medewerker tussen de middag overblijf school

24-09-2016 11:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er mensen die dit doen?

Wat zijn de ervaringen?
Mijn moeder heeft het jaren gedaan. Bereid je voor op kinderen die je ontzettend uittesten, uitdagen en je grenzen opzoeken. Het is lang niet altijd even gezellig.
quote:rosanne12 schreef op 24 september 2016 @ 11:55:

Mijn moeder heeft het jaren gedaan. Bereid je voor op kinderen die je ontzettend uittesten, uitdagen en je grenzen opzoeken. Het is lang niet altijd even gezellig.Goh, wat negatief. Misschien niet jaren met kinderen werken als je niet van kinderen houdt?
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 24 september 2016 @ 12:11:

[...]





Goh, wat negatief. Misschien niet jaren met kinderen werken als je niet van kinderen houdt?Wat trek jij snel conclusies. Ongelooflijk.
Ik ben sinds een jaar overblijfmoeder. Scheelt mij een keer op en neer rijden met de kinderen. Ik mag gelukkig mijn jongste kind gewoon meenemen tijdens overblijf. Zelf vind ik het heel leuk om te doen. En nee de kinderen zijn niet altijd even lief, maar daarvoor is het ook hun pauze. Zij mogen ook even uitrazen.
Bij ons op school zijn wat moeders die het echt voor het geld doen (11 euro voor een uur). Niet de grootste pedagogische talenten, en ze stralen ook niet uit dat ze er lol in hebben om daar te staan. Er is er ook wel eens een ontslagen omdat ze schreeuwde en een kind meesleurde.
Hier krijgen ze er 2,50 per keer voor. Dat is een uur met 2 overblijfouders op een groep van ongeveer 40 kinderen. Mooi niet dat ik me voor die paar rotcenten elke middag vast zou leggen.
quote:MinkeDeWit schreef op 24 september 2016 @ 12:21:

Bij ons op school zijn wat moeders die het echt voor het geld doen (11 euro voor een uur). Niet de grootste pedagogische talenten, en ze stralen ook niet uit dat ze er lol in hebben om daar te staan. Er is er ook wel eens een ontslagen omdat ze schreeuwde en een kind meesleurde.

Oh echt? Bij mijn oude basisschool was zoiets gewoon vrijwillig. Mijn moeder deed het met liefde en plezier, ondanks dat er wat pittige kinderen bij zaten.



En dat schreeuwen herken ik wel inderdaad. Dat gebeurde ook als ik over moest blijven.
Alle reacties Link kopieren
11 euro per uur? Da's veel. Vroeger bij ons was het vrijwillig en nu zie ik inderdaad weleens bedragen van 2,50 per uur voorbij komen.
quote:rosanne12 schreef op 24 september 2016 @ 12:24:

[...]



Oh echt? Bij mijn oude basisschool was zoiets gewoon vrijwillig. Mijn moeder deed het met liefde en plezier, ondanks dat er wat pittige kinderen bij zaten.



En dat schreeuwen herken ik wel inderdaad. Dat gebeurde ook als ik over moest blijven.Heel begrijpelijk hoor, want er zitten wat portretten op school, maar schreeuwen en verzuchten: 'Jij weer. Ik ben je nu helemaal zat, ga naar binnen', kan gewoon niet als je met kinderen werkt. Ik zou me nooit aanmelden als vrijwilliger omdat ik er niet aan moet denken om dat tuig in bedwang te moeten houden Voor die vrouwen is 45 euro per week een welkome aanvulling.
quote:minnimouse schreef op 24 september 2016 @ 12:27:

11 euro per uur? Da's veel. Vroeger bij ons was het vrijwillig en nu zie ik inderdaad weleens bedragen van 2,50 per uur voorbij komen.Voor 2,50 krijg je niemand. 11 euro mag nog als vrijwilligersbijdrage.
quote:MinkeDeWit schreef op 24 september 2016 @ 12:21:

Bij ons op school zijn wat moeders die het echt voor het geld doen (11 euro voor een uur). Niet de grootste pedagogische talenten, en ze stralen ook niet uit dat ze er lol in hebben om daar te staan. Er is er ook wel eens een ontslagen omdat ze schreeuwde en een kind meesleurde.Dit zie je op bijna alle scholen waar het betaald wordt. Ik ben groot voorstander van vrijwilligers, dan komen alleen die ouders die er zin in hebben. Er is dan wel vaak meer verloop, maar dat vind ik beter dan ouders die er geen zin in hebben. Helaas is 10 x 3 x 40 voor een aantal mensen genoeg geld om zich alle schoolweken vast te leggen op die tijd en daar chagrijnig te gaan staan.
quote:rosanne12 schreef op 24 september 2016 @ 11:55:

Mijn moeder heeft het jaren gedaan. Bereid je voor op kinderen die je ontzettend uittesten, uitdagen en je grenzen opzoeken. Het is lang niet altijd even gezellig.Dit. En altijd dezelfden die de sfeer verpesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 september 2016 @ 12:29:

[...]



Voor 2,50 krijg je niemand. 11 euro mag nog als vrijwilligersbijdrage.Er zijn toch genoeg scholen die 2,50 betalen. En waarom niet? Bij de meeste andere vrijwilligersbanen krijg je niks. Dus 2,50 is al leuk meegenomen als je het niet voor het geld hoeft te doen.
TSO is hier professioneel geregeld, hangt ook een kinderopvang prijskaartje aan, maar dat is het wel waard.
Alle reacties Link kopieren
2.50 geef dan niks..
Alle reacties Link kopieren
Hier regelen de leerkrachten dat zelf en daar ben ik ook blij mee. Er is dan een kort lijntje tussen de leerkracht van een kind en een kind dat problemen heeft/veroorzaakt of wat dan ook.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder doet dat op vrijwillige basis, als een zelfbedachte therapie voor haar psychische problemen. Als ik de verhalen hoor van haar dan vraag ik me af hoelang ze mag blijven. En ben ik blij dat de toekomstige basisschool van mijn dochter professionele TSO heeft.
quote:funnymiss schreef op 24 september 2016 @ 14:23:

Mijn schoonmoeder doet dat op vrijwillige basis, als een zelfbedachte therapie voor haar psychische problemen. Als ik de verhalen hoor van haar dan vraag ik me af hoelang ze mag blijven. En ben ik blij dat de toekomstige basisschool van mijn dochter professionele TSO heeft.Professionele opvang heet het ook als de bso een stel oma's aanneemt voor die tso, en ze met een stoomcursus opleidt. Been there seen that. Ik had voor de zomer een administratieve baan op een school. Man man wat een drama.
quote:sssssst schreef op 24 september 2016 @ 15:01:

[...]





Professionele opvang heet het ook als de bso een stel oma's aanneemt voor die tso, en ze met een stoomcursus opleidt. Been there seen that. Ik had voor de zomer een administratieve baan op een school. Man man wat een drama.Klopt. De coördinatie gebeurt bij ons door de BSO. We betalen 80 euro per jaar voor vier keer per week overblijven, dus dat valt wel weer mee. Eigenlijk is die 80 euro nog soort van onverschuldigd omdat de school een continurooster heeft (mag eigenlijk niet tegen betaling) maar het niet zo noemt.
Ik doe het als leerkracht geregeld zelf, maar op mijn vorige werk deden enkele ouders/stagiaires dat ook. Vrijwillig.

Het is aanpoten en je moet de kinderen leren kennen om ze aan te kunnen spreken. Ken de regels zodat het plezierig wordt en geen strijd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook werkzaam op een tso vanuit de kinderopvang. Ik ben de enige pedagogisch medewerker aangevuld met betaalde niet opgeleide dames. Die het over het algemeen prima doen. Het valt mij altijd op dat de kinderen zo ontzettend brutaal kunnen zijn, je moet echt wel ie mannetje kunnen staan zeg maar.

Ik heb vaak contact met ouders die klachten hebben over de opvang, maar ondertussen moet ik de ouders ook vaak bellen over conflicten die gebeuren tussen de kinderen en leidsters. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat er op veel scholen nu steeds meer met een continurooster wordt gewerkt, tijdens de BSO uren is het toch wat gezelliger met de kinderen.

Mijn gevoel is altijd dat wij als tso-krachten niet als volwaardig worden gezien door leerkrachten en ouders, terwijl ik ook gewoon een pedagogische opleiding heb doorlopen.
Hier een continurooster met een pedagogisch medewerker van de bso als toezichthouder. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat dat normaal was. Nu nog blijer met onze school.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2017 17:54
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Hulp voor elke overblijforganisatie
Alle reacties Link kopieren
Hier loop ik wel pleinwacht bij een contjnurooster dat is 'vrijwillig' en als je niet wil dan betalen



Maar gelukkig altijd in combinatie met een leerkracht of prof tso medewerker

En zou het never nooit alleen doen, nu spreek ik ze aan op regels indien nodig kijk als er iemand gevallen is maar grote mond of gedoe verwijs ik door of stuur de leerkracht erop af

Heb ook helemaal geen autoriteit zelf...ze lachen me anders uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven