efteling kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek schreef op 13 juli 2012 @ 10:04:

Ik heb bij de Action een heeeeel groot doek gekocht.

75cm bij 115cm voor 5,99 euro.

Wat verf en kwasten en afwassponsjes en kliederen maar.

Samen een groot schilderij maken.Dit is een super idee, dat ga ik zeker doen ! Dank je !
Alle reacties Link kopieren
quote:gewooneenzus schreef op 13 juli 2012 @ 10:04:

Hier kan ik mijn dochter van 5,5 echt blij maken met het zwembad, een beauty dag (cremetjes, haren, make-up ect.), knutselen (vorig jaar eerst het een en ander over vormen uitgelegd en vervolgens haar dit laten oefenen. Opeens kon ze dingen tekenen die eerst nog te moeilijk waren), een bioscoopje thuis, picknicken; kan ook prima binnen, spelletjes.



Wat ook leuk is: de ontdekhoek!



Beauty dag zullen ze heel leuk vinden en ik denk dat ik dat ga doen, dank je !



Dat wordt wel een uitdaging voor me want ik ben een man, en geen metro man...



De ontdekhoek doe ik liever met een volwassen meisje hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze allebei een dag laten kiezen wat ze willen doen.

www.uitmetkinderen.nl
Ik ben dinsdag met 2 vijfjarigen en 1 vierjarige naar de botanische tuinen op de Uithof in Utrecht geweest. Alleen de tuinen vonden ze al geweldig leuk om rond te rennen (netjes op de paden). In de kassen hebben ze een vlindertuin en een subtropisch gedeelte.

Allemaal helemaal niet erg groot, maar de kinderen vonden het en heel leuk uitje.

Ik woon er vlakbij, maar mocht het voor jou wat langer rijden zijn dan is het eventueel nog leuk te combineren met een spoorwegmuseum, binnenspeeltuin, MacDonalds, oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven