Man flu

15-11-2014 21:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nou echt zo erg om als man ziek te zijn? Hij is al een week aan het sukkelen, niet eens echt doodziek in bed, maar ziekjes op de bank. Eten kan wel gewoon, maar huishoudelijke taken, dan voelt hij zich ineens slecht

Hij komt alleen de dag door met paracetamol en dutjes.

Ben ik nou zo verschrikkelijk kil en niet meelevend of is het aanstelleritis. Ik ga vaak genoeg met paracetamol op werken en de kinderen ophalen.

Of bestaat de man flu echt?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het niet per se een kwestie van beter voor zichzelf zorgen, maar ook gewoon een kwestie van perspectief. En er zijn vast ook vrouwen die zichzelf altijd heel zielig voelen als ze ongesteld zijn.

Mijn vriend kan zichzelf ook heel zielig vinden, maar toen hij was aangereden door een auto stuurde hij een luchtig berichtje met dat hij was aangereden, terwijl hij eigenlijk door de voorruit van de auto was gevlogen.
quote:parbleumondieu schreef op 15 november 2014 @ 22:36:

Viva vrouwen bouwen hun eigen lampen.



En die lampen branden verdorie niet door!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 november 2014 @ 22:37:

Moet je luisteren ik heb ook geen zin om met mijn knieen in de modder mijn lekke band te verwisselen. Dus als het helpt om oeinig om me heen te kijken zodat een ander zich schijnbaar geroepen voelt en het ook nog doet maakt dat nog niet dat ik het niet zou kunnen.



Please zeg.Eens. Waarom je nagels verpesten en je kleding vies maken als je een man ander voor je karretje kan spannen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Och dat is maar de vraag lijkt me? Als de één er gewoon niet is omdat ze werkt dan zal de ander toch de kinderen moeten opvangen. Koorts of niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:gemini2009 schreef op 15 november 2014 @ 22:46:

[...]



Maar het huishouden gaat door, de zorg voor de kinderen ook. Ik

Kan simpelweg geen week in bed niks doen. Natuurlijk kan dat. Mannen kunnen ook stofzuigen, koken en de kinderen aankleden. Zo onmisbaar ben je nou ook weer niet hoor.
quote:Sensy12 schreef op 15 november 2014 @ 22:43:

Mannen zorgen gewoon beter voor zichzelf dan vrouwen dat doen. Mannen hoeven niet per se 20 ballen in de lucht te houden en trekken zich over het algemeen weinig aan van wat anderen van hun vinden. Ik denk dat vrouwen daar wat van kunnen leren. Gewoon wat gas terugnemen en die Supercape terughangen in de kast.Dat is deels wel waar en dat vind ik niet zo heel erg, het gaat meer om het veelvuldige en luidkeelse geklaag. En teksten als: jij snapt gewoon niet hoe ziek ik ben, het gaat echt niet goed met me etc etc. We hebben het hier dan over koortsloze verkoudheden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 22:47:

[...]





Eens. Waarom je nagels verpesten en je kleding vies maken als je een man ander voor je karretje kan spannen.Precies en er moet toch iets overblijven wat een man kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel in verhouding tot (sommige)mannen, die wel een week in bed blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 22:47:

[...]





Eens. Waarom je nagels verpesten en je kleding vies maken als je een man ander voor je karretje kan spannen.Nou ja, dat is inderdaad wel de basis. Ik heb niets te bewijzen verder en al helemaal niet als het om kut klussen gaat. Maar goed als het niet werkt en die kans is natuurlijk aanwezig dan doe ik het zelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2009 schreef op 15 november 2014 @ 22:46:

[...]



Maar het huishouden gaat door, de zorg voor de kinderen ook. Ik

Kan simpelweg geen week in bed niks doen. Voor mannen is dat misschien makkelijker idd.Dat vind ik zo'n omzin. Waarom denken vrouwen dat ze altijd en overal alleen verantwoordelijk voor zijn? Wanneer jij werkt en hij ziek is zal hij voor de kids moeten zorgen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Zie uitleg
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2009 schreef op 15 november 2014 @ 22:46:

[...]



Maar het huishouden gaat door, de zorg voor de kinderen ook. Ik

Kan simpelweg geen week in bed niks doen. Voor mannen is dat misschien makkelijker idd.Mwah, ik heb daar mijn lesje wel meegeleerd. Als ik griep heb, doe ik ook niks meer. Of dat wel of niet kan, is niet zo belangrijk. Dan loopt alles maar in de soep, beter dan dat ik maanden uit de running ben door een zware longontsteking omdat ik een griep verwaarloost heb. Daar trap ik nooit meer in.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 november 2014 @ 22:48:

Och dat is maar de vraag lijkt me? Als de één er gewoon niet omdat ze werkt dan zal de ander toch de kinderen moeten opvangen. Koorts of niet.Ik doe dat niet meer. Ziek is ziek. Stan regelt maar vervanging of doet alles zelf. Ik kom er niet meer mijn bed voor uit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Eens met MrsS. En je kan de kids ook een paar dagen uit logeren sturen als je er alleen voor staat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 22:56:

[...]





Ik doe dat niet meer. Ziek is ziek. Stan regelt maar vervanging of doet alles zelf. Ik kom er niet meer mijn bed voor uit.

Ok.



Is ook een keuze. Wij hebben als één van beide echt beroerd was ook de noodtroepen ingeschakeld. Maar goed die tijd ligt inmiddels al weer ver achter me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 15 november 2014 @ 23:00:

Eens met MrsS. En je kan de kids ook een paar dagen uit logeren sturen als je er alleen voor staat.NIet als ze naar school moeten en er geen familie/vrienden in de directe omgeving wonen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 november 2014 @ 23:01:

[...]



NIet als ze naar school moeten en er geen familie/vrienden in de directe omgeving wonen.Bij een vriendje van school voor een paar nachtjes?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 15 november 2014 @ 23:02:

[...]



Bij een vriendje van school voor een paar nachtjes?Nou dat was hier geen optie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 november 2014 @ 23:04:

[...]



Nou dat was hier geen optie.Dan wordt het lastig.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik prijs mij gewoon gelukkig dat ik nooit echt zulke erge griep heb. Man trouwens ook niet. Toch zijn we allebei wel eens ziek. Ik vooral migraine, hij weer wat anders.



Toen de kinderen klein waren, heeft man op mijn vrije dag ook wel eens vrij genomen om de kinderen op te vangen, andersom eigenlijk nooit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De ander kan desnoods ook een paar dagen vrij nemen, niet voor een verkoudheidje van de ander, maar echte griep vind ik wel serieus genoeg. Van griep kun je echt nare dingen overhouden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 15 november 2014 @ 23:13:

Ik prijs mij gewoon gelukkig dat ik nooit echt zulke erge griep heb. Man trouwens ook niet. Toch zijn we allebei wel eens ziek. Ik vooral migraine, hij weer wat anders.



Toen de kinderen klein waren, heeft man op mijn vrije dag ook wel eens vrij genomen om de kinderen op te vangen, andersom eigenlijk nooit.Voor andere dingen dan griep, gooi ik wel een hoop pijnstillers in mijn mik en ga ik wel door, als ik weet dat dit de klachten niet onomkeerbaar kan verergeren.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2014 @ 22:49:

[...]





Natuurlijk kan dat. Mannen kunnen ook stofzuigen, koken en de kinderen aankleden. Zo onmisbaar ben je nou ook weer niet hoor.En als man niet stofzuigt kookt of de kinderen aankleedt, dan stort het huis heus niet in, friet kun je halen en pizza laten bezorgen, en de kinderen gaan gewoon in pyjama naar school.
Alle reacties Link kopieren
Heeft nou niemand de moeite genomen om het te googlen?



http://www.telegraph.co.u ... s-when-ill-scientist.htmlquote: Dr Amanda Ellison, a neuroscientist as Durham University, said that men really do suffer more with coughs and colds despite being accused of exaggerating symptoms to gain sympathy.



She said men have more temperature receptors in the brain which causes them to experience the symptoms more acutely than women........
Alle reacties Link kopieren
quote:valparaiso schreef op 15 november 2014 @ 23:24:

Heeft nou niemand de moeite genomen om het te googlen?



http://www.telegraph.co.u ... s-when-ill-scientist.html





[...]

Dit is op pagina 1 al genoemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven