Maar mag dit woord verboden worden?

05-09-2013 19:38 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gemoedelijk! WAAAH!



Alles is tegenwoordig maar gemoedelijk, ik kan het woord niet meer horen! Een demonstratie? Gemoedelijk zeg. Hoor eens, je staat dan op de barricaden ja! Je bent boos en houdt een schreeuwerig spandoek omhoog. Niks gemoedelijk! Wat komt hierna? Gemoedelijke ruzies en wat zagen de slachtoffers van de gifaanval er gemoedelijk uit?



Direct verbieden dat woord!



Nog andere woorden die maar beter verboden kunnen worden?

(Dit in navolging van het topic met mooie Nederlandse woorden.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ongi en klussen de laatste alleen als het verwijst naar seks. Ben van mening dat of er nou geneukt wordt voor een kind of voor plezier het vooral leuk moet blijven en niet moet worden vergeleken met het opknappen van de tuin.
Alle reacties Link kopieren
En de eerste de beste puber die het nog waagt om tegen mij 'YOLO' in een gesprek te roepen op het moment dat ik gewoon een vraag stel zal weten dat "YOLO' inderdaad klopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:noell schreef op 05 september 2013 @ 20:02:

Dinnetje

Omnomnom

Ongi



Dinnetje ken ik.



Maar wat is een omnomnom of een ongi? (Ja, ik wil het toch weten.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
omnomnom

http://www.youtube.com/watch?v=Cqz9ZXUoUcE



Person one: Hey, have you tried these new cookies? They have fudge, caramel, and nuts on the inside, outside, AND in the chocolate chips themselves! Here, I brought some for

Person Two: *OMNOMNOMNOMNOMNOMNOM*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tot het gaatje gaan.



Brrr.
quote:honeyboo schreef op 05 september 2013 @ 20:15:

Mensen die "het k-woord" zeggen.

Waarom? Je scheldt niet met kanker, maar het woord niet gebruiken? Waarom?Dat is nog iets van vroeger. Een jaar of 35 geleden was kanker echt een soort verboden woord, en dan stierf ome Piet dus aan K.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeyboo schreef op 05 september 2013 @ 20:15:

Mensen die "het k-woord" zeggen.

Waarom? Je scheldt niet met kanker, maar het woord niet gebruiken? Waarom?Nauurlijk mag je het woord wel gebruiken, mijn moeder is helaas op zeer jonge leeftijd aan longkanker overleden, mooier kan ik het niet maken. Ik bedoel dat ik het naar vind dat het woord te pas en te onpas als scheldwoord wordt gebruikt...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Zelfontplooing. Ik gebruik het weleens, maar heb er een grafhekel aan. Alsof je eerst in de plooi zat en gestreken moet worden.
quote:tonkje schreef op 05 september 2013 @ 20:19:

[...]





Dinnetje ken ik.



Maar wat is een omnomnom of een ongi? (Ja, ik wil het toch weten.)



Ongi: menstruatie (ongesteld).



Komt ze weer met haar vroeger: daar hadden ze vroeger dus veel leukere uitdrukkingen voor: opoe was op bezoek of de rode vlag hing uit.
quote:zonnebloem2013 schreef op 05 september 2013 @ 20:21:

Zelfontplooing. Ik gebruik het weleens, maar heb er een grafhekel aan. Alsof je eerst in de plooi zat en gestreken moet worden.Vooral als het met een i te weinig wordt geschreven
Alle reacties Link kopieren
O dat iemand hier het had over k****r toen het echt over de ziekte ging vond ik ook naar. Gelukkig is dat niet algemeen.



Gezellie, heb ik ook een hekel aan.
quote:Maleficent schreef op 05 september 2013 @ 19:45:

Toppertje. Walgelijke aanduiding voor een fijn persoon.Hahaha haat dat woord.
Vriendinnetje. Als je volwassen bent dan.



Helemaal toppie! Brrrr......
quote:lizzie84 schreef op 05 september 2013 @ 20:16:

Dat onnomnom vind ik ook tenenkrommend. En waar komt het überhaupt vandaan? Afschaffen!
Meis.



Alle reacties Link kopieren
Master.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 05 september 2013 @ 20:20:

omnomnom

http://www.youtube.com/watch?v=Cqz9ZXUoUcE



Person one: Hey, have you tried these new cookies? They have fudge, caramel, and nuts on the inside, outside, AND in the chocolate chips themselves! Here, I brought some for

Person Two: *OMNOMNOMNOMNOMNOMNOM*Aha! Van het cookiemonster! Die dus de enige is die het mag zeggen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk. En dat het ook zo'n 20 keer gezegd wordt in een gesprek : "we gingen heerlijk de stad in en hebben daar heerlijk op een terrasje in het zonnetje gezeten, en daar zulke heerlijke broodjes gegeten! Heer-luk!"



Bah
Some flies are too awesome for the wall
quote:Nouschi schreef op 05 september 2013 @ 20:28:

Master.Bachelor vind ik nog veel goorder. Baggeroor.
Alle reacties Link kopieren
Dat meeeeen je niet, mijn standaard reactie: jawel, anders zei ik het niet ( ook flauw trouwens!)
Met stip op nummer 1: de kids



ook zo'n gruwel: Buuf

en : loungen



"Buuf, kom je even lekker loungen want de kids zijn op school"
quote:femselien schreef op 05 september 2013 @ 20:29:

Heerlijk. En dat het ook zo'n 20 keer gezegd wordt in een gesprek : "we gingen heerlijk de stad in en hebben daar heerlijk op een terrasje in het zonnetje gezeten, en daar zulke heerlijke broodjes gegeten! Heer-luk!"



Bah

Hahaha. zo heb je toch zo'n woonprogramma waar mensen in 60 seconden hun te koop staande woning aan mogen bieden... dat woord "heerlijk" komt in die 60 seconden wel 80 keer voor (en dan heb ik het nog niet over de "living" en (o, grúwel) de "masterbedroom"(voor dat gemiddelde Nederlandse grootste slaaphok van 3X4)

Al zal ik toch blij zijn als ik dat ding binnen heb



Ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan het woord 'aanvoelen'. Ik zat ooit bij een SOVA-training (sociale vaardigheden training), speciaal voor mensen met autisme. Toen de trainster met het zoveelste lijstje standaard-regeltjes voor een standaard-situatie kwam, vroeg ik haar wanneer die regels nou wel, een beetje of niet gelden (aangezien je op SOVA alleen maar de regels van de ideale wereld leert, en je daarna met de realiteit moet dealen). Zegt die doos: dat moet je maar aanvoelen. Sindsdien hoef ik dat woord nooit meer te horen...
anoniem_179756 wijzigde dit bericht op 05-09-2013 20:41
Reden: grammaticafoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
walk-in-closet voor een hokje waar 3 bruynzeel kelerekasten in staan...lol
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Uitgekauwde managementwoorden zoals "proaktief".

Laatst gebruikte iemand hier het woord "likje", als in "een likje mascara".... iiiieeeuuuwwww

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven