Maandagmorgenmoppertopic: het is continU!

06-10-2014 11:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zomaar wat mopperen op de maandag. Ik stoor me er zo aan dat ik steeds meer mensen continue zie schrijven als ze continu bedoelen. Ik lees dan direct continu-e (dus; datgene dat continu is) en dan kloppen zinnen niet meer.



Volgens mij is het de schuld van die stomme koekjes



Die ik nog nooit gekocht heb, omdat ik ze verwijt aansprakelijk te zijn voor deze taalverloedering!





Maar goed. Nu bent u allen op de hoogte, het is gewoon continu. Zonder e. Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.



Iemand anders nog wat te mopperen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het koud. 🍄🍂🌰🍁🍃
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ja. Het is koud, mijn panty zit niet lekker en ik vertoon enorm werkontwijkend gedrag. Blegh en grrr.
Bedankt voor het melden. Wist niet eens af van het bestaan van deze koekjes. Nu dus wel.



Weet je waar ik kromme tenen van krijg? Van 'me' als men mijn bedoeld. Of 'na' als men naar bedoeld. Dus ik snap je moppertopic wel.
Te diep in het glaasje gekeken zaterdagavond en heb er nog steeds last van. Wollig gevoel in mijn hoofd nog steeds... Ik word oud
En ik heb het ook koud. Bah. Het is ook echt rotweer. Past precies bij de maandag.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik erger me er aan dat ik regelmatig lees; "hij gaf geen kick". Met een "c" erin dus. Het is KIK, mensen.

En nu ik toch bezig ben; het is geen "saaie bedoeLing" maar "bedoeNing". Realiseren mensen zich eigenlijk wel wat ze zeggen, vraag ik me wel eens af? Aan dat woord hoor je toch wel dat het niet goed is?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:Underkoffer schreef op 06 oktober 2014 @ 11:45:

[afbeelding]
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 oktober 2014 @ 11:47:

[...]







Heb er nog één voor je







Sorry dat ik het moppertopic over taaldingen op maandagmorgen bevuil met mijn 'ik haat maandag' posts....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een taalpurist ben ik bang. Ik erger me er al aan als ik in een verder Nederlandse tekst het woord sex zie staan. Het is namelijk seks. Sex is Engels. Het klinkt misschien wel exact hetzelfde maar nou en! Waarom zijn mensen te lui om die ene letter extra te schrijven? Of weten ze niet dat het seks is en niet sex?

Begrijp sowieso niet hoe dat werkt, hebben die mensen dan geen automatische spellingscontrole? Of neem je die rode golfjes gewoon voor de leuk aan en klik je er nooit op?
Zeg maar Spijker.
Pff, nou, ik zit zó uit te stellen! Met dank aan vakantie, het grijze weer en mijn man die gisteren Netflix heeft geïnstalleerd (ja, het is zijn schuld!). Mopper.

De enige manier waarop ik mezelf vanmiddag naar buiten krijg is omkoping met nieuwe schoenen.
anoniem_178730 wijzigde dit bericht op 06-10-2014 11:54
Reden: Kan niet eens meer typen en lezen, tjongejonge.
% gewijzigd
Om even ontopic te zijn. Ik stond zaterdagdavond met een kennis van vroeger te praten en die zei telkens 'als' op een verkeerde plek. Op plekken waar je normaal 'om' zegt.



Voorbeeld:



Ik vind het leuk om uit eten te gaan.



Zegt hij: ik vind het leuk als uit eten te gaan.



Ik dacht echt een paar keer van 'huh'. Maar toen ik het tegen degene zei met wie ik daar was zij die dat het normaal is dat sommige mensen dat woord zo gebruiken. Nou ik vond het zo raar! Moest echt een paar keer nadenken wat hij dan bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Hij/zij "wilt"





Aarrggh!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb eigenlijk vandaag geen monday mopperdag want ik ben vrij en ben klaar met de dingen die ik mezelf had opgelegd om te doen thuis.



Maar ik ben het wel eens met het gemopper over me in plaats van mijn en continu zonder e en na/naar etc.



Over het weer kan ik nog niet mopperen ben nog niet buiten geweest,ga zo boodschappen doen maar heb net gedweild dus moet ik hier blijven zitten. Oh wat een straf
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel wat om het MaandagMorgenMopperTopic te behouden.....

Hier loeit de sirene, het regent en mijn koffie is koud geworden.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een taalgerelateerde mopper:

ik erger me (ook vaak hier op het Vivaforum) aan mensen die niet weten hoe ze sowieso schrijven. Zie zo vaak "zo en zo" of "zowiezo" voorbij komen in een verder foutloze tekst...brr



Verder net zo weinig te mopperen als ik zin heb om te werken..
.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 06 oktober 2014 @ 11:44:

Bedankt voor het melden. Wist niet eens af van het bestaan van deze koekjes. Nu dus wel.



Weet je waar ik kromme tenen van krijg? Van 'me' als men mijn bedoeld. Of 'na' als men naar bedoeld. Dus ik snap je moppertopic wel. Of bedoeld als men bedoelt bedoelt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 06 oktober 2014 @ 12:04:

Hier ook een taalgerelateerde mopper:

ik erger me (ook vaak hier op het Vivaforum) aan mensen die niet weten hoe ze sowieso schrijven. Zie zo vaak "zo en zo" of "zowiezo" voorbij komen in een verder foutloze tekst...brr



Verder net zo weinig te mopperen als ik zin heb om te werken..Zo en zo verkeerd schrijven is volgens mij een viva-inside joke
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat iemand over een taal foutje van een TO valt, terwijl die TO haar of zijn ziel en zaligheid bloot geeft.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 12:08:

[...]



Zo en zo verkeerd schrijven is volgens mij een viva-inside joke



Aha. Dat verklaart dus waarom de tekst eromheen vaak foutloos is.

Mijn maandagmorgen ziet er ineens een stuk beter uit
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 06 oktober 2014 @ 12:10:

[...]





Aha. Dat verklaart dus waarom de tekst eromheen vaak foutloos is.

Mijn maandagmorgen ziet er ineens een stuk beter uit Volgens mij is het op Viva soïso. Toch?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dat mensen uitgebreid hun weekend gaan bespreken in de stilteruimte. Doe dat in de kantine ofzo... Grrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 06 oktober 2014 @ 12:09:

Ik snap niet dat iemand over een taal foutje van een TO valt, terwijl die TO haar of zijn ziel en zaligheid bloot geeft.Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Je hoeft een taalergernis niet altijd te uiten, en zeker niet als eerste reactie op een emotioneel verhaal.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven