Nieuwe Viva site, wat vind jij?

02-05-2007 21:51 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij (zij?) 1 augustus live. De nieuwe Viva website.Ook het forum wordt he-le-maal vernieuwd en ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.Het migreren (overzetten) van bestaande discussies en berichten is een lastige klus. Het is kostbaar en heeft bovendien een redelijk groot risico dat het niet helemaal lekker gaat. Daarnaast krijgt het nieuwe forum een nieuwe (iets andere / uitgebreidere) pijler-indeling en is het ondoenlijk om bijvoorbeeld alle 'woon'-topis uit overige handmatig naar de nieuwe 'woon'-pijler over te zetten. Kortom, door over te zetten is het nieuwe forum in het begin ook meteen al een rommeltje.Nu overwegen we om bovenstaande redenen om de discussies / berichten van het huidige forum niet mee te nemen. Dat zou betekenen dat het 'oude' forum nog een maand of drie blijft bestaan naast het 'nieuwe'. Dat dat welliswaar op on-actief staat (er kan niet meer gepost worden), maar nog wel te lezen valt.Wat vind jij?



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd gedacht dat viva iets voor de bezoekers was, en niet van de redactie. Als er iets veranderd wordt dan is dat toch in samenspraak met wat de "klant" wil en verwacht van het "bedrijf"? Nu is het andersom. Viva wil veranderen en weet ook al precies wat het wordt en hoe ze het gaan doen en indelen, en wij moeten er maar mee inschikken. 2 jaar geleden ook al een migratie met moeilijkheid, en nu weer. Deze discussie snap ik dan ook niet, want waarschijnlijk worden de wensen van ons zo gedraaid dat het de redactie prima uitkomt, en er weer forummers zullen verdwijnen omdat die juist de veranderingen niet kunnen handelen.



Althans zo 'n gevoel krijg ik erbij.
Alle reacties Link kopieren


quote: Vivamod reageerde



Q, met alle respect, maar met opmerkingen zoals:



"Het is mij wel vaker opgevallen hoezeer Viva de sociale impact (en dus ook de sociale verantwoordelijkheid) van het hosten van een levendige internetcommunity als een forum onderschat.Ik zou zeggen: denk er niet eens over na, maar néém die verantwoordelijkheid!"



Sla je wat mij betreft echt volledig de plank mis. Jij weet als geen ander hoeveel ik / Viva en de angels bezig zijn met het forum. Het is niet voor niets dat ik dit soort beslissingen open en bloot met jullie bespreek en ik zou het dan ook op prijs stellen wanneer jij je persoonlijke wrok wegens gebeurtenissen in het verleden buiten deze discussie houdt.





Je interpreteert mijn opmerking verkeerd. De gevleugelde uitspraak "het is maar internet" is ooit uit jouw toetsenbord gekomen. Maar nog los van dat: alle technische mankementen, het overzetten van een forum op een forumsysteem dat zo slecht draaide als deze, het gebrek aan reactie van de technische afdeling op onze ellenlange lijst aan klachten, dát zijn de dingen waar ik op doelde. Mijn klacht is geen klacht over jouw persoonlijke inzet, noch over de persoonlijke inzet van angels. Laat staan dat 'ie gebaseerd zou zijn op wrok. Als er al sprake zou zijn van wrok (en dat is niet het geval, ik voel me nog steeds miskend, kan me nog steeds boos maken om die ene situatie, maar een negatieve emotie als wrok is een veel te zwaar label voor dat gevoel), dan ben ik prima in staat om dat te scheiden van een professionele mening zoals ik die hier geef.



Waar het mij om gaat is de manier waarop Viva (of Sanoma, ik weet niet van wie die instelling uit ging) jarenlang met het forum is omgegaan. Alsof het eigenlijk maar een ondergeschoven kindje was, wat van secundair belang was waar maar liever geen geld in geïnvesteerd werd. En precies díe houding spreekt ook uit je vraag. Want overzetten kost geld en eigenlijk mag het forum geen geld kosten. Daarmee wordt de impact van zo'n forum, zowel sociaal als commerciëel (want je zet een ontzettend sterk merk neer op deze manier) in mijn ogen schromelijk onderschat.



Ik waardeer het feit dat de vraag gesteld wordt dus níet. Ik waardeer je goodwill wel degelijk, maar ik vind dat er over het migreren van het oude interieur geen discussie zou moeten zijn. Dat dóe je gewoon voor je forummers, je wilt ze immers niet tegen je in het harnas jagen. Zíj zijn degenen die het forum maken wat het is: een wandelende reclame voor het merk Viva.





Die gevleugelde uitspraak is vanaf het begin af aan altijd al verkeerd geïnterpreteerd geweest, maar ik ga daar verder niet eens meer op in. Al heel lang niet meer. :P



Wat betreft techniek heb je gelijk, dat is precies altijd mijn grote frustratie geweest en is mede de reden voor de nieuwe website. Daarvoor worden kosten nog moeite gespaard. Geloof mij maar dat we hier een flink budget voor hebben uitgetrokken. Maar het is óók zo dat er (logischerwijs) keuzes gemaakt moeten worden over wat we met dat budget kunnen doen. En als ik dan (bijvoorbeeld) moet kiezen tussen structurele werkzaamheden aan een goede zoekfunctie óf het migreren van oude discussies dan zou mijn voorkeur dus uitgaan naar het eerste.



Exemplarisch dan hé, ik zeg niet dat dit nu de keuze is.



En daarnaast. Het is nu eenmaal zo dat zo'n migratie risico's met zich meebrengt die technisch wéér allerlei gedoe kunnen veroorzaken. Ook dat is voor mij een belangrijke reden om te overwegen níet te migreren.



Ik begin liever met een schoon, snel en bugvrij forum dan dat het meenemen van data weer ellende veroorzaakt (zoals bijvoorbeeld inderdaad bij Flair aan de hand is geweest).



En het migreren van de gebruikersnamen e.d. wordt waarschijnlijk al een lastige klus op zich.



Vandaar dus mijn neiging om het er misschien bij te laten, maar nogmaals; de definitieve beslissing valt volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook eigenlijk. Net als met het 'brain mee' topic.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
"En het migreren van de gebruikersnamen e.d. wordt waarschijnlijk al een lastige klus op zich. "



Sjesis, ja, dan krijgen we dat weer. Bij de vorige 'migratie' (heb visioenen van verdertrekkende dieren in mijn geliefde Kenya) gingen er enorm veel gebruikersnamen verloren, en moesten vele forummers een andere nick kiezen.

Ik doe dat niet hoor, ik ben de enige en echte Yasmijn. Geen mens gaat er met mijn nick vandoor! ;) :D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Herstel, Q, ik heb op geen van de mailadressen die Viva van mij heeft, mijn yasmijn-en privéaccount, benaderd voor een enquete.

Bijna niemand die ik hier ken.

Denk aan het topic dat ik erover heb geopend.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oke das dan mijn fout, zal dat mailtje wel gelijk in de prul hebben gedonderd, maar snap het toch niet. Niet ieder forumlid zal zijn wensen hier plaatsen, en als ze dat wel doen, het idee ligt eral, hoe ze het gaan indelen ook, dus waarom nog wensen bekend maken, als de wensen juist om die dingen gaan die al vastliggen?
Alle reacties Link kopieren


Herstel, Q, ik heb op geen van de mailadressen die Viva van mij heeft, mijn yasmijn-en privéaccount, benaderd voor een enquete.

Bijna niemand die ik hier ken.

Denk aan het topic dat ik erover heb geopend.
eehm dan misschien niet in de prul, maar gewoon niet ontvangen:?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren




Actueel, Beauty, Digi, Entertainment, Eten, Gezondheid, Kinderen, Mode, Overig, Psyche, Reizen, Relatie, Seks, Viva, Werk & studie, Wonen





Geinig. En waar gaan we al die lijn-topics onder plakken....? Eten? Oh, nee, daar nu juist niet! ;) Gezondheid dan? Of Beauty?

Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Actueel natuurlijk. Overgewicht is een probleem van de maatschappij vandaag de dag ;)
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Herstel, Q, ik heb op geen van de mailadressen die Viva van mij heeft, mijn yasmijn-en privéaccount, benaderd voor een enquete.

Bijna niemand die ik hier ken.

Denk aan het topic dat ik erover heb geopend.

eehm dan misschien niet in de prul, maar gewoon niet ontvangen:?

Echt niet. Velen niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maar Q, jij bent zo'n duidelijk aanwezige forummer die gewoon alle post van de grijze muizen ontvangt :D
Alle reacties Link kopieren
Ja, die nieuwsbrief kreeg ik vorige week ook ineens terwijl ik  me daar nooit voor aan heb gemeld.

Op mijn priveaccount nog wel, niet op yasmijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad ook 4 uitnodigingen gehad. (zouden er waarschijnlijk 5 geweest zijn, als dat ene hotmailadres nog actief was geweest ;)) en ik dubbel-nick al een jaar ofzo niet meer :D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
O ja.



Dubbelnicken moet verboven worden!!!!!

Van nick veranderen, ok, maar niet met verschillende nicks posten!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


Hmmm... vreemd. Ik werd juist gestoord van alle mails van Viva op mailadressen waarvan ik me niet eens kon herinneren dat ik me er ooit mee aangemeld had. In mijn outlook (die alle aliasmailboxen leegt die ik op mijn internetaccount heb), kreeg ik alleen al tien mails. (Jullie willen niet weten hoeveel puppets ik in mijn forumgeschiedenis aangemaakt heb :$)



(En laatst ook een heleboel nieuwsbrieven, Sanne... ik weet niet of dat een eenmalig foutje van techniek was of dat ik door de enquete te ontvangen nu opeens ook in dát adressenbestand opgenomen ben?)
Sinds een kleine maand is het forumbestand aan onze nieuwsbrief toegevoegd, dus nee, dat is geen foutje. Alle forummers ontvangen de nieuwsbrief nu op het adres waarop ze bij ons zijn aangemeld.





Er is nu bij Flair niets aan de hand hoor (tenminste, niet dat ik weet), maar in het verleden zijn er wel problemen geweest met migraties.



Enfin, ik moet weer even wat andere dingen gaan doen (mijn mailbox doorworstelen bijvoorbeeld), maar praat vooral met elkaar verder.I'll be back.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Allicht Q! :D



Puppets moeten toegestaan zijn (ben er zelf ook een geweest in een heel grijs verleden ;)) maar echt dubbelnicken, neen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat verboden moet worden is door 1 en dezelfde forummer 3 nieuwe topics per dag geopend worden....en dan ook nog met vragen die je zelf met een beetje gezond verstand zelf kan bedenken, of waar een mening van een ander niet toe doen.



oow daar komt de bokkenpruik weer. Ksssjt in je koffer.
Alle reacties Link kopieren
dat hoort dus bij het andere topic tssssss
Alle reacties Link kopieren
Misschien een verplichte IQ en EQ test alvorens een Viva-account toe te kennen
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven