Man flu

15-11-2014 21:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nou echt zo erg om als man ziek te zijn? Hij is al een week aan het sukkelen, niet eens echt doodziek in bed, maar ziekjes op de bank. Eten kan wel gewoon, maar huishoudelijke taken, dan voelt hij zich ineens slecht

Hij komt alleen de dag door met paracetamol en dutjes.

Ben ik nou zo verschrikkelijk kil en niet meelevend of is het aanstelleritis. Ik ga vaak genoeg met paracetamol op werken en de kinderen ophalen.

Of bestaat de man flu echt?
Alle reacties Link kopieren
Snoezeman heeft aan mj een slechte verpleegster, als hij er om smeekt kan hij een kop thee krijgen, maar ziek zijn doe je wat mij betreft in bed. Daar kruipt hij dan ook braaf in.



Snoezekind heb ik direct afgericht met een "zieke kindertjes kunnen niet op de tablet, dat is te vermoeiend". Hij mag op bed, of met een deken op de bank, en in samenspraak met Snoezeman een paracetamol voor het slapen. Hij vindt paracetamol lekker (hoe bestaat het?) en zou zo een pakje leegvreten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 15 november 2014 @ 22:31:

Mijn vriendin kan geen lamp vervangen.Ik kan het wel, ik mág het niet van hem. Hij heeft ervoor gestudeerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 23:19:

[...]





Voor andere dingen dan griep, gooi ik wel een hoop pijnstillers in mijn mik en ga ik wel door, als ik weet dat dit de klachten niet onomkeerbaar kan verergeren.



Soms helpen pillen niet. Soms kun je beter een dagje in bed blijven, dan 1,5 week niet fit zijn. Voor mijn migraine hielp een pil in elk geval niet. Zeker met met jonge kinderen. Bij een hele dag diarree is het ook lastig 2 kinderen in toom te houden.



Maar goed, zo losten wij het op.



Het huis stort hier in elk geval niet in als ik ziek ben. Man heeft altijd half gezorgd, dus kan dat ook heel goed als ik ziek ben. En vice versa.
Later is nu
Mannen zijn hanggeraniums, zei mijn tante ooit. Ze heeft groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 15 november 2014 @ 23:25:

[...]





Dit is op pagina 1 al genoemd.Ik heb pagina 1 4x gelezen, zie het niet staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vaak een 'kijk ons eens sterk en stoer zijn' gedoe van vrouwen, eerlijk gezegd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:valparaiso schreef op 15 november 2014 @ 23:35:

[...]



Ik heb pagina 1 4x gelezen, zie het niet staan.Nou ja, pagina 2 dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 21:44:

Het schijnt dat mannen zich echt zieker voelen, wil niet zeggen dat ze ook echt zieker zijn. Ziektebeleving is heel subjectief, maar ga er maar van uit dat iedereen het bij zichzelf altijd veel erger vindt dan bij de ander. Dat geldt voor mannen in het bijzonder.@Valparaiso:.Hier dus. Pagina 1.
Alle reacties Link kopieren
quote:valparaiso schreef op 15 november 2014 @ 23:24:

Heeft nou niemand de moeite genomen om het te googlen?



http://www.telegraph.co.u ... s-when-ill-scientist.html





[...]





Jahaa, weet ik. Maar meer receptoren van het een of ander in het brein maakt ziektebeleving niet minder subjectief.



Je zou ook kunnen zeggen dat vrouwenbreinen veel effectiever zijn omdat er minder receptoren aanwezig zijn om temperatuursschommelingen te meten. Bovendien fluctueert de lichaamstemperatuur ook bij vrouwen tijdens hun cyclus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 15 november 2014 @ 23:39:

[...]





@Valparaiso:.Hier dus. Pagina 1.Inderdaad. Valparaiso is moutarde.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nou niet alle mannen hebben dat. Ken er ook die je zowat omvallen maar toch gaan werken en die je zowat naar de dokter moet sleuren omdat hij steeds denkt van nog een nachtje goed slapen en dan is het vast over. Dan toch maar naar de dokter gaan zodat een ander gerust gesteld kan worden en dan verbaasd zijn dat ze meteen door moeten naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.



Ben geen man maar ik vind het altijd behoorlijk irritant als mensen mij niet serieus nemen als ik een keer ziek ben, kom niet vaak voor, omdat ik dan vaak niet hele dagen op bed lig en ik ook vaak gewoon eet omdat ik vind dat ik toch iets moet eten ook al heb ik geen honger.
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2014 @ 23:31:

Snoezeman heeft aan mj een slechte verpleegster, als hij er om smeekt kan hij een kop thee krijgen, maar ziek zijn doe je wat mij betreft in bed. Daar kruipt hij dan ook braaf in.



Snoezekind heb ik direct afgericht met een "zieke kindertjes kunnen niet op de tablet, dat is te vermoeiend". Hij mag op bed, of met een deken op de bank, en in samenspraak met Snoezeman een paracetamol voor het slapen. Hij vindt paracetamol lekker (hoe bestaat het?) en zou zo een pakje leegvreten.

Ik heb fijne herinneringen aan een dagje ziek op de bank. Dan werd ik verwend door mijn moeder met lekkere soep en mocht ik boekjes lezen. En als dan mijn vader uit zijn werk kwam dan had hij een zakje keelsnoepjes bij zich (pecto's) en een videoband van de videotheek. Als mijn kinderen ziek zijn doe ik hetzelfde, gelukkig zijn ze dat bijna nooit. Ze maken er ook tot nu toe geen misbruik van.



Mijn man is een type van "ik pas me niet aan, mijn lijf past zich maar aan,". Die moet ik dus naar de dokter schoppen. En andersom, ja eigenlijk hetzelfde. Ik blijf lang lopen maar ziek is ziek. Ik neem geen risico's meer met mijn gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2014 @ 23:31:

Snoezeman heeft aan mj een slechte verpleegster, als hij er om smeekt kan hij een kop thee krijgen, maar ziek zijn doe je wat mij betreft in bed. Daar kruipt hij dan ook braaf in.



Snoezekind heb ik direct afgericht met een "zieke kindertjes kunnen niet op de tablet, dat is te vermoeiend". Hij mag op bed, of met een deken op de bank, en in samenspraak met Snoezeman een paracetamol voor het slapen. Hij vindt paracetamol lekker (hoe bestaat het?) en zou zo een pakje leegvreten.

Kruipt jouw man 'braaf' in bed wanneer jij dat zegt? Heb jij je kind 'afgericht'?

Brrrrrrrr dat klinkt heel eng.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis onderscheiden we twee zorgen zien: griep/hoge koorts of flinke verkoudheid, buik griep of zo met goeie verhoging. Die eerste soort heb ik gelukkig al sinds mijn pubertijd niet meer gehad en vriend in ruim 10 jaar tijd misschien 1 of 2 keer. Toen lag ie dus ook op bed, kon niets en wilde vooral met rust gelaten worden. Die tweede variant komt eens per 1 of 2 jaar een keer voor bij ons beiden. Ik ga dan altijd stug naar mijn werk om vervolgens 's avonds en in het weekend niet meer waard te zijn, vriend deed dat ook altijd maar is sinds een paar jaar zover dat hij zich dan ook ziek meldt als het echt niet gaat en hij zijn vervanging goed kan regelen. Voor ons beiden geldt dat we ons in zo'n geval lamlendig voelen, uiteraard zouden we nog wel een vaatwasser kunnen uitruimen, maar gewoon op de bank hangen met een dekentje is fijner. En dat gunnen we elkaar dan ook gewoon, inclusief wat vertroetelen. Sterker nog, ik smelt altijd volledig weg bij hoe aandoenlijk mijn vriend dan is en hoe dankbaar hij mijn vertroetel dan ook aanneemt. Dat hij zich dan klote voelt is rot, maar dat ik met kippensoepjes en het brengen van dekentjes nog iets kan betekenen is fijn. En huishouden doe ik dan wel even, andersom doet hij dat ook gewoon als ik niet lekker ben. We zijn er niet om het elkaar bij belabberd voelen nog lastiger te maken met het stellen van hoge eisen.

En ja, een jaar of twee terug zaten we in de situatie dat we beiden met flinke verhoging een weekend op de bank lagen. Toen gebeurde het huishouden dus gewoon niet en aten we uit de vriezer of lieten we iets komen. De week erop hebben we dat samen gewoon weer ingelopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 15 november 2014 @ 23:35:

Ik vind vaak een 'kijk ons eens sterk en stoer zijn' gedoe van vrouwen, eerlijk gezegd.En dat dan gebruiken als excuus om te mogen bitchen over mannen.
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2014 @ 23:31:

Snoezeman heeft aan mj een slechte verpleegster, als hij er om smeekt kan hij een kop thee krijgen, maar ziek zijn doe je wat mij betreft in bed. Daar kruipt hij dan ook braaf in.



Snoezekind heb ik direct afgericht met een "zieke kindertjes kunnen niet op de tablet, dat is te vermoeiend". Hij mag op bed, of met een deken op de bank, en in samenspraak met Snoezeman een paracetamol voor het slapen. Hij vindt paracetamol lekker (hoe bestaat het?) en zou zo een pakje leegvreten.Wij zorgen thuis voor elkaar. Als er iemand ziek is dan ga ik er van uit dat ie ziek is, en geen aanstelleritis heeft. Dus dan zorg ik. Voor man of kind. Ik vind jou gefrustreerd overkomen. En enorm bazig. Moeten smeken om een kop thee....jeetje. En je kind africhten. En niet op de tablet mogen als je ziek bent. Je klinkt heel hard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beul.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik snap dat trouwens überhaupt niet, dat afzeiken van je man. Alsof het runnen van een huishouden met alles erop en eraan een soort machtsstrijd is.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Whopper.

Heb je zorg nodig dan krijg je dat. Part of the deal toch? En ik ga niet bepalen waar hij ziek is, in bed, op de bank of achter de pc. Het idee dat we elkaar als klein kind gaan behandelen doet me eng, benauwend en ongelijkwaardig aan. Respectloos ook.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist dat vrouwen heel veel klagen.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
En vrouwen zijn ook vaker ziek dan mannen.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
quote:koiboi schreef op 16 november 2014 @ 11:34:

Ik vind juist dat vrouwen heel veel klagen.Vooral over hun man (als hij ziek is);)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 16 november 2014 @ 11:36:

[...]





Vooral over hun man (als hij ziek is);)Vrouwen klagen over alles. Alle pijntjes worden tot in den treure besproken. Ik ben wel eens helemaal afgeknapt op een vrouw die best leuk leek, maar altijd wel ergens pijn had of niet lekker was.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
quote:koiboi schreef op 16 november 2014 @ 11:41:

[...]



Vrouwen klagen over alles. Alle pijntjes worden tot in den treure besproken. Ik ben wel eens helemaal afgeknapt op een vrouw die best leuk leek, maar altijd wel ergens pijn had of niet lekker was.Je moet wel de juiste vrouwen daten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Of je nu man of vrouw bent, klagen is gewoon zo niet sexy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven