Nieuwe Viva site, wat vind jij?

02-05-2007 21:51 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij (zij?) 1 augustus live. De nieuwe Viva website.Ook het forum wordt he-le-maal vernieuwd en ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.Het migreren (overzetten) van bestaande discussies en berichten is een lastige klus. Het is kostbaar en heeft bovendien een redelijk groot risico dat het niet helemaal lekker gaat. Daarnaast krijgt het nieuwe forum een nieuwe (iets andere / uitgebreidere) pijler-indeling en is het ondoenlijk om bijvoorbeeld alle 'woon'-topis uit overige handmatig naar de nieuwe 'woon'-pijler over te zetten. Kortom, door over te zetten is het nieuwe forum in het begin ook meteen al een rommeltje.Nu overwegen we om bovenstaande redenen om de discussies / berichten van het huidige forum niet mee te nemen. Dat zou betekenen dat het 'oude' forum nog een maand of drie blijft bestaan naast het 'nieuwe'. Dat dat welliswaar op on-actief staat (er kan niet meer gepost worden), maar nog wel te lezen valt.Wat vind jij?



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Jij hoort wel in mijn categorie, bij ons maken getallen niks uit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie het nieuwe forum zo maken dat je even kunt zappen naar een ander onderdeel in Meepraten (de Digidagboeken bijvoorbeeld) en dan weer terug kunt naar het forum zonder opnieuw te moeten inloggen?
Alle reacties Link kopieren
Nou.

Ik heb alles eens op een rijtje gezet en ik geloof dat ik nog banger word.

Kun je straks zien wie er online zijn en wat ze aan het doen zijn? Ja he? Waar ze aan het posten zijn? Nog erger: waar ze aan het meelezen zijn?
Alles komt goed, alleen de rest niet


Nou.

Ik heb alles eens op een rijtje gezet en ik geloof dat ik nog banger word.

Kun je straks zien wie er online zijn en wat ze aan het doen zijn? Ja he? Waar ze aan het posten zijn? Nog erger: waar ze aan het meelezen zijn?

Damn, stel dat dan de helft van het aantal leden online is, dan staat er een lijst van 25.000 nicks. Word je toch ook niet vrolijk van?
Alle reacties Link kopieren
Geloof jij dat? Ik  niet. ik schat dat 90% van die registraties niet actief is.

Misschien wel meer. Je komt toch overal dezelfde namen tegen? En als er al een keer een nieuw iemand is, dan zie je ze na een tijdje nooit terug.
Alles komt goed, alleen de rest niet


Geloof jij dat?



Nee tuurlijk niet, maar viva roept zo graag dat ze 50.000 registraties hebben. En ik zag het al voor me.... heel beeldscherm gevuld met namen. Ik zie er totaal het nut niet van in. Gaan ze dan straks een topic openen met: ik zie miep online,maar ze reageert niet op mijn vraag. Waarom niet Miep?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat krijg je dan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
@Ivy en Yasmijn, of deze optie er straks bij ingebouwd is weet ik niet, maar het zou natuurlijk ook via een link als aparte ledenlijst kunnen worden opgeroepen. Via je persoonlijke instellingen zou je dan moeten kunnen aangeven of je wilt dat men ziet of je online bent of niet. Of dit inderdaad mogelijk is weet ik niet heur! :)
Alle reacties Link kopieren


"En het migreren van de gebruikersnamen e.d. wordt waarschijnlijk al een lastige klus op zich. "



Sjesis, ja, dan krijgen we dat weer. Bij de vorige 'migratie' (heb visioenen van verdertrekkende dieren in mijn geliefde Kenya) gingen er enorm veel gebruikersnamen verloren, en moesten vele forummers een andere nick kiezen.

Ik doe dat niet hoor, ik ben de enige en echte Yasmijn. Geen mens gaat er met mijn nick vandoor! ;) :D



Ik zag vandaag een yasmijn1977 bij de mediapijlert. Maak jij je borst maar nat ;).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezien ja. Gruwelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn77 heb ik al veel vaker gezien hier. Ben jij haar nog nooit tegengekomen 'echte' Yasmijn?
Alle reacties Link kopieren
Jawel.   :?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Naar aanleiding van het topic "hoe denk jij dat forummers eruitzien?" heb ik ineens allemaal nieuwe wensen voor het profiel.



Ik wil graag dat je profielen kunt selecteren op:

- naam

- leeftijd

- ancienniteit

- lengte

- bmi

- haarkleur

- postcode

- kledingmerk

- aantal paar schoenen

- na hoeveel glazen je onder tafel ligt



Kan dat? :)
Alle reacties Link kopieren
.
Ik mag hopen dat het nieuwe forum dan sneller werkt dan deze.. die is na jaren nog niet goed bezig :?
Alle reacties Link kopieren


Ik heb even gekeken op het Flairforum, om te kijken of en hoe het daar loopt. Het viel me op dat de taglist door de gebruikers gevuld moet worden. Het lijkt me handiger om, zeker in eerste instantie, maar liefst gewoon sowieso, een gecontroleerde taglist aan te bieden.

Eén van de fouten die door "leken" vaak gemaakt wordt bij dit soort lijsten, is bijvoorbeeld dat er synoniemen gebruikt worden, waardoor je juist minder overzichtelijkheid krijgt dan mogelijk is. Of dat er geen duidelijk onderscheid is tussen de categorieën, waardoor het niet duidelijk is welke tag gekozen moet worden.

Om verwarring te voorkomen, maar vooral om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van de taglist, zou ik dus een lijst aanbieden vanuit Viva, waar door de forummers uit gekozen kan worden. (En waarbij natuurlijk wel input gevraagd kan worden aan forummers en/of angels, die goed thuis zijn in de onderwerpen die op het forum langs kunnen komen)



En verder mis ik natuurlijk de schoenmaat en de cupmaat in het lijstje van Korenwolf.




@Qwertu we gaan níet over op hetzelfde systeem als de Flair site.



Wel zal de taglist door gebruikers ingevuld gaan worden. Niet op pijler niveau (dat blijft hetzelfde als nu), maar wel op subpijlerniveau. Ik zal eens in de groep gooien of het mogelijk is om daarnaast ook een soort taglist aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat het nieuwe forum dan sneller werkt dan deze.. die is na jaren nog niet goed bezig :?
Yep, dat hoop ik ook...
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft entertainment / Cultuur gooi ik hier nog even in de groep
Alle reacties Link kopieren
Waarom is een topic van de hand van de moderators altijd iets wat al in de Viva heeft gestáán ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


Waarom is een topic van de hand van de moderators altijd iets wat al in de Viva heeft gestáán ?





Omdat we onze lezeressen op die manier de kans willen geven te reageren op onze artikelen.



Overigens doen we het een enkele keer ook andersom hoor.
Alle reacties Link kopieren
'woon'-topis moet 'woon'-topics zijn neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



Waarom is een topic van de hand van de moderators altijd iets wat al in de Viva heeft gestáán ? Omdat we onze lezeressen op die manier de kans willen geven te reageren op onze artikelen.iedereen kan toch een topic openen over - bijna- elk gewenst onderwerp ??? Is het reclame voor het blad ? Dat begrijp ik op zich best........



Overigens doen we het een enkele keer ook andersom hoor.



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw forumsysteem??? En deze is toch niet zo heel oud?



Ik moet zeggen dat ik een PHPBB-fanaat ben en er helemaal bij zweer. :)



Ik heb zelf ook een forum (die trouwens goed loopt, veel bezoekers, veel berichten. Ik heb een tweede admin en nog 2 moderators). Het forum van mij wordt binnenkort grondig vernieuwd want ik wil dadelijk overstappen op de volgende versie, maar ik heb als voorzorg een aantal dingen gedaan:

- Kopie gemaakt van het hele forum, want dat zal worden omgezet, ik wil geen risico's lopen dat de hele zaak in de soep draait met verlies van alle gebruikers, berichten, forum-indeling, etc.;

- Het kopieforum omgezet naar een beta-forum met de nieuwe versie;

- Ik nodig alle gebruikers uit om een kijkje te nemen en om daar berichten te posten. Ze kunnen problemen aan mij doorgeven, en ik geef ze dan verder door aan de Nederlandse tak van het PHPBB Team. En die geeft het door aan het Amerikaanse PHPBB team.



Ik was daar de hele avond mee bezig - in mijn eentje - maar toen ik naar bed ging had ik de hele zaak aan het draaien.



Het nieuwe PHPBB3 systeem (de versie van mijn testforum) heeft echt enorme mogelijkheden. Voor de admin zijn er gigantische instelmogelijkheden. Het kost mij ongeveer een week om ze te leren en om te zien welk effect ze hebben op mijn forum.



Een overzicht: http://wiki.phpbb.nl/Functies_in_phpBB3



Goed... tot zover de reclame voor PHPBB... Ik hoop dat Viva een kijkje neemt op de URL hierboven en kijkt welke mogelijkheden de Technische Dienst van het toekomstige forum wil implementeren.



En ik vind het zeer belangrijk dat het moderatorteam en de Technische Dienst luistert naar ons, de forummers. Ik zou het een goede zaak vinden als één van hen, de woordvoerder, lid wordt van dat forum, en direct met ons communiceert.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Fleurtje eens dat de berichten wel overgezet moeten worden. Dat is wat een forum maakt tot wat het is, het heeft een geschiedenis.
Mee eens... ik vind dat de berichten moeten worden overgezet. Ik zou niet op een compleet nieuw forum willen beginnen zonder berichten van de vorige. Dit forum is m.i. te jong om te vernietigen. De overstap van het oude forum naar dit forum is nog vers in mijn geheugen.



Het prettigste vind ik het volgende stappenplan:

- Dit forum bevriezen (geen nieuwe aanmeldingen meer, geen nieuwe berichten meer. Je kunt alleen berichten lezen). Andere optie is het forum kopiëren en de kopie converteren;

- De conversie houdt in dat er dezelfde pijlers bestaan, dezelfde gebruikersgegevens, dezelfde topics, etc.;

- Van daaruit kan er met het nieuwe forum gesleuteld worden en geleidelijk aanpassen zodat het de vorm heeft zoals de admin en het moderatorteam voor ogen had.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Zo'n phpbb forum is leuk voor de hobbyist of als toevoeging voor je persoonlijke website, maar voor het Vivaforum vind ik het driewerf niets. Je kan er nog zulke leuke plaatjes in voegen en kleurtjes geven, je onderscheidt je niet met zo'n phpbb forum maar gaat op in de grijze massa van de phpbb-fora. Het Vivaforum is op dit moment vrij uniek qua lay-out en als profesioneel forum neem ik aan dat je dat belangrijk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven