Maandagmorgenmoppertopic: het is continU!

06-10-2014 11:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zomaar wat mopperen op de maandag. Ik stoor me er zo aan dat ik steeds meer mensen continue zie schrijven als ze continu bedoelen. Ik lees dan direct continu-e (dus; datgene dat continu is) en dan kloppen zinnen niet meer.



Volgens mij is het de schuld van die stomme koekjes



Die ik nog nooit gekocht heb, omdat ik ze verwijt aansprakelijk te zijn voor deze taalverloedering!





Maar goed. Nu bent u allen op de hoogte, het is gewoon continu. Zonder e. Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.



Iemand anders nog wat te mopperen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 12:11:

[...]



Volgens mij is het op Viva soïso. Toch?Oja die! Ook vaak voorbij zien komen. Waar komt dat vandaan dan?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 12:11:

[...]



Volgens mij is het op Viva soïso. Toch?seauïseau
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 12:08:

[...]



Of bedoeld als men bedoelt bedoelt.

Oh hou op over d/t fouten inderdaad! En hoe moeilijk is die regel nou helemaal? Tegenwoordige tijd is stam+t (hij loopt). Eindigt de stam toevallig op een d, dan krijg je dt (hij wordt). In de verleden tijd kijk je naar 't kofschip en eindigt de stam op een van die letters dan krijg je een t (lunchte, ik heb geluncht), zo niet dan krijg je een d (bedoelde, hij heeft bedoeld).

Dat is niet ingewikkeld. Echt niet.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 06 oktober 2014 @ 12:14:

[...]





Oja die! Ook vaak voorbij zien komen. Waar komt dat vandaan dan?

Volgens mij mag inmiddels alles, behalve de juiste spelling.

Ceau-oui-ceau mag ook geloof ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 12:11:

[...]



Volgens mij is het op Viva soïso. Toch?Nee, het is seauwieseau.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 06 oktober 2014 @ 12:09:

Ik snap niet dat iemand over een taal foutje van een TO valt, terwijl die TO haar of zijn ziel en zaligheid bloot geeft.Daarom doe ik het even hier
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Seau oui seau
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Vannacht om 2 uur besloten mijn katten om het huis af te breken en een zinken gieter van de schouw te mikken. Ik lag stijf in mijn bed en heb daarna nog een uur wakker gelegen!

Vanmorgen moest ik echter wel vroeg in de kleren omdat er een hoofdluismelding was op school (ben luizenmoeder). Groep 8, dus geen frisgewassen kleuterkoppies

En het is koud in huis! 19 graden en ik zit te bedenken of ik 6 oktober vroeg genoeg vind om de verwarming aan te doen. En ik ben moe, en ik heb een hoop werk liggen.
Alle reacties Link kopieren
En nu is het bijna alweer tijd voor mijn middagdut. Ik haat middagdutjes, die zijn alleen leuk als je ze vrijwillig doet, anders verpesten ze alleen maar je ritme als je net lekker bezig bent.



Heeeeerlijk, dat mopperen.



Leuk, een moppertopic. Ben ik wel aan toe aangezien het niet helemaal lukken wilde vanmorgen.

Ik had geen zin, heb het koud en was niet helemaal lekker.

Ik ben (om mijn lijf even rust te geven en omdat ik het toch even niet nodig heb) even gestopt met anticonceptie. (implanon en daarna de pil)

Dat voelt tot nu toe erg goed, behalve dat ik zo misselijk als een os ben...

Maar goed, even doorzetten denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Het is hier grauw en koud, ik heb een hele berg werk liggen en er was vannacht een Heel Eng Geluid waardoor ik niet kon slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga na bed. Aaaaghhhh!!! Daar kan ik echt niet tegen. Dat is gewoon een heel ander woord.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar zit niet (kapperdingetje van de week)

Mijn jongste staat al tijden op met een humeur om op te schieten, elke ochtend heeft ze wel wat (puber). Oudste denkt dat IK haar werkissues (bijbaan) ga oplossen.......niet dus, dus ben IK de schuldige.

Zat vanmorgen al om 07.30 achter mijn bureau om al dat chagrijn te ontvluchten maar hier op het werk houdt het ook niet over.

En dan moet de winter nog beginnen maar weet niet wat erger is, de herfst of de winter
Alle reacties Link kopieren
Gezeik op stage
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 11:52:

Ik ben een taalpurist ben ik bang. Ik erger me er al aan als ik in een verder Nederlandse tekst het woord sex zie staan. Het is namelijk seks. Sex is Engels. Het klinkt misschien wel exact hetzelfde maar nou en! Waarom zijn mensen te lui om die ene letter extra te schrijven? Of weten ze niet dat het seks is en niet sex?

Begrijp sowieso niet hoe dat werkt, hebben die mensen dan geen automatische spellingscontrole? Of neem je die rode golfjes gewoon voor de leuk aan en klik je er nooit op?Ohhhh die vind ik ook heel irritant! Ik vind seks ook veel mooier staan dan sex Maar dat is persoonlijk haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 06 oktober 2014 @ 12:09:

Ik snap niet dat iemand over een taal foutje van een TO valt, terwijl die TO haar of zijn ziel en zaligheid bloot geeft.Taalfoutje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik háát het als mensen 'dinnetje' zeggen!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 12:28:

[...]

Taalfoutje.
Nou ik heb tot op de dag van vandaag een discussie met de juf vanmijn kind. Klassenregels:

Ik ben stil als de juf dit wilT



Die T moet weg. Zei zegt van niet....
Alle reacties Link kopieren
Les temps sont durs pour les rêveurs...
O god zei is natuurlijk zij
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 06 oktober 2014 @ 12:37:

Zei zegt van niet....Wie zegt van niet...?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Oh, lunchen met mosterd is best lekker
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Wel kwalijk trouwens, dat de juf echt denkt dat die T er moet staan.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven