Nescafe Dolce Gusto of Senseo Latte Select

29-12-2008 21:31 19 berichten
Ik wil graag een van deze twee apparaten voor mijn moeder kopen, maar ik weet niet zo goed welke nou beter/handiger is.



Kunnen jullie mij misschien adviseren? Wat zijn jullie ervarigen met deze apparaten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dolce gusto en ik ben fan
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds 5 weken in het bezit van de Dolce Gusto,en ben er erg tevreden over.Had hiervoor een Senseo maar ik vind deze koffie wel lekkerder smaken.Koffie van de Dolce Gusto wordt ook goed warm,ten op zichte van de senseo lauwig.

De koffie cups van de Dolce gusto zijn wel prijzig 4,69 voor een doosje van 16 cups.Maar als jij een capuccino of een latte machiatto wil zetten heb je 2 cups nodig per kop.
Alle reacties Link kopieren
Ik overwoog een Senseo Latte te kopen, maar ben afgehaakt door de slechte recensies die ik op internet tegenkwam. Slechts sporadisch positieve ervaringen, en overwegend zeer negatieve ervaringen.
Peas on earth!
Kijk eens op wonen, daar is al een topic over Dolce Gusto!
Alle reacties Link kopieren
geen van 2en.. wij hadden hetzelfde idee en hebben ons eens goed laten voorlichten over de opties.



Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij een volautomaat espresse automaat. Beste van dit spul voor thuisgebruik is de Jura Ena (rond de 500 euries) en een van bijv. bosch/siemens/delonghi.. tussen de en 500 euro).



Waarom? Hierin kunnen gewone bonen, die je maalt naar eigen smaak. Dus qua kosten stukken voordeliger en echt goede koffie. Uiteindelijk zijn de kosten per kopje koffie ook voordeliger.



Daarbij is de verkrijgbaarheid van koffiebonen stukken beter en voordeliger dan die van nespresso achtige dingen. De nieuw senseo staat bekend om zijn storingen !



Dus.. wil je lekkere koffie, goede verkrijgbaarheid en qua prijs/kwaliteit verhouding een goede keus dan kies je voor een volautomaat. Merk naar eigen keuze uiteraard. Er is daarin nogal veel verschil qua uitvoering. MAar google eens naar de Jura Ena (en dat is top of the line en echt goede smaak) of kijk eens bij bosch of delonghi..



suc6
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die nieuwe Senseo en ik kan ben dr helemaal tevreden over. Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je per kop (ik drink alleen macchiatos) iedere keer melk moet bijvullen (ik maak dus 2x 1 kop voor 1 mok). Maar de smaak is prima, schuim is heerlijk stevig (de suiker blijft er op liggen, heb getest haha en blijft er ook opliggen). De verdeling melk/koffie is prima. Misschien nog aan de vroege kant om echt definitief een oordeel te vellen maar tot op heden niks dan lof.
Ik heb gekeken naar de nescafe dulce gusto en em geprobeerd, maar vond het erg onnatuurlijk en plastisch om koffie uit een cup te drinken. In de plaats daarvan een espresso-apparaat gekocht, met verse koffie. Bevalt erg goed.
Alle reacties Link kopieren
senseo's smaken verschrikkelijk, het is oploskoffie, de zogenaamde machiato en cappuchino zijn bij de senseo opgeleukte smaakjeskoffie en enorm duur van voor een macchiato betaal je en een cupje melk (vieze melk) en een cupje koffie, dat is 64 ct. per drankje. Nespresso is minstens zo makkelijk, wellicht ietsje duurder maar dan heb je ook echte espresso en cappuchino
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van smaak is de Dolce Gusto te verkiezen boven de Senseo. De Dolce Gusto benadert de smaak van een echte espresso vrij dicht.



Meer info:

Info over Dolce Gusto



Top 3 koffiezetapparaten



Betreft handigheid scoort de Dolce Gusto ook hoog, vrij makkelijk te onderhouden.



Veel succes en prettige feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiekenenr schreef op 30 december 2008 @ 12:28:

Kwestie van smaak is de Dolce Gusto te verkiezen boven de Senseo. De Dolce Gusto benadert de smaak van een echte espresso vrij dicht

o, benadert... ja zo kan je het ook zeggen



Meer info:

Info over Dolce Gusto



Top 3 koffiezetapparaten



Betreft handigheid scoort de Dolce Gusto ook hoog, vrij makkelijk te onderhouden.



Veel succes en prettige feestdagen.
Hier is het andere topic: Ervaringen met de Dolce Gusto



Koffiekenenr? Bent u reclame aan het maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon mijn persoonlijke mening geven zoals Leaf heeft gevraagd.



Prijs/kwaliteit is de Dolce gusto gewoon beter dan de Senseo.



Wil je natuurlijk "echte" espresso kijk dan eens naar de Jura toestellen. Maar Leaf vroeg een keuze tussen Senseo en Dolce Gusto... tussen die 2 is de laatste gewoon de betere.



Prettige feestdagen
Alle reacties Link kopieren
Dolce gusto, hier nog een fan!
Alle reacties Link kopieren
Die DG is wel bijzonder lelijk vormgegeven..

Schrik er elke keer weer van wanneer ik hem op tv zie langskomen.

Maar goed, dat vind ik ook van de Senseo en die heeft half NL ook gekocht ...brr.



Succes met vergelijken/kiezen en laat het prijskaartje niet je oordeel over kwaliteit beinvloeden. Ik ben al jaren gelukkig met mijn espresso apparaat van 20 euro. (kruidvat merk geloof ik)
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Van de week dus de Dolce Gusto gekocht en ben er wel happy mee. Inderdaad makkelijk schoon te maken en ook het koffie zetten zelf is een eitje. Heb wel getwijfeld aan een Nespresso, maar het type wat ik dan graag wilde kwam op 349,-, nu heb ik een zilverkleurige DG voor 124,-.



Moet wel bekennen dat ik de vormgeving ook niet zo vind, maar ja dat heb je met veel keukenapparaten......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar weken een Nespresso apparaat. De goedkoopste uit de serie kostte 100,- bij de Mediamarkt, 50,- terug van nespresso (nog tot 11 januari), ook nog eens 25,- korting bij de MM (helaas nu niet meer), dus ik had m spotgoedkoop!



Ik ben niet een echte koffiedrinker, maar die koffie is heerlijk. WIj hebben er een goedkope melkopklopper van de DE bij. Werkt ook prima en je moet toch wachten tot de koffiekopje is gevuld... Duurt precies even lang!
Alle reacties Link kopieren
Sinds niet z'n lange tijd heb ik een Dolce Gusto en ik ben er echt onwijs blij mee! Ik vind de koffie gewoon heel lekker en daarnaast zeggen mensen altijd iets van het apparaatje als ze hem op mijn tafel zien staan. Het ronde bolletje ziet er gewoon heel schattig uit vind ik. Dus ik zou hem zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet bekend met de Senseo Latte Select maar ik heb nu wel de Nescafe Dolce Gusto thuis staan! Ik test hem tijdelijk voor een gebruikersonderzoek, en kan hem dan kosteloos terugsturen... Maar ik denk dat ik al verkocht ben!



Ik drink zelf normaal gesproken alleen maar koffie in een cafe, lunchroom of restaurant (cappucino of latte macchiatto) en thuis met filterapparaat of ergens anders met Senseo hoeft het van mij niet. Ik ben heel erg enthousiast over de cappucino en latte macchiatto die ik maak met mijn Dolce Gusto! De koffie is goed warm, maar niet zo heet dat ik lang moet wachten om hem te drinken. De smaak is vers, en de melk smaakt naar echte melk, niet naar poedermelk. Het melkschuim is mooi stevig, nog niet eerder gezien uit een at-home-apparaat.



Het design van de Dolce Gusto is modern, compact (ik had hem groter verwacht dus dit is zeker een pluspunt, mijn aanrecht is niet zo groot) en hij is erg vriendelijk in gebruik. Met het zetten van koffie druppelt hij wel wat lang na, maar ik haal gewoon meteen de cup eruit en gooi die weg. Ik heb snel mijn lekkere kopje koffie!



Het enige nadeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen is de prijs van de cups. Ik weet niet wat de Senseo Latte Select voor prijzen heeft? Ik ben wel bereid meer te betalen voor mijn kop koffie in vergelijking met een standaard Senseo bijv. omdat ik ook gewoon echt een andere koffie heb. Maar als ik bezoek krijg zou ik niet zo snel voor iedereen Dolce Gusto's gaan zetten, maar zou ik daarom een filter- of Senseoapparaat naast de Dolce Gusto willen houden.



Succes met de beslissing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven