Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.



http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598



Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.



Veel napraatplezier!



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 22:40:

Ik vind dat zo onvoorstelbaar. Mensen lopen al eeuwen met een lichamelijke klacht, openen 's avonds een topic en krijgen dan het advies de hap te bellen. Alsof dat allemaal niets kost. En elke keer zie ik mijn ER weer omhoog gaan door dit soort types.





Een hap neemt niet alle patiënten aan hoor, daar zit een assistente voor met een strakke instructie!

Veel SEH's hebben ook een hap ervoor zitten.



Daar zitten de hogere kosten niet in hoor.

Maar is een te groot offtopic-pad om daar op in te gaan
Je bent zelf een theepot
Bellen is ook niet gratis denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar heb je vast gelijk in alleen als ik het niveau van topics hier en daar lees dan zou ik denken dat dit voorbeeld een goede aanleiding is om er een topic te openen dat wellicht daadwerkelijk nut (besef van de groeiende klassenmaatschappij) zou kunnen gaan betekenen. Maar hé...... misschien klink ik nu ook niet veel beter dan een oude, verlopen hippie die de arm half hoog houdt en met haar vingers het vredesteken maakt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou ja, ik ben blij dat ik niet de enige linksdraaiende boomknuffelaar ben die dit beleid op zijn zachtst gezegd een beetje raar vindt .
quote:Enn schreef op 19 december 2014 @ 23:13:

Nee, daar heb je vast gelijk in alleen als ik het niveau van topics hier en daar lees dan zou ik denken dat dit voorbeeld een goede aanleiding is om er een topic te openen dat wellicht daadwerkelijk nut (besef van de groeiende klassenmaatschappij) zou kunnen gaan betekenen. Maar hé...... misschien klink ik nu ook niet veel beter dan een oude, verlopen hippie die de arm half hoog houdt en met haar vingers het vredesteken maakt.







Weet je, ik denk er nog eens over. Ik moet toch nog een keer een zaterdagtopic openen, en zoals jij het beschrijft klinkt het toch wel belangwekkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 december 2014 @ 22:44:

Pfff, wij krijgen niet eens een kerstpakket, als uitzendkrachten. Ik geloof wel dat er nog een presentje klaar ligt van het uitzendbureau, maar dat moet ik nog ophalen.

Maar wat ik echt erg vond: er was vanavond een kerstborrel. En die was niet voor de productiekrachten (de sorteerders dus), alleen voor het kantoorpersoneel. Erger nog: de productiekrachten mochten in hun pauze niet eens naar de kantine, want daar was die kutborrel, dus moesten ze maar in de hal blijven hangen.



Gelukkig ben ik maar uitzendkracht dus ik kon toch al geen aanspraak maken op een eventuele borrel, en bovendien zit ik in de pauze nooit in de kantine want naar het rookhol buiten. Dus voor mij maakte het weinig uit, maar voor mijn collega's-met-een-contract vind ik het toch wel erg eh... erg hoor.



Erg en dom. Zorg voor personeel is ècht belangrijk.

Ik maakte vandaag de andere kant mee en denk dat dat zo helpt!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 december 2014 @ 23:13:

Nou ja, ik ben blij dat ik niet de enige linksdraaiende boomknuffelaar ben die dit beleid op zijn zachtst gezegd een beetje raar vindt .
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 23:05:

Jeetje Enn, je bent elke dag anders. Dat kan ik niet handelen hoor.

Zie onderschrift.

En daar paste de elf met chips-oren niet naast.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 19 december 2014 @ 23:15:

[...]





Erg en dom. Zorg voor personeel is ècht belangrijk.

Ik maakte vandaag de andere kant mee en denk dat dat zo helpt!Het helpt ook. Een gezellig feestje op zijn tijd werkt beter om de neuzen dezelfde kant op te krijgen dan een droge presentatie. Onderscheid maken werkt wij/zijgevoel in de hand en dat komt de samenwerking niet ten goede.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 december 2014 @ 23:19:

[...]





Het helpt ook. Een gezellig feestje op zijn tijd werkt beter om de neuzen dezelfde kant op te krijgen dan een droge presentatie. Onderscheid maken werkt wij/zijgevoel in de hand en dat komt de samenwerking niet ten goede.Precies. En ik snap niet dat de managers/directie dat nou niet snappen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 19 december 2014 @ 23:16:

[...]



Zie onderschrift.

En daar paste de elf met chips-oren niet naast.



Ik heb geen idee waar ik nu naar zit te kijken.

Mijn god, wat ben je toegetakeld inmiddels
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Zo is het MrsS. Lang geleden werkte ik bij een instelling, het kerstgeschenk voor "de werkvloer" was een afwasborstel, zo een op voetjes. Het management ging uit eten bij het Okura. Want ja, geen geld he?
quote:Enn schreef op 19 december 2014 @ 23:16:

[...]



Zie onderschrift.

En daar paste de elf met chips-oren niet naast.Ander onderschrift, andere ava! Ik vind je eng nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 december 2014 @ 23:24:

[...]





Precies. En ik snap niet dat de managers/directie dat nou niet snappen.Geen verstand van mensen of van groepsdynamiek. Penny wise, pound foolish.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ach, wat mijn werkgever tot nu toe heeft bereikt is dat zijn sorteerders niet meer doen dan strikt noodzakelijk (op een paar werklustige gekken na, waaronder ik-zei-de-gek maar je moet toch iets doen om de tijd te laten verstrijken he). Dus ja, ze zijn vooral dom. En gelukkig kan ik daar heel goed boven staan, dus mij raakt het niet. Maar het is wel een teken aan de wand ja.
Heel eerlijk, het is altijd gezelliger als lg er niet bij is. Dan is iedereen echt zichzelf en de sfeer veel losser.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 23:27:

Heel eerlijk, het is altijd gezelliger als lg er niet bij is. Dan is iedereen echt zichzelf en de sfeer veel losser.Dat klopt, ik weet wanneer ik moet gaan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 december 2014 @ 23:19:

[...]





Het helpt ook. Een gezellig feestje op zijn tijd werkt beter om de neuzen dezelfde kant op te krijgen dan een droge presentatie. Onderscheid maken werkt wij/zijgevoel in de hand en dat komt de samenwerking niet ten goede.



Exact.

Schoonmaakpersoneel in mijn organisatie loopt via een extern bedrijf, een bedrijf dat niet aan extra's doet. Veelal zijn het buitenlandse werknemers of NL- werknemers met nog volledig eigen gewoontes. Ze hebben niets met een kerstpakket dus vanavond kregen ze van mijn werkgever een feestje: uitgebreid eten en muziek ( dus niet van hun eigen werkgever)

Ik liep er langs vanavond en het was zó gezellig! Marokkaanse dames prachtig aangekleed, een aantal Afrikanen bleken nog eten te hebben meegenomen, er werd gedanst etc



Hoewel de werkgever vd schoonmakers nooit aan iets extra's doet, doet hij wel iets goed denk ik: weinig wisseling in personeel. Dat mijn werkgever dan iets doet voor dat personeel vind ik zoet.
Je bent zelf een theepot
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 december 2014 @ 23:29:

[...]





Dat klopt, ik weet wanneer ik moet gaan.
Dat vind ik mooi Suus!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 19 december 2014 @ 23:32:

[...]





Exact.

Schoonmaakpersoneel in mijn organisatie loopt via een extern bedrijf, een bedrijf dat niet aan extra's doet. Veelal zijn het buitenlandse werknemers of NL- werknemers met nog volledig eigen gewoontes. Ze hebben niets met een kerstpakket dus vanavond kregen ze van mijn werkgever een feestje: uitgebreid eten en muziek ( dus niet van hun eigen werkgever)

Ik liep er langs vanavond en het was zó gezellig! Marokkaanse dames prachtig aangekleed, een aantal Afrikanen bleken nog eten te hebben meegenomen, er werd gedanst etc



Hoewel de werkgever vd schoonmakers nooit aan iets extra's doet, doet hij wel iets goed denk ik: weinig wisseling in personeel. Dat mijn werkgever dan iets doet voor dat personeel vind ik zoet.Goede actie van je baas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 23:26:

[...]



Ander onderschrift, andere ava! Ik vind je eng nu Ik heb deze uitspraken vanmorgen echt gelezen op dit forum en ik heb besloten om eens anders de kerst in te gaan. Ik doe met Oud en Nieuw wel weer leuk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 19 december 2014 @ 23:27:

Heel eerlijk, het is altijd gezelliger als lg er niet bij is. Dan is iedereen echt zichzelf en de sfeer veel losser.



Dat is gelukkig niet overal zo. Ik heb geweldig gelachen met ons management vanmiddag.

Dan zijn ze bij ons toch wel gelijk met de rest hoor.

Zal die mannen ook echt gaan missen als ik straks weg ben daar. "Mijn mannen"
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 december 2014 @ 23:37:

[...]





Dat is gelukkig niet overal zo. Ik heb geweldig gelachen met ons management vanmiddag.

Dan zijn ze bij ons toch wel gelijk met de rest hoor.

Zal die mannen ook echt gaan missen als ik straks weg ben daar. "Mijn mannen" Bij ons word je een dag later aangesproken op hoe raar je danste, hoeveel biertjes je op had enz. En dan echt corrigerend, niet "jeuh, wat was het gezellig hè!"
quote:SuzanneSuus schreef op 19 december 2014 @ 23:32:

[...]





Exact.

Schoonmaakpersoneel in mijn organisatie loopt via een extern bedrijf, een bedrijf dat niet aan extra's doet. Veelal zijn het buitenlandse werknemers of NL- werknemers met nog volledig eigen gewoontes. Ze hebben niets met een kerstpakket dus vanavond kregen ze van mijn werkgever een feestje: uitgebreid eten en muziek ( dus niet van hun eigen werkgever)

Ik liep er langs vanavond en het was zó gezellig! Marokkaanse dames prachtig aangekleed, een aantal Afrikanen bleken nog eten te hebben meegenomen, er werd gedanst etc



Hoewel de werkgever vd schoonmakers nooit aan iets extra's doet, doet hij wel iets goed denk ik: weinig wisseling in personeel. Dat mijn werkgever dan iets doet voor dat personeel vind ik zoet.En die mensen gaan volgende week dus met een goed gevoel naar hun werk, en zetten alleen al vanwege dat goeie gevoel wellicht een tandje bij. Mijn collega's gaan morgen naar hun werk in de overtuiging dat ze voor hun werkgever niet meer zijn dan een hoop stront, vastbesloten er zoveel mogelijk de kantjes af te lopen. Hoe een eikel kun je zijn als werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven