Mooie foto's uit de geschiedenis

07-08-2016 07:53 758 berichten
Onlangs stuitte ik op een artikel met 25 zeldzame foto's uit de geschiedenis. Deze zijn uit dat artikel, maar wie heeft nog andere mooie foto's om aan te vullen?



Nikola Tesla





Acrobaten bovenop de Empire State Building in 1934





Vrijheidsbeeld in de maak in Parijs in 1884





De graven van een katholieke vrouw en haar protestantse man

Alle reacties Link kopieren




De eerste vlucht van de Wright brothers. Ik kan weinig dingen bedenken die de wereld zo hebben veranderd.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat toevallig, ik zat net dit soort foto's te kijken.

Ik vind die oude 'creepy' foto's ook altijd mooi.
quote:Pingu schreef op 07 augustus 2016 @ 09:14:

Luguber, maar wel fascinerend: post mortem-fotografie uit de negentiende eeuw. Een overleden familielid werd dan nog 1 keer als 'levende' op de foto gezet.



http://theghostdiaries.co ... i-victorian-death-photos/Inderdaad zeg. Luguber en fascinerend tegelijk.
quote:-Kia-Ora- schreef op 07 augustus 2016 @ 09:29:

Deze website heeft de winnaars van de 'world press photos', ook altijd indrukwekkende foto's. Dat verdrinkende meisje is me altijd bijgebleven.



Mij ook.

Alle reacties Link kopieren
Fantastisch topic! Tvp
Alle reacties Link kopieren




Bonnie and Clyde
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Deze hoef ik niet uit te leggen!?







Ook Bonnie and Clyde
Het valt mij op dat de foto's voornamelijk Amerikaans(georienteerd) zijn.



Is daar een reden voor? Betere welvaart dus meer camera's in die tijd ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Kim Phuc, het napalm meisje, krijg er elke keer weer kippenvel van.

Ik ben zelf in Vietnam geweest en heb er de verminkte mensen gezien. Echt te vreselijk voor woorden.



Hier een artikel uit 2012, 40 jaar na de napalm luchtaanval, over hoe het met haar gaat.



http://www.nrc.nl/nieuws/ ... et-napalm-meisje-a1444394
Ook heel apart dat sommige dingen die toen in het dagelijks leven normaal waren relatief kort daarna al als bizar/belachelijk/not done worden beschouwd:

- de risico's die de bouwvakkers liepen bij de bouw van hoge gebouwen

- de peuter die in de kooi buiten hangt

- hoe men met overledenen omging

- enz.

Als je zo terug kijkt verandert er van alles toch razendsnel. En zoals ik er nu tegenaan kijk zijn dat verbeteringen. Ben benieuwd hoe er over vijftig jaar tegen onze tijd nu aan gekeken wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 07 augustus 2016 @ 09:14:

Luguber, maar wel fascinerend: post mortem-fotografie uit de negentiende eeuw. Een overleden familielid werd dan nog 1 keer als 'levende' op de foto gezet.



http://theghostdiaries.co ... i-victorian-death-photos/yes! zo fascinerend hè! soms is bijna niet te zien wie de overledene is, inmiddels weet ik een beetje waar aan je het kan zien.
very metal
Alle reacties Link kopieren
Op Pinterest staan nog veel meer van die 'post mortem' foto's. Echt luguber!

Ben gestopt met kijken, word er naar van.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Elvis in het leger, 1958





Charlie Chaplin, 1916





Meisje voor haar plat gebombardeerde huis in Londen,1940





Vietnam, 1950

Alle reacties Link kopieren
Heel gaaf dit. Boektip: Miss Peregrine's school voor peculiar children.

Een boek met oude bijzondere/ enge/ mysterieuze foto 's waar de schrijver een (fictief) verhaal omheen geschreven heeft.



https://www.bol.com/nl/p/ ... hildren/1001004010489671/
quote:ciambella schreef op 07 augustus 2016 @ 11:13:

Heel gaaf dit. Boektip: Miss Peregrine's school voor peculiar children.

Een boek met oude bijzondere/ enge/ mysterieuze foto 's waar de schrijver een (fictief) verhaal omheen geschreven heeft.



https://www.bol.com/nl/p/ ... hildren/1001004010489671/Hier moest ik ook meteen aan denken. Leuk boek, mede dankzij de foto's (en over een paar maanden de film )
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 07 augustus 2016 @ 11:17:

[...]





Hier moest ik ook meteen aan denken. Leuk boek, mede dankzij de foto's (en over een paar maanden de film )Ja en van Tim Burton, dus die moet ik zien
Tvp
Alle reacties Link kopieren
ik zag dat post mortem gebeuren voor het eerst in de film 'the others' met nicole kidman. creepy momentje was dat.
very metal
Alle reacties Link kopieren
Madonna krijgt een handtekening van Elvis.



When they go low, we go high. (M.Obama)
Tegenwoordig maken mensen nog steeds foto's van hun overleden geliefdes hoor. denk maar aan earlybirdfotografie en makeamemory. Dat zijn stichtingen die doodgeboren kindjes op de foto zet als herinnering voor de ouders.

En in de tijd voor de fotografie was het best gebruikelijk (voor de rijkeren) om een doodsportret te laten schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig die foto's.

Tvptje.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 07 augustus 2016 @ 09:29:

Deze website heeft de winnaars van de 'world press photos', ook altijd indrukwekkende foto's. Dat verdrinkende meisje is me altijd bijgebleven. Oh ja, verschrikkelijk. Er was toen ook een filmpje van in het nieuws. Je zag dat meisje langzaam in de modder verdwijnen met haar wanhopige moeder en hordes fotografen en cameramensen om haar heen. Echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:43:

Tegenwoordig maken mensen nog steeds foto's van hun overleden geliefdes hoor. denk maar aan earlybirdfotografie en makeamemory. Dat zijn stichtingen die doodgeboren kindjes op de foto zet als herinnering voor de ouders.

En in de tijd voor de fotografie was het best gebruikelijk (voor de rijkeren) om een doodsportret te laten schilderen.ja dat is zo. maar er worden volgens mij geen foto's meer gemaakt met 5 volwassenen en een dode oom recht op er tussen in. dat maakt het zo raar, de dode werd vaak zo neergezet dat het leek alsof ie nog leefde.
very metal
quote:-KING- schreef op 07 augustus 2016 @ 11:50:

[...]



ja dat is zo. maar er worden volgens mij geen foto's meer gemaakt met 5 volwassenen en een dode oom recht op er tussen in. dat maakt het zo raar, de dode werd vaak zo neergezet dat het leek alsof ie nog leefde.

nee niet meer op die manier. Maar doodsportretten zijn echt eeuwen heel gewoon geweest.

Ik heb die post mortem foto's ook gezien en vind ze eng en fascinerend. Een echtpaar met een dode baby op schoot. een jonge vrouw in bruidsjurk. Een peuter op een hobbelpaard. Eerst denk je, 'nou goh, boeiend' totdat er uitgelegd wordt dat het overledenen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven