Napraattopic 75

05-01-2017 19:50 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.



Lees hier de OP van het Napraattopic.



Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.



Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.



Veel napraat plezier!



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Je snapt vast dat ze daar geen antwoord meer op kan geven nu.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 januari 2017 @ 10:13:

Je snapt vast dat ze daar geen antwoord meer op kan geven nu.

Ja, die had ik door Maar ik denk zomaar dat ze vast nog wel meeleest en daarom toch dit berichtje, omdat ik vind dat ze daardoor haar goedpraten van wat ze schreef, volledig onderuit haalt.

Het kan gebeuren dat je een keer iets stoms post omdat je vergat na te denken, maar ga daar dan niet allemaal mooie praatjes omheen strooien om het goed te praten.
Mwoa. Ze heeft haar excuus aangeboden en weet dat het niet slim was. De andere posters die er over door bleven gaan vond ik eigenlijk veel naarder.
Alle reacties Link kopieren
O jee, er is over me ge(na)praat zie ik.



Ik weet natuurlijk allang dat wat ik deed ongepast gevonden wordt, maar ik vind dan weer ongepast om degene die nu op anoniem is maar te blijven aanvallen, terwijl ze duidelijk heeft uitgelegd hoe ze het bedoelde.



Maar ja, een miskraam zorgt er blijkbaar voor dat iemand alleen nog maar aai en knuffels mag krijgen en dat er verder niks gezegd mag worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 10:23:





Maar ja, een miskraam zorgt er blijkbaar voor dat iemand alleen nog maar aai en knuffels mag krijgen en dat er verder niks gezegd mag worden.In dit geval:Haar miskraam.



Ze vraagt in dat topic niet om informatie en geeft aan verdrietig te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 10:23:

O jee, er is over me ge(na)praat zie ik.



Ik weet natuurlijk allang dat wat ik deed ongepast gevonden wordt, maar ik vind dan weer ongepast om degene die nu op anoniem is maar te blijven aanvallen, terwijl ze duidelijk heeft uitgelegd hoe ze het bedoelde.



Maar ja, een miskraam zorgt er blijkbaar voor dat iemand alleen nog maar aai en knuffels mag krijgen en dat er verder niks gezegd mag worden.serieus? wat moet er dan gezegd worden vanwaar die behoefte?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 10:43:

[...]



serieus? wat moet er dan gezegd worden vanwaar die behoefte?

Ik nam het op voor degene die nu op anoniem is (sorry, weet haar nick niet meer) en daarna reageerde ik op reacties op mij.

Dat moet niet gezegd worden, maar er worden zo makkelijk aannames gedaan over wat ik bedoel (of wat anderen bedoelen), dat ik dan toch graag wil uitleggen wat ik werkelijk bedoeld heb.



Ik vind in zo'n topic andere dingen ongepast.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het heel jammer dat ze op anoniem is. Ik hoop dat ze weer terug komt.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 10:23:

O jee, er is over me ge(na)praat zie ik.



Ik weet natuurlijk allang dat wat ik deed ongepast gevonden wordt, maar ik vind dan weer ongepast om degene die nu op anoniem is maar te blijven aanvallen, terwijl ze duidelijk heeft uitgelegd hoe ze het bedoelde.



Maar ja, een miskraam zorgt er blijkbaar voor dat iemand alleen nog maar aai en knuffels mag krijgen en dat er verder niks gezegd mag worden.Wat is daar mis mee? Het is ook erg verdrietig en ingrijpend. Ik heb ook een miskraam, of hoe je dat ook moet noemen, gehad en die kwam niet spontaan op gang. Moest toen kiezen tussen pillen of curettage, want ik mocht van het ziekenhuis niet langer wachten (ik had al een poosje gewacht) en koos toen voor het laatste. En ondanks dat een miskraam heel veel voorkomt, vond ik het heel verdrietig en ingrijpend. In mijn ogen was het een kindje dat toen heel gewenst was. Dat jij er op jouw manier tegenaan kijkt is prima, maar een ander mag daar op haar manier tegenaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 22 januari 2017 @ 11:01:

[...]



Wat is daar mis mee? Het is ook erg verdrietig en ingrijpend. Ik heb ook een miskraam, of hoe je dat ook moet noemen, gehad en die kwam niet spontaan op gang. Moest toen kiezen tussen pillen of curettage, want ik mocht van het ziekenhuis niet langer wachten (ik had al een poosje gewacht) en koos toen voor het laatste. En ondanks dat een miskraam heel veel voorkomt, vond ik het heel verdrietig en ingrijpend. In mijn ogen was het een kindje dat toen heel gewenst was. Dat jij er op jouw manier tegenaan kijkt is prima, maar een ander mag daar op haar manier tegenaan kijken.

Daar gaat het toch helemaal niet om?



In vrijwel elk topic waarin mensen niet reageren op de manier waarop TO wil krijgt een TO te horen dat het nu eenmaal een openbaar forum is en dat iedereen mag reageren zoals ie wil (nou ja, binnen de forumregels).

Daarop zijn een paar uitzonderingen, waaronder ook miskramen vallen. Sowieso ziekte en dood vallen eronder.

En dat gaat natuurlijk wel eens mis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Waar het om gaat is dat die discussie compleet zijn doel voorbij aan het gaan was. TO had verdriet en zocht troost. Ze was bang, maar daar werd uiteindelijk geen gehoir meer aan gegeven.



De dame die uiteindelijk anoniem is gegaan is, naar mijn idee, compleet door de mangel gehaald, terwijl ze heel duidelijk excuus had aangeboden. Blijkbaar was ook dat een reden om alsnog het topic compleet uit verband te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om gelijk willen krijgen en doordrammen.



Zoiets als uit goed fatsoen je tekst een keer weg halen. En de topic niet kapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 11:10:

Waar het om gaat is dat die discussie compleet zijn doel voorbij aan het gaan was. TO had verdriet en zocht troost. Ze was bangEn daar was volgens mij behoorlijk aandacht voor, maar er was ook discussie over een ongepaste reactie waarover de betreffende poster alsmaar commentaar kreeg, ook nadat ze het uitgelegd had.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:11:

[...]



En daar was volgens mij behoorlijk aandacht voor, maar er was ook discussie over een ongepaste reactie waarover de betreffende poster alsmaar commentaar kreeg, ook nadat ze het uitgelegd had.Mijn reactie was ineens geplaatst, terwijl ik nog bezig was. Heb iets toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruesel schreef op 22 januari 2017 @ 11:11:

Het gaat om gelijk willen krijgen en doordrammen.



Zoiets als uit goed fatsoen je tekst een keer weg halen. En de topic niet kapen.

Ja, het gaat idd om gelijk willen krijgen, alleen wel omdat ik uit reacties merk dat er dingen totaal verkeerd begrepen en uitgelegd worden en dan leg ik het dus nog een keer uit, want ik wil graag begrepen worden.



Maar wat ik in dat topic al schreef: voor mij was mijn miskraam gewoon een tijdig ingrijpen van de natuur en ik begrijp werkelijk niet waarom je, naast het verdriet, want ja, dat snap ik natuurlijk heus wel, ineens niet meer in staat zou zijn om ook nog over iets anders te denken/praten.schrijven.

Het één kan naast het ander bestaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:04:

[...]



Daar gaat het toch helemaal niet om?



In vrijwel elk topic waarin mensen niet reageren op de manier waarop TO wil krijgt een TO te horen dat het nu eenmaal een openbaar forum is en dat iedereen mag reageren zoals ie wil (nou ja, binnen de forumregels).

Daarop zijn een paar uitzonderingen, waaronder ook miskramen vallen. Sowieso ziekte en dood vallen eronder.

En dat gaat natuurlijk wel eens mis.

Ik viel over een post van jou in dat topic en wilde het topic niet verder vervuilen door je daar erop aan te spreken.



Natuurlijk gaat het wel eens mis en de forummer die nu op anoniem is had haar excuses aangeboden. Wat mij betreft was dat klaar.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:14:

[...]



Ja, het gaat idd om gelijk willen krijgen, alleen wel omdat ik uit reacties merk dat er dingen totaal verkeerd begrepen en uitgelegd worden en dan leg ik het dus nog een keer uit, want ik wil graag begrepen worden.



Maar wat ik in dat topic al schreef: voor mij was mijn miskraam gewoon een tijdig ingrijpen van de natuur en ik begrijp werkelijk niet waarom je, naast het verdriet, want ja, dat snap ik natuurlijk heus wel, ineens niet meer in staat zou zijn om ook nog over iets anders te denken/praten.schrijven.

Het één kan naast het ander bestaan.Maar zover was/is TO nog lang niet. Ze zat er notabene middenin. Er is een tijd en een plaats voor alles, zoals ze zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 11:16:

[...]





Maar zover was/is TO nog lang niet. Ze zat er notabene middenin. Er is een tijd en een plaats voor alles, zoals ze zeggen.Tja, ik nam het op voor de forumster die nu op anoniem is, want ik vond de reacties op haar, nadat ze uitleg had gegeven, totaal ongepast.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:14:

[...]



Ja, het gaat idd om gelijk willen krijgen, alleen wel omdat ik uit reacties merk dat er dingen totaal verkeerd begrepen en uitgelegd worden en dan leg ik het dus nog een keer uit, want ik wil graag begrepen worden.



Maar wat ik in dat topic al schreef: voor mij was mijn miskraam gewoon een tijdig ingrijpen van de natuur en ik begrijp werkelijk niet waarom je, naast het verdriet, want ja, dat snap ik natuurlijk heus wel, ineens niet meer in staat zou zijn om ook nog over iets anders te denken/praten.schrijven.

Het één kan naast het ander bestaan.

Bij mij duurde dat een poosje. Het voelde voor mij niet als ingrijpen van de natuur, maar als falen van mijn lichaam. Nu heb ik het verwerkt en is er weer volop ruimte voor andere dingen.

Ik snap nu wel wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 11:16:

[...]





Maar zover was/is TO nog lang niet. Ze zat er notabene middenin. Er is een tijd en een plaats voor alles, zoals ze zeggen.

En die tijd en plaats verschillen nogal per persoon.

Meestal reageer ik helemaal niet in zulke topics, maar nu zag ik toevallig de reacties op de nu anonieme forumster en reageerde ik daarop.

En vervolgens werd er weer op mij gereageerd op een manier die niet echt prettig was, dus daar reageerde ik weer op.

En ik vind dus echt dat dat gewoon moet kunnen in zo'n topic.

Maar ik weet dat dat voor veel mensen niet geldt, dus ik doe het zelden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:18:

[...]



Tja, ik nam het op voor de forumster die nu op anoniem is, want ik vond de reacties op haar, nadat ze uitleg had gegeven, totaal ongepast.Dat siert je ook, helaas kon jij uiteindelijk de kastanjes daardoor uit het vuur halen.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:20:

[...]



En die tijd en plaats verschillen nogal per persoon.

Meestal reageer ik helemaal niet in zulke topics, maar nu zag ik toevallig de reacties op de nu anonieme forumster en reageerde ik daarop.

En vervolgens werd er weer op mij gereageerd op een manier die niet echt prettig was, dus daar reageerde ik weer op.

En ik vind dus echt dat dat gewoon moet kunnen in zo'n topic.

Maar ik weet dat dat voor veel mensen niet geldt, dus ik doe het zelden.Ik moet ook zeggen, dat voor mijn gevoel dit de eerste keer was dat er zo een topic zo uit de hand liep. (Of ik heb ze over het hoofd gezien, kan ook.)Het probleem is geweest dat de focus op verkeerde dingen werden gelegd. De excuses van de dame die nu anoniem is, had genoeg moeten zijn geweest. Ze maakte ze overigens naar TO. Als anderen die excuses niet accepteren , is dat natuurlijk ook raar.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 10:50:

[...]



Ik nam het op voor degene die nu op anoniem is (sorry, weet haar nick niet meer) en daarna reageerde ik op reacties op mij.

Dat moet niet gezegd worden, maar er worden zo makkelijk aannames gedaan over wat ik bedoel (of wat anderen bedoelen), dat ik dan toch graag wil uitleggen wat ik werkelijk bedoeld heb.



Ik vind in zo'n topic andere dingen ongepast.zo'n topic lijkt me dan geen goede plaats om iemand te verdedigen, dan kan je beter naar napraat.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:29:

[...]



zo'n topic lijkt me dan geen goede plaats om iemand te verdedigen, dan kan je beter naar napraat.Ja, dat was wrsch beter geweest, maar de aanval gebeurde ook in dat topic, dus ik reageerde gewoon daar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:14:

[...]



Ja, het gaat idd om gelijk willen krijgen, alleen wel omdat ik uit reacties merk dat er dingen totaal verkeerd begrepen en uitgelegd worden en dan leg ik het dus nog een keer uit, want ik wil graag begrepen worden.



Maar wat ik in dat topic al schreef: voor mij was mijn miskraam gewoon een tijdig ingrijpen van de natuur en ik begrijp werkelijk niet waarom je, naast het verdriet, want ja, dat snap ik natuurlijk heus wel, ineens niet meer in staat zou zijn om ook nog over iets anders te denken/praten.schrijven.

Het één kan naast het ander bestaan.ik snap helemaal niet waarom het relevant is te melden wat zo'n gebeurtenis voor jou betekent. Zeker niet als je er niet ook, net als TO, midden in zit. Aan emoties valt geen waarde te hangen, toch zeg je met zo'n opmerking iets over de waarde van de emotie van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven