Nieuwe Viva site, wat vind jij?

02-05-2007 21:51 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij (zij?) 1 augustus live. De nieuwe Viva website.Ook het forum wordt he-le-maal vernieuwd en ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.Het migreren (overzetten) van bestaande discussies en berichten is een lastige klus. Het is kostbaar en heeft bovendien een redelijk groot risico dat het niet helemaal lekker gaat. Daarnaast krijgt het nieuwe forum een nieuwe (iets andere / uitgebreidere) pijler-indeling en is het ondoenlijk om bijvoorbeeld alle 'woon'-topis uit overige handmatig naar de nieuwe 'woon'-pijler over te zetten. Kortom, door over te zetten is het nieuwe forum in het begin ook meteen al een rommeltje.Nu overwegen we om bovenstaande redenen om de discussies / berichten van het huidige forum niet mee te nemen. Dat zou betekenen dat het 'oude' forum nog een maand of drie blijft bestaan naast het 'nieuwe'. Dat dat welliswaar op on-actief staat (er kan niet meer gepost worden), maar nog wel te lezen valt.Wat vind jij?



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Hmm, lastig. Voor leutertopics die toch binnen een paar dagen volgekletst zijn of 'help me met dit urgente probleem'-topics maakt het niet zoveel uit denk ik, maar bij topics die al maanden lopen en waar relevante info in staat, is het minder handig. De woontopics die je noemt zijn ook niet zo'n goed voorbeeld meer, want daarvoor is het centrale topic inmiddels al weer een tijdje en dat loopt prima. Kunnen alle centrale topics wel gemigreerd worden bijvoorbeeld, of is het een alles of niets?



Met een aantal maanden dubbel draaien bedoelde je een maand of 3 (kan niet teruglezen...)? Is ook wat weinig, nu duiken we nog regelmatig in de archieven en die zijn er dan helemaal niet meer.



Ach, we passen ons wel aan.
Ik vind dat jullie de topics maar gewoon lekker wél over moeten zetten. Je wilt een leuk forum, of niet. Nou heb ik daar de laatste tijd sowieso al wel mn twijfels bij, maar dat terzijde. Een forum bestaat m.i. uit drie delen: de posters, de moderators en de berichten. Laat dan iig één deel ok zijn.
Alle reacties Link kopieren


Hmm, lastig. Voor leutertopics die toch binnen een paar dagen volgekletst zijn of 'help me met dit urgente probleem'-topics maakt het niet zoveel uit denk ik, maar bij topics die al maanden lopen en waar relevante info in staat, is het minder handig. De woontopics die je noemt zijn ook niet zo'n goed voorbeeld meer, want daarvoor is het centrale topic inmiddels al weer een tijdje en dat loopt prima. Kunnen alle centrale topics wel gemigreerd worden bijvoorbeeld, of is het een alles of niets?



Met een aantal maanden dubbel draaien bedoelde je een maand of 3 (kan niet teruglezen...)? Is ook wat weinig, nu duiken we nog regelmatig in de archieven en die zijn er dan helemaal niet meer.



Ach, we passen ons wel aan.







Grote kans dat die centrale topics straks niet meer nodig zijn, doordat het nieuwe forum een stuk overzichtelijker ingedeeld zal zijn.



Maar los daarvan, het is waarschijnlijk wel alles of niets ja. Selecties maken van te migreren discussies zou handwerk zijn en dus ook kostbaar (in tijd én geld).



We kunnen natuurlijk wel een langere overgangsperiode aanhouden dan 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het ontzettend veel werk is, dat is niet te doen.

Maar het 'oude' forum nog 3 maanden laten bestaan is ook zo wat...



Misschien kunnen mensen verzoekjes doen dat sommige topics meegenomen kunnen worden? Begin daar ruim op tijd mee. Jullie kunnen dan beoordelen of je die topics mee neemt of niet. Zo filter je al de 'troep' eruit zeg maar. Topics die toch overbodig zijn en de topics die écht de moeite waard zijn kunnen dan meegenomen worden. Is wel veel werk om dat over te zetten, maar het is het wel waar m.i.
Alle reacties Link kopieren


Ik vind dat jullie de topics maar gewoon lekker wél over moeten zetten. Je wilt een leuk forum, of niet. Nou heb ik daar de laatste tijd sowieso al wel mn twijfels bij, maar dat terzijde. Een forum bestaat m.i. uit drie delen: de posters, de moderators en de berichten. Laat dan iig één deel ok zijn.





Maar is het die tijd / geld en moeite waard om alles over te zetten?



Er zijn voorbeelde van websites waar ze de discussies niet mee hebben genomen; de nieuwe Libelle-site bijvoorbeeld, en dat forum draait inmiddels alweer als een tierelier.



Wat is in jouw ogen dan het nadeel van niet meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Maar los daarvan, het is waarschijnlijk wel alles of niets ja. Selecties maken van te migreren discussies zou handwerk zijn en dus ook kostbaar (in tijd én geld).


Dan zet je daar toch gewoon een stagiaire op? Die zijn goedkoop en willen zich bewijzen! ;)



Ik mag het zeggen, want ik ben zelf een stagiaire...
Nieuw forum, schone lei, lijkt me een prima idee. Het forum zit zo weer vol met nieuwe topics. Kwestie van een dikke maand?Bespaar je de moeite en steek je energie in het ontwikkelen van de nieuwe site, zodat die leuker en beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het allemaal ruim op tijd aangekondigd wordt, en er inderdaad een redelijke overgangsperiode is, lijkt het mij geen probleem. Dan kunnen mensen die dat willen evt. de betreffende topics nog bewaren. Misschien is het een optie om in het 'oude' forum nog links te laten plaatsen (op verzoek) naar de vervolgtopics op het nieuwe forum?



Enne... Kunnen we alvast een voorproefje krijgen? Hoe gaat het worden??
-
Alle reacties Link kopieren






quote: fleurtje reageerde



Ik vind dat jullie de topics maar gewoon lekker wél over moeten zetten. Je wilt een leuk forum, of niet. Nou heb ik daar de laatste tijd sowieso al wel mn twijfels bij, maar dat terzijde. Een forum bestaat m.i. uit drie delen: de posters, de moderators en de berichten. Laat dan iig één deel ok zijn.





Maar is het die tijd / geld en moeite waard om alles over te zetten?



Er zijn voorbeelde van websites waar ze de discussies niet mee hebben genomen; de nieuwe Libelle-site bijvoorbeeld, en dat forum draait inmiddels alweer als een tierelier.



Wat is in jouw ogen dan het nadeel van niet meenemen?





Dus eigenlijk hebben jullie de keuze al gemaakt: een compleet nieuw forum zonder deze over te zetten. Maar voor de vorm toch even dit topic. Jullie willen een discussie ontlokken en ons laten denken dat we 'meedenken' maar stiekem sturen jullie het wel richting jullie eigen idee...
Alle reacties Link kopieren
Maakt me geen zak uit wat er gebeurd!!!



Als ons NIET groepje maar mee over gaat!!!



Zo, dat was dat.....:D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Fleurtje eens dat de berichten wel overgezet moeten worden. Dat is wat een forum maakt tot wat het is, het heeft een geschiedenis.



Is er niet iets te bedenken waardoor wij forummers aan kunnen geven welke topics mee moeten?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, één telefoontje voor het op 'plaats bericht' klikken, en je loopt meteen alweer hopeloos achter...
Alle reacties Link kopieren


Ik ben het met Fleurtje eens dat de berichten wel overgezet moeten worden. Dat is wat een forum maakt tot wat het is, het heeft een geschiedenis.



Is er niet iets te bedenken waardoor wij forummers aan kunnen geven welke topics mee moeten?

Maar nu is het toch ook al zo dat een topic na een X-aantal maanden verdwijnt? Het forum van vroegah is ook allang niet meer te vinden.
-
Dan denk ik dat iedereen wil dat zijn of haar topic meegenomen wordt. Doe dan alles of niks.
Alle reacties Link kopieren






quote: Vivamod reageerde





quote: fleurtje reageerde



Ik vind dat jullie de topics maar gewoon lekker wél over moeten zetten. Je wilt een leuk forum, of niet. Nou heb ik daar de laatste tijd sowieso al wel mn twijfels bij, maar dat terzijde. Een forum bestaat m.i. uit drie delen: de posters, de moderators en de berichten. Laat dan iig één deel ok zijn.





Maar is het die tijd / geld en moeite waard om alles over te zetten?



Er zijn voorbeelde van websites waar ze de discussies niet mee hebben genomen; de nieuwe Libelle-site bijvoorbeeld, en dat forum draait inmiddels alweer als een tierelier.



Wat is in jouw ogen dan het nadeel van niet meenemen?





Dus eigenlijk hebben jullie de keuze al gemaakt: een compleet nieuw forum zonder deze over te zetten. Maar voor de vorm toch even dit topic. Jullie willen een discussie ontlokken en ons laten denken dat we 'meedenken' maar stiekem sturen jullie het wel richting jullie eigen idee...





Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?
Alle reacties Link kopieren




Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?







Het was niet flauw bedoeld maar zo komt het in ieder geval op mij over. En ik snap ook wel dat je een voorkeur hebt, en dat is helemaal niet gek. Je gaf zelf al aan dat het veel tijd, geld en moeite kost. Ik weet hoe dat werkt, zit zelf ook in die 'branche'.



Ik weet ook niet of ik wel de juiste persoon ben om een mening te hebben over het overzetten van het oude forum. Er zijn mensen die hier langer rondlopen en die hier een geschiedenis hebben.

Ik blijf bij mijn eerste posting dat mensen een verzoek mogen indienen over welk topic mee moet. Uitgezonderd van de leutertopics. Maar dat kunnen jullie dan beoordelen welke belangrijk genoeg zijn om mee te mogen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het allemaal ruim op tijd aangekondigd wordt, en er inderdaad een redelijke overgangsperiode is, lijkt het mij geen probleem. Dan kunnen mensen die dat willen evt. de betreffende topics nog bewaren. Misschien is het een optie om in het 'oude' forum nog links te laten plaatsen (op verzoek) naar de vervolgtopics op het nieuwe forum?



Enne... Kunnen we alvast een voorproefje krijgen? Hoe gaat het worden??







Goed idee. Als het technisch mogelijk is dat de Angels nog wel kunnen posten in het oude forum, dan zou dit zeker een optie zijn. Alhoewel het andersom misschien nog logischer is. Dat forummers in vervolgtopic op het nieuwe forum door linken naar een discussie op het oude...



Wat betreft voorproefje, er komt eind mei een 1e usability-test, hiervoor zal een kleine selectie (ca 15) forummers worden uitgenodigd. Deze 15 zullen geselecteerd worden uit de forummers die zich hebben opgegeven voor het testpanel, een paar maanden geleden en die nog niet meegedaan hebben aan andere testen.



Misschien kan ik als eind mei het design klaar is wel alvast wat schermen laten zien. Hou dus zeker deze pijler in de gaten :-)
Alle reacties Link kopieren






quote: Vivamod reageerde





Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?





Het was niet flauw bedoeld maar zo komt het in ieder geval op mij over. En ik snap ook wel dat je een voorkeur hebt, en dat is helemaal niet gek. Je gaf zelf al aan dat het veel tijd, geld en moeite kost. Ik weet hoe dat werkt, zit zelf ook in die 'branche'.



Ik weet ook niet of ik wel de juiste persoon ben om een mening te hebben over het overzetten van het oude forum. Er zijn mensen die hier langer rondlopen en die hier een geschiedenis hebben.

Ik blijf bij mijn eerste posting dat mensen een verzoek mogen indienen over welk topic mee moet. Uitgezonderd van de leutertopics. Maar dat kunnen jullie dan beoordelen welke belangrijk genoeg zijn om mee te mogen.







Wat doe jij dan precies?



Ik begrijp ook wel dat het een beetje zo over komt. Maar dat is dus zeker niet de insteek.




quote: AgentL reageerde





quote: Vivamod reageerde



Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?

Het was niet flauw bedoeld maar zo komt het in ieder geval op mij over. En ik snap ook wel dat je een voorkeur hebt, en dat is helemaal niet gek. Je gaf zelf al aan dat het veel tijd, geld en moeite kost. Ik weet hoe dat werkt, zit zelf ook in die 'branche'.



Ik weet ook niet of ik wel de juiste persoon ben om een mening te hebben over het overzetten van het oude forum. Er zijn mensen die hier langer rondlopen en die hier een geschiedenis hebben.

Ik blijf bij mijn eerste posting dat mensen een verzoek mogen indienen over welk topic mee moet. Uitgezonderd van de leutertopics. Maar dat kunnen jullie dan beoordelen welke belangrijk genoeg zijn om mee te mogen.

Wat doe jij dan precies?





Agent is webcamgirl.
Alle reacties Link kopieren






quote: AgentL reageerde





quote: Vivamod reageerde





Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?





Het was niet flauw bedoeld maar zo komt het in ieder geval op mij over. En ik snap ook wel dat je een voorkeur hebt, en dat is helemaal niet gek. Je gaf zelf al aan dat het veel tijd, geld en moeite kost. Ik weet hoe dat werkt, zit zelf ook in die 'branche'.



Ik weet ook niet of ik wel de juiste persoon ben om een mening te hebben over het overzetten van het oude forum. Er zijn mensen die hier langer rondlopen en die hier een geschiedenis hebben.

Ik blijf bij mijn eerste posting dat mensen een verzoek mogen indienen over welk topic mee moet. Uitgezonderd van de leutertopics. Maar dat kunnen jullie dan beoordelen welke belangrijk genoeg zijn om mee te mogen.





Wat doe jij dan precies?



Ik begrijp ook wel dat het een beetje zo over komt. Maar dat is dus zeker niet de insteek.







Ok, dan is dat duidelijk.



Momenteel doe ik productie in het theatervak. Maar ik volg een multimediale opleiding en heb zelf websites ontworpen, ben betrokken geweest bij de opzet van een nieuw forum op de site van de studievereniging, heb les gehad in usability en heb daar ook wel kijk op. Verder hou ik me bezig met grafisch ontwerp en heb ik les gehad in programmeren e.d. (met dat laatste doe ik niks meer, maar weet dus wel hoe het ongeveer zit).

Ik ben dus van veel markten thuis...
Alle reacties Link kopieren
Agent is webcamgirl.


Fleurtje!

Ik doe wel veel, maar dat doe ik dan weer níet...
Alle reacties Link kopieren
:D

Dat had ik nou nooit gedacht



Ik zou het jammer vinden als oude discussies verdwijnen, ik gebruik het ook vaak als een soort naslagwerk. Dan hoef je niet een nieuwe discussie te starten over iets dat al honderd keer besproken is.

Maar ik snap ook wel dat twee fora permanent naast elkaar geen optie is, en alles overzetten kost je ook wel een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren






quote: Vivamod reageerde





quote: AgentL reageerde





quote: Vivamod reageerde





Flauw. Want dat is dus niet zoals het zit. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur ja. Het is immers mijn werk hier een mening over te hebben. Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in jullie meningen, anders zou ik toch niet op woensdagavond om 22.30 een discussie met jullie aangaan?





Het was niet flauw bedoeld maar zo komt het in ieder geval op mij over. En ik snap ook wel dat je een voorkeur hebt, en dat is helemaal niet gek. Je gaf zelf al aan dat het veel tijd, geld en moeite kost. Ik weet hoe dat werkt, zit zelf ook in die 'branche'.



Ik weet ook niet of ik wel de juiste persoon ben om een mening te hebben over het overzetten van het oude forum. Er zijn mensen die hier langer rondlopen en die hier een geschiedenis hebben.

Ik blijf bij mijn eerste posting dat mensen een verzoek mogen indienen over welk topic mee moet. Uitgezonderd van de leutertopics. Maar dat kunnen jullie dan beoordelen welke belangrijk genoeg zijn om mee te mogen.





Wat doe jij dan precies?



Ik begrijp ook wel dat het een beetje zo over komt. Maar dat is dus zeker niet de insteek.





Ok, dan is dat duidelijk.



Momenteel doe ik productie in het theatervak. Maar ik volg een multimediale opleiding en heb zelf websites ontworpen, ben betrokken geweest bij de opzet van een nieuw forum op de site van de studievereniging, heb les gehad in usability en heb daar ook wel kijk op. Verder hou ik me bezig met grafisch ontwerp en heb ik les gehad in programmeren e.d. (met dat laatste doe ik niks meer, maar weet dus wel hoe het ongeveer zit).

Ik ben dus van veel markten thuis...





Heb jij je destijds opgegeven voor het testpanel?
Een nadeel van niet meenemen is: soms is het lastig om het gesprek weer opnieuw te starten. Mensen zaten er dan net middenin en dan is het best moeilijk om dat (of: die sfeer) weer op te pakken. Je gaat nooit hélemaal verder waar je gebleven bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven