Mijn fascinatie voor stewardessen.

27-04-2007 14:41 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al iets gezegd op het reistopic door mij hierover, maar ik zal het even hier zetten, want er is wel wat met stewardessen.



Ik vind geen beroepsgroep zo sexy als stewardessen. Ze zijn goed en leuk gekleed (beetje tuttig maar dat verhoogd juist hun aantrekkingskracht), ze doen iets stoers, namelijk vliegen (het zweet breekt me uit bij de gedachte om te vliegen), en ik ben oud genoeg om te weten dat stewardessen vroeger iets magisch hadden, vrouwen van de wereld, altijd onderweg, ze kenden de wereld als hun broekzak, en ze maakten kennis met the glamorous life. Hulde!



Ik dacht: kom, ik ga eens op zoek naar leuke stewardessenfotoos. Die zijn er zeker op het web, maar dan gebeurt er iets leuks. Je krijgt vrouwen te zien in pakjes die nu absoluut niet meer kunnen. In de jaren 70 meende lufthansa de dames te moeten uitrusten met een knalgele bolhoed met een klep eraan, geen gezicht. Goede smaak is dus soms ook ver te zoeken. Maar qua damesmode krijg je wel een leuk beeld. Oosterse maatschappijen wikkelen de dames graag in lange gewaden, ook weer wat anders.

Tenslotte zijn er japanse films te bestellen waar de Japanse stewardessen een ware spermadouche krijgen van mannen die ze ook (waarschijnlijk) sexy vinden. Ze hebben er zelfs een soort vliegtuig decor voor gebouwd, waarbij er in het zogenaamde vliegtuig allemaal spannende dingen gebeuren. Bukkake airlines heet het (bukkake is Japans voor bespatting).



Er zijn hier ook stewardessen denk ik. Ik heb aan hen een paar vragen:



-Is het een glamourous life? Verdient het goed? Kom je op aparte plekken waar niemand anders komt?

-Hoe bevalt je uniform je? Mogen we je zien in je uniform, hier?

-Zijn er mannen (of vrouwen) die je proberen te versieren? Proberen mensen je te daten?

-Hebben de stewardessen mischien zelf voorbeelden van een geslaagd uniform, maar misschien ook een hilarisch uniform?

-Zijn jullie zelf bang om te vliegen? Hebben jullie ooit iets aparts meegemaakt (motor die uitviel of zo)? Hoeft niet alleen ellende te zijn hoor, een kunstgebit in het vakje voor een stoel terugvinden is ook al wat. Een stewardess redde mijn vakantie door mijn portemonee te brengen die ik in het vakje had gedaan (eikel die ik ben).



Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Kan je die foto van de Lufthansa stewardesjes hier eens plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Erg he?

Die rechter lijkt wel een kerel.

En dan die voetbalkeepershandschoenen erbij. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren


Er is al iets gezegd op het reistopic door mij hierover, maar ik zal het even hier zetten, want er is wel wat met stewardessen.



Ik vind geen beroepsgroep zo sexy als stewardessen. Ze zijn goed en leuk gekleed (beetje tuttig maar dat verhoogd juist hun aantrekkingskracht), ze doen iets stoers, namelijk vliegen (het zweet breekt me uit bij de gedachte om te vliegen), en ik ben oud genoeg om te weten dat stewardessen vroeger iets magisch hadden, vrouwen van de wereld, altijd onderweg, ze kenden de wereld als hun broekzak, en ze maakten kennis met the glamorous life. Hulde!



Ik dacht: kom, ik ga eens op zoek naar leuke stewardessenfotoos. Die zijn er zeker op het web, maar dan gebeurt er iets leuks. Je krijgt vrouwen te zien in pakjes die nu absoluut niet meer kunnen. In de jaren 70 meende lufthansa de dames te moeten uitrusten met een knalgele bolhoed met een klep eraan, geen gezicht. Goede smaak is dus soms ook ver te zoeken. Maar qua damesmode krijg je wel een leuk beeld. Oosterse maatschappijen wikkelen de dames graag in lange gewaden, ook weer wat anders.

Tenslotte zijn er japanse films te bestellen waar de Japanse stewardessen een ware spermadouche krijgen van mannen die ze ook (waarschijnlijk) sexy vinden. Ze hebben er zelfs een soort vliegtuig decor voor gebouwd, waarbij er in het zogenaamde vliegtuig allemaal spannende dingen gebeuren. Bukkake airlines heet het (bukkake is Japans voor bespatting).



Er zijn hier ook stewardessen denk ik. Ik heb aan hen een paar vragen:



-Is het een glamourous life? Verdient het goed? Kom je op aparte plekken waar niemand anders komt?

-Hoe bevalt je uniform je? Mogen we je zien in je uniform, hier?

-Zijn er mannen (of vrouwen) die je proberen te versieren? Proberen mensen je te daten?

-Hebben de stewardessen mischien zelf voorbeelden van een geslaagd uniform, maar misschien ook een hilarisch uniform?

-Zijn jullie zelf bang om te vliegen? Hebben jullie ooit iets aparts meegemaakt (motor die uitviel of zo)? Hoeft niet alleen ellende te zijn hoor, een kunstgebit in het vakje voor een stoel terugvinden is ook al wat. Een stewardess redde mijn vakantie door mijn portemonee te brengen die ik in het vakje had gedaan (eikel die ik ben).



Ik ben benieuwd.




Ik ben geen stewardess en het leven van een stewardess lijkt me dan ook weinig glamoureus.

Ten eerste dat verschrikkelijke pakje wat je aan moet trekken. Tenzij de bij Thai Airways of zo werkt en je een leuke exotische sarong aan mag ;).

Ten tweede het baantje zelf dat eigenlijk tijdens de vlucht niet meer is dan een soort van veredelde serveerster die altijd maar moet blijven lachen en mensen op hun wenken moet bedienen.

Ten derde vliegen ze wel de hele wereld rond maar is het volgens mij niet zo dat ze op plekjes komen waar nog nooit iemand is geweest. Ze vliegen toch meestal op de grote internationale steden/luchthavens, zitten daar dan een paar nachten in een hotel en vliegen dan weer terug.

Is mijns inziens weinig glamoureus aan, het is alleen maar hard werken en reizen door alle tijdzones en on top of that ook nog vaak naar het gezeur van passagiers moeten luisteren.



Ik hou ontzettend van reizen en de wereld rondvliegen maar dan niet als stewardess ;)
Alle reacties Link kopieren
Padua, alias zoveel meer interessante Ego's, heb

een tip voor je fascinatie, huur de dvd Soul plane met Snoop dogg.





Een en al grappige, lueke en ehmm... volle

stewardessen met opvallende achterkanten en opwaaiende chique

outfit.





Het vliegtuig is van alles voorzien, inclusief

dakterras, waar je enorme opvliegers van zult ervaren...veel

kijk-genot!



Trouwens, lachen dat je er weer bent en zo veel nieuwe en dit keer frisse idèen en interesses.
Alle reacties Link kopieren
Ten tweede het baantje zelf dat eigenlijk tijdens de vlucht niet meer is dan een soort van veredelde serveerster die altijd maar moet blijven lachen en mensen op hun wenken moet bedienen.
Hier zullen stewardessen over gaan vallen. Ik hoor namelijk overal dat ze er zijn voor de veiligheid van de passagiers en dat het serveren van eten en drinken slechts een bijtaak is. Let maar eens op... ;)
Alle reacties Link kopieren


Er zijn hier ook stewardessen denk ik. Ik heb aan hen een paar vragen:



-Is het een glamourous life? Oh ja! Wat de meesten niet weten is dat de rode loper naar het vliegtuig wordt uitgerold als de stewardessen aan boord gaan. Er zijn meestal ook veel fotografen aanwezig. Als het gewone gepeupel aan boord gaat is die allang weer verwijderd, uiterraard.Verdient het goed? Nou, behoorlijk vind ik zelf. Op dit moment (8 jaar ervaring, intercontinentaal maak ik ca. 5500 bruto per maand..  Kom je op aparte plekken waar niemand anders komt? Ja, lijkt me wel, hè....

-Hoe bevalt je uniform je? Economy-uniform...mwoah. Business-classs: Wow! Wel vervelend dat we ons constant moeten omkleden als we iets achter uit het tuigje nodig hebben. Mogen we je zien in je uniform, hier? Nee, maar is wel te goochelen...

-Zijn er mannen (of vrouwen) die je proberen te versieren?  Voornamelijk vrouwen, had ik zelf ook niet verwacht. Proberen mensen je te daten? Wederom voornamelijk de vrouwen. Denk dat ik per week zo'n kleine 20 telefoonnummers scoor.

-Hebben de stewardessen mischien zelf voorbeelden van een geslaagd uniform, maar misschien ook een hilarisch uniform? Geen tijd om wat voor je te zoeken, sorry.

-Zijn jullie zelf bang om te vliegen? Tssss. Padje, wat dacht je nu zelf? Hebben jullie ooit iets aparts meegemaakt (motor die uitviel of zo)? Ja, inderdaad een een motor die uitviel, dood- en doodeng. Veel paniek, er was zelfs een vrouw die haar baby in het 'overheadcompartment'  legde... Niet zo'n handige zet. Op ca. 600 meter was het probleem 'verholpen' , veel opluchting, maar de voortzetting van de vlucht bracht veel spanning mee. Er waren maar 2 lichtgewonden. Hoeft niet alleen ellende te zijn hoor, een kunstgebit in het vakje voor een stoel terugvinden is ook al wat. Een stewardess redde mijn vakantie door mijn portemonee te brengen die ik in het vakje had gedaan (eikel die ik ben).



Ik ben benieuwd.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Idd, meisje, we zijn er voor de veiligheid.;)
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 vriendinnen die bij de K.M werken. Maar de verhalen die ik van hun hoor......

Eentje woont nu samen met een piloot dus daar hoor ik weinig schokkende verhalen meer. Maar het schijnt dat het op de reizen naar verre landen, waar ze daar een aantal dagen verblijven en dan weer terug gaan, dat het een grote orgie en vreemdgaan is. Tuurlijk doen niet alle stewardessen eraan mee, maar de piloten zijn er in veel gevallen niet vies van. Oke, uitzonderingen daargelaten. Maar de verhalen en de feestjes in het verre weggistan deden wel mij wel even :o:?. Vergeet alleen niet dat je het hebt over honderden mensen die er werken en ik bijv. alleen van die ene vriendin hoor dat ze makkelijk na feesten bij elkaar blijven slapen of zoenen. Geloof dat mijn vriendin het ook nu wel een beetje  heeft gezien en een vaste relatie wilt. Maar moet wel grinneken als ik het losbolverhaal van anderen hoor. Plechtig zeg ik nu dat ik nooit met iemand zou willen die piloot is of purser.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja die verhalen waren altijd tussen het personeel. Nooit iets gehoord over personeel/passengiers. Ja dat doe je niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou kunnen: ik heb ooit gehoord dat er in de mijnbouw ooit een overgang geweest is van bepaalde kolendelftechnieken. Eerst had je de short wall method en later de long wall method. Het kwam erop neer dat samenwerken in kompels of koppels niet meer nodig was. Dit gaf een enorm ziekteverzuim. Wat bleek: in de koppels deelden de mannen hun angsten met elkaar, wat ze ook dichterbij bracht. Het zou goed kunnen dat piloten en stewardessen naar elkaar toe groeien omdat ze samen een "angstig" beroep hebben. Misschien bloeien relaties dan enorm op.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat denk ik niet. Meer geiligheid. In een ver land, een paar dagen moeten ze wachten voor ze terug gaan. Veel leuke uitjes en feesten savonds. Partners ver weg. Het is een code dat je er weinig over spreekt (uiteraard wel bij je vriendin die er niet werkt). En verder is het net een bank, iedereen weet het maar komt er niet mee naar buiten en zeker niet naar vriendin en partners van de vreemdgangers. Not done.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me af hoor. Je krijgt zo'n heibel met sexen op je werk. Bovendien wordt er ook vaak geroddeld, we weten hoe vrouwen zijn ;). Heel veel vrouwen zijn supertrouw, en willen geen gelazer, die willen een trouwe vriend en gaan niet liggen rotzooien met een piloot in een ver land.
Alle reacties Link kopieren
De brave stewardessen liggen dan allang op bed. En iedereen houdt zijn mond want geregeld worden collega's stelletjes. Dus het roddelcircuit is in een beperkt groepje erg grappig als je er niets mee te maken hebt. Maar na deze info hoef ik niemand meer uit die branche.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja, op het werk, al het personeel heeft een eigen ruime kamer dus op zich hoeft niemand het te weten. Alleen de mensen die het niet voor zich kunnen houden praten hun mond voorbij. Of zogenaamde "vriendinnen" die het in vertrouwen hebben gehoord.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ow, stewardessenpakjes! Dan moet je toch echt even [fgcolor=#ff0000]hier[/fgcolor] kijken! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me af hoor. Je krijgt zo'n heibel met sexen op je werk. Bovendien wordt er ook vaak geroddeld, we weten hoe vrouwen zijn ;). Heel veel vrouwen zijn supertrouw, en willen geen gelazer, die willen een trouwe vriend en gaan niet liggen rotzooien met een piloot in een ver land.
graag verwijs ik je naar het minnaressen topic op de relatie pijler ...



zo weer een ilusie armer
Alle reacties Link kopieren
voor de taal puristen  ilusie moet natuurlijk zijn   illusie
Alle reacties Link kopieren
Lys ik had gedacht dat jij je mond zou houden over alle geheimen?:o Want we hebben tijdens een van de trainingsdagen een formulier getekend vooral niets naar buiten te brengen naar burgers. Ben je dat nu al vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Lys bij welke maatschappij vlieg jij want ik vlieg ondertussen 14 jaar maar 55oo bruto haal ik echt niet.



Ik ben geen stewardess en het leven van een stewardess lijkt me dan ook weinig glamoureus.

Ten eerste dat verschrikkelijke pakje wat je aan moet trekken. Tenzij de bij Thai Airways of zo werkt en je een leuke exotische sarong aan mag ;). Ik hoef tenminste niet na te denken over wat ik aan moet trekken

Ten tweede het baantje zelf dat eigenlijk tijdens de vlucht niet meer is dan een soort van veredelde serveerster die altijd maar moet blijven lachen en mensen op hun  voetjes in het zand onderwenken moet bedienen.  Tja en aan het einde van mijn werkdag zit ik lekker met mijn een palmboom met een cocktail in m'n hand en oja een piloot aan m'n voeten

Ten derde vliegen ze wel de hele wereld rond maar is het volgens mij niet zo dat ze op plekjes komen waar nog nooit iemand is geweest. Ze vliegen toch meestal op de grote internationale steden/luchthavens, zitten daar dan een paar nachten in een hotel en vliegen dan weer terug. Ik kom inderdaad nooit uit mijn kamer en neem ook eten van huis mee want dat is zo lekker vertrouwd.

Is mijns inziens weinig glamoureus aan, het is alleen maar hard werken en reizen door alle tijdzones en on top of that ook nog vaak naar het gezeur van passagiers moeten luisteren. Die je vervolgens nooit meer terug ziet dus wat boeit het.



Ik hou ontzettend van reizen en de wereld rondvliegen maar dan niet als stewardess ;)





We doen inderdaad niet anders dan neuken tijdens een vlucht en op de bestemming. Één grote orgie, homo, hetero, het maakt niet uit,één grote geile bende. Ik dacht dat dat normaal was, dat doen artsen en verpleegsters toch ook???



En glamoureus....ja enorm, wanneer ik met jullie etensresten aan mijn vingers een trolley van 100 kilo door het gangpad loop te duwen!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel dus dat ik onder een pamboom zit etc etc:P
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het een van de meest overschatte beroepen die er bestaan

Je bent een serveerster in de lucht en krijgt er belachelijk veel voor betaald.



Even lekker kort dor de bocht
;)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik had toch serieuzere bedoelingen met dit topic. Ik ben toch benieuwd hoe stewardessen hun beroep ervaren. Dus als dat mag dan graag. Hoe is het beroep en wat blijft erover van onze denkbeelden.



Nu even wederom een hilarisch stewardessenkostuum.





Deze was van Tyrolean air.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het een van de meest overschatte beroepen die er bestaan

Je bent een serveerster in de lucht en krijgt er belachelijk veel voor betaald.



Even lekker kort dor de bocht
;)
Sorry hoor, maar belachelijk veel voor betaald??? Echt niet, we zijn geen piloten! Wij verdienen gewoon een gemiddeld salaris hoor, niets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
He Mayou vertel ff wat meer, ik ben zo nieuwsgierig. Gewoon, wat je meemaakt.

Ik las trouwens dat de KLM ooit een leeftijdsgrens had van 34 jaar, maar dat die is losgelaten.

En...moet je aan een bepaald gewicht voldoen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven