Man flu

15-11-2014 21:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nou echt zo erg om als man ziek te zijn? Hij is al een week aan het sukkelen, niet eens echt doodziek in bed, maar ziekjes op de bank. Eten kan wel gewoon, maar huishoudelijke taken, dan voelt hij zich ineens slecht

Hij komt alleen de dag door met paracetamol en dutjes.

Ben ik nou zo verschrikkelijk kil en niet meelevend of is het aanstelleritis. Ik ga vaak genoeg met paracetamol op werken en de kinderen ophalen.

Of bestaat de man flu echt?
zeker weten.

Aanstellers.
Neehoor. Mannen vinden zichzelf nu eenmaal snel zielig
Bij mannen is alles inderdaad altijd veel erger. Als jij een keer niest snuit je je neus en gaat verder met je leven, als hij een keer niest gaat hij bijna dood en moet hij een week bedrust met veel neusdruppels, aspirientjes en kopjes slappe thee.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat mannen zich echt zieker voelen, wil niet zeggen dat ze ook echt zieker zijn. Ziektebeleving is heel subjectief, maar ga er maar van uit dat iedereen het bij zichzelf altijd veel erger vindt dan bij de ander. Dat geldt voor mannen in het bijzonder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Al een week! Mijn geduld begint op te raken

Vandaag heb ik een paar kopjes thee gemaakt en kippensoep gegeven. Daarna had hij zin in

Chips en dat heeft hij dus ook gegeten. ( zooo ziek)
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet altijd waar. Als jij met paracetamolletjes kan gaan werken ben je misschien wat minder ziek geweest dan hij nu is. Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Mijn ex was ook zo'n drama als ie een snotneus had. Toen ik hem het nummer gaf van de Monuta (kon ie alvast zijn eigen kistje uitzoeken) was het snel over.
Alle reacties Link kopieren












Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Na vorige week ga ik niet meer uit van aanstelleritis. Mijn man ligt nog in het ziekenhuis, nu met twee stents en een pacemaker.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh heftig Marianne! Dat is natuurlijk andere koek.
Alle reacties Link kopieren
Wel hilarische plaatjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik het verschijnsel niet ken, mijn man doet daar niet aan.

Wel hebben we allebei weleens een baaldag hij net zo goed als ik. En daar is weinig mis mee, jezlef ff lekker een dagje zielig voelen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees ben ik altijd weer blij dat ik een man heb die nooit ziek is.

Hooguit eens last van een spartelende spier of een verkoudheid, maar daar klaagt hij niet meer over dan ik zelf ook zou doen.



Love my man
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
ik vind: als je ziek bent dan slaap je. Dan lig je op bed en dan kun je niks.Anders ben je niet lekker, ook niet leuk maar idd op te lossen met rustig aan doen en evt pijnstillers.

Bij hem in de familie ben je pas ziek als je dood bent, maar verder blijf je op. Met als resultaat een dodelijk irritante bankhanger die in de weg zit en zeurt. GA. GEWOON. NAAR. BED.

Daarnaast heb ik zelf van alles en denk stiekem (maar weet dat je dat niet mag doen want het is per persoon anders) dat als hij zich zou voelen als ik me dagelijks voel hij elke dag op bed zou liggen.

Maar dat is niet aardig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mannen zijn echt vre-se-lijk.

Echt ongekend.

Word er ook wat geïrriteerd van.. Wij latten (gelukkig!) en hij kon dus lekker thuis blijven. Op Skype moet ik natuurlijk wél elke 10 minuten aanhoren hoe ziek hij wel niet is...

Hij snottert wat, heeft keelpijn en een snot hoofd. Tjonge wat ziek zeg....grrrr.

Jaaaaa maar IK ben wat duizelig hoor als ik omhoog kijk Zucht.

En dan vooral dat elke paar minuten vertellen dat ie zoooo ziek is....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend was door zijn enkel gegaan, en ik ken best wat mensen die dat ook hadden gehad, maar niemand die het echt ernstig had. Dus vriend strompelde rond ik huis en ik vond hem wel een beetje een aansteller. Maar toen was zijn voet toch wel echt heel dik en blauw. Maar nog vind ik dat hij niet aldoor hoefde zeggen: 'Pfoe, zo vermoeiend dit.'
Alle reacties Link kopieren
Nee Marianne, dat is inderdaad geen aanstelleritis, dat is een heel stuk serieuzer.
Alle reacties Link kopieren
Man;



'Als ik naar beneden kijk, dan krijg ik een kriebel in m'n keel en een hoestbui'.



Really?!
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 15 november 2014 @ 21:58:

ik vind: als je ziek bent dan slaap je. Dan lig je op bed en dan kun je niks.Anders ben je niet lekker, ook niet leuk maar idd op te lossen met rustig aan doen en evt pijnstillers.

Bij hem in de familie ben je pas ziek als je dood bent, maar verder blijf je op. Met als resultaat een dodelijk irritante bankhanger die in de weg zit en zeurt. GA. GEWOON. NAAR. BED.

Daarnaast heb ik zelf van alles en denk stiekem (maar weet dat je dat niet mag doen want het is per persoon anders) dat als hij zich zou voelen als ik me dagelijks voel hij elke dag op bed zou liggen.

Maar dat is niet aardig eigenlijk.

Misschien niet aardig maar wél de waarheid en die houd ik mijn vriend dus idd wel eens onder zijn neus. Joh, echt? Hoe denk je dat je het zou vinden als IK ieder pijntje zo duidelijk zou maken...

Hij kijkt dan erg begripvol en doet dan heul erg zijn best door 20 keer per dag te vragen hoe ik me voel enz enz. Daar word je toch ook niet vrolijk van
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het een algemeen aangeboren gen bij mannen, of zo , net als vragen om bevestiging hoe goed ze iets wel niet hebben opgeruimd/gewassen etc, wat voor vrouwen toch vaak de normaalste zaken van de wereld zijn. Hoezo kun je de kliko niet buiten zetten met een loopneus .



Zoon hier (14) had daar ook een handje van. Bij het minste geringste pijntje in de buik, maag, hoofdpijn, heel zielig de trap af komen lopen dat hij zich toch echt heel erg, heel erg niet lekker voelde. Aangezien ik zelf zelden ergens last van heb, kon ik niet goed inschatten of het ook echt klopte. Nu, jaren later, heeft hij me gerust weleens voor de gek gehouden. Heb hem duidelijk gemaakt dat ik ook weleens last heb van bijv. verkoudheid, dat dat vervelend en vermoeiend is maar dat ik nog best dingen kan doen en het geen reden is om maar direct thuis te blijven.

Juist wanneer ik een thuiswerkdag had, veinsde hij 'ziek zijn'. Ergo, hij vond het dan gezellig om ook thuis te blijven/zijn.



Tegenwoordig 'jaag' ik hem gewoon naar school en als het echt niet gaat, dan krijg ik vanzelf wel een telefoontje of hij naar huis mag. Gek genoeg is het dit schooljaar tot nu toe nog maar 1x voorgekomen en toen hij zijn enkel zwaar had verstuikt en op de eerste hulp belandde wilde hij juist weer niet mee naar huis, want, 'wat moet ik thuis doen'. Juist ja .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Klagen jullie nooit?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nina, dan moet je zeggen dat hij absoluut niet omhoog moet kijken
Mijn man valt wel mee hoor, maar ik heb echt een vriendje gehad die lag te kreunen dat hij dood ging. Bij controle mijnerzijds bleek hij een beetje verhoging te hebben en een opgezette keelamandel, toen moest ik toch wel een beetje lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2009 schreef op 15 november 2014 @ 21:45:

Al een week! Mijn geduld begint op te raken

Vandaag heb ik een paar kopjes thee gemaakt en kippensoep gegeven. Daarna had hij zin in

Chips en dat heeft hij dus ook gegeten. ( zooo ziek)



Chips is hartstikke goed. Als je tenminste koortszweet. Dan vul je je zout tekort weer aan. Ik snap hem wel.

Eigenlijk moet hij er ook cola bij drinken, dan zijn meteen alle bacillen dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven