Nieuwe Viva site, wat vind jij?

02-05-2007 21:51 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij (zij?) 1 augustus live. De nieuwe Viva website.Ook het forum wordt he-le-maal vernieuwd en ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.Het migreren (overzetten) van bestaande discussies en berichten is een lastige klus. Het is kostbaar en heeft bovendien een redelijk groot risico dat het niet helemaal lekker gaat. Daarnaast krijgt het nieuwe forum een nieuwe (iets andere / uitgebreidere) pijler-indeling en is het ondoenlijk om bijvoorbeeld alle 'woon'-topis uit overige handmatig naar de nieuwe 'woon'-pijler over te zetten. Kortom, door over te zetten is het nieuwe forum in het begin ook meteen al een rommeltje.Nu overwegen we om bovenstaande redenen om de discussies / berichten van het huidige forum niet mee te nemen. Dat zou betekenen dat het 'oude' forum nog een maand of drie blijft bestaan naast het 'nieuwe'. Dat dat welliswaar op on-actief staat (er kan niet meer gepost worden), maar nog wel te lezen valt.Wat vind jij?



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Heb jij je destijds opgegeven voor het testpanel?
Ja, volgens mij wel. Ik heb iig wel ooit een vragenlijst ingevuld over het nieuwe forum.
Alle reacties Link kopieren


Een nadeel van niet meenemen is: soms is het lastig om het gesprek weer opnieuw te starten. Mensen zaten er dan net middenin en dan is het best moeilijk om dat (of: die sfeer) weer op te pakken. Je gaat nooit hélemaal verder waar je gebleven bent.







*speelt even advocaat van de duivel*



En hoe zit dat nu dan als een topic op slot gaat vanwege vol?
Alle reacties Link kopieren
Als je knipt en plakt plak je toch desnoods  zelf  een heel nieuw topic vol met oude berichten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote: AgentL reageerde





quote: Vivamod reageerde

Heb jij je destijds opgegeven voor het testpanel?





Ja, volgens mij wel. Ik heb iig wel ooit een vragenlijst ingevuld over het nieuwe forum.





Ok, goed om te weten.Ik ga nu maar eens op bed aan. Ik wil iedereen die nog niet gereageerd heeft zeker nog vragen dit alsnog te doen. Nogmaals: ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen!



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren




quote: fleurtje reageerde



Een nadeel van niet meenemen is: soms is het lastig om het gesprek weer opnieuw te starten. Mensen zaten er dan net middenin en dan is het best moeilijk om dat (of: die sfeer) weer op te pakken. Je gaat nooit hélemaal verder waar je gebleven bent.

*speelt even advocaat van de duivel*



En hoe zit dat nu dan als een topic op slot gaat vanwege vol?

Van bijv. het parenclubtopic worden snel snel alle eerste berichten geknipt en geplakt waarin heel veel info staat zodat je ook in het nieuwe topic mensen erna kunt verwijzen ipv wéér te typen dat een spijkerbroek en gympen niet erotisch is .....:D Maar dat lijkt me voor sommige topics ( minnaressentopic deel 67345284 ofzo ) niet te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je een aantal 'prominente' forummers al een dag of een paar dagen eerder toegang moeten geven tot het nieuwe forum, zodat die dat soort topics vast op kunnen zetten. Volgens mij kun je er op elke pijler wel een paar vinden die genoeg overzicht hebben om dat te doen, en het nog leuk vinden ook. Geef ze voor mijn part een lancome pakket :D
-
Alle reacties Link kopieren


Misschien zou je een aantal 'prominente' forummers al een dag of een paar dagen eerder toegang moeten geven tot het nieuwe forum, zodat die dat soort topics vast op kunnen zetten. Volgens mij kun je er op elke pijler wel een paar vinden die genoeg overzicht hebben om dat te doen, en het nog leuk vinden ook. Geef ze voor mijn part een lancome pakket :D





Nee, dan vind ik dat Viva een goed voorbeeld moet geven: liever een Bodyshop pakket, als het maar dierproefvrij is!



Maar ik vind dit wel een goed idee trouwens! Zo neem je de belangrijkste informatie mee, zodat het toch nog iets vertrouwd is...
Alle reacties Link kopieren
Kan het straks "oude" viva forum niet ergens heeeeeel lang nog bewaard blijven en dus bekeken worden

en dat er dan veel heen en weer gelinkt kan worden?



Met schone lei beginnen kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik denk ook dat het echt zo weer vol staat, dat nieuwe forum. Als Libelle dat kan kunne wij dat ook ! ;)

In nieuwe forum dan een link naar oude doen, voor topics die niet zo snel loen, maar toch een trouw groepje lezers/schrijfsters heeft en die komen dan vanzelf ook wel naar het nieuwe.

Nu heb je toch ook dat topics in een zwart gat verdwijnen als ze eenmaal vol zijn of wanneer er lang  niet op gereageerd wordt???
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mod,



Ik ben het met de mensen eens hier, dat het mogelijk zou moeten zijn sommige topics mee te nemen. Niet voor mijzelf, maar ik weet dat er een aantal topics is, waar informatie in staat, die belangrijk is voor de betreffende mensen. Dan denk ik bijv. aan "Relaties", waar langlopende hulptopics zijn en waarin dingen gezegd worden die gewoon bewaard moeten worden. Of de topics met huizen- of feesttips, ik noem maar wat, dat is gewoon handig als die info blijft bestaan.



Hoe je dat zou kunnen doen? Ik denk dat je de komende tijd de forummers moet oproepen om aan te geven welk topic ze mee willen nemen. De rest gooi je weg. Simpel en effectief, toch? :)



ps: mensen kunnen ook altijd nog hun favoriete of belangrijke topic zelf kopieren en bewaren, toch? Of niet? Ik zou niet weten hoe dat moet, maar ik heb er hier wel es forummers over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Staat de  Pijlerindeling al vast en zo ja ; please do tell............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er veel waardevolle topics zullen verdwijnen als het niet over gezet wordt. Vaak (en dan refereer ik aan relatie) wordt er iets besproken wat een mooi waardevol topic is geworden. Enerzijds zou het zonde zijn want de belangrijke info heb je niet weer zo opgebouwd in een nieuw topic, anderzijds zullen mensen denk ik dat sommige topics zo zijn gelopen dat het inmiddels over het onderwerp gaat en niet over TO. Dus of het dan zo snel wordt heropent weet ik niet. Misschien zit ik ernaast. Leuter en algemene topics maak ik mij geen zorgen om. Maar emotionele topics bij relatie en gezondheid zou ik wel een gemis vinden als die zo verdwijnen. Zeker als het om de kosten gaat. Dan vertrouwen jullie gewoon op de bestaande vaste posters dat zij grotendeel weer alle topics opzetten. Vind ik ook een omgekeerde wereld. Het topic bestaat wel dankzij ons, maar moeten wij het nu nog eerst zelf weer gaan opzetten.

Als het voor viva teveel moeite of kosten zijn om topics om te zetten, wat is voor ons dan de toegevoegde waarde om bij viva te blijven of om heel simpel naar een ander forum te gaan?



Als ik het goed heb las ik van vivamod nog een vraag van, ja maar als het topic vol zit? Nou als er nu behoefte is aan een nieuw deel van het topic dan zal iemand uit het topic of TO een nieuw deel openen.

Wat jullie suggereren is dat gewoon de vaste kern jullie taak mag gaan overnemen. Kopieeer oude topics, zoeken waar je het nieuwe mag openen en hopen dat iedereen het topic weer vind. Want teksten zijn veranderd of plaatjes.



Ik wacht rustig af wat jullie mening hierover is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.




quote: fleurtje reageerde



Een nadeel van niet meenemen is: soms is het lastig om het gesprek weer opnieuw te starten. Mensen zaten er dan net middenin en dan is het best moeilijk om dat (of: die sfeer) weer op te pakken. Je gaat nooit hélemaal verder waar je gebleven bent.

*speelt even advocaat van de duivel*



En hoe zit dat nu dan als een topic op slot gaat vanwege vol?

N.a.v. dát zei ik het ook. Dan gebeurt dat nl ook al, kun je nagaan als het dus om een heel nieuw forum gaat.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf 2 fora's, en bij oververhuizen neem ik mijn backup mee, die ik plaats. Uiterlijk is anders, topics blijven bestaan. En ja ik betaal er zelf voor. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met Q eensch!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Q, met alle respect, maar met opmerkingen zoals:





"Het is mij wel vaker opgevallen hoezeer Viva de sociale impact (en dus

ook de sociale verantwoordelijkheid) van het hosten van een levendige

internetcommunity als een forum onderschat.Ik zou zeggen: denk er niet eens over na, maar néém die verantwoordelijkheid!"





Sla je wat mij betreft echt volledig de plank mis. Jij weet als geen

ander hoeveel ik / Viva en de angels bezig zijn met het forum. Het is

niet voor niets dat ik dit soort beslissingen open en bloot met jullie

bespreek en ik zou het dan ook op prijs stellen wanneer jij je

persoonlijke wrok wegens gebeurtenissen in het verleden buiten deze

discussie houdt.





Wat betreft de vraagstelling.



Ik heb even geturft en op dit moment zeggen ongeveer evenveel mensen wél migreren als dat het mensen niet uit maakt. Discussieer vooral nog even door. Begin volgende week valt de beslissing.



Wat betreft de pijlerindeling, die staat al vast en zal worden:



Actueel, Beauty, Digi, Entertainment, Eten, Gezondheid, Kinderen, Mode, Overig, Psyche, Reizen, Relatie, Seks, Viva, Werk & studie, Wonen
Alle reacties Link kopieren
Actueel is dan Maatschappij??:? Daar krijg je wellicht gedonder mee, wat is actueel, wat is maatschappelijk, enz.



Mén wat veel pijlerts!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en nog als toevoeging:



Het prikbord wordt meer geïntegreerd in het forum en wordt ingedeeld in:

Contact, Aangeboden en Gevraagd.



Daarnaast komt er (ook geïntegreerd) een aparte afdeling 'Tips', waar je medeforummers kunt tippen over de onderwerpen: Zien, Doen, Horen en Lezen. (Dus, boeken, films, muziek, concerten, etc.)
Alle reacties Link kopieren
Actueel, Beauty, Digi, Entertainment, Eten, Gezondheid, Kinderen, Mode, Overig, Psyche, Reizen, Relatie, Seks, Viva, Werk & studie, Wonen
Hmm, dus Maatschappij gaat deels onder Actueel en deels onder Overig? En Media onder entertainment? Vallen daar dan ook serieuze tv-programma's onder En al die woordslangspelletjes en zo, wordt dat entertainment of overig?
Alle reacties Link kopieren


Actueel is dan Maatschappij??:? Daar krijg je wellicht gedonder mee, wat is actueel, wat is maatschappelijk, enz.



Mén wat veel pijlerts!



Yep, een deel van de topics die nu onder maatschappij staan, vallen dan straks onder Actueel.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan nog lachen worden, denk ik.

De één vindt het nieuwe product van Dove Actueel, of de nieuwe fopspeen en de ander gruwelt daarvan en wenst alleen over maatschappelijke zaken te praten. ;)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote: Intriligator reageerde



quote: Vivamod reageerde



Actueel, Beauty, Digi, Entertainment, Eten, Gezondheid, Kinderen, Mode, Overig, Psyche, Reizen, Relatie, Seks, Viva, Werk & studie, WonenHmm, dus Maatschappij gaat deels onder Actueel en deels onder Overig? En Media onder entertainment? Vallen daar dan ook serieuze tv-programma's onder En al die woordslangspelletjes en zo, wordt dat entertainment of overig?





Kijk, welke topics precies onder welk onderwerp valt is natuurlijk vooral een zaak voor de topicopeners. Media valt dus inderdaad straks onder entertainment, maar wanneer er bijvoorbeeld een topic geopend wordt n.a.v een serieus TV-programma, dan kan dat óók misschien wel onder Actueel. We hebben met de nieuwe indeling vooral geprobeerd het forum op zo'n logisch mogelijke manier in ongeveer gelijkwaardige thema's te verdelen.Maar aangezien het forum straks ook op totaal andere manieren te benaderen valt, is die pijlerindeling van een heel ander belang dan nu.Zo kun  je bijvoorbeeld straks bekijken welke discussies er vandaag forumbreed allemaal zijn bijgekomen. Je kunt de best lopende discussies bekijken, je kunt in je persoonlijke pagina de nieuwe berichten in alle topics waar jij aan bijdraagt bekijken, je kunt per hoofdonderwerp kijken, maar ook per subhoofdonderwerp en die subhoofdonderwerpen bepalen jullie met behulp van tagging, etc. etc.



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
"Maar aangezien het forum straks ook op totaal andere manieren te benaderen valt, is die pijlerindeling van een heel ander belang dan nu.



Zo kun  je bijvoorbeeld straks bekijken welke discussies er vandaag forumbreed allemaal zijn bijgekomen. Je kunt de best lopende discussies bekijken, je kunt in je persoonlijke pagina de nieuwe berichten in alle topics waar jij aan bijdraagt bekijken, je kunt per hoofdonderwerp kijken, maar ook per subhoofdonderwerp en die subhoofdonderwerpen bepalen jullie met behulp van tagging, etc. etc"



En daar ben ik dus heel bang voor.;):?

Het klinkt veuls te ingewikkeld.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven