Maar mag dit woord verboden worden?

05-09-2013 19:38 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gemoedelijk! WAAAH!



Alles is tegenwoordig maar gemoedelijk, ik kan het woord niet meer horen! Een demonstratie? Gemoedelijk zeg. Hoor eens, je staat dan op de barricaden ja! Je bent boos en houdt een schreeuwerig spandoek omhoog. Niks gemoedelijk! Wat komt hierna? Gemoedelijke ruzies en wat zagen de slachtoffers van de gifaanval er gemoedelijk uit?



Direct verbieden dat woord!



Nog andere woorden die maar beter verboden kunnen worden?

(Dit in navolging van het topic met mooie Nederlandse woorden.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
hubbie



Dit woord:



Dubbel zo erg als ik dat hoofd er bij zie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ditto schreef op 05 september 2013 @ 20:41:

Uitgekauwde managementwoorden zoals "proaktief".





Alle neuzen dezelfde kant op, geen ruis op de lijn en een stukje commitment



Sowieso het woord 'stukje'...brrrrrrr
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:blueeyes*3 schreef op 05 september 2013 @ 20:39:

Al zal ik toch blij zijn als ik dat ding binnen heb



Ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan het woord 'aanvoelen'. Ik zat ooit bij een SOVA-training (sociale vaardigheden training), speciaal voor mensen met autisme. Toen de trainster met het zoveelste lijstje standaard-regeltjes voor een standaard-situatie kwam, vroeg ik haar wanneer die regels nou wel, een beetje of niet gelden (aangezien je op SOVA alleen maar de regels van de ideale wereld leert, en je daarna met de realiteit moet dealen). Zegt die doos: dat moet je maar aanvoelen. Sindsdien hoef ik dat woord nooit meer te horen...



Néééé', dat méééén je niet



Waar heeft die d'r omgaan-met-autisten diploma gratis bij gekregen?
quote:Olijfje_ schreef op 05 september 2013 @ 20:45:

[...]

een stukje commitment



We waren laatst bij een arts die dat ook gebruikte. "In ons lab werken mensen die echt commited zijn" Bleeegh



En die mensen die in dat andere lab werken doen zomaar wat.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen die zichzelf en andere moeders mama noemen.



Je bent een MOEDER, niet een mama. Je kind noemt je mama, jijzelf noemt jezelf moeder.

Sowieso die neiging om altijd maar Engelse woorden te misbruiken. Alsof commitment nog beter is dan toewijding of zo. Doe toch normaal man.
quote:Scamp schreef op 05 september 2013 @ 20:49:

Vrouwen die zichzelf en andere moeders mama noemen.



Je bent een MOEDER, niet een mama. Je kind noemt je mama, jijzelf noemt jezelf moeder.

Ja. Dat zijn van die types die als nick "mamavanpietje" hebben of zo. Net of ze naast het feit dat ze ooit een kind geworpen hebben niets meer bij te dragen hebben aan deze mooie wereld.
Soort van samenvatting tot nu toe:



"Buuf, kom je met hubbie even gemoedelijk loungen? Even héérlijk bijkletsen, kunnen jullie meteen de nieuwe masterbedroom even zien, die is zo chill geworden, echt heerlijk. En we hebben een echo van ons nieuwe wondertje, manlief is al zo heerlijk gek op die kleine. Dinnetje komt ook nog even langs, die doet net haar bachelor, echt bríljant hoe ze het fixed. Echt tóp hoor, en zó relaxed, die is echt goed bezig zeg maar. Maak ik lekkere hapjes, héérlijk even omnomnom gezelli saampjes in ons tuintje, mannetje steekt de kaarsjes vast aan wordt áááábsoluut gaaf knusjes. Heerlijk toch?

See you zo dinnetje, láters!



hélemaal leuk....

hélemaal mooi.....



briljant!

geniaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 05 september 2013 @ 20:53:

"Buuf, kom je met hubbie even gemoedelijk loungen? Even héérlijk bijkletsen, kunnen jullie meteen de nieuwe masterbedroom even zien, die is zo chill geworden, echt heerlijk. En we hebben een echo van ons nieuwe wondertje, manlief is al zo heerlijk gek op die kleine. Dinnetje komt ook nog even langs, die doet net haar bachelor, echt bríljant hoe ze het fixed. Echt tóp hoor, en zó relaxed, die is echt goed bezig zeg maar. Maak ik lekkere hapjes, héérlijk even omnomnom gezelli saampjes in ons tuintje, mannetje steekt de kaarsjes vast aan wordt áááábsoluut gaaf knusjes.

See you, láters!



Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een goed topic!! Bij elke post wil ik begripvol en ook licht geïrriteerd door de herkenning heel heftig "ja!"-knikken
ubervroeg

ubersaai



enz...
Alle reacties Link kopieren
Dat ge- YOLO (You only live once) van tegenwoordig met bijbehorende 2 vingers in de lucht WAAAH so not cool
quote:thaorchid schreef op 05 september 2013 @ 20:53:

Soort van samenvatting tot nu toe:



"Buuf, kom je met hubbie even gemoedelijk loungen? Even héérlijk bijkletsen, kunnen jullie meteen de nieuwe masterbedroom even zien, die is zo chill geworden, echt heerlijk. En we hebben een echo van ons nieuwe wondertje, manlief is al zo heerlijk gek op die kleine. Dinnetje komt ook nog even langs, die doet net haar bachelor, echt bríljant hoe ze het fixed. Echt tóp hoor, en zó relaxed, die is echt goed bezig zeg maar. Maak ik lekkere hapjes, héérlijk even omnomnom gezelli saampjes in ons tuintje, mannetje steekt de kaarsjes vast aan wordt áááábsoluut gaaf knusjes. Heerlijk toch?

See you zo dinnetje, láters!



Zo erg dat ik er van in mijn broek pis.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die de noodzaak voelen om bij alles wat ik doe te roepen "Lekker genieten!", "Geniet ervan!" en "Geniet ze", of nog erger, "Heerlijk genieten, meis!".



Ik maak zelf wel uit of ik ergens van geniet.





"Ik loop even naar de bakker." "Oh heerlijk, genieten!"



Pffff, je zou er bijna faalangst van krijgen.
Teveel van dit: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en teveel van dat: ??????????????????????????????????????
Alle reacties Link kopieren
Commitment, sterfhuisconstructie, core business, helicopterview, 360 graden feedback, synergie, budgetneutraal.



Vooral de laatste kan ik niet meer aanhoren...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
'Ge-wél-dig', 'nice!', 'wat is wijsheid', 'dat is niet chique', 'mijns inziens'.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
quote:bettypage schreef op 05 september 2013 @ 21:13:

'Ge-wél-dig', 'nice!', 'wat is wijsheid', 'dat is niet chique', 'mijns inziens'.Edit; 'dat is niet kies' vind ik ook om te kotsen.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
Ook een verschrikking: fittie
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oja, en 'in deze' zoals in 'wat is wijsheid in deze?'



Er popt steeds meer in me op; 'dealbreaker'.
het is hier binnen beter dan buiten
Mindfulness
Ik weet niet of het al genoemd is, maar 'nivelleren' kan ik echt niet meer horen.
Alle reacties Link kopieren
Het meeste van bovenstaande maar bovenal 'potentie'

Alles heeft tegenwoordig potentie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven