Muziek bij uitvaart moeder gezocht
woensdag 14 september 2011 om 22:32
Hallo allemaal,
bij mijn moeder is pas geleden uitgezaaide slokdarmkanker geconstateerd. Het gaat nu nog redelijk, maar de verwachting is dat haar toestand snel zal verergeren.
We zijn natuurlijk allemaal erg verdrietig, maar nu we van de eerste schok bekomen zijn willen we graag al het nodige regelen, mijn moeder is hier ook erg realistisch en dapper mee bezig. Zo heeft ze al een scenario voor de uitvaart in gedachten, de kaart ontworpen etc. Ze heeft mij gevraagd om mee te denken met de muziek die ze graag gedraaid wil hebben. Zelf heeft ze al uitgezocht; "Voor haar" van Frans Halsema, "Zeg me dat het niet zo is" van Frank Boeyen, iets van Rob de Nijs (ben even vergeten welk nummer) en nog wat klassieke stukken. Wat ik eigenlijk zoek, zijn dus Nederlandstalige liedjes in de geest van wat ik hierboven genoemd heb. Marco Borsato vindt ze dan weer niks, dus die valt af.
Tips, anyone? Ik zou er heel blij mee zijn, alvast dank!
bij mijn moeder is pas geleden uitgezaaide slokdarmkanker geconstateerd. Het gaat nu nog redelijk, maar de verwachting is dat haar toestand snel zal verergeren.
We zijn natuurlijk allemaal erg verdrietig, maar nu we van de eerste schok bekomen zijn willen we graag al het nodige regelen, mijn moeder is hier ook erg realistisch en dapper mee bezig. Zo heeft ze al een scenario voor de uitvaart in gedachten, de kaart ontworpen etc. Ze heeft mij gevraagd om mee te denken met de muziek die ze graag gedraaid wil hebben. Zelf heeft ze al uitgezocht; "Voor haar" van Frans Halsema, "Zeg me dat het niet zo is" van Frank Boeyen, iets van Rob de Nijs (ben even vergeten welk nummer) en nog wat klassieke stukken. Wat ik eigenlijk zoek, zijn dus Nederlandstalige liedjes in de geest van wat ik hierboven genoemd heb. Marco Borsato vindt ze dan weer niks, dus die valt af.
Tips, anyone? Ik zou er heel blij mee zijn, alvast dank!
Nothing happens for a reason
woensdag 14 september 2011 om 22:51
Ik weet niet of het NL moet zijn, ik heb er wat opgeslagen, deze vind ik ook mooi maar ik vind het moeilijk om te zeggen of het ook in een andere situatie gepast is;
Hou me vast;
http://www.youtube.com/watch?v=9KKnevuZ ... re=related
Kon ik nog maar even bij je zijn (thomas berge);
http://www.youtube.com/watch?v=fSVid6jX ... re=related
Hou me vast;
http://www.youtube.com/watch?v=9KKnevuZ ... re=related
Kon ik nog maar even bij je zijn (thomas berge);
http://www.youtube.com/watch?v=fSVid6jX ... re=related
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

woensdag 14 september 2011 om 22:58
woensdag 14 september 2011 om 23:00
woensdag 14 september 2011 om 23:00
DIT IS EEN LIEDJE VOOR ALS IK ER NIET MEER BEN
Robert Long
Voor als er afscheid van mijn resten wordt genomen.
Ik hoop tenminste dat de vrienden die ik ken
ook inderdaad die laatste keer nog willen komen.
En dat ik ook voldoende stof heb nagelaten
Voor wat verhalen die je glimlachend vertelt
En dat je toch met liefde over me kunt praten.
Al heb ik jullie soms dan ook teleurgesteld
Dit is een liedje voor de aula na de dienst
Voordat ik weggedragen word door de suppoosten
En voor de koffie en de cake wordt opgediend
Dit is bedoeld om wie er achterblijft te troosten.
Nou ja je mag natuurlijk best een traantje laten
Dat vind ik ergens ook wel weer een compliment
Maar niet te lang dan, want je weet dat zal niet baten
Wie overleden is die blijft dat tot het end
Dit is een liedje voor het feest dat achteraf pas
Wordt gevierd door alle vrienden en vriendinnen
Die nog wat aarde en wat bloemen op m'n graf
Hebben gestrooid en daarna kan het feest beginnen
Dus vul de glazen en bespreek m'n fouten
En denk na het drinken met vertedering en weemoed
En laat de geesten en lach dansen op tv
Een maf idee, jouw feest waaraan je zelf niet meedoet
Dit is een liedje voor wanneer ik ben vergaan
Voor als m'n grafsteen overwoekerd en verzakt is
Als er geen enkel kleinkindje meer zal staan
Omdat de laatste nabestaande te verzwakt is
Dit is een liedje dat uiteindelijk verstomt
Maar altijd zullen er weer nieuwe liedjes komen
Zoals er altijd ook weer nieuwe vreugde komt
En nieuwe liefde, nieuwe hoop en nieuwe troost
Ondanks tranen, ondanks dood en ondanks pijn
Is dit een liedje voor dat jullie er nog zijn
Ondanks de tranen ondanks dood en ondanks pijn
Dank jullie wel dat jullie m'n vrienden wilden zijn
Robert Long
Voor als er afscheid van mijn resten wordt genomen.
Ik hoop tenminste dat de vrienden die ik ken
ook inderdaad die laatste keer nog willen komen.
En dat ik ook voldoende stof heb nagelaten
Voor wat verhalen die je glimlachend vertelt
En dat je toch met liefde over me kunt praten.
Al heb ik jullie soms dan ook teleurgesteld
Dit is een liedje voor de aula na de dienst
Voordat ik weggedragen word door de suppoosten
En voor de koffie en de cake wordt opgediend
Dit is bedoeld om wie er achterblijft te troosten.
Nou ja je mag natuurlijk best een traantje laten
Dat vind ik ergens ook wel weer een compliment
Maar niet te lang dan, want je weet dat zal niet baten
Wie overleden is die blijft dat tot het end
Dit is een liedje voor het feest dat achteraf pas
Wordt gevierd door alle vrienden en vriendinnen
Die nog wat aarde en wat bloemen op m'n graf
Hebben gestrooid en daarna kan het feest beginnen
Dus vul de glazen en bespreek m'n fouten
En denk na het drinken met vertedering en weemoed
En laat de geesten en lach dansen op tv
Een maf idee, jouw feest waaraan je zelf niet meedoet
Dit is een liedje voor wanneer ik ben vergaan
Voor als m'n grafsteen overwoekerd en verzakt is
Als er geen enkel kleinkindje meer zal staan
Omdat de laatste nabestaande te verzwakt is
Dit is een liedje dat uiteindelijk verstomt
Maar altijd zullen er weer nieuwe liedjes komen
Zoals er altijd ook weer nieuwe vreugde komt
En nieuwe liefde, nieuwe hoop en nieuwe troost
Ondanks tranen, ondanks dood en ondanks pijn
Is dit een liedje voor dat jullie er nog zijn
Ondanks de tranen ondanks dood en ondanks pijn
Dank jullie wel dat jullie m'n vrienden wilden zijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 14 september 2011 om 23:02
Wat veel reacties al, lief!!! Dank jullie allemaal!
@ikbenik; ik weet eigenijk niet of mijn moeder de nummers die ik noemde al definitief had uitgekozen. In dat geval is het idd misschien al genoeg, maar ik denk dat ze gewoon nog meer wil verzamelen om uit te kiezen.
@sistermoon; ik kom gelukkig uit een hecht gezin, en ik weet zeker dat we dit "kunnen", hoe gek het ook klinkt. En het voelt idd goed om iets concreets voor mijn moeder te kunnen doen nu, zoals muziek uitzoeken en verzamelen.
Verder aan iedereen nogmaals heel veel dank, ik ga nu naar bed, maar morgen op mijn gemak alles nalezen en -luisteren. Welterusten!
@ikbenik; ik weet eigenijk niet of mijn moeder de nummers die ik noemde al definitief had uitgekozen. In dat geval is het idd misschien al genoeg, maar ik denk dat ze gewoon nog meer wil verzamelen om uit te kiezen.
@sistermoon; ik kom gelukkig uit een hecht gezin, en ik weet zeker dat we dit "kunnen", hoe gek het ook klinkt. En het voelt idd goed om iets concreets voor mijn moeder te kunnen doen nu, zoals muziek uitzoeken en verzamelen.
Verder aan iedereen nogmaals heel veel dank, ik ga nu naar bed, maar morgen op mijn gemak alles nalezen en -luisteren. Welterusten!
Nothing happens for a reason
woensdag 14 september 2011 om 23:02
http://doodeenvoudig.nl/i ... on=com_quickfaq&Itemid=13
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 14 september 2011 om 23:03
Juliet, wat vreselijk. Sterkte.
[persoonlijke informatie weggehaald]
Ik moest onlangs vreselijk huilen toen ik een oud liedje van Toontje Lager hoorde: Vroeg of Laat ("Vandaag nog niet maar vroeg of laat, weet ik dat je gaat"). Maar dat komt misschien ook omdat de muziek Toontje Lager voor mij nogal jeugdsentiment is.
Ik vind de muziek waar je moeder om heeft gevraagd ook prachtig, daar schiet ik ook altijd bij vol. Als me nog iets te binnen schiet, kom ik nog wel even posten hier.
[persoonlijke informatie weggehaald]
Ik moest onlangs vreselijk huilen toen ik een oud liedje van Toontje Lager hoorde: Vroeg of Laat ("Vandaag nog niet maar vroeg of laat, weet ik dat je gaat"). Maar dat komt misschien ook omdat de muziek Toontje Lager voor mij nogal jeugdsentiment is.
Ik vind de muziek waar je moeder om heeft gevraagd ook prachtig, daar schiet ik ook altijd bij vol. Als me nog iets te binnen schiet, kom ik nog wel even posten hier.
dana wijzigde dit bericht op 19-09-2011 01:36
Reden: privé
Reden: privé
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 14 september 2011 om 23:08
Deze is niet NL talig en sorry, de reclame van Youtube ervoor kan ik niet uitzetten;
Angel;
http://www.youtube.com/wa ... B2BEB1A848E5920D&index=17
W'are in heaven;
http://www.youtube.com/wa ... B2BEB1A848E5920D&index=20
Bij dit muzikale stuk van Beethoven moet ik altijd een traantje weg pinken;
http://www.youtube.com/watch?v=vQVeaIHW ... re=related
Angel;
http://www.youtube.com/wa ... B2BEB1A848E5920D&index=17
W'are in heaven;
http://www.youtube.com/wa ... B2BEB1A848E5920D&index=20
Bij dit muzikale stuk van Beethoven moet ik altijd een traantje weg pinken;
http://www.youtube.com/watch?v=vQVeaIHW ... re=related
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

woensdag 14 september 2011 om 23:19
Ne me quitte pas in de uitvoering van Sarah Bettens past denk ik helemaal bij de stijl die je in je OP hebt genoemd (en kan ik ook niet naar luisteren zonder vol te schieten). Breekbaar, chanson-achtig, envoudig en zó mooi...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 14 september 2011 om 23:39
Wat een verschrikkelijk nieuws, Juliet. Heel veel sterkte gewenst, ook voor je moeder.
Dit nummer is ook erg heftig, dus misschien vinden jullie het wel too much... maar het is wel erg mooi. Doe voorzichtig met luisteren, het kan, zeker in jou, omdat je je moeder moet laten gaan, emoties oproepen. Er staat helaas geen origineel op youtube, maar misschien ken je het, en dit is de tekst:
Ga maar vast vooruit - Frederique Spigt
Dit nummer is ook erg heftig, dus misschien vinden jullie het wel too much... maar het is wel erg mooi. Doe voorzichtig met luisteren, het kan, zeker in jou, omdat je je moeder moet laten gaan, emoties oproepen. Er staat helaas geen origineel op youtube, maar misschien ken je het, en dit is de tekst:
Ga maar vast vooruit - Frederique Spigt
woensdag 14 september 2011 om 23:56
Hij is al genoemd maar deze is zo ontzettend mooi. Deze kan ik nog steeds niet zonder brok in mijn keel luisteren. En mijn moeder leeft nog gewoon. Alleen al het idee. Héél veel sterkte de komende tijd Juliet
Karin Bloemen - Geen kind meer
@Fiorah: Wat een prachtig nummer van Frederique Spigt. Op Spotify staat hij wel als TO hem wil horen.
Karin Bloemen - Geen kind meer
@Fiorah: Wat een prachtig nummer van Frederique Spigt. Op Spotify staat hij wel als TO hem wil horen.