Mooie foto's uit de geschiedenis

07-08-2016 07:53 758 berichten
Onlangs stuitte ik op een artikel met 25 zeldzame foto's uit de geschiedenis. Deze zijn uit dat artikel, maar wie heeft nog andere mooie foto's om aan te vullen?



Nikola Tesla





Acrobaten bovenop de Empire State Building in 1934





Vrijheidsbeeld in de maak in Parijs in 1884





De graven van een katholieke vrouw en haar protestantse man

Alle reacties Link kopieren




Gelukt? Jaaaaaaa'!! Bedankt!

Dit is mijn opa, geboren in 1890!
takkentrol wijzigde dit bericht op 11-09-2016 10:24
Reden: Gelukt!
% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Takkentrol! Wij hebben ook van dat soort foto's van familieleden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik net in 'plaatje veranderen' geplakt; gooi ze er hier ook nog maar even in





"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren


Ook mijn opa, de gene die zit. Ik vind het net de Daltons maar opa was zo vroom als het maar kon!





Dit is de opa van mijn opa, geboren in 1830!



Ik vind het bijzonder om naar die foto's te kijken en te bedenken dat dit familie van mij is, heb beide heren nooit gekend. Zeker als ik me bedenk welke ontwikkelingen mijn opa allemaal heeft mee gemaakt, zo'n beetje alle belangrijke uitvindingen! Maar ook twee wereldoorlogen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt




Workers washing the windows of the Empire State Building, 1932.











Three coal miners after a day’s work in South Wales, 1940.
Die ramenwassers......doodeng


Prinses Diana













New York City 1948 after the Christmas shopping rush





Nancy Reagan's Final Good-Bye At Her Husband's Casket At The End Of His Funeral Before It Was Lowered
Alle reacties Link kopieren
Echt heel erg leuk al deze foto's. Sommige fascinerend, sommige verdrietig. Plakkers bedankt!
heel graag gedaan, vind het een leuk topic en plak graag plaatjes





Walt Disney & zijn vrouw Lilian met Mickey in de sneeuw





Romy Schneider visits CHANEL 31, Rue Cambon, Paris, where Coco fits her for tweed suits, 1961.



Alle reacties Link kopieren
Leuk, die foto van Diana. Hij komt uit de jaren 80 maar door het interieur en de kleding van de mannen zou het net zo goed een eeuw eerder kunnen zijn.

Leave it to the English to honor tradition.



Ik zal ook weer eens wat plakken..nog even een onderwerp bedenken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Foto's uit het onofficiële en spontane staakt het vuren tussen Duitse en Engelse en ook Belgse troepen. Voor wie het verhaal niet kent;

In 1914 onstonden er hier en daar spontane staakt het vuren en werden cadeaus uitgewisseld, kerstliederen gezongen en -volgens sommige bronnen- zelfs spontaan een postje voetbal gespeeld.



















Ze begroeven ook samen de doden.









Een monument in Engeland, ter nagedachtenis

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Waanzin toch, dat die oorlog nog 4 jaar voortduurde.
idd en waarvoor? volkomen nutteloos
quote:Starshine-2 schreef op 20 september 2016 @ 00:27:

Waanzin toch, dat die oorlog nog 4 jaar voortduurde.idd, en na al die tijd waren ze nog steeds amper verplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend mooi topic, sommige foto's zijn prachtig, andere verdrietig of fascinerend. Maar altijd een verhaal erachter, mooi.
quote:nijntje021 schreef op 20 september 2016 @ 00:44:

idd en waarvoor? volkomen nutteloos

Ja, ook dat een ruzie tussen een aantal landen (Servië en Oostenrijk-Hongarije) uitgevochten in o.a. België die er geen fuck mee te maken had, door landen die er in meegetrokken waren vanwege solidariteitsafspraken.

Bizarre situatie kortom.
quote:Starshine-2 schreef op 20 september 2016 @ 10:24:

[...]



Ja, ook dat een ruzie tussen een aantal landen (Servië en Oostenrijk-Hongarije) uitgevochten in o.a. België die er geen fuck mee te maken had, door landen die er in meegetrokken waren vanwege solidariteitsafspraken.

Bizarre situatie kortom.idd. heel bizar, zag 2 jaar terug een docu er over met ook de verhalen van mensen die het hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.museumsyndicat ... t.php?artist=930&start=50

http://www.shorpy.com

http://www.vintag.es

http://www.cs.cmu.edu/~dellaert/aligned/
Alle reacties Link kopieren
Survivors of Auschwitz













Dachau April 1945





Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Indrukwekkend. Ik heb al veel gelezen over WOII, maar het blijft indruk op me maken.
Alle reacties Link kopieren
East meets West. Amerikanen en Russen ontmoeten elkaar midden in Duitsland in 1945.

Jammer dat het ijzeren gordijn daar neerdaalde later.

„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 26 september 2016 @ 22:07:

East meets West. Amerikanen en Russen ontmoeten elkaar midden in Duitsland in 1945.

Jammer dat het ijzeren gordijn daar neerdaalde later.

[afbeelding]
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren


Queen Victoria en Prince Albert, me the hun negen (!) kinderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
The 45-year-old patient, Jane Todd Crawford, had been misdiagnosed as being pregnant with twins. But when her pregnancy became long overdue, Jane started to get concerned



McDowell, who ran a surgical practice in Danville, Kentucky, offered a different diagnosis — a large ovarian tumor. He decided to risk the previously untried surgery and set Christmas Day for the operation.







It was a harsh December day when Jane set out on horseback from south of Greensburg to ride to Danville, Kentucky, a journey of 60 miles for several days. McDowell had refused to do the surgery anywhere but at his home where he had all of his equipment.



The procedure took 25 minutes and was scheduled to take place during church services in order to keep gawkers away. Jane was given only an oral dose of opium before being cut open; she also agreed to be held down by several strong arms (anesthesia was not invented yet).



The surgeon made a nine-inch incision and “took out 15 pounds of a dirty gelatinous-looking substance” before removing the rest of the tumor.



Jane’s recovery was uneventful. Twenty-five days later she got back on her horse and rode home. She lived another 50 years.

It was a harsh December day when Jane set out on horseback from south of Greensburg to ride to Danville, Kentucky, a journey of 60 miles for several days. McDowell had refused to do the surgery anywhere but at his home where he had all of his equipment.



The procedure took 25 minutes and was scheduled to take place during church services in order to keep gawkers away. Jane was given only an oral dose of opium before being cut open; she also agreed to be held down by several strong arms (anesthesia was not invented yet).



The surgeon made a nine-inch incision and “took out 15 pounds of a dirty gelatinous-looking substance” before removing the rest of the tumor.



Jane’s recovery was uneventful. Twenty-five days later she got back on her horse and rode home. She lived another 50 years.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...




Bowery men waiting for bread in bread line, New York City, c. 1910.





Frida Kahlo painting in her bed, 1940.





Meet Jackie Mitchell, the only female in history to strike out Lou Gehrig and Babe Ruth, 1931.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven