Nieuwe Viva site, nieuwe regels?

02-05-2007 21:56 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij tijd en wijlen (?) is er altijd veel commentaar op het beleid / de regels op het Viva forum. Logisch, want een beperking -in welke vorm dan ook- is natuurlijk nooit leuk. Toch heeft een forum regels en beleid nodig. Nu er aankomende zomer een nieuwe website wordt gelanceerd, is dat een mooi moment om ook weer eens de regels / het beleid onder de loep te nemen.Middels deze discussie wil ik jullie uitnodigen om mee te praten over de regels op Viva.nl.Welke regels moeten er per 1 augustus worden afgeschaft? En welke regels zouden we toe moeten voegen? Hoe zou jij het beleid liever zien?We zijn benieuwd naar jullie meningen en wie weet voeren we jouw idee / voorstel wel uit!



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Graag minder kletstopics op de mama-pijler ; elke mei-moeder, januari-moeder, december-moeder opent haar eigen topic met mede-maand-moeders......  erg oninformatief, erg leuterachtig en de andere minder babbelachtigetopics zakken razendsnel.

Geen idee hoe , maar het zou een veel grotere doelgroep bestrijken wanneer ouders vn oudere kinderen er ook zouden posten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik geef BGB gelijk, hoewel ik niet op mamma's kom. Al eerder gevraagd of het ouders mag worden.

Per ongeluk kwam ik laatst op Lijf, muis schoot uit, maar hetzelfde geldt voor al die dieettopics, ik weet er helaas te weinig van om het precies aan te geven maar bij eerste aanzicht leek het erop dat er elke week/maand een nieuw topic erover wordt geopend en mensen oproepen. Ik heb er geen last van omdat ik er niet kom maar door die overkill kom ik ook niet op dat soort sites.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Individuen die dagelijks een nieuw topic openen.

Van "een verkoudheidheidje" tot "nog geen sms terug ontvangen" en zelfs "dodelijke ziektes". Ik zal geen namen noemen maar sommige mensen kicken op aandacht. Je merkt gelijk dat de vaste posters dit soort topics links laat liggen. Maar de nieuwkomer trapt er wel in en komt direct met alle goedbedoelde knuffels en kusjes aanwandelen....
Alle reacties Link kopieren
Zou graag zien dat ook de engels de regels handhaven. Kijk nou wat er van de week gebeurde op de Mama(die mag ook veranderd worden)pijler over het oproepje van Isabel en de hemangioom. Hoe sneu het voor het meiske is, we hebben akkoord gegeven bij aanmelding op dit forum dat we geen oproepjes plaatsen op het forum maar op het prikbord plaatsen. Toch moest de engel het bij de redactie overleggen of het mocht blijven staan omdat het ernstig was. Geld vragen aan een ander is altijd ernstig, en daar moet een keus in zijn. Achteraf is dit topic toch verwijderd, maar dat er overlegd moet worden met de redactie terwijl het de regels breekt vind ik al een punt. Er wordt zo met 2 maten gemeten, en mens ziet het 2 dagen later 3 oproepjes op 1 ochtend.



Beetje een lap tekst, maar heb me er echt over lopen opwinden. Ben echt geen heilige boon hoor, maar als ik ergens akkoord mee ga, en een moderator dat niet doet, ja dan weet ik ook niet meer wat serieus is.;)
Alle reacties Link kopieren
En weer te snel op plaatsen gedrukt.



Als er centrale topics zijn, de nieuwe topics die daar op aansluiten gewoon gelijk sluiten. Hoevaak komt het niet voor dat iemand een topic opent die voor het centrale topic is bedoeld en zegt: mijn vraag is anders...ammehoela:D
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hmzz Qwert zo had ik het nog niet gezien dat een engel je zou berispen maar onder eigen naam zou kunnen steunen. Zou me daar dan ook niet lekker bij voelen. Ik hou inderdaad van rechtvaardigheid. Of allemaal of niemand en niet afgaande op onderwerp.



Als een engel de regels al niet handhaafd hoe serieus moet je een forum als Viva dan nemen? Viva stond als profi forum te boek, maar heb het in 4 jaar zo zien afglijden.



Nou ga ik misschien ff te ver, maar een engel op de mama-pijler die door te weinig tijd, geen zin blabla bij een nieuw geopend topic niet kan zien dat het topic gaat uitdraaien op een (ik noem maar ff) bf/fv afzeik, ik weet het beter jadajadajada topic, is geen goede engel voor de mamapijler. Je moet ingrijpen voor het uit de klauwen loopt. Zelfs de poststers van de pijler weten dit na de openingspost. Zie maar aan "de stoel" "de tribune" of het "puckie-effect" wat ik ook al voorbij heb zien komen. Posters geven dus zelf al aan dat een bepaald topic uit de hand zou kunnen lopen, waar een engel dus op moet inspringen en juist die topics in de gaten moet houden, en moet inspringen VOORDAT de boel in de soep loopt.



ik vind mezelf zoooooooo vaag vandaag. Als iemand dit begrijpt....chapeau.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hou je je nou rustig in jouw situatie? ;) Jij kan geen stress hebben nu.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Angels forummen mee, da's een ding wat zeker is. En spreek me maar niet tegen, want dat is zo duidelijk als wat.  Kan je er zo wat opnoemen.

Dat zou dan óf niet meer moeten mogen, óf openheid van zaken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik word daar altijd zooooooooooo vrrrrrreselijk nieuwsgierig van...vertel vertel vertel
Alle reacties Link kopieren
Dus, even een samenvatting van de wensen tot nu toe genoemd:





* Minder klets- / lijntopic



* Meer Angels per pijler



* Angels niet langer anoniem



* Consequenter uitvoeren van beleid





Mijn eerste reactie:





* Minder klets- / lijntopics (o.a. bij Lijf en Mama's)



In het nieuwe forum wordt het mogelijk om een discussie te taggen

binnen een pijler. Het forum wordt hierdoor overzichtelijker en op

meerdere manieren benaderbaar. Dat betekent niet dat er minder topics

zullen komen (in tegendeel hopen wij), maar wel dat je makkelijk het

overzicht bewaard.





* Meer Angels per pijler



Ga ik overwegen





* Angels niet langer anoniem



Ga ik overwegen





* Consequenter uitvoeren van beleid



Het is al zovaak gezegd; we streven naar een consequent beleid, maar

net als in het dagelijks leven zijn er slechts een paar regels en

ontelbaar veel situaties. Het blijft (gelukkig) mensenwerk om de regels

in al die situaties toe te passen. Wat dat betreft kunnen we het nooit

goed doen, want de ene keer vinden jullie ons te streng en de andere

keer niet streng genoeg...





Ik ben benieuwd naar meer meningen. Wat vinden jullie van de regels zoals deze nu zijn opgesteld?
Alle reacties Link kopieren


Graag minder kletstopics op de mama-pijler ; elke mei-moeder, januari-moeder, december-moeder opent haar eigen topic met mede-maand-moeders......  erg oninformatief, erg leuterachtig en de andere minder babbelachtigetopics zakken razendsnel.

Geen idee hoe , maar het zou een veel grotere doelgroep bestrijken wanneer ouders vn oudere kinderen er ook zouden posten.






Mijn kinderen zijn alláng geen baby meer, maar ik klets ook mee bij mama's. :) en ik maak me dubbel schuldig, want zit ook bij een 'lijn'topic. Ik vind dat eigenlijk niet zo'n probleem. Wél dat je steeds weer nieuwe topics ziet over dezelfde onderwerpen.



IK moet eerlijkheidshalve toegeven niet eens de regels precies te kennen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al begrepen dat de mamapijlert een andere naam gaat krijgen, dat zou ik al erg aangenaam vinden.

Ik ben nl ook een moeder, die best wel eens wil meekletsen daar maar het lijkt alsof het alleen over babies gaat.  Daarom zou ik daar niet graag een topic openen, hoewel ik dat best zou willen. Ik denk dat als je dat de ouderspijler noemt, dat de drempel voor forummers met oudere kinderen niet zo hoog zal zijn.



Sja, de regels, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de consequentie soms ver te zoeken is.



Angels niet langer anoniem, geweldig plan.

Net als Q heb ik daar kriebels van.



Lijf en gezondheid, voor mijn part samen en maak dan één overzichtelijk dieettopic, je struikelt erover!



Oproepjes. Die voor huiswerk en scripties en contacten, producten, reclame enz verwijderen. Je moet erg duidelijk hebben wélke oproepjes niet mogen.

Wat er vandaag gebeurde, het 'oproepje' om Zoyla's zieke kind een kaartje te sturen, dat dat verwijderd werd, dat vind ik dan weer te ver gaan. Dat kan toch rustig blijven staan? Dat is alleen maar goed bedoeld naar een medeforummer toe die wel steun kan gebruiken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou je dat anders moeten inkleden. Want op de mamapijlert staat nog wel het verzoek om Zoyla's dochter een kaartje te sturen.

Da's dan toch ook een oproepje? Dus midden in  het topic mag het wel en als eerste post mag het niet.

Dat vind ik dan raar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind dat dan ook niet kunnen, want namen, adressen etc mogen ook niet in een post. Als Zoyla had aangegeven dat Iris graag kaartjes ontvangt en de adresgegevens verstuurd zullen worden via de engel als men daar de behoefte aan heeft. Maar dat zal voor velen ook alweer te ver gaan. Zoy schrijft lang mee op viva, dus het gevoel zal tegenover haar anders zijn dan iemand die je nog nooit hebt gezien op viva, maar ook daarin moet men niet met 2 maten meten. Zo krijg je dat viva een vertrouwde club van mensen blijft en je nieuwe mensen niet de kans geeft zich ook op viva te vestigen en zich er thuis te voelen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
waarom kan ik het nooit zo als jij typen qwert?
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics zijn kolfjes naar Q's hand.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven