Met iedereen overal een praatje maken

23-01-2017 14:16 58 berichten
Ik zit bij de garage. Vrij saai. Duurt lang. Ik forum wat. Maar af en aan druppelen er mensen binnen die dan tegen me aan gaan praten. Meestal begint 't met iets als: tjonge wat is het koud he buiten en gaat vandaar uit verder.

Ik heb daar totaal geen behoefte aan en ben niet sociaal (op zulke momenten).

Ik ben ook niet sociaal in bushokjes, bij de kassa, de dokter in de wachtruimte.

Nergens eigenlijk

Alleen in mijn eigen inner circle.

Dom over het weer lullen met vreemden trek ik dan ook zeer slecht.

Ik heb echter vriendinnen die hebben echt altijd en overal 'gezellig' contact.

In de sauna. Op het schoolplein. Op de tribune bij sport. In de trein. Altijd en overal. Het ziet er zo gemakkelijk uit maar ik kan het gewoon niet.

Ben jij een gemakkelijke kletser met vreemden en waarom doe je het eigenlijk en waar heb je het dan over?
Tjee. Het is me wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich wel een makkelijke prater. Laatst nog een kwartier lang met een oude man (hij was 83, zo vertelde hij later) bij de AH samen alle wasverzachters van een bepaald merk geroken en beoordeeld. Vond ik zo leuk, iedere keer als ik het nu gebruik moet ik eraan denken.
Alle reacties Link kopieren
I hear you

Ook niet mijn ding, makkelijke sociale praatjes met vreemden

vroeger vond ik het erg en benijdde ik mensen die het wel kunnen, nu niet meer.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2017 16:22
Reden: op de man, provoceren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoort het Viva-forum bij jouw inner circle?



Ik herken trouwens wel wat jij zegt hoor, ik knoop ook nooit zomaar een praatje aan met een wildvreemde.
Oh dear, how sad, never mind.
Nee, 100% geen behoefte aan.



Helaas denken andere mensen daar anders over, op de een of andere manier ben ik een onwillige praatpaal.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan wel over van alles op het viva forum lullen, maar over het weer of wat dan ook een social talk is blijkbaar erg moeilijk.

Gaan we nu verder over het weer? Ik heb heerlijk met de hond gelopen Het is prachtig buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan met iedereen praten, blijkbaar straal ik dat uit. Maar soms heb ik er totaal geen behoefte aan en dan kan ik vrij bot zijn.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2017 16:22
Reden: op de man, provoceren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 23 januari 2017 @ 14:20:

Ik ben op zich wel een makkelijke prater. Laatst nog een kwartier lang met een oude man (hij was 83, zo vertelde hij later) bij de AH samen alle wasverzachters van een bepaald merk geroken en beoordeeld. Vond ik zo leuk, iedere keer als ik het nu gebruik moet ik eraan denken.Ik laatst bij de jumbo met een man van bijna 90, dat zijn vrouw was overleden en dat hij nu alleen boodschapjes moest doen.
Alle reacties Link kopieren
Nope

Houdt ik niet van

Gelukkig heb ik over te algemeen een boos gezicht dus ik word niet heel vaak aangesproken door vreemden ..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar dan weer echt geen moeite mee. Voor mijn werk moet ik ook erg sociaal zijn dus dat komt goed uit.

Maar soms heb ik er ook even geen behoefte aan hoor, maar mocht iemand dan een praatje houden praat ik uiteraard wel terug
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook wel snel contact en dan hebben we een onzinpraatje. Vind het wel gezellig.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het superleuk om zo met iedereen een praatje te maken. Gaat bij mij vanzelf. Jammer dat je het zo vervelend vindt om met vreemden te kletsen. Nja ieder zijn ding toch. Iedereen is daar weer anders in.
Ik kan nog een diepgaand gesprek hebben met een lantaarnpaal.



(Hoe is het met je moeder?)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is er zo 1 ja... en mijn zoontje ook. Ik hou er helemaal niet van. Leave me alone.
Alle reacties Link kopieren
Hm nee, small talk met vreemden vind ik niet lastig of vervelend, al initieer ik 't zelf niet snel. Small talk met vage bekenden, collega's die ik niet echt ken etc vind ik daarentegen een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 23 januari 2017 @ 14:24:

[...]



Ik laatst bij de jumbo met een man van bijna 90, dat zijn vrouw was overleden en dat hij nu alleen boodschapjes moest doen.Ontroerend hè, ik ben dan vaak 'blij' dat ik diegene toch weer een beetje sociaal contact/aanspraak/luisterend oor heb kunnen geven
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 23 januari 2017 @ 14:27:

Ik kan nog een diepgaand gesprek hebben met een lantaarnpaal.



(Hoe is het met je moeder?)Hmm wat zou een lantaarnpaal te vertellen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan waar ik op dat moment zin in heb en wat ik uitstraal. Lichaamstaal is sterker dan woorden.

Gesprekken met vreemden zijn vaak heel verrassend en blijven me nog lang bij.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 23 januari 2017 @ 14:28:

[...]





Ontroerend hè, ik ben dan vaak 'blij' dat ik diegene toch weer een beetje sociaal contact/aanspraak/luisterend oor heb kunnen gevenDaarom, het kost weinig tijd en voor die man een groot plezier.
quote:Dragisa schreef op 23 januari 2017 @ 14:27:

Ik kan nog een diepgaand gesprek hebben met een lantaarnpaal.



(Hoe is het met je moeder?)

Ik vind objecten vaak ook een stuk leuker om mee te praten



In Israël zijn ze er ook erg goed in
quote:7102 schreef op 23 januari 2017 @ 14:28:

[...]

Hmm wat zou een lantaarnpaal te vertellen hebben?"Zou je alsjeblieft die kut hond ergens anders kunnen laten zeiken?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasinaa schreef op 23 januari 2017 @ 14:26:

Jammer dat je het zo vervelend vindt om met vreemden te kletsen.Hoezo?
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven