Konijntje met myasis

01-07-2016 00:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons konijntje zit net binnen en we komen er achter dat ze maden heeft bij het kontje.

Volgens internet kan het heel snel ontstaan en moet het snel behandeld worden.

Begrijp het niet verkeerd, we houden heel veel van onze nijn maar het beestje is 9 jaar oud....

Nog nooit naar de dierenarts geweest, om die nou met spoed te bellen...

Iemand ervaring? Wat kost het om het te behandelen of het beestje te laten inslapen? Het is nu te zielig om aan te zien... echt een dillema
Onmiddelijk naar de dierenarts, nu nog. Dit is echt een marteling voor het dier, het wordt levend opgegeten
en ze kunnen er goed van herstellen maar je moet wel NU bellen. Dat kan je toch zelf ook wel bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 00:11:

Onmiddelijk naar de dierenarts, nu nog. Dit is echt een marteling voor het dier, het wordt levend opgegetenDit dus!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
ik word er kwaad van. Als je een dier hebt moet je het medische zorg geven in nood en het kan niet meer nood worden dan dit. Dit is echt een hel voor het dier.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n behandeling is zelfs (vooral in beginfase) niet eens heel heftig. Maar wel héél erg nodig!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Bellen!!! Logisch toch.

Je geeft toch om dat beestje. Hij wordt nu van binnen opgegeten... Zo zielig. Bel alsjeblieft zsm.
quote:_Vogeltje_ schreef op 01 juli 2016 @ 00:15:

Zo'n behandeling is zelfs (vooral in beginfase) niet eens heel heftig. Maar wel héél erg nodig!elke minuut telt bij myasis. en wat je zegt klopt, het is geen dure of heftige behandeling. Maar wel accuut noodzakelijk. In deze tijd moet je je konijnen trouwens preventief sprayen met antimysasis, ervoor zorgen dat ze geen plakpoep hebben en elke dag het hok schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop van harte dat je al onderweg bent naar de dierenarts
en ik weet niet wat voor konijn het is, maar konijnen worden best oud. 15 jaar is niet uitzonderlijk
ik zou het andere konijn ook maar goed controleren, twee, drie keer per dag.



Ga me niet vertellen dat dit dier al 9 jaar alleen zit?
Alle reacties Link kopieren
Terwijl je hier een topic over opent, was je al bij de dierenarts geweest.
quote:Manji schreef op 01 juli 2016 @ 00:22:

Terwijl je hier een topic over opent, was je al bij de dierenarts geweest.ze is nu onderweg
hoop ik
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 00:24:

hoop ikDat hoop ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je in 9 jaar tijd nog nooit dierenartskosten aan het beestje hebt gehad, zou ik deze kosten dan maar even voor lief nemen. Ik hoop van harte dat je al een spoeddierenarts gebeld hebt voor advies. Snap persoonlijk ook niet dat als je op internet opzoekt wat hij heeft, je eerst nog een topic gaat openen over wat het kost om hem te behandelen of in te laten slapen. Je kunt toch lezen wat de maden van binnen doen, klinkt behoorlijk heftig toch? Dus ik zou maar nu bellen als je dat nog niet hebt gedaan.
Wat een overdreven reacties hier zeg. Je gaat toch niet midden in de nacht met een KONIJN nota bene naar een arts???



Gewoon morgenvroeg even bellen met de dierenarts. Laat je niet opnaaien hier to!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 juli 2016 @ 00:24:

[...]



ze is nu onderweg

Echt niet....

TO hoopte hier medestanders te vinden om haar geweten in slaap te sussen.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 00:44:

Wat een overdreven reacties hier zeg. Je gaat toch niet midden in de nacht met een KONIJN nota bene naar een arts???

Gewoon morgenvroeg even bellen met de dierenarts. Laat je niet opnaaien hier to!Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Wees blij, trouwens.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het is maar een konijn. Werkelijk waar, gaan jullie ook met een zieke goudvis naar de dierenarts? Manmanman. Die dierenartsen moeten zich toch wel kapot lachen $$$$€€$$$€€$$$ kassa!
Of met een gewonde vogel die in je tuin ligt? Soms doet de natuur gewoon zijn werk. Zo is dat nu eenmaal geregeld. Konijntje gast dood. Jammer, maar zo gast dat. Dan zijn er weer genoeg nieuwe gezonde konijnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het is toch MAAR een konijn.

Als het een hond of kat was geweest,was het wel normaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 01 juli 2016 @ 01:00:

Of met een gewonde vogel die in je tuin ligt? Soms doet de natuur gewoon zijn werk. Zo is dat nu eenmaal geregeld. Konijntje gast dood. Jammer, maar zo gast dat. Dan zijn er weer genoeg nieuwe gezonde konijnen.Soms doet de natuur gewoon zijn werk en worden er kinderen ziek. Ook maar laten gaan dan? Heeft de natuur het voor het zeggen soms?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Manji schreef op 01 juli 2016 @ 01:00:

Oh ja, het is toch MAAR een konijn.

Als het een hond of kat was geweest,wat het wel normaal?Dat is inderdaad anders in mijn ogen. Ga je ook met een zieke kikker naar een dierenarts? Of een gewonde mol of een geplette regenwormen of een spin die een pootje mist?
quote:Very__Cherry schreef op 01 juli 2016 @ 01:03:

[...]



Soms doet de natuur gewoon zijn werk en worden er kinderen ziek. Ook maar laten gaan dan? Heeft de natuur het voor het zeggen soms?Er zit nogal verschil tussen een kind dat en een konijn, niet dan? Nou dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven