Napraattopic 75

05-01-2017 19:50 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.



Lees hier de OP van het Napraattopic.



Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.



Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.



Veel napraat plezier!



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:32:

[...]



ik snap helemaal niet waarom het relevant is te melden wat zo'n gebeurtenis voor jou betekent. Zeker niet als je er niet ook, net als TO, midden in zit. Aan emoties valt geen waarde te hangen, toch zeg je met zo'n opmerking iets over de waarde van de emotie van TO.

Ja, klopt.

En of het relevant is............ ik vond van wel. Niet zozeer voor TO, maar wel in de discussie die ontstond.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:32:

[...]



ik snap helemaal niet waarom het relevant is te melden wat zo'n gebeurtenis voor jou betekent. Zeker niet als je er niet ook, net als TO, midden in zit. Aan emoties valt geen waarde te hangen, toch zeg je met zo'n opmerking iets over de waarde van de emotie van TO.Dat komt inderdaad als een vreselijke dooddoener over. Net zoals er vaak moeilijk gedaan wordt over de benoeming van wat er in je buik zit. " Het is nog geen kind, maar een vrucht/ hoopje cellen" dat letterlijk gedoe altijd.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:33:

[...]



Ja, klopt.

En of het relevant is............ ik vond van wel. Niet zozeer voor TO, maar wel in de discussie die ontstond.Maar daar gaat het nu juist om; TO.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 januari 2017 @ 10:22:

Mwoa. Ze heeft haar excuus aangeboden en weet dat het niet slim was. De andere posters die er over door bleven gaan vond ik eigenlijk veel naarder.



+1



Ik hoop dat ze onder een andere nick terugkomt
Alle reacties Link kopieren
Niet om je eigen ego.
quote:Star schreef op 22 januari 2017 @ 11:39:

[...]





+1



Ik hoop dat ze onder een andere nick terugkomt Hopelijk leest ze mee. Iemand die op anoniem gaat, zit er in mijn ogen echt mee. Als het haar niet zou interesseren, was ze gewoon vrolijk doorgegaan met forummen.
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:32:

[...]



ik snap helemaal niet waarom het relevant is te melden wat zo'n gebeurtenis voor jou betekent. Zeker niet als je er niet ook, net als TO, midden in zit. Aan emoties valt geen waarde te hangen, toch zeg je met zo'n opmerking iets over de waarde van de emotie van TO.Dat is bij de meeste topics toch zo, dat je vanut je eigen referentiekader reageert? Bij een vreemdgaande man reageert ook het gros met 'ik zou' etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruesel schreef op 22 januari 2017 @ 11:40:

Niet om je eigen ego.

Nee, al snap ik dat het zo kan overkomen.

Als ik doordram is dat eigenlijk altijd omdat ik merk dat ik verkeerd begrepen word en niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Laten we vooropstellen dat niemand echt kwade bedoelingen had. Het is gewoon compleet uit de hand gelopen omdat het voor velen (helaas) heel persoonlijk wordt vanwege eigen ervaring.
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 11:22:

[...]





Dat siert je ook, helaas kon jij uiteindelijk de kastanjes daardoor uit het vuur halen.+1 en eens met je reactie eronder.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:42:

[...]



Nee, al snap ik dat het zo kan overkomen.

Als ik doordram is dat eigenlijk altijd omdat ik merk dat ik verkeerd begrepen word en niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben.Als de gemoederen zo hoog oplopen, willen mensen elkaar vaak niet eens meer begrijpen. Dan is het soms beter om even te wachten en er later op terug te komen. Hoe het gesprek hier vandaag verloopt, had gisteren nooit gelukt.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:42:

[...]



Nee, al snap ik dat het zo kan overkomen.

Als ik doordram is dat eigenlijk altijd omdat ik merk dat ik verkeerd begrepen word en niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben.Dat snap ik wel. Ik wilde jou ook niet aanvallen, alleen zeggen hoe ik het ervaren heb en dat dat waarschijnlijk anders is en was dan hoe jij dat ervaren hebt.
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 11:47:

[...]





Als de gemoederen zo hoog oplopen, willen mensen elkaar vaak niet eens meer begrijpen. Dan is het soms beter om even te wachten en er later op terug te komen. Hoe het gesprek hier vandaag verloopt, had gisteren nooit gelukt.Eens.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 11:42:

[...]



Nee, al snap ik dat het zo kan overkomen.

Als ik doordram is dat eigenlijk altijd omdat ik merk dat ik verkeerd begrepen word en niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben.is toch hetzelfde solo?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 22 januari 2017 @ 11:54:

[...]



is toch hetzelfde solo?Vind ik niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 12:01:

[...]



Vind ik niet.Je bedoelingen zijn anders, maar op een ander komt het hetzelfde over. Je hebt immers een punt die je duidelijk wilt maken, wat anderen " moeten" begrijpen/met je eens zijn. ( Maar ik begrijp hoe jij dat anders ziet)
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 22 januari 2017 @ 12:02:

[...]





Je bedoelingen zijn anders, maar op een ander komt het hetzelfde over. Je hebt immers een punt die je duidelijk wilt maken, wat anderen " moeten" begrijpen/met je eens zijn.

En hiermee loop je het risico in een vergelijkbare cirkel terecht te komen: ik ga nogmaals uitleggen hoe ik het zie en jij hoe jij het ziet enz. enz.

Ik zie het anders, maar ik begrijp wel hoe drammerig het over kan komen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 12:06:

[...]



En hiermee loop je het risico in een vergelijkbare cirkel terecht te komen: ik ga nogmaals uitleggen hoe ik het zie en jij hoe jij het ziet enz. enz.

Ik zie het anders, maar ik begrijp wel hoe drammerig het over kan komen.Je wilt gewoon niet verkeerd begrepen worden en dat is begrijpelijk. Ik heb dat ook hoor! Alleen als ik weet dat ik duidelijk ben geweest, laat ik het gewoon zo. Het is anderen hun probleem of ze mij willen begrijpen of niet.Je kunt maar zoveel doen natuurlijk.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 12:06:

[...]



En hiermee loop je het risico in een vergelijkbare cirkel terecht te komen: ik ga nogmaals uitleggen hoe ik het zie en jij hoe jij het ziet enz. enz.

Ik zie het anders, maar ik begrijp wel hoe drammerig het over kan komen.Dat jij het anders ziet wil niet zeggen dat iemand anders dat ook vind. Je kunt uitleggen wat je bedoelt en hoe jij het ervaart/ziet, maar je kunt niet van een ander verwachten het ook zo te zien. Dat is hoe het op mij overkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 22 januari 2017 @ 12:23:

[...]



Dat jij het anders ziet wil niet zeggen dat iemand anders dat ook vind. Je kunt uitleggen wat je bedoelt en hoe jij het ervaart/ziet, maar je kunt niet van een ander verwachten het ook zo te zien. Dat is hoe het op mij overkomt.

Ik verwacht nooit dat iemand het net zo ziet als ik. Ik verwacht wel dat als iemand op mij reageert dat diegene dan gelezen heeft wat ik schrijf, En dat laatste gaat nogal eens mis, omdat er niet alleen gelezen wordt, maar ook geïnterpreteerd en daarbij gaat het nogal eens mis.

En dan ga ik keer op keer uitleggen, net zo lang tot ik het idee heb dat diegene iig begrijpt wat ik bedoeld heb. Of diegene het er mee eens is maakt me helemaal niet uit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 januari 2017 @ 12:27:

[...]



Ik verwacht nooit dat iemand het net zo ziet als ik. Ik verwacht wel dat als iemand op mij reageert dat diegene dan gelezen heeft wat ik schrijf, En dat laatste gaat nogal eens mis, omdat er niet alleen gelezen wordt, maar ook geïnterpreteerd en daarbij gaat het nogal eens mis.

En dan ga ik keer op keer uitleggen, net zo lang tot ik het idee heb dat diegene iig begrijpt wat ik bedoeld heb. Of diegene het er mee eens is maakt me helemaal niet uit.Duidelijk en ik snap je. Ik heb in rl een beetje hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Of de uitleg nu duidelijk of nodig was, de plaats ervan vond ik onbeschrijflijk lomp en ongepast.

Daar is napraat voor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 22 januari 2017 @ 12:39:

Of de uitleg nu duidelijk of nodig was, de plaats ervan vond ik onbeschrijflijk lomp en ongepast.

Daar is napraat voor.

Ja, dat heb ik inmiddels al tig keer gehoord.

Ik vond het zelf totaal niet ongepast, maar ja, ik werd na (bijv) mijn miskraam vooral gestoord van al die mensen die het nergens anders meer over konden hebben dan over MIJN miskraam, dus dat kleurt uiteraard mijn mening.

Ik vind dat er op zo'n moment ook best nog ruimte is voor iets anders dan alleen het verdriet.



Ik heb trouwens ook nergens gelezen dat TO last had van die discussie, dat is allemaal invulling en aannames. Van anderen, die dat dus invullen voor TO.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:feow schreef op 22 januari 2017 @ 12:39:

Of de uitleg nu duidelijk of nodig was, de plaats ervan vond ik onbeschrijflijk lomp en ongepast.

Daar is napraat voor.Ja, dat vond ik eigenlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
TO kon weinig invullen door haar eigen verdriet.



Maar ach, de wereld vergaat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven