Maandagmorgenmoppertopic: het is continU!

06-10-2014 11:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zomaar wat mopperen op de maandag. Ik stoor me er zo aan dat ik steeds meer mensen continue zie schrijven als ze continu bedoelen. Ik lees dan direct continu-e (dus; datgene dat continu is) en dan kloppen zinnen niet meer.



Volgens mij is het de schuld van die stomme koekjes



Die ik nog nooit gekocht heb, omdat ik ze verwijt aansprakelijk te zijn voor deze taalverloedering!





Maar goed. Nu bent u allen op de hoogte, het is gewoon continu. Zonder e. Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.



Iemand anders nog wat te mopperen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand het heeft over....wij wouden het zo graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:31:

[...]





O. Er had een andere forummer dan de gebruikelijke een zaterdagochtend topic geopend en daar was de authentieke zaterdagochtend topic schrijver passief agressief pislink over en daar vond iedereen wat van. Beste rel sinds Viola.



Ik mis ook altijd alles!
Zeg maar Spijker.
Hun als het zij of hen moet zijn.
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:31:

[...]





O. Er had een andere forummer dan de gebruikelijke een zaterdagochtend topic geopend en daar was de authentieke zaterdagochtend topic schrijver passief agressief pislink over en daar vond iedereen wat van. Beste rel sinds Viola.

Wat een dom gelul. Prima, al zijn er tien topics. Ik wilde ze niet samengevoegd hebben.

Als je wil roddelen, doe het dan goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 oktober 2014 @ 13:38:

Hun als het zij of hen moet zijn.Maar hullie mag wel, toch?
quote:ainne schreef op 06 oktober 2014 @ 13:44:

[...]





Maar hullie mag wel, toch?Ja. En zullie.
Alle reacties Link kopieren
Psies
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 06 oktober 2014 @ 13:44:

[...]





Maar hullie mag wel, toch?Dan liever hunnie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 13:13:

[...]





Ergernis Oh prut! En ik let nog wel altijd zo goed op, als ik post over taalfouten! Niet gezien! Stom stom stom!
Alle reacties Link kopieren
Een topic openen en het onderwerp is al eens geweest: dan krijgt men daar commentaar op.

Maar als je door dat commentaar een oud topic gaat openen, is het ook weer niet goed. Krijg je daar weer commentaar op!!
quote:Star schreef op 06 oktober 2014 @ 13:38:

Hun als het zij of hen moet zijn.Als in de voetballer die na de wedstrijd zei: 'Hun waren gewoon beter als ons!'
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 12:43:

[...]



Natuurlijk moet die t weg, willen is onregelmatig. En de onvoltooid verleden tijd van willen is wilden, en nooit wouden. Wouden zijn bossen.Willen en wouden



Wil en wilt
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Hortence schreef op 06 oktober 2014 @ 13:49:

Een topic openen en het onderwerp is al eens geweest, dan krijgt men daar commentaar op.

Maar als je door dat commentaar een oud topic gaat openen, is het ook weer niet goed. Krijg je daar weer commentaar op!! Ja dat klopt idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:49:

[...]





Als in de voetballer die na de wedstrijd zei: 'Hun waren gewoon beter als ons!'Waren het alleen maar voetballers die dat deden.................
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik me kapot erger aan de topics op actueel en dan met name aan sommige leden.

Ik heb dan eigenlijk vreselijk zin om een potje te gaan rellen.



Maar-ik-doe-het-niet!
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2014 @ 13:43:

[...]



Wat een dom gelul. Prima, al zijn er tien topics. Ik wilde ze niet samengevoegd hebben.

Als je wil roddelen, doe het dan goed.Mens, doe niet zo theatraal.
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:54:

[...]





Mens, doe niet zo theatraal.

Theatraal is elk topic vervuilen met die meuk en het niet laten rusten. Hou op met dat zielige gedoe en ga over tot de orde van de dag.

En open in hemelsnaam een zaterdagmorgentopic, dan ben je het kwijt.
quote:Cateautje schreef op 06 oktober 2014 @ 13:55:

[...]



Theatraal is elk topic vervuilen met die meuk en het niet laten rusten. Hou op met dat zielige gedoe en ga over tot de orde van de dag.

En open in hemelsnaam een zaterdagmorgentopic, dan ben je het kwijt.Prima Cateautje. Daahaag.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds pislink dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 13:58:

Nog steeds pislink dus. Nooit geweest darling, hoe hard je je best ook hebt gedaan.
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 13:50:

[...]



Waren het alleen maar voetballers die dat deden.................Tijdens Nederlands bij de opleiding voor onderwijsassistenten moesten we uit deze zin, de fouten halen. Helaas waren er maar enkele klasgenoten die alle drie de fouten er uit konden halen! Voor hen die het ook niet kunnen, de juiste zin zou zijn: 'Zij waren gewoon beter dan wij!'
Alle reacties Link kopieren
Dames, dit topic is louter ter moppering. Ruzies ergens anders svp.
Zeg maar Spijker.
Nu ben ik geen taalpurist, verre van. Mijn posts zijn qua stijl en grammatica niet foutloos, dat weet ik.



Maar ik weet zeker dat ik vandaag de dag slechter schrijf dan tien jaar geleden toen ik dit forum ontdekte. Als je dag in dag uit geconfronteerd wordt met de vreselijkste taaluitspattingen, dan raak je er mee besmet.



Ik geef het forum dus de schuld van de achteruitgang van mijn taalgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe.





Sorry verkeerde topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 13:58:

Nog steeds pislink dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven