Komende week vrij met de kids....regen! Wat te doen ?

13-07-2012 09:54 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
HELP ! Het houdt maar niet op met het regenachtige weer !



Volgende week ben ik vrij en ga ik met de kinderen (meisjes van 5 en 7) leuke dingen doen. In Nederland, ben nog niet zo lang geleden gescheiden en heb daardoor een beperkt budget, anders waren we zeker gevlucht naar het warme buitenland.



Wat zijn nou leuke dingen om volgende week te doen tijdens deze weersomstandigheden ? We wonen in de randstad, maar afstand is niet zo een probleem, heb een lease auto.



Alle suggesties zijn van harte welkom !



Groeten,

B
anoniem_149980 wijzigde dit bericht op 13-07-2012 09:58
Reden: afstanden geen probleem
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op vrijdag 13 juli 2012 09:57 Regio? Of maakt dat je niet uit?jeetje lezen jullie de topic wel??
Spoorwegmusuem is mijn dochter heeeelemaal fan van. Burgers Zoo in Arnhem is ook leuk en grotendeels binnen.
quote:b-a-r-t schreef op 13 juli 2012 @ 10:07:

[...]





(wat een onzin over die weitas haha)Is egwel waar hoor!
Alle reacties Link kopieren
Een kijkdoos maken. Gewoon 2 oude schoenendozen en kijkdoosplaatsjes van internet plukken.

Gezellig met z'n drietjes rond de tafel kletsen en kleuren, knippen, plakken. Ben je zo een hele middag zoet mee.
Alle reacties Link kopieren
En vraag ook eens aan hen wat ze leuk zouden vinden om te gaan doen, wie weet wat voor leuks daar nog uitkomt!
Alle reacties Link kopieren
quote:billyjean schreef op 13 juli 2012 @ 10:18:

[...]



jeetje lezen jullie de topic wel??Heb ik later aangepast
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 13 juli 2012 @ 10:19:

[...]





Is egwel waar hoor!Nee joh, het gaat er om of het leuk, boeiend en lekker is wat er in de tas springt.
Alle reacties Link kopieren
Koekjes bakken of muffins maken en dan met gekleurd marsepein versieren (Gewoon te koop bij de AH enzo, in een pakje van dr. Oetker).



Schilderij doeken kopen bij de xenos of action ofzo en dan verven. Die kunnen ook leuk als cadeautje voor iemand gemaakt worden.



Tuinkers planten en dan steeds water geven en later opeten (op brood met smeerkaas bijvoorbeeld).



Een lekker toetje maken, bijv. stukjes appel met kaneel en suiker door yoghurt roeren. Of nog beter, een hele maaltijd, waarbij de ook de tafel mooi mogen opdekken. Placemats tekenen, servetten vouwen. Dan denk je samen na over een makkelijk voorgerechtje enz.
Alle reacties Link kopieren
Film kijken en zelf popcorn maken vinden de meeste kinderen ook leuk. Je kunt ze van te voren dmv een a4 te te laten kleuren (en dat in een punt oprollen en dichtplakken) een zak voor de popcorn laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Buitenshuis:

- Bioscoop

- Zwemmen

- Binnenspeeltuin

- Musical bezoeken (kleine zeemeermin), vantevoren evt. shoppen zodat ze in het nieuw naar het theater gaan...

- Bossen, duinen, strand (kan ook goed in de regen hoor!)



Binnenshuis:

- Taart/cakejes versieren (met marsepein)

- Kamer pimpen/verbouwen

- Matrassen en dekbedden naar beneden en film marathon houden

- Gekke fotoshoot incl. kledingwissels, gekke bekken trekken, rare poses, etc.



Maar vooral: overleg met de meiden! Ik denk dat ze zelf vast ook wilde plannen kunnen bedenken... samen een vakantiekalender maken met alle leuke dingen die jullie (kunnen) gaan doen, maakt zo'n chaotische week wat inzichtelijker voor kinderen die dat fijn vinden.



Hou je er ook rekening mee dat een hele week voor de meiden misschien wel lang is ik weet niet hoe lang de situatie al zo is, maar als dit een van de eerste keren is dat de meiden een volle week bij jou zijn, kan ik me voorstellen dat dat al veel is voor ze. Dan ook nog volle dagen plannen is misschien té veel
Alle reacties Link kopieren
Heb je een gourmetstel? Samen pannenkoekengourmetten. Kan ook tussen de middag. Allemaal schaaltjes vullen met lekkere dingen zoals vers fruit (ook nog een beetje gezond), kaas, spekjes, ham etc. wat ze maar lekker vinden en dan minipannenkoeken bakken samen aan tafel.



Zelf pizza maken is ook leuk.



Een pyjamadag met film, popcorn, pyjamamodeshow, dekentjes op de bank etc.



En je hoeft niet elke dag iets te doen, gewoon lekker thuis spelen of een stukje fietsen is ook goed. Te veel dingen plannen is ook niet leuk.
Naar de speelgoedwinkel en een nieuw spel uitzoeken en dat lekker spelen.

Bowlen.

Professor Plons bij het Maritiem Museum in Rotterdam

Plaswijckpark (als het toch nog droog wordt)
http://www.tinnenfigurenmuseum.nl/Kinderen.htm



Niet in de buurt, maar wel heel leuk met kinderen...
Alle reacties Link kopieren
quote:-kaetje- schreef op 13 juli 2012 @ 10:40:

Heb je een gourmetstel? Samen pannenkoekengourmetten. Kan ook tussen de middag. Allemaal schaaltjes vullen met lekkere dingen zoals vers fruit (ook nog een beetje gezond), kaas, spekjes, ham etc. wat ze maar lekker vinden en dan minipannenkoeken bakken samen aan tafel.



Zelf pizza maken is ook leuk.



Een pyjamadag met film, popcorn, pyjamamodeshow, dekentjes op de bank etc.



En je hoeft niet elke dag iets te doen, gewoon lekker thuis spelen of een stukje fietsen is ook goed. Te veel dingen plannen is ook niet leuk.Pannekoek gourmetten ga ik zeker doen, dank je !
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 10:41:

Naar de speelgoedwinkel en een nieuw spel uitzoeken en dat lekker spelen.

Bowlen.

Professor Plons bij het Maritiem Museum in Rotterdam

Plaswijckpark (als het toch nog droog wordt)



Professor Plons lijkt heel leuk.



Kun je Bowlen met een 5 jarige?
Natuurlijk kan een 5 jarige bowlen. Tegenwoordig kan je per persoon hekjes omhoog laten komen langs de baan, zodat de bal niet in de goot komt en bij de volwassenen gaan de hekjes weer omlaag.

Mijn meiden vinden bowlen geweldig, discobowlen helemaal. Daar kom ik wel helemaal tureluurs met piepende oren van thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2012 @ 11:35:

Natuurlijk kan een 5 jarige bowlen. Tegenwoordig kan je per persoon hekjes omhoog laten komen langs de baan, zodat de bal niet in de goot komt en bij de volwassenen gaan de hekjes weer omlaag.

Mijn meiden vinden bowlen geweldig, discobowlen helemaal. Daar kom ik wel helemaal tureluurs met piepende oren van thuis.Geweldig idee ! ga ik doen, discobowlen (met oordoppen, haha)
Alle reacties Link kopieren
En bedenk ook dat met regenpakken en laarzen aan een beetje regen niet erg is voor kinderen. De meeste vinden het zelfs leuk Zeker als je daarna lekker warme chocomelk gaat drinken ofzo.



Wat heb je nu allemaal al op je lijstje staan?
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hoeven toch niet elke dag vermaakt te worden. Ze kunnen zichzelf toch ook wel vermaken mag ik hopen.
Ook op een regenachtige dag is het merendeels droog hoor, alleen als je binnen zit merk je dat niet.



Ponyrijden, dierentuin, kinderboerderij, boswandeling, hut bouwen in de tuin, dagje zeilen, dagje rondvaart in een grote stad, dagje naar het dichtstbijzijnde kasteel (elk kasteel heeft kinderactiviteiten, even googelen), dagje naar een grote buitenspeeltuin (http://www.wegmetdekids.nl/Speeltuin).



Kortom: naar buiten!!! Want:



- gezonder

- vermaken zichzelf beter, minder op kinderniveau meebabbelen over meganijntjes voor jou

- ze onthouden het beter, heeft meer betekenis. Binnen spelen kan altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylea schreef op 13 juli 2012 @ 11:51:

Kinderen hoeven toch niet elke dag vermaakt te worden. Ze kunnen zichzelf toch ook wel vermaken mag ik hopen.Natuurlijk kunnen ze dat, maar ik wil de week dat ik ze heb er op uit en leuke dingen met ze gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 13 juli 2012 @ 11:53:

Ook op een regenachtige dag is het merendeels droog hoor, alleen als je binnen zit merk je dat niet.



Ponyrijden, dierentuin, kinderboerderij, boswandeling, hut bouwen in de tuin, dagje zeilen, dagje rondvaart in een grote stad, dagje naar het dichtstbijzijnde kasteel (elk kasteel heeft kinderactiviteiten, even googelen), dagje naar een grote buitenspeeltuin (http://www.wegmetdekids.nl/Speeltuin).



Kortom: naar buiten!!! Want:



- gezonder

- vermaken zichzelf beter, minder op kinderniveau meebabbelen over meganijntjes voor jou

- ze onthouden het beter, heeft meer betekenis. Binnen spelen kan altijd.Ik ben het met je eens, maar door het weer zal het een combinatie worden. Een rondvaart of ander boot tochtje is een geweldig idee ! Dank je ! (geen grappen over MegaNijntje he? haha)
Mijn man knutselt ook wel eens met onze meiden. Dan gaan ze zagen en timmeren. Ze hebben al wel eens een vliegtuig getimmerd van latjes, met propellor en vogelhuisjes/elfenhuisjes. Dat vinden ze ook erg leuk, ik ben meer van de glitters en armbandjes knutselen.
Alle reacties Link kopieren
quote:b-a-r-t schreef op 13 juli 2012 @ 10:13:

[...]





Beauty dag zullen ze heel leuk vinden en ik denk dat ik dat ga doen, dank je !



Dat wordt wel een uitdaging voor me want ik ben een man, en geen metro man...



De ontdekhoek doe ik liever met een volwassen meisje hahahaZorry, mannen humor. Wat is de ontdekhoek ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wat heb je nu allemaal al op je lijstje staan?



Al heel veel leuke ideeën!



DOEN

Samen een heel groot schilderij maken

Een kijkdoos maken

Pannenkoekengourmetten

Een lekker toetje maken, bijv. stukjes appel met kaneel en suiker door yoghurt roeren.

Popcorn maken

Bowlen

Rondvaart

Spoorwegmuseum

Muiderslot

Zwemmen

Bioscoop / Musical bezoeken

Bossen, duinen, strand

Gekke fotoshoot incl. kledingwissels, gekke bekken trekken, rare poses, etc.

Naar de speelgoedwinkel en een nieuw spel uitzoeken en dat lekker spelen



IDEE

Tent maken in de woonkamer

picknicken in de woonkamer

Indoor speeltuin

Filmpje thuis kijken

spelletjes

knutselen

kleien

kleuren/schilderen/Vingerverven

logeerpartij

Een vakantieplanner knutselen met ideeën

dierenwinkel of kinderboerderij

een beauty dag

ontdekhoek

Speelpark Oudvalkeveen in Naarden

de botanische tuinen op de Uithof in Utrecht

Burgers Zoo in Arnhem

Plaswijckpark

Musea Spoorwegmuseum, Nemo, Tropenmuseum, muiderslot of openluchtmuseum, Professor Plons bij het Maritiem Museum in Rotterdam, Tinnenfigurenmuseum in Drente

Tuinkers planten en dan steeds water geven en later opeten

Een hele maaltijd maken

Kamer pimpen/verbouwen

gewoon lekker thuis spelen

een stukje fietsen

Ponyrijden

zeilen



PRAKTISCH GEZIEN NIET TE DOEN

koekjes bakken/cakejes bakken en versieren/pizza maken (geen oven)

samen schoonmaken (huis niet geschikt)

MegaNijntje (geen nijntje)

slaapfeestje voor de oudste (huis niet geschikt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven